Vokietijos vartotojai po karantino pinigines atvėrė rekordiškai plačiai

Publikuota: 2020-07-02
Anrdo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
svg svg
Anrdo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vokietijos vartotojai gegužę, pasibaigus karantinui, suskubo plačiai atidaryti savo pingines: mažmeninės prekybos pardavimai, lyginant su balandžiu, pašoko į viršų rekordiškai – 13,9%.

Toks mėnesinis šuolis yra didžiausias nuo šių duomenų fiksavimo pradžios 1994 m., trečiadienį pranešė Federalinė statistikos agentūra.

Lyginant su praėjusių metų geguže, pardavimai buvo didesni 3,8%.

Šie duomenys yra naujausias įrodymas, kad Vokietijos ekonomika atsigauna po pandemijos, nepaisant to, kad vis dar galioja socialinės distancijos taisyklės ir negalima rengti didelio masto viešų renginių.

Kai kurie ekonomistai teigia, kad dėl to gali pagerinti šalies ekonomikos vertinimus.

Vokietijos mažmeninės prekybos augimą lėmė išaugę internetinių ir užsakymų paštu pardavimų apimtys, kurios gegužę padidėjo 28,7%, lyginant su 2019-ųjų geguže.

Mažmeninė prekyba maisto produktais prekybos centruose ir maisto prekių parduotuvėse padidėjo 4,9%, palyginti su praėjusių metų laikotarpiu. Baldų, namų apyvokos ir statybinių medžiagų pardavimai pašoko 8,6%.

Tačiau išaugusiais pardavimais džiaugėsi ne visi sektoriai: tekstilės, drabužių, batų ir odos gaminių pardavimai smuko 22,6%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, o kosmetikos, farmacijos ir medicinos gaminių pardavimai sumažėjo 6,3%.

Ralphas Solveenas, „Commerzbank“ ekonomistas, „Financial Times“ sakė, kad jei tokia tendencija tęsis birželį, galima tikėtis nepakitusios apyvartos, kalbant apie visą ketvirtį.

„Tai reikštų mažesnį BVP nuosmukį antrąjį ketvirtį, nei dauguma analitikų tikisi dabar“, – sakė R. Solveenas.

Vokietijos BVP pirmąjį šių metų ketvirtį sumenko 2,2%, o antrąjį, pagal ligšiolines prognozes, gali susitraukti per 10%. Metinis kritimas gali siekti daugiau kaip 6%.

Šią savaitę apie mažmeninės prekybos augimą gegužę pranešė ir Prancūzijos nacionalinis statistikos biuras. Vartotojų išlaidos prekėms, palyginti su praėjusiu mėnesiu, padidėjo 36,6%, automobilių ir odos gaminių pirkimai per mėnesį padidėjo daugiau nei tris kartus, o namų ūkio ilgalaikio vartojimo prekių, tokių kaip baldai, pardavimai išaugo daugiau nei dvigubai.

Tačiau Prancūzijos namų ūkių išlaidos prekėms išlieka 7,2% mažesnės nei prieš pandemiją vasario mėnesį ir įprasto vartotojų aktyvumo lygio dar nepasiekė.

Prancūzijos BVP pirmąjį 2020-ųjų ketvirtį smuko 5,3%, antrajam prognozuojama apie 15%, o per metus tikėtinas 10% smukimas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Biedronka“ „stipriai prieštarauja“ dėl gautos 26 mln. Eur baudos

Lenkijos prekybos tinklas „Biedronka“, kurio pagrindinė akcininkė yra įmonė „Jeronimo Martins Polska“,...

Prekyba
2020.08.13
Lietuvos žurnalistai reiškia paramą persekiojamiems kolegoms Baltarusijoje

Lietuvos žiniasklaidos priemonių vadovai ketvirtadienį išreiškė solidarumą Baltarusijoje persekiojamiems...

Rinkodara
2020.08.13
„Maxima“ atidarė pirmą parduotuvę Šventojoje

Ketvirtadienį Šventojoje atidaryta 582 kv. m. ploto „Maximos“ parduotuvė, į kurią investuota daugiau kaip 1,6...

Prekyba
2020.08.13
„Telegram“ platformoje – LRT naujienos anglų ir rusų kalbomis

Pranešimų programėlėje „Telegram“ pradeda veikti LRT paskyra. Joje bus skelbiamos „Lrt.lt“ portale...

Rinkodara
2020.08.13
Draudžiami susitarimai: aiškesnis atleidimas nuo baudų Premium

Konkurencijos taryba priėmė du nutarimus, kuriais yra atnaujintos draudžiamų susitarimų dalyvių atleidimo nuo...

Prekyba
2020.08.13
„Iki“ pasiūlė internetu apsipirkti šiauliečiams ir panevėžiečiams 

Užsisakyti prekes į namus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento per maisto pristatymo programėlę „LastMile“...

Prekyba
2020.08.13
„Paysera“ tapo oficialiu „Shopify“ mokėjimų operatoriumi 

„Shopify“, vienoje populiariausių pasaulyje e. prekybos platformų, kurią naudoja ir lietuviškos e.

Prekyba
2020.08.13
Vietoje SEB skyriaus Europos aikštėje – „Rimi“ parduotuvė 2

Vietoje SEB banko skyriaus Vilniaus Europos aikštėje turėtų įsikurti prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvė,...

Prekyba
2020.08.13
Nukarpomas konkurencinis pranašumas

Nemaža dalis Lietuvos įmonių pakliuvo į savotiškus spąstus – kai kurios prekinio kredito draudimo bendrovės...

Finansai
2020.08.13
Kerta per 650 įmonių kreditų limitus. Statybų verslas – smaigalyje Premium 4

Prekinio kredito draudimo bendrovėms apkarpius kredito limitus ir numatant tolesnius paslaugų teikimo...

Finansai
2020.08.13
Pandemijos poveikis keičia „Uber“ veiklos akcentus  Premium

Apie antrąjį šių metų ketvirtį 73% sumažėjusį metinį užsakymų skaičių pranešusi JAV dalijimosi platforma...

„Ozas“ gavo tarptautinį COVID-19 saugumo sertifikatą 1

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ pirmasis Baltijos šalyse gavo tarptautinį „COVID-19 compliant“...

Prekyba
2020.08.12
„15min“ įsigijo renginių prekių ženklą „Studfestas“

Žiniasklaidos bendrovė „15min“ įsigijo jaunimo karjeros renginių prekių ženklą „Studfestas“. Sandorio suma...

Rinkodara
2020.08.12
„Kakė Makė“ išsaugojo teisę į tarptautinį vardą

Lietuviškų vaikams skirtų personažų prekės ženklas „Kakė Makė“, už Lietuvos sienų pažįstamas kaip „Nelly...

Rinkodara
2020.08.12
Vaistinių kova dėl vartotojų aštrėja: tinklai stiprina pozicijas e. prekyboje Premium

Vaistinių tinklai stiebiasi į viršų: bendros šio segmento pajamos 2019 m. išaugo 14%, šį sausį–gegužę...

Prekyba
2020.08.12
Prie Vakarinio aplinkkelio į parduotuves nuomai investuoja 4 mln. Eur Premium 4

Vilniuje Ukmergės ir Mykolo Lietuvio gatvių sankryžoje, prie sankirtos su Vakariniu aplinkkeliu, planuojama...

Statyba ir NT
2020.08.12
Žurnalas „Žmonės“ žengia į mokamą e. prenumeratą 2

Nuo šiol galima prenumeruoti ne tik popierinę, bet ir elektroninę gyvenimo būdo žurnalo „Žmonės“ versiją.

Rinkodara
2020.08.11
Liepos vidutinė metinė infliacija pagal SVKI – 1,7% 1

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2020.08.11
Reklamos technologijų startuolis „RedTrack“ pritraukė beveik 0,5 mln. Eur investiciją Premium

Ukrainiečio Vlado Zhovtenko Lietuvoje vystomas startuolis „RedTrack“ (Lietuvoje – UAB „Ztech Software“),...

Technologijos
2020.08.11
Nepaisant pandemijos, „Unideco“ skaičiuoja didesnius pusmečio rezultatus

Nepaisant apribojimų karantino metu, namų apdailos centras „Unideco“ pirmąjį šių metų pusmetį užbaigė su...

Prekyba
2020.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus