„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

Publikuota: 2020-10-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Pasaulinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ pastebi, kad nors pirkimo panikos nebeliko, tačiau pandemijai tebesitęsiant, ilgainiui jos poveikį pajusti gali dar daugiau namų ūkių.

„Nielsen“ vertinimu, dėl sveikatos iššūkių ar netekus darbo, šiemet gegužę 32% pasaulio namų ūkių su COVID-19 padariniais susidūrė tiesiogiai (sirgo, neteko darbo, palietė abiem aspektais). Likusieji 68% teigia asmeninio poveikio nepajutę, tačiau šis santykis turi potencialo keistis.

„Pirmoji, panišku pirkimu pažymėta pandemijos banga pasibaigė. Tačiau kol mokslininkai intensyviai kuria vakciną bei stengiasi atrasti vaistus, kurie padėtų suvaldyti infekcijos plitimą, neapibrėžtumo dar yra likę daug ir jis neabejotinai veikia vartotojų elgesį. Augantys užsikrėtimų skaičiai ir beprasidedantis gripo sezonas gali lemti tai, jog į akistatą su COVID-19 paklius daugiau žmonių, todėl mažmeninės prekybos sektorius tam turėtų ruoštis“, – sako Ilona Lepp, „Nielsen“ vadovė Lietuvoje.

Muilo paklausa

Lietuvoje iki panikos etapo asmeninės priežiūros prekių kategorijose augo dantų protezų valiklių, muilo, kūdikių servetėlių, dušo želės, dezodorantų bei skutimosi peiliukų kategorijos. „Pirkėjams supanikavus, į pirmąją vietą šoko muilo pardavimai, kurių paklausa tapo dvigubai didesnė nei prieš metus, dantų protezų valikliai liko antroje vietoje. Karantino metu išvis augo tik trys asmeninės priežiūros kategorijos: protezų valikliai, muilas ir plaukų dažai. Suvaržymus švelninant, mūsų šalies pirkėjai grįžo prie ankstesnių įpročių, tačiau muilas liko įsitvirtinęs antroje vietoje“, – lygina I. Lepp.

Jos teigimu, karantino metu ypač smarkiai krito dekoratyvinės kosmetikos priemonių pardavimai, mažiau pirkta drabužių ir maisto išsinešti, tuo pat metu stengiantis daugiau taupyti atsidedant juodai dienai ir netgi senatvei.

Pirkėjai „grįžta“ iš interneto

„Nielsen“ duomenimis, karantino metu Lietuvos vartotojai ėmė lenkti didelio formato parduotuves, vietoje jų rinkdamiesi apsipirkimą mažesnėse ir arčiau namų esančiose parduotuvėse.

Tuo tarpu Estijoje kaip tik padidėjo srautas į didesnes ir daugiau fizinės erdvės galinčias užtikrinti parduotuves.

Dar vienas pandemijos užaštrintas poreikis – apsipirkti nuotoliniu būdu, pasibaigus karantinui, prislopo, pirkėjams grįžtant į fizines parduotuves.

nuotrauka::1

„Lietuvoje dirbdami daug metų negalime nepastebėti, kad tipiškam Lietuvos pirkėjui pats apsipirkimo procesas yra malonumas. Jam tiesiog patinka eiti į parduotuves, atrasti naujas jas ar naujus, dar nematytus produktus. Jis yra aktyvus ir smalsus. Jeigu prieš paskelbiant karantiną maisto ir kitas būtiniausias buities prekes internetu pirko 2% pirkėjų, jų skaičius per karantiną išaugo iki 6%, o griežčiausius suvaržymus atšaukus birželį, nukrito iki 3%. Kol kas negalima pasakyti, kad pirkimas internetu tapo įpročiu, bet kad atkreipė daugiau pirkėjų dėmesio – tikrai taip“, – sako I. Lepp.

Pirkėjai jau grįžo prie įprasto apsipirkimo turguose, vos didesnis nei prieš karantiną liko ir šalia namų esančių parduotuvių lankymas.

„Apsipirkimas pačiose didžiausiose, „hypermarketo“ tipo parduotuvėse birželį liko karantino lygmenyje ir sudarė 7%, kai prieš karantiną jose apsipirkdavo 13% pirkėjų. Ištikimiausių pirkėjų ratą išlaikė specifinę nišą užimančios ūkininkų ir ekologiškų produktų parduotuvės, taip pat ūkininkų produkcijos pristatymas į namus. Jose stabiliai apsipirkinėja apie 1% pirkėjų“, – konstatuoja „Nielsen“ vadovė Lietuvoje.

Rida Kalvaitienė, „Newsec“, valdančios prekybos centrus „Ozas“, Kauno „Akropolis“, „BIG Vilnius“ ir kt., Turto valdymo paslaugų grupės vadovė, VŽ taip pat neseniai sakė, kad sėkmingesnius rezultatus skaičiuoja mažesnieji centrai, vadinamosios patogaus apsipirkimo vietos.

„Čia srautai grįžo greičiau nei į didžiausius centrus. Tarp mūsų valdomų mažesniųjų – „BiG Vilnius“, „River Mall“ Kaune, „Luizė“ Klaipėdoje, kurie srautus susigrąžino greičiau nei „Ozas“ ar Kauno „Akropolis“, – atvirauja R. Kalvaitienė.

Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Apple“, „Samsung“ ir kiti didieji gamintojai iki Kalėdų žada naujų įrenginių Premium

Koronaviruso pandemija išbalansavo technologijų sektorių ir pakoregavo didžiųjų kompiuterinės technikos ir...

Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Teismas paliko galioti vartotojų teises ginančios institucijos „Iki“ skirtą baudą 

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos prekybos tinklą „Iki“ valdančios „Palink“...

Prekyba
2020.10.20
Prie Plano A jungiasi ir Lietuvos paštas 2

Pandemijos laikotarpiu išaugus elektroninei prekybai, kartu ir siuntų savitarnos terminalų populiarumui,...

Gazelė
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Susikirto interesai dėl „L’Occitane“ prekės ženklo Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė UAB „Rubela“ prašymą ir tenkino Prancūzijos kosmetikos gamintojos...

Rinkodara
2020.10.20
VMI: alkoholio akcizų deklaruotos pajamos šiemet augo 9,6% 5

Deklaruotos alkoholio akcizo įplaukos šių metų sausio–rugsėjo mėnesiais siekė 275,251 mln. Eur – 9,6% daugiau...

Prekyba
2020.10.19
S. Mačiukas: darbiniu mulu už didelius pinigus ilgai nebūsi Premium 2

Jeigu bijai, kad darbuotojai gali užlipti ant galvos, visai nebūk vadovu, pataria Skirmantas Mačiukas,...

Prekyba
2020.10.19
Vėl svarstant apie karantiną IKEA suplanavo rekordinį naujų parduotuvių skaičių Premium

Atsigavus pardavimams, IKEA planuoja per metus atidaryti rekordinį skaičių naujų parduotuvių. Baldų koncerną...

Pramonė
2020.10.19
„Alibaba“ perėmė Kinijos prekybos tinklų milžinę „SunArt“ 

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ už 3,6 mlrd. USD įsigijo kontrolinį „SunArt“ akcijų...

Prekyba
2020.10.19
Rugsėjį labiausiai Lietuvoje augo „Aboutyou.lt“, Estijoje – „Membershop.ee“ Premium 1

Pagal pritraukiamus klientų srautus Baltijos šalių e. komercijos platformų reitingo pirmas dešimtukas šį...

Prekyba
2020.10.19
„Universiteto vaistinę“ valdys Vilniaus universitetas

Vyriausybė trečiadienį pritarė, jog valstybės valdoma „Universiteto vaistinė“ būtų perduota Vilniaus...

Prekyba
2020.10.18
Parduotuvės skubantiems formatas pasiteisina 2

Rekonstruotoje Vilkaviškio stotyje duris atvėrė moderni „Gulbelė Express“ parduotuvė, kurioje pirkėjai gali...

Gazelė
2020.10.18
„Nielsen“: vartojimo pokyčiai – ilgalaikiai

COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje.

Prekyba
2020.10.18
Kinai Europoje pasiūlys abonementinę automobilių naudojimo paslaugą Premium 1

Švedijos automobilių gamintoją „Volvo“ valdantis Kinijos „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ Europoje pasiūlys...

Automobiliai
2020.10.18
Tyrimas: Kalėdos šiemet bus kitokios

20% Lietuvos gyventojų teigia, kad dėl pandemijos šių metų Kalėdos kardinaliai skirsis nuo įprastų švenčių.

Prekyba
2020.10.17
„Pigu“ konsoliduotas rezultatas: EBITDA išaugo 9,5 karto Premium 2

E. prekybos verslo lyderės Baltijos šalyse „Pigu“ grupės EBITDA 2019–2020 finansiniais metais pasiekė 2,7...

Prekyba
2020.10.17
IKEA beveik metai e. prekyboje: tai didelių iššūkių laukas  Premium 5

Vidutiniškai šiek tiek daugiau nei kas antras pirkėjas, apsilankęs IKEA e. parduotuvėje, apsiperka ir antrą...

Prekyba
2020.10.16
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Importuotų ir eksportuotų prekių kainų statistika: pigo nafta, brango elektra 2

Per metus, 2020 m. rugpjūtį, palyginti su 2019 m. rugpjūčiu, eksportuotų prekių kainos sumažėjo 3,7%,...

Prekyba
2020.10.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus