„PwC“ apklausa: vartotojų elgesys išties keičiasi

Publikuota: 2020-07-21
  • 45% pasaulio vartotojų teigia, kad sveikatos priežiūra yra viena iš trijų svarbiausių priežasčių, dėl kurių jie renkasi gyventi mieste.
  • 69% pasaulio vartotojų daugiau dėmesio skiria psichinei sveikatai ir gerovei.
  • 43% pasaulio vartotojų tikisi, kad verslas bus atskaitingas už poveikį aplinkai.

Remiantis nauja „PwC“ ataskaita, vartotojų tendencijos ir elgesys, kurie jau buvo stebimi prieš COVID-19 protrūkį, dar labiau įsitvirtina ir privers klientus tiesiogiai aptarnaujančias bendroves ir mažmeninės prekybos įmones pertvarkyti savo verslo procesus.

Vienuoliktus metus iš eilės „PwC“ atlieka Pasaulio vartotojų nuomonių tyrimą (Global Consumer Insights Survey). Paskelbti dviejų apklausų, kurios buvo atliktos prieš COVID-19 pandemiją ir po jos, rezultatai atskleidžia miesto vartotojų pirkimo įpročius ir elgseną bei kaip globali griūtis paspartino skaitmenizavimo procesus įvairiose vartotojų gyvenimo srityse. Milijardai žmonių visame pasaulyje gyvena miestuose ir tokia žmonių koncentracija sukūrė naują globalaus vartojimo erą; miestai yra ekonominės veiklos centrai.

Apklausos rezultatai rodo, kad pandemija ir dėl jos įvestos izoliacijos priemonės lėmė esminius pokyčius, susijusius su vartotojų darbo, mitybos, bendravimo ir rūpinimosi sveikata įpročiais. 

Apsipirkimo įpročiai

Priemonės turėjo įtakos visoms vartotojų gyvenimo sritims, įskaitant apsipirkimo įpročius. Nors pirmenybė teikiama apsipirkimui fizinėse parduotuvėse, tačiau daugiau nei trečdalis (35%) vartotojų dabar maisto prekes įsigyja internetu ir 86% apsiperkančių internetu ketina ir toliau taip įsigyti maisto prekių, kai izoliacijos priemonės bus panaikintos.

Kalbant apie ne maisto produktus, prieš pandemiją vartotojai dažniau apsipirkdavo fizinėse parduotuvėse, lyginant su apsipirkimu internetu; 47% vartotojų teigė, kad tradicinėse parduotuvėse jie apsiperka kiekvieną dieną arba kas savaitę, lyginant su apsipirkimu naudojantis mobiliaisiais telefonais (30%), kompiuteriais (28%) ir išmaniaisiais balso asistentais (15%).

Nuo tada ne maisto produktų pirkimo internetu mastai reikšmingai išaugo (naudojantis mobiliaisiais telefonais – 45%; kompiuteriais – 41%; planšetiniais kompiuteriais – 33%). Ši tendencija ypač ryški Kinijoje ir Artimuosiuose Rytuose, kur atitinkamai 60% ir 58% respondentų teigia, kad jie dažniau apsiperka naudodamiesi mobiliaisiais telefonais.

Dėmesys gerovei

59% tūkstantmečio kartos respondentų ir 57% turinčių vaikų didesnį dėmesį skiria savo gerovei nei kitos grupės. Rūpinimosi savimi svarba išaugo, o tai rodo 51% miestuose gyvenančių vartotojų, kurie sutinka arba visiškai sutinka, kad dėl COVID-19 jie skiria daugiau dėmesio savo psichinei sveikatai ir gerovei, fizinei būklei ir mitybai. 

Po pandemijos apklausti miestų gyventojai, saugą ir saugumą, sveikatos priežiūrą vertino kaip turinčius tokią pačią svarbą jų gyvenimo kokybei kaip ir įsidarbinimo galimybes. Taip teigiančių atitinkamai buvo 49% ir 45%, lyginant su 45% respondentų, nurodžiusių įsidarbinimo svarbą. 

nuotrauka::1nocrop

Vartotojai ir tvarumas

„Nors jau tam tikrą laiką kai kurios tendencijos stiprėjo, mūsų įmonės pasaulinis tyrimas rodo, kad dėl pandemijos vartotojai dar didesnį dėmesį ėmė skirti skaidrumui, tvarumui ir patogumui. Didžiausią naudą gaus tos bendrovės, kuriomis vartotojai pasitiki, kurios investavo į sklandų prekės pristatymą galutiniam vartotojui ir prioritetu išskyrė vartotojų sveikatą ir saugumą“,- teigia Rimvydas Jogėla, „PwC“ vadovaujantis partneris Lietuvoje.  

Pasak jo, tyrimas atskleidė ryškiai išsiskiriančias tvarumo ir pilietinės pareigos tendencijas. Pavyzdžiui, iki pandemijos pradžios atliktos apklausos rezultatai parodė, kad 45% pasaulio vartotojų stengiasi nenaudoti plastiko, jei tik tai yra įmanoma, 43% tikisi, kad verslai bus atskaitingi už poveikį aplinkai ir 41% tikisi, kad mažmenininkai nebenaudos plastikiniu maišelių ir pakuočių gendantiems produktams pakuoti.

Įdomu tai, kad pasiteiravus vartotojų, kas, jų nuomone, yra labiausiai atsakingi už tvaraus elgesio skatinimą jų mieste, 20% teigė, kad „aš, vartotojas“, o 15% tvirtino, kad „gamintojas“. Vartotojų pasiteiravus apie jų sutikimą dalintis duomenimis, 49% teigė, kad jie sutinka dalintis savo duomenimis, jei tai padėtų pagerinti padėtį jų mieste. 

Birutė Purvaneckaitė, „PwC“ Konsultacijų skyriaus vadovė teigia, jog žvelgiant į tyrimo rezultatus matomos labai aiškios tendencijos, susijusios su skaidrumo, tvarumo ir visuomenės sąmoningumo temomis. Šiuo kritiniu momentu poreikis su klientais tiesiogiai dirbančioms bendrovėms įgyti potencialių vartotojų pasitikėjimą niekada nebuvo toks akivaizdus. 

Global Consumer Insights Survey – tai vienuoliktus metus iš eilės „PwC atliekama pasaulio vartotojų apklausa. „PwC“ atliko dvi atskiras apklausas internetu. Pirmos apklausos metu nuo 2019 m. rugpjūčio iki rugsėjo buvo apklausti 19.098 vartotojai iš 27 šalių ar teritorijų ir 74 miestų. 2020 m. balandžio–gegužės mėnesiais vykusios antros apklausos metu buvo apklausti 4.447 vartotojai iš 9 šalių arba teritorijų ir 35 miestų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
18:01
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
15:16
S. Skvernelis apskundė knygos „Kabinetas 339“ reklamą

Premjeras Saulius Skvernelis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskundė knygos „Kabinetas 339“...

Rinkodara
13:01
„Aprangos“ rezultatai: liepą pardavimai smuko tik Estijoje ir Latvijoje 1

Drabužių prekybos „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta 2020 m. liepos mėnesį sudarė 19,4 mln.

Prekyba
11:07
E. prekybos šuolis apnuogino seną spragą – pelningumą Premium

COVID-19 sukėlė e. prekybos antplūdį, tačiau kartu apnuogino ir esminę spragą – vis dar pernelyg dideles...

Prekyba
09:09
Nuomos kompensacijų tvarka, kurios negali paaiškinti net teisininkai, gali būti keičiama Premium

Įmonėms, kurios per karantiną veiklos nevykdė, bet negali gauti nuomos mokesčio kompensacijos, nes pagal...

Gazelė
05:45
Kur Europoje mažiausiai ir daugiausiai apmokestinami stiprieji gėrimai  7

Visos ES valstybės narės akcizo mokesčiu apmokestina alkoholinius gėrimus, o mokestis gula į galutinę prekės...

Finansai
2020.08.02
Koronavirusas nustatytas „Barboros“ ir „Maximos“ darbuotojoms

Koronavirusas nustatytas vienai „Barboros“ ir vienai „Maximos“ darbuotojoms.

Prekyba
2020.08.02
Dauguma prievolei dėvėti kaukes pakluso, bet yra ir nubaustų

Savaitgalį, įsigaliojus prievolei viešajame transporte, prekybos bei laisvalaikio ir pramogų vietose dėvėti...

Prekyba
2020.08.02
Nauji vėjai atneša saikingą vartojimą, skatina dalijimosi ekonomiką   1

Žemės planeta tėra viena, tačiau iki 2050 m. pasaulio vartojimas bus tokio masto, tarsi jos būtų trys.

Prekyba
2020.08.02
Prekybos tinklų apžvalga: „Lidl“ pelningumo rodikliu vejasi „Maximą“ Premium

Augti sparčiau nei bendra mažmeninės prekybos rinka pernai pavyko „Norfos mažmenai“ ir „Lidl Lietuvai“.

Prekyba
2020.08.02
Komunikacijos rinka: riebesnį šuolį darė didžiosios agentūros

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2019 m. 30-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 22,94 mln. Eur...

Rinkodara
2020.08.02
„Maximos“ darbuotojai Panevėžyje diagnozuotas koronavirusas

Panevėžyje veikiančios prekybos tinklo „Maxima XX“ parduotuvės darbuotojai diagnozuotas koronavirusas,...

Prekyba
2020.08.02
„Pepco“ žvalgosi į 4.000 gyventojų turinčius miestelius   1

Aleksandras Čikaidzė, žemų kainų tinklo „Pepco“ vadovas Baltijos šalyse, interviu VŽ pasakoja, kaip per...

Prekyba
2020.08.01
Kita pandemijos pusė: kūrybos žmonėms – pats įdomiausias laikas

20-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos gamybos agentūrų pardavimai per 2019 m. išaugo bemaž 18%, jos gavo...

Rinkodara
2020.08.01
Kauno automobilių turgaus pašonėje – naujo prekybos salono projektas  Premium

Naudotais automobiliais prekiaujanti įmonė „Daimonda“ ketina plėstis Kaune ir statys naujas patalpas...

Automobiliai
2020.07.31
„Bottlery“ pradeda naują plėtros etapą  

Šiuo metu 11 parduotuvių turintis mažmeninės prekybos tinklas „Bottlery“ 2022 m. ketina turėti dukart daugiau...

Prekyba
2020.07.31
„Bitė Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbto ryšių su visuomene konkurso laimėtoja tapo agentūra...

Rinkodara
2020.07.31
„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione 

Įmonių grupei „Modus Group“ priklausanti UAB „Autobrava“ paskelbė sudariusi naujas sutartis su partneriais...

Automobiliai
2020.07.31
Tiekimo grandinės: ko galima pasimokyti iš vartojimo prekių milžinės „Unilever“ patirties  Premium

Įmonėms, kurios geba per pandemiją greitai prisiderinti prie naujų verslo sąlygų, tai atsiperka su kaupu,...

Finansai
2020.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus