8 iš 10-ties jaudinasi dėl antros koronaviruso bangos

Publikuota: 2020-07-26
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Aštuoni iš dešimties Lietuvos gyventojų jaudinasi dėl antros koronaviruso bangos. Labiausiai nerimauja tie, kurie pajuto finansinį epidemijos poveikį, tokių yra daugiau kaip trečdalis.

Ilgiausiai susigrąžinti saugumo jausmą užtruks užsienio kelionėms ir masiniams renginiams, rodo „Kantar“ COVID-19 Barometro trečiasis tyrimas.

Pasak tyrėjų, nors dauguma gyventojų jaučia nerimą dėl antrosios bangos, kol kas jis santūrus.

„Didžioji dalis apklaustųjų šiek tiek jaudinasi dėl to, kad gali kilti antroji koronaviruso banga, tačiau kol kas itin susirūpinusių yra apie 12%.

Didesnis nerimas būdingas žmonėms, kurie per pirmąją bangą nukentėjo finansiškai ir tie, kurie savo piniginę padėtį šiaip vertina prastai; taip pat šiek tiek labiau susijaudinę yra senjorai. Tačiau ir visiškos ramybės nesijaučia – atsipalaidavę dėl antrosios bangos rizikos yra tik mažiau nei penktadalis gyventojų“, – skaičiuoja Alicija Miliauskienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė.

Pasak A. Miliauskienės, kovo pradžioje 31% gyventojų nurodė patyrę pajamų sumažėjimą dėl koronaviruso, birželio pradžioje tokių buvo 35%.

„Nenuostabu, kad finansinis ligos aspektas jaudina gyventojus kone labiau nei sveikatos – šalyje ligą patyrė apie pusę procento gyventojų, kai tuo tarpu finansines pasekmes pajuto mažiausiai trečdalis“, – lygina „Kantar“ ekspertė. Saugiai ir patogiai jaustis grįžtant į įprastinį gyvenimą žmonėms kol kas labiausiai padeda dezinfekcija – patalpų ir priemonių.

„Prekybos tinklai, gydymo įstaigos, kitos klientus ar lankytojus aptarnaujančios vietos skyrė daug dėmesio dezinfekcijai. Būtent ši priemonė kol kas labiausiai suteikia žmonėms saugumo jausmą – žinojimas, kad jų lankomos vietos reguliariai dezinfekuojamos. Nedaug šiai priemonei nusileistų ir skiepai, jeigu tokie būtų išrasti – jie saugiau padėtų jaustis grįžtant prie įprastinės veiklos beveik 40% gyventojų“, – sakė A. Miliauskienė.

Beveik trims iš dešimties gyventojų saugumą suteiktų įspėjimo sistema, pranešanti apie kontaktą su sergančiu Covid-19, pvz. speciali telefono programėlė, kurią šalyje svarstoma diegti ir bandyti jau rugpjūtį. Jai labiausiai palankus 18-24 m. jaunimas (41%), rodo „Kantar“ tyrimas.

„Taip pat pastebima, kad pasikliaujama valdžios veiksmais – daugiau nei kas ketvirtam saugiai jaustis pakanka nacionaliniu mastu panaikinus apribojimus. Vis tik nemaža gyventojų dalis savo saugumą sieja su prevencijos tąsa: ketvirtadalis jaustųsi saugiai, jeigu būtų tęsiama socialinė distancija, penktadalis – toliau privalomai dėvint kaukes. Beveik antra tiek jaustųsi saugūs, jei kiekvienas asmuo būtų reguliariai tikrinamas dėl Covid-19. Visa tai rodo, kad gyventojai palankiai žiūri į prevencinių priemonių tęstinumą“, – komentuoja A. Miliauskienė.

Anot „Kantar“ tyrėjų, visuotinį reguliarų gyventojų testavimą labiausiai palaiko ne tik jaunimas (33%, t.y. beveik dukart daugiau nei šalies vidurkis), bet ir vyresnio amžiaus žmonės (55-64 m. amžiaus, 29%).

Kelionių ir renginių iššūkiai

Nors karantinas panaikintas jau daugiau prieš mėnesį, atkurti saugumo jausmą kai kurioms sritims užtruks ilgiau – ypač tai aktualu kelionėms į užsienį bei dideliems renginiams.

„Apie penktadalis apklaustųjų jaustųsi saugiai grįžę prie didelių renginių maždaug 2-3 mėn. po karantino pabaigos, o kelionėms į užsienį daugumai saugus terminas siekia kelis mėnesius ar net pusę metų. Kita vertus, maždaug trečdalis neatmetė galimybės poilsiauti užsienyje vos atšaukus karantiną, nors saugiai dėl to nusiteikusių perpus mažiau – tai rodo, kad dalis ketina poilsiauti užsienyje net ir jausdami tam tikrą riziką“, – sakė A. Miliauskienė.

Po karantino gyventojai neketino ilgai atidėlioti ir apsilankymo kirpyklose.

„Du trečdaliai gyventojų kirpyklose saugiai ir patogiai sakė jaustųsi iškart po karantino arba ne vėliau kaip per mėnesį. Panašiai ir su kelionėmis po Lietuvą (62%). Beveik kas antras greičiau nei per mėnesį sakė jaustųsi saugiai ir kavinėse ar restoranuose. O apie 5 iš 10 per artimiausią mėnesį saugiai jaustųsi ir drabužių ar kt. parduotuvėse, panašiai ir kinoteatre“, – pastebi rinkos tyrimų vadovė.

Saugiau jaučiasi grįždami į kavines nei į ofisus

Tuo tarpu grįžti į biurą ar ofisą atrodė mažiau saugu nei į kavines ar restoranus, be to, dėl grįžimo į ofisą beveik pusė apklaustųjų atsakė nesantys tikri, kada bus saugu.

„Panašu, kad kavinės ir restoranai apie prevencijos priemones komunikuoja daugiau nei kai kurie darbdaviai savo darbuotojams, nesant informacijos, daugiau erdvės netikrumui“, – pažymi A. Miliauskienė.

Apsistoti viešbučiuose ketvirtadaliui respondentų atrodė saugu iškart po karantino.

„Vis dėlto birželio pradžioje prie daugelio su kelionėmis susijusių aspektų (nuo viešojo transporto, taksi, viešbučių iki dalijimosi automobiliais, skrydžių ar kruizų), vidutiniškai apie trečdalis gyventojų dar nesiskubino sugrįžti“, – skaičiuoja A. Miliauskienė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Komercinio NT popandeminis paveikslas: kuo tiki investuotojai Premium 2

Akcijų ir obligacijų portfelius komerciniu nekilnojamuoju turtu (NT) diversifikavę investuotojai veik...

Statyba ir NT
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
Prekybos augimas Lietuvoje birželį – vienas didesnių ES

Tarp ES valstybių narių, mažmeninė prekyba šį birželį, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, labiausiai...

Prekyba
2020.08.05
Teismas: vaistinių veiklą tiriančios Konkurencijos tarybos veiksmai – teisėti 1

Prieš dvejus metus tyrimą dėl vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusios Konkurencijos tarybos...

Prekyba
2020.08.05
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
Maistininkai ruošiasi antrajai bangai: atsargas kaupia pusmečiui Premium 4

Po pavasarį išmoktų karantino pamokų maisto pramonės bendrovės rengiasi antrajai koronaviruso bangai: nors...

Pramonė
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Teslos“ prekybos atstovai dairosi partnerių Lietuvoje  Premium 3

Autorizuotų centrų plėtrą griežtai kontroliuojančio elektromobilių gamintojo prekybos atstovai iš Lenkijos...

Automobiliai
2020.08.04
„Bayer“ pranešė apie 9,5 mlrd. eurų siekiančius nuostolius antrąjį ketvirtį

Vokietijos chemijos milžinė „Bayer“ pranešė apie 9,55 mlrd. eurų grynuosius nuostolius, patirtus antrąjį...

Prekyba
2020.08.04
„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. Eur

Degalinių tinklas „Circle K“ užbaigė didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje.

Prekyba
2020.08.04
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 19

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04
Įvairių skonių riešutai keičia kokybiškų užkandžių rinką Verslo tribūna

Sąlyginai nusistovėjusioje užkandžių rinkoje atsirado naujas žaidėjas, keičiantis supratimą apie tai, kuo...

Prekyba
2020.08.04
Vidinė Lietuvos naujų automobilių rinka liepą augo 16,4%  Premium 1

Oficialioji statistika rodo 7,7% mažėjusią naujų automobilių registracijos apimtį, tačiau atmetus reeksporto...

„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
2020.08.03
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
2020.08.03
S. Skvernelis apskundė knygos „Kabinetas 339“ reklamą 5

Premjeras Saulius Skvernelis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskundė knygos „Kabinetas 339“...

Rinkodara
2020.08.03
„Aprangos“ rezultatai: liepą pardavimai smuko tik Estijoje ir Latvijoje 1

Drabužių prekybos „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta 2020 m. liepos mėnesį sudarė 19,4 mln.

Prekyba
2020.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus