„Deloitte“: beveik 30% Z kartos atstovų prarado darbą 

Publikuota: 2020-07-22
Hannah McKay („Reuters“) nuotr.
svg svg
Hannah McKay („Reuters“) nuotr.

Tūkstantmečio ir Z kartos atstovai nukentėjo nuo COVID-19 pandemijos, tačiau jie šį laikotarpį vertina kaip galimybę „pradėti viską iš naujo ir imtis veiksmų“, atskleidžia „Deloitte“ apklausa.

Apklausos metu beveik 30% Z kartos atstovų ir beveik ketvirtadalis jaunesnių tūkstantmečio kartos atstovų (25–30 metų) teigė, kad jie arba prarado darbą, arba turėjo imti neapmokamų atostogų. Tik trečdalis tūkstantmečio kartos ir 38% Z kartos atstovų teigė, kad jų užimtumas ir pajamų padėtis nebuvo paveikti.

Prieš pandemiją 52% Z kartos ir 50% tūkstantmečios kartos atstovų šalyse, kurios buvo tiriamos du kartus — prieš pandemiją ir jos metu, teigė, kad visą ar didžiąją laiko dalį patiria stresą. Kaip pagrindinius streso šaltinius respondentai nurodė šeimos gerovę, ilgalaikius finansus planus ir darbo perspektyvas. Įdomu tai, kad pandemijos metu atlikto tyrimo metu abiejų kartų streso lygis nukrito aštuoniais punktais, tai rodo, kad galbūt sulėtėjus gyvenimui sumažėjo ir stresas.

Jaunoms kartoms stresas ir psichinė sveikata tebėra kritinės problemos ir šios problemos pasireiškia darbo aplinkoje. Maždaug trečdalis tūkstantmečio ir Z kartos atstovų pandemijos metu negalėjo dirbti dėl streso, nors maždaug pusė jų darbdaviams teigė, kad tai įvyko dėl kitokios priežasties.

„Lankstūs darbo susitarimai, kurie buvo įgyvendinti dėl pandemijos, gali būti „sprendimas ateičiai“. Beveik septyni iš dešimties tūkstantmečio kartos atstovų teigė, kad galimybė ateityje dirbti iš namų sumažins stresą, be to, darbas iš namų suteikia galimybę sutaupyti darbuotojo ir darbdavio išlaidas. Taip pat žinome, kad „Deloitte Lietuva“ darbuotojai ateityje nori pasinaudoti nuotolinio darbo galimybėmis, ir aš tikiu, kad tai bus svarbus pokytis daugeliui Lietuvos įmonių“, – sako Kristine Jarve, vadovaujanti „Deloitte Lietuva“ partnerė.

Finansiniai rūpesčiai sukelia didžiąją dalį streso tūkstantmečio karto atstovams, iš kurių daugelis karjerą pradėjo po krizės — maždaug 2008 m. Pirminės apklausos metu pusė tūkstantmečio kartos atstovų (50%) manė, kad jų finansinė padėtis kitais metais pablogės arba liks nepakitusi, bet tikrai nepagerės (42%). Analizuodami šalių, įtrauktų į tyrimą, rezultatus, 61% tūkstantmečio kartos respondentų nurodė jaučiantys optimizmo trūkumą pandemijos metu – septynių procentinių punktų pokytis nuo pirminės apklausos. Vis dėlto yra tam tikro trumpalaikio optimizmo, nes daugiau nei pusė tūkstantmečio kartos ir beveik pusė Z kartos atstovų sako, kad turi maždaug trijų mėnesių pajamų santaupas, o tai gali jiems padėti prasidėjus krizei.

nuotrauka::1nocrop

Rūpi aplinkosauga

Jaunesnės kartos socialines problemas laiko „asmeniniu pašaukimu“. Apklausoje respondentai nurodė, kad jie dažnai imasi „socialiai sąmoningų“ veiksmų, kurie būtų naudingi planetai ir visuomenei. COVID-19 krizė galėjo sustiprinti šiuos polinkius, nes beveik trys ketvirtadaliai teigė, kad pandemijos metu prijaučia kitų poreikiams ir planuoja imtis veiksmų, kad padarytų teigiamą poveikį savo bendruomenėms.

Abiejų kartų dėmesys teigiamo poveikio darymui atsispindi ir jų pirkimo įpročiuose. Apie 60 proc. teigė planuojantys pirkti daugiau produktų ir paslaugų iš didelių įmonių, kurios pandemijos metu pasirūpino savo darbuotojais ir buvo visuomeniškos. Maždaug trys ketvirtadaliai papildomai stengsis pirkti produktus ir paslaugas iš mažesnių, vietinių įmonių.

Klimato pokyčiai tapo svarbia problema tiek prieš COVID-19 krizę, tiek per ją. Prieš pandemiją pusė respondentų teigė, kad mano, jog jau yra per vėlu atitaisyti klimato pokyčių padarytą žalą, ir tik 40% išreiškė optimizmą, kad planuojamos pastangos apsaugoti aplinką bus sėkmingos. Tačiau po keturių mėnesių tūkstantmečio kartos atstovų dalis, manančių, kad jau pasiekėme negrįžtamą tašką, sumažėjo aštuoniais punktais. Tai leidžia manyti, kad pandemijos metu sumažėjusio aktyvumo poveikis aplinkai suteikė vilties, kad dar yra laiko pakeisti situaciją.

Didžioji dauguma (80%) taip pat mano, kad vyriausybės ir įmonės turi įdėti daugiau pastangų, kad apsaugotų aplinką, dauguma taip pat yra susirūpinę, kad dėl pandemijos ekonominio poveikio tai gali būti mažesnis prioritetas.

„Abi kartos nori būti geresnės ateities dalimi ir tikisi, kad pasaulis pasikeis į gerąją pusę po COVID-19 — pandemija teigiamai pakeis visuomenę ir atneš pokyčių. Mes tai matome ir mūsų Baltijos šalių biuruose — mūsų komandos yra labiau įsitraukusios į socialinę veiklą, bei kovoja už įvairovę ir įtrauktį“, — komentuoja K. Jarve.

Lojalumas didėja

Nors požiūris į verslą ir toliau blogėja, abiejų kartų atstovai aktyviai rems įmones, darančias teigiamą poveikį visuomenei. Apklausos rezultatai rodo, kad įmonės turi aktyvau parodyti minėtus poveikius.

„Lojalumas darbui didėja, kai verslas atsižvelgia į darbuotojų poreikius – nuo įvairovės ir įtraukties iki tvarumo bei perkvalifikavimo – žmonės tiki įmonėmis, kurių strategija turi tikslų. Tai yra įmonės, kurios vadovaus ateityje“, — sako K. Jarve.

Tačiau nėra aišku ar darbdaviai pagaliau pradeda tenkinti darbuotojų poreikius, ar tūkstantmečio karta pajuto poreikį rasti stabilumą dar prieš pandemiją. Pirmą kartą nuo tada, kai „Deloitte“ uždavė klausimą prieš ketverius metus, daugiau tūkstantmečio kartos atstovų teigė, kad nori likti su savo darbdaviais penkerius ar daugiau metų, nei išeiti per dvejus metus. Tie, kurie planuoja keisti darbovietę per dvejus ar mažiau metų, sumažėjo nuo 49% iki 31%, o tie, kurie mieliau pasiliktų ilgesniam laikui, padidėjo nuo 28% iki 35%.

Respondentai taip pat labai jautriai reagavo į tai, kaip darbdaviai elgėsi per COVID-19 krizꠖ du trečdaliai teigė, kad yra patenkinti darbdavių veiksmais. Maždaug 60% mano, kad šie veiksmai privertė juos norėti likti pas darbdavius ilgą laiką.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
08:45
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 1

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
06:52
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Komercinio NT popandeminis paveikslas: kuo tiki investuotojai Premium 2

Akcijų ir obligacijų portfelius komerciniu nekilnojamuoju turtu (NT) diversifikavę investuotojai veik...

Statyba ir NT
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
Prekybos augimas Lietuvoje birželį – vienas didesnių ES

Tarp ES valstybių narių, mažmeninė prekyba šį birželį, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, labiausiai...

Prekyba
2020.08.05
Teismas: vaistinių veiklą tiriančios Konkurencijos tarybos veiksmai – teisėti 1

Prieš dvejus metus tyrimą dėl vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusios Konkurencijos tarybos...

Prekyba
2020.08.05
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
Maistininkai ruošiasi antrajai bangai: atsargas kaupia pusmečiui Premium 4

Po pavasarį išmoktų karantino pamokų maisto pramonės bendrovės rengiasi antrajai koronaviruso bangai: nors...

Pramonė
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Teslos“ prekybos atstovai dairosi partnerių Lietuvoje  Premium 4

Autorizuotų centrų plėtrą griežtai kontroliuojančio elektromobilių gamintojo prekybos atstovai iš Lenkijos...

Automobiliai
2020.08.04
„Bayer“ pranešė apie 9,5 mlrd. eurų siekiančius nuostolius antrąjį ketvirtį

Vokietijos chemijos milžinė „Bayer“ pranešė apie 9,55 mlrd. eurų grynuosius nuostolius, patirtus antrąjį...

Prekyba
2020.08.04
„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. Eur

Degalinių tinklas „Circle K“ užbaigė didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje.

Prekyba
2020.08.04
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 19

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04
Įvairių skonių riešutai keičia kokybiškų užkandžių rinką Verslo tribūna

Sąlyginai nusistovėjusioje užkandžių rinkoje atsirado naujas žaidėjas, keičiantis supratimą apie tai, kuo...

Prekyba
2020.08.04
Vidinė Lietuvos naujų automobilių rinka liepą augo 16,4%  Premium 1

Oficialioji statistika rodo 7,7% mažėjusią naujų automobilių registracijos apimtį, tačiau atmetus reeksporto...

„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
2020.08.03
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
2020.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus