Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM

Publikuota: 2020-07-08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Trečiadienį Vyriausybė pritarė ir Seimui pateikė Finansų ministerijos parengtus Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir Muitinės įstatymų pakeitimų projektus, pagal kuriuos nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek tarp ES šalių gabenamas mažesnės vertės siuntas, tiek į Europos Bendriją atkeliaujančius siuntinius.

Nuo 2021 m. sausio 1 d. Europos Sąjungoje (ES) įsigalioja naujos nuotolinės prekybos taisyklės, kurias 2017 m. priėmė Europos Taryba. ES siekia, kad PVM gautų tos šalys narės, kuriose prekės ir paslaugos įsigyjamos. Elektroninėms paslaugoms tokia tvarka taikoma nuo 2015 m., o nuo 2021 m. ji galios ir nuotoliniu būdu įsigytoms prekėms. Pastarieji pakeitimai turės įtakos prekybai Bendrijoje ir iš Kinijos bei kitų trečiųjų šalių į ES gabenamoms prekėms, praneša Finansų ministerija.

Vartotojams gali pabrangti iš trečiųjų šalių gabenamos prekės, nes nuo 2021 m. visos tokios prekės PVM bus apmokestinamos nuo pirmojo euro. Dabar siuntoms, kurių vertė iki 22 Eur, PVM netaikomas.

PVM įstatymo pataisų projektu išplečiamos vieno langelio principu paremtos ES mastu šiuo metu jau veikiančios schemos, kai PVM surenkamas vienoje valstybėje narėje ir paskirstomas kitoms valstybėms narėms, taikymas. Tokios PVM mokėjimą verslininkams supaprastinančios schemos, kai paslaugų teikėjams nereikia registruotis kiekvienoje valstybėje narėje ir ten deklaruoti bei mokėti PVM, šiuo metu taikomos tik elektroninėms, telekomunikacijų ir transliavimo paslaugoms. Priėmus minėtus pakeitimus, tokios schemos bus taikomos ir nuotoliniu būdu į kitas valstybes tiekiamoms prekėms, taip pat smulkioms prekių siuntoms (iki 150 Eur), importuojamoms iš trečiųjų valstybių.

Siūlomi pakeitimai turėtų įsigalioti 2021 m. sausio 1 d., tačiau Europos Komisija yra pateikusi siūlymą jų įgyvendinimą atidėti pusei metų – t.y., iki 2021 m. liepos 1 d. Pakeitimų įsigaliojimą Komisija siūlo atidėti atsižvelgdama į tai, kad dėl COVID-19 protrūkio valstybėms narėms teko keisti savo prioritetus ir perskirstyti finansinius išteklius. Termino nukėlimui dar turi pritarti ES Taryba.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Maxima“ atidarė pirmą parduotuvę Šventojoje

Ketvirtadienį Šventojoje atidaryta 582 kv. m. ploto „Maximos“ parduotuvė, į kurią investuota daugiau kaip 1,6...

Prekyba
13:31
„Telegram“ platformoje – LRT naujienos anglų ir rusų kalbomis

Pranešimų programėlėje „Telegram“ pradeda veikti LRT paskyra. Joje bus skelbiamos „Lrt.lt“ portale...

Rinkodara
12:00
Draudžiami susitarimai: aiškesnis atleidimas nuo baudų Premium

Konkurencijos taryba priėmė du nutarimus, kuriais yra atnaujintos draudžiamų susitarimų dalyvių atleidimo nuo...

Prekyba
11:24
„Iki“ pasiūlė internetu apsipirkti šiauliečiams ir panevėžiečiams 

Užsisakyti prekes į namus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento per maisto pristatymo programėlę „LastMile“...

Prekyba
10:40
„Paysera“ tapo oficialiu „Shopify“ mokėjimų operatoriumi 

„Shopify“, vienoje populiariausių pasaulyje e. prekybos platformų, kurią naudoja ir lietuviškos e.

Prekyba
10:15
Vietoje SEB skyriaus Europos aikštėje – „Rimi“ parduotuvė 1

Vietoje SEB banko skyriaus Vilniaus Europos aikštėje turėtų įsikurti prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvė,...

Prekyba
09:28
Nukarpomas konkurencinis pranašumas

Nemaža dalis Lietuvos įmonių pakliuvo į savotiškus spąstus – kai kurios prekinio kredito draudimo bendrovės...

Finansai
05:50
Kerta per 650 įmonių kreditų limitus. Statybų verslas – smaigalyje Premium 4

Prekinio kredito draudimo bendrovėms apkarpius kredito limitus ir numatant tolesnius paslaugų teikimo...

Finansai
05:45
Pandemijos poveikis keičia „Uber“ veiklos akcentus  Premium

Apie antrąjį šių metų ketvirtį 73% sumažėjusį metinį užsakymų skaičių pranešusi JAV dalijimosi platforma...

„Ozas“ gavo tarptautinį COVID-19 saugumo sertifikatą 1

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ pirmasis Baltijos šalyse gavo tarptautinį „COVID-19 compliant“...

Prekyba
2020.08.12
„15min“ įsigijo renginių prekių ženklą „Studfestas“

Žiniasklaidos bendrovė „15min“ įsigijo jaunimo karjeros renginių prekių ženklą „Studfestas“. Sandorio suma...

Rinkodara
2020.08.12
„Kakė Makė“ išsaugojo teisę į tarptautinį vardą

Lietuviškų vaikams skirtų personažų prekės ženklas „Kakė Makė“, už Lietuvos sienų pažįstamas kaip „Nelly...

Rinkodara
2020.08.12
Vaistinių kova dėl vartotojų aštrėja: tinklai stiprina pozicijas e. prekyboje Premium

Vaistinių tinklai stiebiasi į viršų: bendros šio segmento pajamos 2019 m. išaugo 14%, šį sausį–gegužę...

Prekyba
2020.08.12
Prie Vakarinio aplinkkelio į parduotuves nuomai investuoja 4 mln. Eur Premium 4

Vilniuje Ukmergės ir Mykolo Lietuvio gatvių sankryžoje, prie sankirtos su Vakariniu aplinkkeliu, planuojama...

Statyba ir NT
2020.08.12
Žurnalas „Žmonės“ žengia į mokamą e. prenumeratą 2

Nuo šiol galima prenumeruoti ne tik popierinę, bet ir elektroninę gyvenimo būdo žurnalo „Žmonės“ versiją.

Rinkodara
2020.08.11
Liepos vidutinė metinė infliacija pagal SVKI – 1,7% 1

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2020.08.11
Reklamos technologijų startuolis „RedTrack“ pritraukė beveik 0,5 mln. Eur investiciją Premium

Ukrainiečio Vlado Zhovtenko Lietuvoje vystomas startuolis „RedTrack“ (Lietuvoje – UAB „Ztech Software“),...

Technologijos
2020.08.11
Nepaisant pandemijos, „Unideco“ skaičiuoja didesnius pusmečio rezultatus

Nepaisant apribojimų karantino metu, namų apdailos centras „Unideco“ pirmąjį šių metų pusmetį užbaigė su...

Prekyba
2020.08.11
Nesėkmės istorijos: koks velnias nešė į tą e. prekybą Premium 3

Per karantiną daugeliui prekybininkų vienintelė išeitis buvo žaibiškai persikelti į internetą. Tačiau vien...

Gazelė
2020.08.11
Didžiausi reklamdaviai pasaulyje ir Lietuvoje: nuotaikos skirtingos Premium

Pasaulį užklupus koronaviruso krizei, daugelio prekių ženklų pirmoji reakcija buvo stabdyti rinkodaros...

Rinkodara
2020.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus