KPMG tyrimas: kalėdinės prekybos laikotarpis rodys permainas 

Publikuota: 2020-11-29
Toma Jensen, „KPMG Baltics“ partnerė. Bendrovės nuotr.
svg svg
Toma Jensen, „KPMG Baltics“ partnerė. Bendrovės nuotr.

Pokyčiai, prasidėję pirmojo karantino metu, mažmeninės prekybos sektoriuje ypač išryškės kalėdiniu periodu – dovanų bus ieškoma kitaip nei paprastai, vis daugiau pirkėjų atsigręš į internetines parduotuves, teigia ekspertai.

Remiantis 12-oje valstybių atliktu tarptautinės audito ir mokesčių konsultavimo bendrovės KPMG tyrimu, skirtu stebėti pirkėjų poreikių ir lūkesčių pokyčius, daugelyje šalių jau kurį laiką pastebimas postūmis į internetinę prekybą. Pavasarį paskelbtas karantinas, pasikeitusi žmonių kasdienybė ir koronaviruso baimė šį procesą tik dar labiau paskatino.

„Neturėdami galimybių apsilankyti fizinėse parduotuvėse, pirkėjai reikalingas prekes vis dažniau pradėjo užsisakyti internetu. Atitinkamai, mažmenininkai privalėjo greitai persiorientuoti į internetinę prekybą ir klientams pasiūlyti patogiausius apsipirkimo sprendimus, profesionalią konsultantų pagalbą. Pastaroji yra ypatingai svarbi, nes augant mažmenininkų konkurencijai keitėsi pirkėjų lūkesčiai dėl paslaugų kokybės. Kiekvieno kliento išklausymas, greitas nusiskundimų sprendimas ir pagalba kitais klausimais gerina pardavėjo įvaizdį, kelia vartotojų pasitikėjimą bei padeda kurti lojalią auditoriją“, – teigia Toma Jensen, „KPMG Baltics“ partnerė.

Anot T. Jensen, šiuo metu Lietuvoje ir kitose šalyse vėl pastebimas internetinės prekybos suaktyvėjimas. Tokiu būdu apsiperkančių pirkėjų skaičius išaugo ne tik dėl vėl paskelbto karantino, bet ir artėjančių didžiųjų metų švenčių.

KPMG tyrimo duomenimis, trys ketvirtadaliai Jungtinės Karalystės gyventojų šventinio apsipirkimo metu vengs fizinių pardavimo vietų. Pirkėjų įpročius keičia paskelbti ribojimai ir noras apsipirkti saugiai, todėl persiorientavimas į internetines parduotuves yra neišvengiamas.

„Toks prekybos kanalų „perjungimas“, didesnis dėmesys elektroninei komercijai jau dabar pamažu randa kelią į įmonių ilgalaikes strategijas, paslaugų kokybei ir funkcionalumui užtikrinti skiriami vis didesni žmogiškieji ir finansiniai ištekliai“, – pasakoja T. Jensen.

Pasak jos, šiuo kalėdiniu laikotarpiu geresnes pozicijas užims mažmenininkai, kurie jau anksčiau pardavimus nukreipė į internetines parduotuves ir spėjo susikurti lojalių internetu apsiperkančių klientų ratą. Sustiprinti pozicijas konkurencinėje kovoje dar galės ir tos internetinės parduotuvės, kurios pirkėjams pateiks daugiau patrauklių pasiūlymų, ypač per „Juodąjį penktadienį“, „Kibernetinį pirmadienį“ ir kitas išpardavimų dienas.

„Dėl sumažėjusių gyventojų finansinių galimybių ir išaugusios konkurencijos internetinėje prekyboje daliai pardavėjų bus sunkiau rasti pirkėjų, mažės tokių įmonių pardavimai. Išbandymu kai kuriems mažmenininkams taip pat gali tapti pasikeitusios populiariausių prekių kategorijos – bus mažiau perkama formalios aprangos, kelionių atributų ir bilietų, daugiau – maisto ir sporto prekių“, – sako T. Jensen.

Ekspertė akcentuoja, kad didžiausiu iššūkiu Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, taps prekių pristatymas.

Prognozuojama, kad šventiniu laikotarpiu prekių pardavimai internete gali padvigubėti. Kad patenkintų klientų lūkesčius ir išsiskirtų iš konkurentų, prekybininkai turės ieškoti būdų, kaip užtikrinti greitą ir patogų prekių pristatymą. Šį poreikį pagrindžia ir tarptautinio KPMG tyrimo duomenys, kurie rodo, kad net 43% pirkėjų savo prekes gauti nori jau kitą dieną po užsakymo. Tyrimas taip pat atskleidžia, kad ilgas pristatymo laikas yra viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurios pirkėjai atsisako prekių tiekėjo paslaugų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Klasiškas trio, kuris tobulai tebeveikia reklamoje Premium

Palankiausią emocinį įsitraukimą pasiekė didžiausius biudžetus šventinei reklamai skyrusios telekomunikacijų...

Rinkodara
05:45
Vyno prekyba: mažiau, bet kokybiškiau Premium

2020-ieji vyno pasauliui nebuvo lengvi: visuotinė pandemija uždarė restoranus, viešbučius, sustabdė keliones.

Laisvalaikis
2021.01.19
„DPD Lietuva“ vardu prisidengę sukčiai bando išvilioti finansinius duomenis

„DPD Lietuva“ sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį finansinį sukčiavimą, kai internetiniai piktavaliai bando...

Paslaugos
2021.01.19
Suskaičiavo mylimiausius lietuvių automobilius ir tikisi sustingusios rinkos atšokimo Premium

Prekybą lengvaisiais automobiliais pernai Lietuvoje suvaržė dėl pandemijos pavasarį sustabdytų fabrikų...

Automobiliai
2021.01.19
Baltarusiai Lietuvoje aktyvesni, bet IT verslas pas mus nesikelia

„Fintech“ ir nekilnojamojo turto (NT) įmonės pastebi, kad baltarusių domėjimasis galimybėmis dirbti ir...

Technologijos
2021.01.19
LVPA apie paramos galimybes informuos ir podkastais

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) praneša, kad apie paramos galimybes informuos ir tinklalaidėmis...

Gazelė
2021.01.19
Elektroninė prekyba: kiek kainuoja mokėjimų surinkimas? Verslo tribūna 4

Lietuvoje po truputi kelią skinasi mokėjimo inicijavimo paslauga. Tai – vienas iš būdų elektroninės prekybos...

Prekyba
2021.01.19
JAV „Amazon“ patraukta į teismą dėl padidintų e. knygų kainų 

JAV advokatų kontora „Hagens Berman“ pateikė grupinį ieškinį internetinės mažmeninės prekybos milžinei...

Prekyba
2021.01.18
Vyriausybė kol kas nesvarstys parduotuvių atidarymo, nors darbdaviai prašo  6

Lietuvos darbdavių konfederacija pirmadienį paragino Vyriausybę atšaukti dabartinius prekybos ribojimus ir...

Prekyba
2021.01.18
„Attention Insight“ pritraukė 285.000 Eur investiciją

Startuolis „Attention Insight“, vystantis dirbtinio intelekto algoritmais paremtą platformą, skirtą vartotojų...

Technologijos
2021.01.18
Labiausiai per metus pasistiebė „Senukai.lt“, ant kulnų mina „Varle.lt“ Premium 2

Pagal pritraukiamus klientų srautus pirmąsias tris pozicijas Baltijos šalyse 2020 m. užėmė šios e. svetainės:...

Prekyba
2021.01.18
Klaipėdos „Banginis“ virs „Mega“: investuojama 20 mln. Eur Premium

Nekilnojamojo turto (NT) valdymu ir plėtra užsiimanti bendrovė „Baltic Red“ planuoja rekonstruoti bei...

Statyba ir NT
2021.01.18
„Telia“ pasitelkė „BMK Vision“: tikslūs duomenys leidžia gerinti paslaugų kokybę Verslo tribūna

Tiksliai stebėti salonų lankytojų srautus, juos analizuoti ir remiantis šiais duomenimis tobulinti vidinių...

Rinkodara
2021.01.18
Kaip sėkmingai verslą perkelti į e. prekybą Premium 2

Verslininkai, iš fizinės prekybos persikėlę į virtualią, dažnai daro esminę klaidą – neskiria lėšų e.

Gazelė
2021.01.17
Apklausa: kaip 2021 m. mato komunikacijos agentūrų vadovai

Komunikacijos industrijos asociacijos atlikta agentūrų vadovų apklausa parodė, kad pusė agentūrų pernai...

Rinkodara
2021.01.17
Žiūrimiausi „YouTube“ kanalai Lietuvoje 13

2020-aisiais žiūrimiausias „YouTube“ kanalas Lietuvoje — LRT, metų muzikinis kanalas – „Dynoro“, skaičiuoja...

Rinkodara
2021.01.17
Pasaulio verslo lyderiai: atsigauti po pandemijos padės trys strategijos Premium

69% pasaulio verslo lyderių planuoja 2020 m. baigti prasčiau: kone pusė teigia, kad rezultatai bus apie 20%...

Rinkodara
2021.01.17
„Eurovizija 2021“: suplanuoti keturi scenarijai

Nacionalinis transliuotojas šį šeštadienį pradeda „Eurovizijos“ nacionalinę atranka „Pabandom iš naujo!“. Dėl...

Rinkodara
2021.01.16
Prieš draudimą prekybininkai atsisako plastikinių indų

Šių metų viduryje Lietuvoje įsigaliosiant vienkartinių plastiko indų draudimui, dalis prekybos tinklų jų jau...

Verslo aplinka
2021.01.16
Smulkieji prekybininkai prašo nuomos kompensacijų 6

Vyriausybei patvirtinus subsidijų tvarką ir nuo kitos savaitės pradėsiant veikti pirmojo pagalbos paketo...

Gazelė
2021.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus