Pandemija nesutrukdė „Švyturiui-Utenos alui“ išlikti konkurencingiems: didino alaus pardavimus, augino pajamas ir eksporto apimtis

Reklama publikuota: 2020-12-21
Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.
svg svg
Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas.

Daugelį rinkų stipriai paveikusi koronaviruso krizė neparklupdė didžiausio šalies aludario „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA). Pristatydami 2020-ųjų metų 11 mėnesių rezultatus, ŠUA džiaugiasi išlaikantys lyderystę visų pagrindinių alaus rūšių segmentuose, fiksuoja 2,1 proc. išaugusias pajamas ir daugiau kaip trečdaliu prasiplėtusį eksportą. Pasak rinkos lyderio, pastarieji metai drauge su PET draudimais atnešė svarbių pokyčių vartotojų pasirinkimams, o jų pirkimo įpročius smarkiai koregavo pandemijos sukeltos pasekmės.

Nauji pakuočių draudimai koreguoja pasirinkimus

Palyginti su 2019 m., mažmeninė alaus rinka, VMI duomenimis, parduotuvėse augo visais šių metų mėnesiais ir metinis augimas sudarė 2,4 proc. Kaip prognozuoja „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas, kitais metais rinka gali susitraukti iki -8 proc., o didžiausią įtaką tam turės pakuočių ribojimai.

„Nors PET pasikeitimai įsigaliojo tik šį rudenį, jau matome pirmuosius rezultatus. Mūsų įmonės pardavimų duomenys rodo, kad įsigaliojus ribojimams apie 30 proc. stipraus alaus vartotojų palieka kategoriją, pasirinkdami kitas alkoholio rūšis – labiausiai tikėtina – stiprųjį alkoholį. Apie 40 proc. renkasi silpnesnį, ekonominį alų, o likusi dalis pradėjo pirkti tradicinį 6 laipsnių alų.

Kitaip tariant, tokie pasirinkimai lemia alaus rinkos virsmą į kur kas „sveikesnę“, kurioje dominuoja silpnesnis, aukštos kokybės alus, o buvę stipraus alaus vartotojai renkasi jau nebe alų, bet stipraus alkoholio ar spirituoto vyno lentyną“, – sako R. Viršilas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Karantinas sujaukė taisykles

Pasak „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorės Aušros Vasiljevienės, besitęsianti pandemija ir toliau keičia nusistovėjusias visuomenės normas, skatindama naujų įpročių formavimąsi. Pavyzdžiui, mažiau susitikimų viešose erdvėse, beveik sustoję renginiai, piknikai ir socializacijos apribojimai lėmė tai, kad per metus nealkoholinio alaus augimas stabtelėjo – namuose visuomenė jo išgeria panašiai tiek, kiek ir praėjusiais metais. Tačiau mažesnis pramogų kiekis ir draudimai keliauti paskatino įdomesnių gėrimų poreikį, todėl importuojamų, premium ir kraftinio alaus pardavimai šoktelėjo aukštyn. Galiausiai, anot R. Vasiljevienės, COVID-19 situacija paskatino vieno apsipirkimo metu vartotojus įsigyti didesnes gėrimų pakuotes, nes viruso grėsmė atbaido norą dažnai lankytis prekybos vietoje.

nuotrauka::1 right

„Dar pirmojo karantino metu labiausiai nukentėjo didžiojo ir mažesnio formato modernūs prekybos centrai, nes juose visuomenė vengė dažnai lankytis, todėl alaus pardavimai čia smuktelėjo maždaug 2 proc. O mažesnio formato parduotuvėse pardavimai priešingai – išaugo apie 3 proc. Vis dėlto, ypatingu praradimu tapo kavinių, barų ir restoranų uždarymas, kuriuose karantino metu pardavimai susitraukė praktiškai iki nulio. Išryškėjo absoliutus „namų žmogaus“ fenomenas, stipriai pakoregavęs ekonomikos ir vartojimo įpročius“, – pasakoja ŠUA pardavimų direktorė.

„Pastebėjome, jog šiais metais rekordiškai didelis pirkėjų srautas, siekiantis maždaug 13,3 proc., vieno apsipirkimo metu rinkosi didesnes, patogesnes pakuotes su skardinėmis. Čia negalėčiau nepaminėti ekologijos iššūkių ir mūsų lyderystės šiame segmente – „Carlsberg Snap Pack“ pakuotės vietoj įprasto plastiko tarpusavy yra sujungtos klijais, o ši technologija yra kur kas draugiškesnė aplinkai. Lietuvą technologija pasiekė itin tinkamu metu“, – teigia A. Vasiljevienė.

Praradimus kompensavo per eksportą

Apžvelgdamas ŠUA veiklos rezultatus, R. Viršilas teigia, kad per 11 šių metų mėnesių gėrimų parduota panašiai kaip ir praėjusiais metais per tą patį laiką – apie 130,1 mln. litrų. Nepaisant kritiškai susitraukusio HORECA sektoriaus, alaus parduota 3,4 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Stebima, jog labiausiai augo premium ir importiniai prekių ženklai, taip pat net 20 proc. daugiau nei 2019 m. parduota sidro gėrimų, o prekių ženklo „Somersby“ pardavimai ūgtelėjo net 24 proc. Fiksuojama, jog nealkoholinio alaus pardavimai išliko stabilūs.

Dinaminiai metų rodikliai lėmė, jog ŠUA pardavimų pajamos per 2020 m. 11 mėn. augo 2,1 proc. ir šiandien siekia 159 mln. eurų. R. Viršilas teigia, jog pasiekti tokių rezultatų nebuvo lengva, nes pandemijos akivaizdoje verslas susidūrė su rimtais praradimais, daug kur, pasak jo, teko prisitaikyti iš naujo. Kaip ryškų metų proveržį vadovas išskiria eksporto pasiekimus – nuosavų prekių ženklų pardavimai kitose šalyse per pastaruosius metus didėjo net 35 proc.

„Būtent eksportas leido atsigriebti už vietinės rinkos praradimus, ypač pasijutusius po to, kai duris užvėrė visos maitinimo įstaigos. Tas juntama ir toliau – kadangi HORECA sektorius jau vėl uždarytas, vartotojų įpročiai pakito, žmonės tapo sėslesni. Taigi, tai natūraliai tiesė kelią į kitas šalis – auginome pardavimus Rusijoje, Didžiojoje Britanijoje, Belgijoje, Olandijoje, Vokietijoje. Vis glaudesnį santykį kuriame su Kinija, kur pardavimų situacija taip pat palengva stabilizuojasi“, – komentuoja R. Viršilas.

Prognozuojama, kad gana neapibrėžta dabartinė situacija ir išliekanti pandemijos rizika, teigiamas eksporto tendencijas išlaikys ir artimiausiu metu – ŠUA toliau siekia plėsti eksportą įvairiuose regionuose.

Tačiau, pasak R. Viršilo, didžiausiu metų iššūkiu tapo įmonės darbuotojų sveikatos apsauga ir darbo tęstinumo užtikrinimas siaučiant pandemijai. „Nuo pirmųjų pandemijos dienų esame visus aprūpinę būtinomis priemonėmis – kaukėmis, respiratoriais, skydeliais. Organizuojame nesusijusias pamainas, bendras patalpas dezinfekuojame kiekvieną dieną, o visi, kurių darbas tai leidžia – dirba nuotoliniu būdu. Visus įmonės rezultatus kuria žmonės, todėl jų gerovei ir apsaugai skiriame didžiausią dėmesį,“ – teigia R. Viršilas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis per mėnesį sumažėjo 4 punktais

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis kovą buvo minus 8 ir, palyginti su vasariu, sumažėjo 4 procentiniais...

Prekyba
2022.03.29
Maisto kainos: laukia brangiausios Velykos per paskutinius 5 m. 2

Maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse kovą toliau brango, rodo kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“...

Prekyba
2022.03.29
Trečdaliu atpigo „Invegos“ eksporto kreditų garantijos

Nuo kovo 28 d. gauti eksporto kredito garantijas įmonės gali 30% pigiau, pirmadienį pranešė valstybinė verslo...

Finansai
2022.03.28
Lietuva pateikė prašymą Taivane atidaryti prekybinę atstovybę

Lietuva praėjusią savaitę pateikė prašymą atidaryti prekybinę atstovybę Taivano sostinėje Taipėjuje,...

Prekyba
2022.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku