Baltijos šalių pirkėjų įpročiai: kaip perkame dovanas

Publikuota: 2020-11-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tyrimas rodo, kad lietuviai, lyginant su kaimynais latviais ir estais, labiausiai yra linkę saugiai apsipirkti neišėję iš namų – kalėdinių dovanų jie šiemet ieškos internete.

Tuo metu latviai labiausiai linkę prekes pirkti gyvai fizinėse parduotuvėse, o estai – dovanoms išleisti daugiausiai.

Bendrovės „Pigu.lt“ užsakymu „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, 29% lietuvių šiemet kalėdines dovanas planuoja įsigyti internetu. 5% jų tai bus pirmieji metai, kai dėl COVID-19 pandemijos visas dovanas pirks neišėję iš namų.

24% apklaustųjų teigia, kad internetu dovanas perka kasmet. Tai – didžiausias skaičius tarp Baltijos šalių (Latvijoje šis rodiklis siekia 19%, Estijoje – 13%).

„Džiugu, kad lietuviai, laikydamiesi saugumo rekomendacijų, dovanas planuoja įsigyti internetu. Kasmet tokių pirkėjų dalis – tik didėja. Pastebime ir kitą tendenciją, kad Kalėdų dovanas klientai perka vis anksčiau. Pavyzdžiui, šiųmetis „Vienišių dienos“ išpardavimas „Pigu.lt“ platformoje viršijo visus lūkesčius ir nustelbė pernykščius „juodojo penktadienio“ rezultatus. Šio išpardavimo metu pirkėjai iš trijų Baltijos šalių įsigijo net apie 50.000 prekių“, – išplatintame pranešime teigia Ernestas Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Pusė apklaustųjų Lietuvos gyventojų teigia, kad dovanas šiemet pirks tiek internetu, tiek parduotuvėse, jei tą leis pandeminė situacija šalyje. Tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse dovanų linkę ieškoti 44% latvių ir 57% estų.

Apsipirkimą vien tik fizinėse parduotuvėse daugiausiai renkasi Latvijos gyventojai – 23%. apklaustųjų. Tokį patį apsipirkimo būdą linkę rinktis 16% respondentų iš Lietuvos ir 21% iš Estijos. Dovanas gyvai linkę pirkti vyresni, 60–74 m. amžiaus asmenys.

Latviai – taupesni, estai išleis daugiau

Apklausos rezultatai taip pat atskleidžia, kad pirkėjų įpročiai perkant internetu kasmet tampa vis labiau racionalesni. Siekdami sutaupyti žmonės planuoja biudžetą ir būsimas dovanas, vis dažniau nusižiūrėtas prekes įsigyja didžiųjų išpardavimų metu.

nuotrauka::1

Pusė apklaustų lietuvių kalėdinėms dovanoms per „juodojo penktadienio“ ir kalėdinių išpardavimų laikotarpį ketina išleisti tarp 50 ir 150 Eur. Daugiau nei 150 Eur išleisti planuoja 26% Lietuvos gyventojų.

Latviai planuoja būti taupesni – 65% apklaustųjų ketina išleisti iki 100 Eur. Daugiau nei 150 Eur išleisti planuoja 21% respondentų.

Tuo tarpu 49% apklaustųjų estų didžiųjų išpardavimų metu dovanoms ketina išleisti 50–150 Eur, 33% – daugiau nei 150 Eur.

Reprezentatyvus Baltijos šalių tyrimas parodė, kad išpardavimo metu į virtualius pirkinių krepšelius dažniausiai turėtų patekti kūno priežiūros ir grožio priemonės – tai yra populiariausias dovanų pasirinkimas tarp lietuvių (38%) ir latvių (36%).

Estai dažniau renkasi stalo žaidimus ir vaikų žaislus (36%). Dar viena visose šalyse populiari prekių kategorija – elektroniniai, išmanieji prietaisai. Ją ketina rinktis bemaž ketvirtadalis apklaustųjų Baltijos šalyse.

IKEA užsakymu atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (57%) planuoja Kalėdoms išleisti tiek pat ar net daugiau pinigų nei pernai.

Apklaustieji ketina sutaupyti skirdami kur kas mažiau lėšų šventinei aprangai ir kelionėms.

Paprastai Lietuvos gyventojai perka dovanas keletui asmenų: 56% teigia, jog perka dovanas 3–6, o trečdalis – daugiau nei šešiems žmonėms, pažymima IKEA išplatintame pranešime.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Procter&Gamble“ ketvirčio grynieji pardavimai kilo 8%

„Procter&Gamble“ (P&G) 2020 fiskalinių metų antrojo ketvirčio, kuris baigėsi gruodžio 31 d., grynieji...

Prekyba
2021.01.20
Kova dėl vietos jūsų televizoriaus pultelyje Premium

Turinio transliavimo platformų ir operacinių sistemų gamintojų kova dėl galimybės turėti savo prekės ženklo...

Technologijos
2021.01.20
„Google“ skiria 2 mln. Eur paramą skaitmeniniams projektams

„Google“ paskelbė pradedanti vykdyti savo pirmąją filantropinę iniciatyvą – „Google.org Impact Challenge“,...

Rinkodara
2021.01.20
Prekybininkai siūlo pamažu naikinti suvaržymus

Dėl karantino veiklą sustabdžiusios prekybos įmonės yra itin nepalankioje situacijoje, tačiau viliasi, kad...

Prekyba
2021.01.20
Klasiškas trio, kuris tobulai tebeveikia reklamoje Premium

Palankiausią emocinį įsitraukimą pasiekė didžiausius biudžetus šventinei reklamai skyrusios telekomunikacijų...

Rinkodara
2021.01.20
Vyno prekyba: mažiau, bet kokybiškiau Premium

2020-ieji vyno pasauliui nebuvo lengvi: visuotinė pandemija uždarė restoranus, viešbučius, sustabdė keliones.

Laisvalaikis
2021.01.19
„DPD Lietuva“ vardu prisidengę sukčiai bando išvilioti finansinius duomenis

„DPD Lietuva“ sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį finansinį sukčiavimą, kai internetiniai piktavaliai bando...

Paslaugos
2021.01.19
Suskaičiavo mylimiausius lietuvių automobilius ir tikisi sustingusios rinkos atšokimo Premium

Prekybą lengvaisiais automobiliais pernai Lietuvoje suvaržė dėl pandemijos pavasarį sustabdytų fabrikų...

Automobiliai
2021.01.19
Baltarusiai Lietuvoje aktyvesni, bet IT verslas pas mus nesikelia

„Fintech“ ir nekilnojamojo turto (NT) įmonės pastebi, kad baltarusių domėjimasis galimybėmis dirbti ir...

Technologijos
2021.01.19
LVPA apie paramos galimybes informuos ir podkastais

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) praneša, kad apie paramos galimybes informuos ir tinklalaidėmis...

Gazelė
2021.01.19
Elektroninė prekyba: kiek kainuoja mokėjimų surinkimas? Verslo tribūna 5

Lietuvoje po truputi kelią skinasi mokėjimo inicijavimo paslauga. Tai – vienas iš būdų elektroninės prekybos...

Prekyba
2021.01.19
JAV „Amazon“ patraukta į teismą dėl padidintų e. knygų kainų 

JAV advokatų kontora „Hagens Berman“ pateikė grupinį ieškinį internetinės mažmeninės prekybos milžinei...

Prekyba
2021.01.18
Vyriausybė kol kas nesvarstys parduotuvių atidarymo, nors darbdaviai prašo  6

Lietuvos darbdavių konfederacija pirmadienį paragino Vyriausybę atšaukti dabartinius prekybos ribojimus ir...

Prekyba
2021.01.18
„Attention Insight“ pritraukė 285.000 Eur investiciją

Startuolis „Attention Insight“, vystantis dirbtinio intelekto algoritmais paremtą platformą, skirtą vartotojų...

Technologijos
2021.01.18
Labiausiai per metus pasistiebė „Senukai.lt“, ant kulnų mina „Varle.lt“ Premium 2

Pagal pritraukiamus klientų srautus pirmąsias tris pozicijas Baltijos šalyse 2020 m. užėmė šios e. svetainės:...

Prekyba
2021.01.18
Klaipėdos „Banginis“ virs „Mega“: investuojama 20 mln. Eur Premium

Nekilnojamojo turto (NT) valdymu ir plėtra užsiimanti bendrovė „Baltic Red“ planuoja rekonstruoti bei...

Statyba ir NT
2021.01.18
„Telia“ pasitelkė „BMK Vision“: tikslūs duomenys leidžia gerinti paslaugų kokybę Verslo tribūna

Tiksliai stebėti salonų lankytojų srautus, juos analizuoti ir remiantis šiais duomenimis tobulinti vidinių...

Rinkodara
2021.01.18
Kaip sėkmingai verslą perkelti į e. prekybą Premium 2

Verslininkai, iš fizinės prekybos persikėlę į virtualią, dažnai daro esminę klaidą – neskiria lėšų e.

Gazelė
2021.01.17
Apklausa: kaip 2021 m. mato komunikacijos agentūrų vadovai

Komunikacijos industrijos asociacijos atlikta agentūrų vadovų apklausa parodė, kad pusė agentūrų pernai...

Rinkodara
2021.01.17
Žiūrimiausi „YouTube“ kanalai Lietuvoje 13

2020-aisiais žiūrimiausias „YouTube“ kanalas Lietuvoje — LRT, metų muzikinis kanalas – „Dynoro“, skaičiuoja...

Rinkodara
2021.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus