Prekybos sektorių į priekį stumia inovacijos: išmanieji vežimėliai – naujovė su dideliu potencialu

Reklama publikuota: 2020-10-08
Išmanusis vežimėlis. Bendrovės nuotr.
svg svg
Išmanusis vežimėlis. Bendrovės nuotr.

Inovacijos prekybos sektorių stumia į priekį – kuria pozityvią apsipirkimo patirtį, skatina klientų lojalumą ir mažina verslo kaštus. Šiandien mažmeninės prekybos tendencijas diktuoja populiarėjantys savitarnos sprendimai. Išmanieji apsipirkimo vežimėliai – naujovė, atverianti daugiau galimybių ir papildomai įgalinanti prekybininkus.

Kitos kartos sprendimas – išmanūs vežimėliai

Šių dienų pirkėjai – technologiškai išprusę, vis daugiau dėmesio apsipirkimo patirčiai skiriantys vartotojai, kuriems svarbu prekes įsigyti maksimaliai patogiai ir greitai. Neatsitiktinai tradicinėje prekyboje kelią sparčiai skinasi savarankiško apsipirkimo technologijos – nuo savitarnos kasų iki savarankiško skenavimo.

Prekybos milžinė „Amazon“, prieš porą metų atidariusi parduotuvę be pardavėjų, šiemet įdiegė išmaniųjų vežimėlių technologiją, kuri ne pakeitė, o papildė įprastus pirkinių vežimėlius. Nors klientams kuriama panaši apsipirkimo patirtis, sprendimas reikalauja kur kas mažesnių investicijų, nei anksčiau pristatyta „Amazon Go“ parduotuvė be kasų, o prekybininkai įgalinami papildomais įrankiais.

nuotrauka::1 left

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„StrongPoint“ globalių produktų vadovo Andriaus Kalašinsko teigimu, išmanieji vežimėliai – tai kitos kartos savitarnos skenavimo sprendimas. Technologija, orientuota į didelį pirkinių krepšelį – 15 ir daugiau prekių – įsigyjančius žmones, suteikia jiems galimybę apsipirkti nelaukiant įprastoje eilėje prie kasų. Pats apsipirkimo procesas – automatizuotas, todėl iš pirkėjo nereikalauja naujų, specifinių įgūdžių.

„Įmontuotos kameros, sensoriai bei svarstyklės automatiškai atpažįsta prekes ir suveda jas į pirkinių sąrašą, rodomą ant vežimėlio įtaisytame ekrane. Atsiskaitymo procesas vyksta ypač greitai ir paprastai – išeinant iš parduotuvės reikiama suma nuo sąskaitos nuskaičiuojama automatiškai. Būtent čia ir sukuriama vertė klientui – išvengiant sustojimo kasoje, taupomas jo laikas“, – teigia A. Kalašinskas.

Prekybininkams – asmeninės komunikacijos galimybė

Šių dienų mažmeninės prekybos akivaizdoje, kai ypač svarbu laimėti pirkėjų dėmesį, išmaniojo vežimėlio nauda prekybininkui kuriama ne tik per darbo jėgos ir kaštų taupymą. Technologija tampa papildomu rinkodaros kanalu, padeda lengviau komunikuoti su pirkėjais ir skatina jų lojalumą.

„Išmaniuoju vežimėliu naudotis gali lojalumo kortelę ir asmeninę paskyrą turintys pirkėjai. Tad apsipirkimo metu atsiranda galimybė individualiai pasiekti klientus per ekranus, įrengtus ant vežimėlių, t. y. suteikti jiems reikiamos informacijos apie prekes, pranešti apie vykstančias akcijas, teikti pasiūlymus ir taip skatinti impulsyvius pardavimus bei kt. Atsiveria daug platesnės duomenų analizės galimybės“, – vardijo A. Kalašinskas.

Dalis kitų pažangių vežimėlyje įdiegtų technologijų nėra matomos pirkėjui, tačiau tarnauja prekybininkui atlikdamos apsauginę funkciją – saugo nuo klaidų, tyčinių ar netyčinių skirtingų prekių skenavimų ir pan.

Atsipirkimą lemia pasiryžimas ir resursai

Išmaniojo pirkinių vežimėlio technologija – vis dar naujas ir įvairiose šalyse testuojamas sprendimas. Remiantis ankstesniąja patirtimi, kai buvo pradėtos diegti šiandien jau įprastos savitarnos technologijos, atsipirkimas Baltijos šalyse trukdavo apie 2–3 metus. „StrongPoint“ globalių produktų vadovo teigimu, per panašų laiką turėtų atsipirkti ir išmaniojo pirkinių vežimėlio sprendimas.

Vis tik, šią technologiją diegti svarstantiems ir atsipirkimo klausimą keliantiems prekybininkams A. Kalašinskas pirmiausia pataria aiškiai įsivardinti pagrindinį sprendimo tikslą. Prekybininko lūkesčiai ir planuojamas indėlis į darbą su naujove lemia, kaip greitai ar lėtai atsipirks investicija.

„Šis vežimėlis kainuoja brangiau nei įprastas, tačiau suteikia daugiau įrankių ir galimybių  pardavėjui. Skaičiuojant atsipirkimo laikotarpį svarbu įvertinti, ką pats prekybininkas yra pasiryžęs daryti, t. y. ar nauda bus kuriama tik iš sutaupyto produktyvumo ir darbo valandų, ar iš to, kad bus gerinama pirkėjo patirtis, o gal bus siekiama didinti pardavimus, pasitelkiant ekraną kaip rinkodaros įrankį“, – pažymėjo bendrovės atstovas.

Savitarnos kasų diegimo praktika rodo, kad visiškas technologijos potencialas neretai yra neišnaudojamas, nes darbas su duomenimis ir rinkodaros įrankiais reikalauja pasiruošimo ir papildomų žmogiškųjų resursų.

„Prieš diegiant technologines naujoves, dažnai galvojama, kad per ekraną bus vykdoma aktyvi asmeninė komunikacija su pirkėju, todėl augs pardavimai. Deja, bet labai dažnai tai nėra daroma, nes neužtenka laiko ar resursų. Norint matyti finansinę naudą, šiuo klausimu būtina dirbti aktyviai“, – pastebėjo „StrongPoint“ atstovas.

Kita svarbi technologinio sprendimo įvedimo ir atsipirkimo dedamoji – prekybininko investicija į tai, kad pirkėjas pastebėtų inovaciją, o ja pasinaudojęs – liktų patenkintas.

„Savitarnos sistemų, taip pat ir išmaniųjų vežimėlių, pagrindinis skirtumas nuo kitų inovacijų, jog nauda atsiranda tik tuomet, kai sprendimu naudojasi pirkėjai. Tačiau tam, kad klientai naudotųsi naujovėmis, vien tik gero technologinio sprendimo neužtenka. Reikia, kad pirkėjui inovacija kurtų pozityvią apsipirkimo patirtį ir patiktų labiau nei kitos alternatyvos“, – pažymėjo A. Kalašinskas.

Pati išmaniojo pirkinių vežimėlio technologija nereikalauja ypatingos ir brangios priežiūros. Svarbu, kad kasdien vežimėliai būtų įkraunami ir paruošiami kitos dienos naudojimui. Lyginant šį ir savitarnos kasų sprendimą, A. Kalšinsko teigimu, pastarasis reikalauja daugiau priežiūros: prekių nuskaitymo ir atsiskaitymo procesas susideda iš įvairių žingsnių, kuriuos atlikti turi pats pirkėjas, o pirmuoju atveju apsipirkimas yra automatizuojamas. Papildomų žmogiškųjų resursų gali prireikti technologijos diegimo pradžioje, kai su naujove būtina supažindinti pirkėjus ir jiems paaiškinti visą procesą.

Ateities kasos zonoje – kompleksinių sprendimų poreikis

„StrongPoint“ atstovo teigimu, norint atliepti skirtingų vartotojų lūkesčius ir kurti geresnę apsipirkimo patirtį šiandien ir ateityje, tradicinėje prekyboje svarbu diegti ne pavienes technologijas, o užtikrinti jų įvairovę.

„Ateinantį dešimtmetį kasų zonos transformacija vyks būtent šia kryptimi – bus siūlomi įvairūs apsipirkimo sprendimai, pritaikyti tiek skirtingiems pirkėjų segmentams, tiek tiems patiems pirkėjams, tačiau jau skirtingų apsipirkimų metu, pavyzdžiui, užbėgus įsigyti kelių prekių ar apsiperkant visai savaitei“, – kalbėjo A. Kalašinskas.

Nors savitarnos kasos ir toliau išliks pagrindiniu apsipirkimo būdu, jas papildys kiti savarankiško apsipirkimo sprendimai. „Populiarės savitarnos skenavimo įrenginiai, kuriuos pamažu ims keisti išmanūs vežimėliai, tuomet – mobilus apsipirkimas, orientuotas į nedaug prekių įsigyjančius pirkėjus, galiausiai – parduotuvės be kasininkų. Nors pastarasis sprendimas – dar tik eksperimentas, jis bus pirmiausiai patrauklus mažų parduotuvių savininkams. Kalbant apie didžiuosius prekybos tinklus – jų ateitis yra savitarnos technologijų „miksas“, – teigė bendrovės atstovas.

Prieš priimant sprendimą, svarbu išsiaiškinti, kokias inovacijas ir kokiu mastu verta diegti konkrečiame prekybos tinkle. „Specialūs kasos zoną analizuojantys įrankiai, atsižvelgiant į kiekvienos parduotuvės profilį, padeda įvertinti, koks gali būti konkrečios technologijos naudojimo potencialas,  per kiek laiko atsipirks investicijos ir pan.“, – patarė A. Kalašinskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Kaip išsiaiškinti, ko nori vartotojas, arba 15% laiko taisyklė Premium

Vienas pagrindinių įrankių vartotojų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „Net...

Rinkodara
2022.04.03
„Burger Kiosk“ strategija: būti klientams ant tako, į užkandines investuoti iki 20.000 Eur Premium

Svajonę turėti savo restoraną ar kavinę galima įgyvendinti su palyginti nedidelėmis investicijomis. „Burger...

Gazelė
2022.04.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.04.01
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
2022.04.01
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 11

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
2022.04.01
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku