„Nielsen“: pandemija skaitmenizuoja lietuvių įpročius

Publikuota: 2020-11-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dėl pandemijos ir baimės susirgti Lietuvos gyventojai teigia, kad skaitmenizavo nemažai savo įpročių: nuo bendravimo iki apsipirkimo ir kitų reikalų tvarkymo.

Tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ spalio mėnesį klausė Lietuvos gyventojų, kaip pandemija pakeitė jų skaitmeninius įgūdžius. Spalio 7-21 dienomis apklausta 1.600 Lietuvos gyventojų, kurių amžius 16 iki 65 m.

Daugiausia, arba 20%, respondentų patikino, kad jie tapo aktyvesni „Facebook“, „Instagram“ ir kituose socialiniuose tinkluose, dar 16% ėmė dažniau su artimaisiais bendrauti internetu arba pasiryžo tą pradėti daryti.

„Socialinių kontaktų ribojimas tapo vienu iš skausmingiausių klausimų, kurį technologijų pagalba bandė spręsti maždaug kas trečias šalies gyventojas. Džiugina aspektas, kad po jaunimo antra pagal dydį internetą dažniausiai pasitelkusių gyventojų grupė yra būtent senjorai“, – išplatintame pranešime teigia Ilona Lepp, „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.

Dėl pandemijos aktyviau reikštis socialiniuose tinkluose pradėjo 29% žmonių, priklausančių 18-29 m. amžiaus grupei, ir net 20% 60-64 m. Vyresni žmonės skaitmeninę erdvę jaukinasi sunkiau, todėl toks pokytis suteikia jiems ne tik daugiau savarankiškumo, bet ir saugumo tuo metu, kai galioja griežčiausios bendravimo taisyklės, teigia bendrovė.

nuotrauka::1

Tyrėjai pastebi, kad socialiniuose tinkluose yra aktyvūs ir tie žmonės, kuriems COVID-19 kelia ypač daug nerimo.

„Matome labai aiškią koreliaciją tarp žmonių nuotaikų ir jų aktyvaus reiškimosi skaitmeninėje erdvėje. Akivaizdu, kad tokiu būdu bandoma išsikalbėti, rasti atsakymus. Net kas ketvirtas ypač dėl pandemijos sunerimęs respondentas šiemet tapo aktyvesnis socialiniuose tinkluose. Tarp šiek tiek nerimo jaučiančių žmonių tokių yra 21%, o tarp visiškai pandemiją ignoruojančių apklaustųjų – vos 12%“, – vardija I. Lepp.

Socialiniams tinklams daugiau savo laiko ėmė skirti 28% šiuo metu nedirbančių respondentų. O dirbantieji buvo gerokai santūresni: tik 18% jų į internetą pandemijos metu nutarė perkelti daugiau savo gyvenimo.

Keičiasi lėtai

„Pandemija prekybininkus paskatino žaibiškai persiorientuoti į e. prekybą, tačiau Lietuvos gyventojai įpročius keičia lėtai ir kol kas nėra linkę atsisakyti gana išskirtinės savo savybės – malonumo apsipirkti gyvai“, – pastebi I. Lepp.

19% šalies gyventojų teigia, kad dėl COVID-19 pradėjo arba ėmė dažniau internetu pirkti įvairias ne maisto prekes, dar 9% – maistą. Dešimtadalis apklausos dalyvių parsisiuntė įvairių mobiliųjų programėlių, tarp jų ir skirtų apsipirkti.

„Elektroninė prekyba plečiasi ir nepraranda strateginės reikšmės, tačiau ilgamečiai mūsų tyrimai rodo, kad Lietuvoje žmonėms didelį malonumą teikia įprastas apsipirkimas: apsilankymas naujoje parduotuvėje, prekių apžiūrėjimas bei išsirinkimas. Pandemija neišvengiamai didina apsiperkančių internetu gretas, tačiau ir senieji įpročiai niekur nedingsta“, – kalba I. Lepp.

nuotrauka::2

Pasak jos, įdomu tai, kad mūsų šalies pirkėjai per pirmąją COVID-19 bangą mažino apsipirkimus hypermarketuose, kurie Estijoje savo klientus iš esmės išlaikė, todėl akivaizdu, kad ir saugumo sąvoka skirtingose šalyse suprantama subjektyviai.

Dar 19% mūsų šalies gyventojų pandemija padėjo atrasti e. bankininkystę, o 16% – tokias paslaugas kaip e.valdžios vartai.

Auga bekontakčiai atsiskaitymai

VŽ taip pat rašė, kad spalį atlikto tyrimo duomenimis, COVID-19 pandemijos paskatinti vartotojai atsisako grynųjų pinigų ir renkasi naujus mokėjimo būdus.

Kaip rodo tyrimų bendrovės „IntraResearch“ apklausa, prasidėjus pasaulinei pandemijai trečdalis Lietuvos gyventojų fizinėse prekybos vietose lankosi rečiau arba išvis nebesilanko (35%), kas ketvirtas pradėjo arba ėmė dažniau pirkti be kontakto – internetu (26%) ar naudojantis savitarna (25%), planuoti pirkinius (27%) ir atsiskaityti ne grynaisiais pinigais (28%).

Tyrimas rodo, kad beveik 9 iš 10 Lietuvos gyventojų yra linkę naudotis savitarnos paslaugomis, o kas ketvirtas vartotojas pripažįsta dažniau šį būdą pradėjęs rinktis per COVID-19 pandemiją.

Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Startavo nauja verslui skirta prekybos platforma Premium

Lietuvoje ir dar keturiose šalyse veiklą pradeda B2B e. prekybos platforma didmenininkams.

Prekyba
05:45
SEB: kitų metų pradžia stipriai priklauso nuo ekonomikos skatinimo  Premium 1

Mažmeninę prekybą nuo didesnio nuosmukio šiemet sulaikė greitai atsistatę vartotojų lūkesčiai dėl jų...

Prekyba
2020.11.26
EK kviečia teikti paraiškas siekdama remti žiniasklaidos laisvę

Europos Komisija (EK) paskelbė 3,9 mln. Eur vertės kvietimą teikti pasiūlymus, siekdama remti žurnalistinius...

Rinkodara
2020.11.26
Privataus kapitalo fondų valdytoja „BaltCap“ investuoja į įrankių prekybos verslą  1

Sparčiai auganti e. komercijos grupė „Verkter“, siūlanti darbo įrankius ir jų priedus, pritraukė neskelbiamo...

Prekyba
2020.11.26
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis lapkritį sumažėjo 5 proc. punktais 

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2020 m. lapkritį buvo minus 4 ir, palyginti su spaliu, sumažėjo...

Prekyba
2020.11.26
„Siemens“ arena keičia pavadinimą 1

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamai bendrovei „DG21“ įsigijus Vilniaus „Siemens“ areną valdančią...

Rinkodara
2020.11.26
Restoranų apyvarta šiemet susitraukė 21%

Išankstiniais duomenimis, maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta Lietuvoje 2020 m. spalį, palyginti su...

Paslaugos
2020.11.26
Per metus mažmenininkų apyvartos ūgtelėjo 8,5% 3

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2020 m. spalį...

Prekyba
2020.11.26
„Švyturys-Utenos alus“ žada skųsti gautą baudą aukštesnės instancijos teismui Premium 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Švyturys-Utenos alus“ skundą ir paliko galioti...

Prekyba
2020.11.26
Nyderlandai rengiasi įvesti draudimą maisto parduotuvėms prekiauti cigaretėmis 

Nuo 2024 m. Nyderlanduose būtiniausių prekių parduotuvėse turėtų nelikti cigarečių ir kitų tabako gaminių.

Prekyba
2020.11.25
Prekybos sektoriaus lyderiai: 2021 m. esame pasirengę daug kam Premium 2

Prekybos sektoriaus lyderiai, planuodami 2021 m. biudžetus, juos kuria kliaudamiesi keliais tikėtinais...

Prekyba
2020.11.25
90% akcijos nebeužtenka: kodėl klientas renkasi rajono parduotuvę, o ne prekybos centrą Premium

Pandemijos situacija privertė verslą pasikeisti. Dalis besikeisdami ieškojo pigesnių ir greitesnių sprendimų,...

Gazelė
2020.11.25
„Inspired UM“: Kalėdos, skirtingai nei Velykos, nebus vienišos Premium

Nors susirgimų dinamika Lietuvoje drastiškai lipa į viršų, vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad iki Naujųjų...

Rinkodara
2020.11.25
Tyrimas: dauguma „juodojo penktadienio“ prekių prieš tai yra kainavę tiek pat ar pigiau 6

Beveik devynis iš dešimties produktų, siūlomų per „juodojo penktadienio“ išpardavimą, buvo galima nusipirkti...

Prekyba
2020.11.24
Vartotojai galės kolektyviai ginti savo teises visoje ES

Europos Parlamentas (EP) patvirtino naują teisės aktą, pagal kurį vartotojų grupėms bus leidžiama Europos...

Prekyba
2020.11.24
„Senukai“ pradėjo prekiauti maisto produktais ir internetu 

Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ nuo šiol ilgai negendančių maisto...

Prekyba
2020.11.24
Teismas: „Lidl“ prekės ženklas „Violla“ klaidinamai panašus į italų „La Vialla“  Premium

Vyną, alyvuogių aliejų, sūrius, įvairius konditerijos produktus gaminantis italų ūkis „La Vialla“ laimėjo...

Prekyba
2020.11.24
Prekybininkai nutraukia Latvijos konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos pirkimą  1

Prekybos tinklai „Iki“, „Rimi“, „Maxima“ stabdo Latvijoje veikiančios konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos...

Prekyba
2020.11.23
PC „Europa“ turi naują vadovę, planuoja permainas  1

Prekybos centrui „Europa“ nuo kitos savaitės pradės vadovauti Eglė Juškienė. Ji pakeis iki šiol penkerius...

Prekyba
2020.11.23
Vilniaus CUP atidaryta „Pigu.lt“ parduotuvė 1

E. parduotuvė „Pigu.lt“ prie savo plečiamo fizinių parduotuvių ir prekių atsiėmimo punktų tinklo pridėjo dar...

Prekyba
2020.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus