KPMG tyrimas: kalėdinės prekybos laikotarpis rodys permainas

Pokyčiai, prasidėję pirmojo karantino metu, mažmeninės prekybos sektoriuje ypač išryškės kalėdiniu periodu dovanų bus ieškoma kitaip nei paprastai, vis daugiau pirkėjų atsigręš į internetines parduotuves, teigia ekspertai.
Remiantis 12-oje valstybių atliktu tarptautinės audito ir mokesčių konsultavimo bendrovės KPMG tyrimu, skirtu stebėti pirkėjų poreikių ir lūkesčių pokyčius, daugelyje šalių jau kurį laiką pastebimas postūmis į internetinę prekybą. Pavasarį paskelbtas karantinas, pasikeitusi žmonių kasdienybė ir koronaviruso baimė šį procesą tik dar labiau paskatino.
Neturėdami galimybių apsilankyti fizinėse parduotuvėse, pirkėjai reikalingas prekes vis dažniau pradėjo užsisakyti internetu. Atitinkamai, mažmenininkai privalėjo greitai persiorientuoti į internetinę prekybą ir klientams pasiūlyti patogiausius apsipirkimo sprendimus, profesionalią konsultantų pagalbą. Pastaroji yra ypatingai svarbi, nes augant mažmenininkų konkurencijai keitėsi pirkėjų lūkesčiai dėl paslaugų kokybės. Kiekvieno kliento išklausymas, greitas nusiskundimų sprendimas ir pagalba kitais klausimais gerina pardavėjo įvaizdį, kelia vartotojų pasitikėjimą bei padeda kurti lojalią auditoriją, teigia Toma Jensen, KPMG Baltics partnerė.
Anot T. Jensen, šiuo metu Lietuvoje ir kitose šalyse vėl pastebimas internetinės prekybos suaktyvėjimas. Tokiu būdu apsiperkančių pirkėjų skaičius išaugo ne tik dėl vėl paskelbto karantino, bet ir artėjančių didžiųjų metų švenčių.
KPMG tyrimo duomenimis, trys ketvirtadaliai Jungtinės Karalystės gyventojų šventinio apsipirkimo metu vengs fizinių pardavimo vietų. Pirkėjų įpročius keičia paskelbti ribojimai ir noras apsipirkti saugiai, todėl persiorientavimas į internetines parduotuves yra neišvengiamas.
Toks prekybos kanalų perjungimas, didesnis dėmesys elektroninei komercijai jau dabar pamažu randa kelią į įmonių ilgalaikes strategijas, paslaugų kokybei ir funkcionalumui užtikrinti skiriami vis didesni žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, pasakoja T. Jensen.
Pasak jos, šiuo kalėdiniu laikotarpiu geresnes pozicijas užims mažmenininkai, kurie jau anksčiau pardavimus nukreipė į internetines parduotuves ir spėjo susikurti lojalių internetu apsiperkančių klientų ratą. Sustiprinti pozicijas konkurencinėje kovoje dar galės ir tos internetinės parduotuvės, kurios pirkėjams pateiks daugiau patrauklių pasiūlymų, ypač per Juodąjį penktadienį, Kibernetinį pirmadienį ir kitas išpardavimų dienas.
Dėl sumažėjusių gyventojų finansinių galimybių ir išaugusios konkurencijos internetinėje prekyboje daliai pardavėjų bus sunkiau rasti pirkėjų, mažės tokių įmonių pardavimai. Išbandymu kai kuriems mažmenininkams taip pat gali tapti pasikeitusios populiariausių prekių kategorijos bus mažiau perkama formalios aprangos, kelionių atributų ir bilietų, daugiau maisto ir sporto prekių, sako T. Jensen.
Ekspertė akcentuoja, kad didžiausiu iššūkiu Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, taps prekių pristatymas.
Prognozuojama, kad šventiniu laikotarpiu prekių pardavimai internete gali padvigubėti. Kad patenkintų klientų lūkesčius ir išsiskirtų iš konkurentų, prekybininkai turės ieškoti būdų, kaip užtikrinti greitą ir patogų prekių pristatymą. Šį poreikį pagrindžia ir tarptautinio KPMG tyrimo duomenys, kurie rodo, kad net 43% pirkėjų savo prekes gauti nori jau kitą dieną po užsakymo. Tyrimas taip pat atskleidžia, kad ilgas pristatymo laikas yra viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurios pirkėjai atsisako prekių tiekėjo paslaugų.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti