„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

Publikuota: 2020-10-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Pasaulinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ pastebi, kad nors pirkimo panikos nebeliko, tačiau pandemijai tebesitęsiant, ilgainiui jos poveikį pajusti gali dar daugiau namų ūkių.

„Nielsen“ vertinimu, dėl sveikatos iššūkių ar netekus darbo, šiemet gegužę 32% pasaulio namų ūkių su COVID-19 padariniais susidūrė tiesiogiai (sirgo, neteko darbo, palietė abiem aspektais). Likusieji 68% teigia asmeninio poveikio nepajutę, tačiau šis santykis turi potencialo keistis.

„Pirmoji, panišku pirkimu pažymėta pandemijos banga pasibaigė. Tačiau kol mokslininkai intensyviai kuria vakciną bei stengiasi atrasti vaistus, kurie padėtų suvaldyti infekcijos plitimą, neapibrėžtumo dar yra likę daug ir jis neabejotinai veikia vartotojų elgesį. Augantys užsikrėtimų skaičiai ir beprasidedantis gripo sezonas gali lemti tai, jog į akistatą su COVID-19 paklius daugiau žmonių, todėl mažmeninės prekybos sektorius tam turėtų ruoštis“, – sako Ilona Lepp, „Nielsen“ vadovė Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Muilo paklausa

Lietuvoje iki panikos etapo asmeninės priežiūros prekių kategorijose augo dantų protezų valiklių, muilo, kūdikių servetėlių, dušo želės, dezodorantų bei skutimosi peiliukų kategorijos. „Pirkėjams supanikavus, į pirmąją vietą šoko muilo pardavimai, kurių paklausa tapo dvigubai didesnė nei prieš metus, dantų protezų valikliai liko antroje vietoje. Karantino metu išvis augo tik trys asmeninės priežiūros kategorijos: protezų valikliai, muilas ir plaukų dažai. Suvaržymus švelninant, mūsų šalies pirkėjai grįžo prie ankstesnių įpročių, tačiau muilas liko įsitvirtinęs antroje vietoje“, – lygina I. Lepp.

Jos teigimu, karantino metu ypač smarkiai krito dekoratyvinės kosmetikos priemonių pardavimai, mažiau pirkta drabužių ir maisto išsinešti, tuo pat metu stengiantis daugiau taupyti atsidedant juodai dienai ir netgi senatvei.

Pirkėjai „grįžta“ iš interneto

„Nielsen“ duomenimis, karantino metu Lietuvos vartotojai ėmė lenkti didelio formato parduotuves, vietoje jų rinkdamiesi apsipirkimą mažesnėse ir arčiau namų esančiose parduotuvėse.

Tuo tarpu Estijoje kaip tik padidėjo srautas į didesnes ir daugiau fizinės erdvės galinčias užtikrinti parduotuves.

Dar vienas pandemijos užaštrintas poreikis – apsipirkti nuotoliniu būdu, pasibaigus karantinui, prislopo, pirkėjams grįžtant į fizines parduotuves.

nuotrauka::1

„Lietuvoje dirbdami daug metų negalime nepastebėti, kad tipiškam Lietuvos pirkėjui pats apsipirkimo procesas yra malonumas. Jam tiesiog patinka eiti į parduotuves, atrasti naujas jas ar naujus, dar nematytus produktus. Jis yra aktyvus ir smalsus. Jeigu prieš paskelbiant karantiną maisto ir kitas būtiniausias buities prekes internetu pirko 2% pirkėjų, jų skaičius per karantiną išaugo iki 6%, o griežčiausius suvaržymus atšaukus birželį, nukrito iki 3%. Kol kas negalima pasakyti, kad pirkimas internetu tapo įpročiu, bet kad atkreipė daugiau pirkėjų dėmesio – tikrai taip“, – sako I. Lepp.

Pirkėjai jau grįžo prie įprasto apsipirkimo turguose, vos didesnis nei prieš karantiną liko ir šalia namų esančių parduotuvių lankymas.

„Apsipirkimas pačiose didžiausiose, „hypermarketo“ tipo parduotuvėse birželį liko karantino lygmenyje ir sudarė 7%, kai prieš karantiną jose apsipirkdavo 13% pirkėjų. Ištikimiausių pirkėjų ratą išlaikė specifinę nišą užimančios ūkininkų ir ekologiškų produktų parduotuvės, taip pat ūkininkų produkcijos pristatymas į namus. Jose stabiliai apsipirkinėja apie 1% pirkėjų“, – konstatuoja „Nielsen“ vadovė Lietuvoje.

Rida Kalvaitienė, „Newsec“, valdančios prekybos centrus „Ozas“, Kauno „Akropolis“, „BIG Vilnius“ ir kt., Turto valdymo paslaugų grupės vadovė, VŽ taip pat neseniai sakė, kad sėkmingesnius rezultatus skaičiuoja mažesnieji centrai, vadinamosios patogaus apsipirkimo vietos.

„Čia srautai grįžo greičiau nei į didžiausius centrus. Tarp mūsų valdomų mažesniųjų – „BiG Vilnius“, „River Mall“ Kaune, „Luizė“ Klaipėdoje, kurie srautus susigrąžino greičiau nei „Ozas“ ar Kauno „Akropolis“, – atvirauja R. Kalvaitienė.

Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
05:00
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
Balandį JAV augo mažmeninės prekybos apyvarta

Infliacijai pasiekus aukščiausią per 40 metų lygį, mažmeninės prekybos apyvarta JAV balandį augo ketvirtą...

Prekyba
2022.05.17
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Abipusė meilė „eBay“: kaip 12.500 pardavėjų iš Lietuvos parduoda 147 mln. pirkėjų Premium 5

E. prekybos platformoje „eBay“ yra per 12.500 aktyvių pardavėjų iš Lietuvos, o kas 10 sekundžių iš jų...

Gazelė
2022.05.17
„Iki“ padeda spręsti aktualiausias elektromobilių įkrovimo problemas Verslo tribūna 7

Vien šiemet šalia prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių atsiras 40 elektromobilių įkrovimo stotelių, kuriose...

Prekyba
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku