Prekybos sektoriaus lyderė – „Philip Morris Baltic“ 

Publikuota: 2020-11-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos didmeninės ir mažmeninės prekybos įmones. Šiais metais lydere tapo tabako gaminių bendrovė „Philip Morris Baltic“, kuri, beje, pernai irgi išsiskyrė itin gerais rodikliais, bet po „Coca-Cola HBC Lietuva“ ir „Circle K Lietuva“ buvo likusi trečioje vietoje.

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, komentuodamas reitingą, akcentuoja, kad 2019 m. prekybos sektoriaus įmonėms Lietuvoje buvo išties geri. Reitinge vertinamų prekybos bendrovių pajamos vidutiniškai augo apie 8%, o pelnas – ir visais 16%.

„Taigi, reitingo viršutinėje dalyje atsidūrusios bendrovės savo augimo tempais smarkiai lenkė netgi ir šituos skaičius“, – teigia A. Janeliūnas.

Be to, anot analitiko, svarbu pažymėti, kad reitingo metodikoje didelis svoris tenka įmonėse mokamam atlygiui, o prekybos lyderių viršūnėje yra daug mažmeninės prekybos bendrovių, kuriose darbuotojai skaičiuojami šimtais ir tūkstančiais. Jų mokamas vidutinis atlyginimas galbūt natūraliai mažesnis už santykinai kompaktiškų didmeninės prekybos bendrovių atlyginimus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Todėl tai, kad mažmenininkai savo augimo tempu ir su darbuotojais pasidalinama verte reitinge yra greta puikiai dirbančių didmenininkų, yra labai vertintina“, – sako A. Janeliūnas.    

Liudas Zakarevičius, UAB „Philip Morris Baltic“ Išorinių reikalų vadovas Baltijos šalims, kalbėdamas apie konkurencinę aplinką ir išmoktas pamokas, pirmiausia pabrėžia, jog įmonė yra pirmoji ir vienintelė tabako kompanija, užsibrėžusi siekį sukurti pasaulį be cigarečių dūmų.

„Tai keičia ne tik pačią tabako industriją, bet ir konkurencinę aplinką. Investicijos į mokslą ir mokslinius tyrimus, nauji bedūmiai produktai perbraižo tabako ir nikotino produktų rinkos žemėlapį. Tikime, kad esame teisingame kelyje, o mūsų moksliniai tyrimai – profesionalūs ir pagrįsti“, – sako L. Zakarevičius.

Kalbėdamas apie šių metų iššūkių ir nerimo priežastis, pirmiausia jis įvardija pandemiją, kuri „Philip Morris“, kaip ir daugeliui verslų, sudaro nemažai rūpesčių. Svarbiausias tikslas pandemijos metu – apsaugoti  žmones: darbuotojus ir jų šeimos narius, klientus ir verslo partnerius.

Todėl „Philip Morris International“ filialai visame pasaulyje ėmėsi itin griežtų saugumo priemonių. Darbuotojai buvo aprūpinti asmens higienos priemonėmis, tiems, kurie savo funkcijas galėjo atlikti nuotoliniu būdu, suteikta visa darbui iš namų reikalinga įranga. Gamybos darbuotojų darbo grafikai buvo sudaryti taip, kad jie kuo rečiau susitiktų su kitos pamainos darbuotojais. Šis sprendimas sumažino socialinių kontaktų riziką. Nepaisant visų apribojimų, toliau investuojama į darbuotojų tobulėjimą bei skatinimo programas.

[infogram id="035de0f3-8a9d-45d2-89db-74a0f74c1f63" prefix="Gc0" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: Prekyba"]

Tame pačiame sektoriuje veikiančios įmonės lyginamos tarpusavyje, vertinant  9 rodiklius: ikimokestinį pelną, pajamas, jų abiejų metinį pokytį, pelningumą, vidutinį darbo užmokestį ir kt. „Sektorių lyderiai 2020“ reitinguojami, remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.

Kad galėtų sumuoti visų 9 rodiklių rezultatus, „Verslo žinių“ analitikai kiekvienam iš jų sudarė statistinį modelį. Tai reiškia, kad reitinge lyginamos ne įmonių pajamos eurais ar pozicija lentelėje, bet balas, atspindintis bendrovės pirmavimą, palyginti su kitomis sektoriaus įmonėmis.

„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – paaiškina A. Janeliūnas.

Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių ypač išsiskiriančių rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.

[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]

Plačiau didmeninės ir mažmeninės prekybos lyderiai bus pristatyti ketvirtadienio „Verslo žinių“ savaitraštyje ir portale vz.lt.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
M. Kaleinikovė tapo „Eurovaistinės“ žmonių departamento vadove

„Eurovaistinės“ vadovų komandą papildė nauja žmonių departamento vadovė, Milda Kaleinikovė, iki šiol įmonėje...

Vadyba
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Užsienio prekybos deficitas birželį – 777,9 mln. Eur

Šiemet birželį iš Lietuvos prekių eksportuota už 3,32 mlrd. Eur – 4,3% mažiau nei gegužę, bet 17,2% daugiau...

Pramonė
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Sprendimas pradėti veiklą JAV pasiteisino: lietuvės sukurtą startuolį jau įsigijo investuotojai Premium

UAB „Neorus“, veikiančią 6 metus, už neatskleidžiamą sumą įsigijo kita lietuviška UAB „Orbio World“. Abi jas...

Gazelė
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
ES ir PAR ginčijasi dėl importo taisyklių: Bendrijos uostuose įstrigę šimtai konteinerių su apelsinais

Europos uostuose yra įstrigę milijonai dėžių su apelsinais, o vaisiai genda, kol Pietų Afrikos Respublika...

Verslo aplinka
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
TOP 50 NT įmonių, per pirmąjį pusmetį sumokėjusių daugiausia mokesčių Premium 1

Pirmąjį pusmetį 50 įmonių, nurodžiusių vykdančios nekilnojamojo turto (NT) operacijų veiklą, į Valstybinės...

Statyba ir NT
2022.08.07
Vakarai nerimauja dėl Turkijos suartėjimo su V. Putinu: galvoja ir apie sankcijas Premium

Po to, kai Recepas Tayyipas Erdoganas, Turkijos prezidentas, ir Vladimiras Putinas, Rusijos lyderis, susitarė...

Verslo aplinka
2022.08.07
Kaip išlaikyti balansą tarp stipraus augimo ir rizikos

Nors verslo plėtra yra kiekvieno įkūrėjo tikslas, tačiau kartais ji gali būti pražūtinga, nes nevaldomas...

Gazelė
2022.08.07
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Nereikalingi rūbai pametėjo verslo idėją

Tekstilės atliekos yra vienos taršiausių. Tačiau mada gali būti – tuo neabejoja „Copie“ prekės ženklo kūrėja,...

Gazelė
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku