„Bennet Distributors“: keičiasi vartotojų elgsena, keičiamės ir mes

Reklama publikuota: 2020-12-14
Daiva Mališkienė, „Bennet Distributors“ marketingo ir pirkimų direktorė.
svg svg
Daiva Mališkienė, „Bennet Distributors“ marketingo ir pirkimų direktorė.

UAB „Bennet Distributors“ – pirmaujantis Lietuvoje importinių alkoholinių gėrimų distributorius, „Verslo žinių“ šiemet nominuotas „Sektoriaus lyderiu“. Bendrovė per beveik 30 veiklos metų tapo viena pagrindinių tarptautinių alkoholio ženklų distributore, yra lyderė viskio, vyno ir brendžio kategorijose. Priklausydama „Amber Beverage Group“ gali pasiūlyti ypač turtingą, naujausius vartotojų lūkesčius atitinkantį prekių krepšelį – daugiau kaip 210 prekių ženklų. Su Daiva Mališkiene, „Bennet Distributors“ marketingo ir pirkimų direktore, kalbamės apie šių metų iššūkius, tendencijas, vartotojų elgsenos pokyčius ir naujas galimybes pirkėjams – atidarytą elektroninę gėrimų parduotuvę.

Ar šie pandeminiai metai bendrovei buvo išskirtiniai?

Nesame išskirtiniai – pandemija mus palietė kaip ir daugelį.

nuotrauka::1 left

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pirmas iššūkis buvo apsaugoti darbuotojus, perorganizuoti darbo tvarkas ir užtikrinti saugumo reikalavimus. Nelaukėme valdžios sprendimų ir buvome vieni pirmųjų darbuotojams, kurių darbo funkcija leidžia, suteikę nuotolinio darbo galimybę, kad būtų užtikrintas darbuotojų ir jų artimųjų saugumas, galimybė pasirūpinti vaikų priežiūra dėl nuotolinio ugdymo. Sustabdėme verslo keliones ir perkėlėme profesinį fizinį bendravimą į nuotolinį. Kaip ir visiems, teko aprūpinti darbuotojus saugumo priemonėmis būtent tuo metu, kai jų paklausa išaugo, o pasiūlos beveik nebuvo. Dėjome daug pastangų ir resursų, kad apsaugotume darbuotojus ir jie galėtų dirbti saugiai. Susitelkėme kaip komanda.

Iš verslo pusės pandemija mus palietė tiesiogiai, nes dalis mūsų klientų prekybos vietų, kurių turime daugiau kaip 7.000, tiesiog užsidarė (viešbučiai, restoranai, kavinės, barai) per pirmąją pandemijos bangą, kaip ir dabar – per antrąją.

Vertinat ilgąjį laikotarpį alkoholinių gėrimų pardavimai kiekiu mažėja. Šiam pokyčiui įtakos turi vartotojų gyvenimo būdo pokyčiai – didesnis dėmesys sveikatai, valstybės politika (Lietuvoje akcizo tarifas žymiai aukštesnis negu kaimyninėse Lenkijoje ir Latvijoje, alkoholio prieinamumo mažinimas ir reklamos draudimai). Labiausia „traukėsi“ didžiausios tradicinės alkoholinių gėrimų kategorijos – degtinė, brendis, trauktinės, likeriai, tačiau auga viskio bei vyno kategorijos. Pastebimas mažųjų alkoholio kategorijų augimas, tokių kaip romas ir džinas. Dalis vartotojų linkę išbandyti naujus gėrimus ir skirtingus vartojimo būdus skirtingomis progomis.

Kaip keičiasi vartotojų elgsena ir kaip į tai reaguoja jūsų bendrovė?

Pirmojo karantino metu buvo jaučiama, kad dalis pirkėjų š. m. II ketvirtį rinkosi pigesnius populiaresnius produktus ir vengė brangesnių pirkinių. Proginių, šventinių prekių pirkimai buvo sumažėję nepaisant ir Velykų laikotarpio. Tačiau buvo jaučiamas vyno kategorijos augimas. Tai galėjo būti susiję ir su tuo, kad stipriųjų alkoholinių gėrimų kainos nuo kovo mėnesio kilo dėl vėl padidėjusių stipriųjų alkoholinių gėrimų akcizų, o vyno kainos išliko tame pačiame lygyje. Greičiausia įtakos turėjo ir tai, kad žmonės maistą daugiau gaminosi namie ir rinkosi silpnesnius gėrimus – vyną prie maisto ar namų aplinkoje.

Dėl judėjimo ir kelionių suvaržymų žmonės mažiau alkoholinių gėrimų įsigyja kaimyninėse šalyse (Lenkijoje ir Latvijoje), dėl to stebime didesnius alkoholinių gėrimų pardavimus vietos parduotuvėse. Restoranų bei barų uždarymas taip pat keičia vartotojų įpročius – daugiau laiko praleidžia namų aplinkoje ir dėl šios priežasties pirkimas parduotuvėse taip pat didėja.

Šiemet alkoholio rinkoje yra ir kitų pokyčių. Dėl pandemijos nulemtų socialinių kontaktų vengimo ir ribojimo mažėja alkoholinių gėrimų vartojimas ir pardavimai HORECA (viešbučiuose, restoranuose, svetingumo įstaigose) segmente, o pastebimas kai kurių kategorijų – daugiausia vyno, viskio ir degtinės pardavimų didėjimas parduotuvėse. Prie to prisideda ir kelionių ribojimas – žmonės mažiau keliauja, mažiau parsiveža gėrimų savam vartojimui platesnio pažinimo arba ekonominiais sumetimais.

Pasikeitė ir vartotojų įpročiai dėl saugumo – apsipirkimas iš didelių prekybos centrų persikėlė į mažesnius supermarketus ar parduotuves. Dėl karantino, judėjimo suvaržymų, HORECA kanalo uždarymo padaugėjo „vakarėlių namuose“, vartotojai nori rinktis įdomesnius, retesnius gėrimus ir miksuoti juos patys.

Nepaisant pandemijos pastebimas vartotojų poreikis naujienoms. Išbandydami naujus gėrimus namuose vartotojai nebijo pasirodyti „nepopuliarūs“ ir linkę pabandyti mažiau žinomus, nišinius prekių ženklus. Dėl saugumo dalis pirkėjų linkę apsipirkti internetu – daug alkoholio prekybos rinkos dalyvių, taip pat ir mes, atidarė savo interneto parduotuves.

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad, keičiantis vartotojų gyvenimo būdui link sveikesnio, auga paklausa nealkoholiniams gėrimams – nealkoholiniam vynui ir putojančiam vynui. Mes buvome pirmieji pristatę rinkai „Torres Natureo“ nealkoholinį vyną ir sėkmingai toliau vystome šios kategorijos pardavimus bei išplėtėme nealkoholinio putojančio vyno „Crand Cavalier“ ir „Cosmo Diva“ prekės ženklų pasiūlą.

Pandemija suaktyvino internetinę prekybą, kuri kol kas nesudaro reikšmingos apyvartos dalies, tačiau ji auga kartais. Dalis pirkėjų, pandemijos metu įgiję įprotį apsipirkti internetu, – pasiliks prie šio pirkimo būdo ir po pandemijos.

Kokie e. parduotuvės pirmieji rezultatai, kokios prekės ar jų grupės turi didžiausią paklausą?

Kol kas įžvalgų neturime, nes tik pradžia, bet ruošiamės aktyvioms Kalėdoms su e. prekyba. Jaučiamas didelis susidomėjimas pristatymo į namus paslauga. Šiomis dienomis daugiausia užsakoma įvairių kategorijų alkoholinių gėrimų šventinėse pakuotėse, o taip pat naujesni ir retesni produktai, kurių dar nėra galimybės įsigyti prekybos tinkluose.

nuotrauka::2 right

Ar atidarius e. parduotuvę susidurta su kokiais nors netikėtumais?

Žmonės dažniausia perka viskį, konjaką, vyną, alų, taip pat savo krepšelį papildo vandeniu, gaiviaisiais gėrimais, nealkoholiniais vynais ir putojančiais vynais, kurių pasiūlą nuolat atnaujiname atsižvelgdami į naujausius rinkos ir vartotojų lūkesčius.

Esame ilgametis ir patyręs alkoholinių gėrimų rinkos žaidėjas, mūsų verslo partneriai – puikiai žinomi visame pasaulyje alkoholinių gėrimų kūrėjai ir gamintojai, taigi perimame geriausias patirtis ir siūlome bei siūlysime savo pirkėjams Lietuvoje tai, kas geriausia, populiariausia ir naujausia pasaulyje.

Mūsų internetinė parduotuvė padės patenkinti ne tik populiarių ir jau gerai žinomų prekinių ženklų paklausą, bet ir tų pirkėjų, kurie ieško retesnių dovanų ypatingomis progomis, gurmaniškų gėrimų ir nori patogios paslaugos – gėrimų pristatymo į namus. Esame didžiausias viskio, brendžio, vyno rinkų dalyvis Lietuvoje ir turime galimybes patenkinti daugelio vartotojų ir tradicinius, ir išskirtinius poreikius.

Kokie planai kitiems ar artimiausiems metams, kokias įžvelgiate šios rinkos tendencijas?

Kitąmet toliau vystysime mūsų atstovaujamus ir gerai žinomus prekės ženklus. Nors laikotarpis sudėtingas, esame suplanavę pristatyti naujienų vyno, putojančio vyno, degtinės, alkoholinių kokteilių ir nealkoholinių gėrimų kategorijose. Atnaujinome jau daugelį metų populiariausio Lietuvoje brendžio „Grand Cavalier“ pakuotę. Jo pirkėjai naujoje pakuotėje galės įsigyti nuo sausio.

Dėl didėjančio žmonių susirūpinimo savo sveikata auga mažesnio alkoholio tūrio arba non-alko kategorijos. Atsižvelgdami į tai pirkėjams planuojame pasiūlyti naujienų kokteilių ir putojančio vyno kategorijose.

Sparčiai populiarėja mažosios kategorijos – džinas, romas, tekila. Plečiame asortimentą šiose kategorijose – šiemet rinkai pasiūlėme japonišką džiną „Roku“, toliau plečiame romų „Bayou“, „Bumbu“ pasiūlą. Taip pat planuojame toliau plėsti prieš keletą metų rinkai sėkmingai pristatytos ir jau pateisinusios vartotojų lūkesčius tekilos „Rooster Rojo“ asortimentą egzotiniais skoniais.

Toliau vystysime elektroninę prekybą, Bennet interneto parduotuvėje galės apsipirkti ne tik Vilniaus (šiuo metu pirkinius pristatome tik sostinės gyventojams), bet ir kitų miestų gyventojai, sieksime apsipirkimo patirtį šiame kanale vartotojui padaryti dar malonesnę ir lengvesnę.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.04.01
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
2022.04.01
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 11

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
2022.04.01
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku