Tyrimas: trečdalis respondentų ekologiškais prekės ženklais pasitiki absoliučiai 

Publikuota: 2020-11-17
Nuotrauka iš Jusių šeimos ekologinio ūkio, isikūrusio Lopaičių kaime, Rietavo savivaldybėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Nuotrauka iš Jusių šeimos ekologinio ūkio, isikūrusio Lopaičių kaime, Rietavo savivaldybėje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Didžioji dalis respondentų pasitiki ekologiškų produktų ženklais, o daugiausia dėmesio ekologiškiems produktams skiria aukštesnio išsilavinimo, jaunesnio amžiaus miestų gyventojai, rodo ŽŪM užsakymu atliktas šalies gyventojų ekologiškų produktų pirkimo įpročių tyrimas.

Tyrimo metu buvo apklausti 1.009 respondentai iš visos Lietuvos. Didžioji jų dalis žino, kaip ženklinami ekologiški produktai ir jais pasitiki, tačiau šis pasitikėjimas nėra absoliutus: 29% pasitiki, o 57% pasitiki iš dalies. Labiau ekologiškų produktų ženklais pasitiki jaunesni, aukštesnio išsilavinimo ir didesnių pajamų apklaustieji.

Kol kas ekologiškų produktų vartojimas Lietuvoje tik įsibėgėja – šių produktų kartą per savaitę ar dažniau  perka tik 14% apklaustųjų, o kartą ar kelis per mėnesį – 34%. Dažniausiai tai daro moterys, aukštesnio išsilavinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai.

Pagrindinė to priežastis, kurią nurodė net 68% respondentų – aukšta ekologiškų gaminių kaina.

18% apklaustųjų negalėjo nurodyti, kaip dažnai perka ekologiškus produktus, nes tiesiog neskaito etikečių. Tyrimas atskleidė, kad maisto produktų etiketes skaito 29% apklaustųjų, kartais jas skaito 44%, dažniausiai – moterys, jaunesnio amžiaus ir aukštesnio išsilavinimo asmenys.

Kol kas žmonės kreipia nedaug dėmesio į tai, ar patiekalai maitinimosi vietose yra pagaminti iš ekologiškų produktų – tik 15% apklaustųjų teiktų pirmenybę maitinimo įstaigai, gaminančiai patiekalus iš ekologiškų produktų. Dar 32% tai galėtų būti tik vienas iš svarbesnių kriterijų.

Duomenys rodo, kad labiau ekologiškais produktais pasitiki ir domisi moterys, aukštesnio išsilavinimo ir didesnes pajamas gaunantys didmiesčių gyventojai.

Ekologiškų produktų žinomumui ir vertės visuomenės akyse augimui daug įtakos turi specialistų arba žinomų žmonių rekomendacijos, tai nurodė 44% apklaustųjų. 37% respondentų įtakos turi artimųjų, draugų ir pažįstamų rekomendacijos, o 34% pasitiki atsakingų institucijų teikiama oficialia informacija.

Auga ekologiškai dirbamos žemės plotai

2019 m. iš viso buvo sertifikuotas 2.731 ekologinės gamybos ūkio subjektas. Iš šio skaičiaus sertifikuoti 2.429 ūkio subjektai, užsiimantys pirmine gamyba, bendras sertifikuotas plotas sudarė 246.631,68 ha. Tais pačiais metais „Ekoagros“ sertifikavo ir 302 produktų tvarkymo (perdirbimas, prekyba, importas, eksportas), arba vadinamosios antrinės gamybos, ūkio subjektus.

Pirminėje ekologinėje gamyboje vyrauja augalininkystė, o didžiąją produkcijos dalį sudaro įvairūs javai. Tačiau 2019 m. taip pat sertifikuotos ir kitos veiklos sritys: bitininkystės, laukinių augalų rinkimo, akvakultūros. 

Lietuvoje ekologiškai auginami ir gyvuliai. 2019 m. 1.046 ūkiuose buvo laikomi ir sertifikuojami gyvūnai: galvijai, avys, melžiamos karvės, žindenės karvės, paukščiai, elniniai gyvūnai,  ožkos, buliai, auginami reprodukcijai, arkliai ir kiaulės.

Ūkių, užsiimančių ekologine produkcija, šiek tiek mažėja, bet ekologiškai dirbamos žemės plotai didėja, be to, nuolat auga ekologiškų produktų perdirbimas ir prekyba. Kiek ekologinių ūkių bus sertifikuota šiemet, paaiškės 2020-ųjų pabaigoje – gruodžio mėnesį.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Nauju „Autokurto“ vadovu paskirtas M. Giedraitis 

Vieną didžiausių sunkiojo transporto remonto tinklų Lietuvoje valdanti bendrovė vėl turi nuolatinį direktorių.

„Danske Bank“ reklama su Joda: drąsu, bet žaidžiama ties plona riba Premium 3

„Danske Bank“ neseniai startavo su kiek netikėta finansų sektoriui reklama, kurios epicentre – Joda, filmo...

Rinkodara
2020.12.04
„Swedbank“: per savaitgalį pirkiniams internete išleista 8,7 mln. Eur

„Swedbank“ duomenimis, paskutinį lapkričio savaitgalį (lapkričio 27-29 d.) šalies gyventojai kortelėmis...

Prekyba
2020.12.04
Prekybininkų asociacija: dovanomis rūpinkitės internetu 

Artėjant savaitgaliui, prekybininkai prašo gyventojų atsakingai planuoti kalėdinius pirkinius ir nevykti į...

Prekyba
2020.12.04
„Gintarinė vaistinė“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vaistinių tinklo „Gintarinė vaistinė“ socialinių tinklų komunikacija rūpinsis kūrybinė rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2020.12.04
Pandemijos pakylėtos siuntų bendrovės augimo tikisi ir kitąmet Premium

Siuntų įmonių pajamos šiemet augo 20–30%, o didžiausią įtaką tam, be abejo, turėjo internetu gyventojus...

„Helios Group“ imasi atnaujinti prekybos pastatą Klaipėdoje

Įmonių grupė „Helios Group“ nusprendė atnaujinti ilgus metus buitinės elektronikos ir kompiuterinės įrangos...

Statyba ir NT
2020.12.03
„Lidl Lietuva“ valdyboje dirba naujas narys 

Prekybos tinklas „Lidl“ skelbia apie pokyčius įmonės valdyboje. Valdybos nariu tapo Steponas Matas Einikis,...

Prekyba
2020.12.03
„Kesko“ vadovas apie „Senukus“: įmonė valdoma labai gerai Premium

Mikko Helanderis, Suomijos korporacijos „Kesko“ prezidentas, ketvirtadienį vykusiame virtualiame susitikime...

Prekyba
2020.12.03
„TBWA\Vilnius“ jungiasi su kita rinkodaros agentūra Premium

Reklamos bendrovė „TBWA\Vilnius“ jungiasi su rinkodaros agentūra „Marketing Point“ ir tikisi, kad šis...

Rinkodara
2020.12.03
Smulkiojo verslo reakcija į griežtesnį karantiną  Premium

Vyriausybei nusprendus, kad kalėdinės mugės negalės vykti, smulkieji neslepia nusivylimo.

Gazelė
2020.12.03
Tyrimas: pigiausių maisto produktų krepšelis pinga 

Pigiausių maisto produktų vidutinio krepšelio kaina Lietuvos parduotuvėse lapkritį septintą mėnesį iš eilės...

Prekyba
2020.12.03
Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tenka perrašyti ligšiolinį sėkmės receptą Premium

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonėms šie metai tapo nemenku išbandymu – sulig pirmuoju karantinu...

Rinkodara
2020.12.03
Didžiųjų PC nuomininkų kaita dar įprastuose rėžiuose, kritinis metas - Kalėdos Premium 1

Iš prekybos centrų (PC) nuomininkų pirmosiomis pandemijos aukomis tapo kelionių organizatoriai, restoranai ir...

Prekyba
2020.12.03
Ekspertai kalba apie „Lidl“ priklausančią NT mokesčio lengvatą, bet įmonė ja nesinaudos Premium 2

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, Lietuvoje turintis per 50 parduotuvių, planuoja įsikurti ir...

Prekyba
2020.12.03
„Kredito draudimo brokeris“ keičia prekių ženklą

„Kreditų draudimo brokeris“ keičia prekių ženklą ir nuo šiol vadinsis „Credeo“.

Rinkodara
2020.12.02
Kauniečiai perėmė atstovavimą neįvertintam prekės ženklui – apyvarta šovė aukštyn Premium 1

Pernai spalį pradėjusi veikti UAB „Erco Technologies“ šiuos metus planuoja baigti pasiekusi 2,7 mln. Eur...

Gazelė
2020.12.02
Vyriausybė uždraudė smulkią kalėdinę prekybą: verslininkai neslepia apmaudo Premium 10

Vyriausybei nusprendus uždrausti smulkiųjų kalėdines muges prekybos centruose, gamintojai neslepia apmaudo:...

Gazelė
2020.12.02
Lėtėjančią prekybą naujais automobiliais palaiko įmonės  Premium

Kol „Volkswagen“ laukė atnaujinto „Tiguan“, jo pozicijas Lietuvos rinkoje perėmė „Škoda“, o elektromobilių...

Automobiliai
2020.12.02
„Samsung“ atsisako „Galaxy Note“ modelio

Kitais metais „Samsung Electronics“ gali nutraukti išmaniojo telefono „Galaxy Note“ – vieno iš dvejų...

Technologijos
2020.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus