Atsisakyti nuosavų transportavimo pakuočių – ir saugiau, ir higieniškiau

Publikuota: 2020-06-23
svg svg

Prie Baltijos šalyse veikiančios „Bepco“ standartizuotų transportavimo dėžių sistemos jau prisijungė beveik visi didieji gamybos ir prekybos atstovai. Be visų kitų privalumų, vieningų pakuočių sistema sprendžia dvi itin aktualias tiekėjų problemas: panaikina vagysčių riziką ir užtikrina griežtus higienos reikalavimus.

Dar prieš dešimtmetį dauguma maisto pramonės gamintojų turėjo nuosavas transportavimo pakuotes, kuriose produkciją tiekdavo prekybininkams, restoranams. Tačiau tiekimo grandinėms sparčiai vystantis, sistema su daugybe skirtingų pakuočių tapo nepatogi.

Gamintojams nuosavas pakuotes įsigyti yra labai brangu, juolab kad be įprasto kiekio privalu turėti atsarginį sezoniniams poreikiams tenkinti, kuris likusį laiką stovi nenaudojamas. Kaštus smarkiai išaugindavo dėžių praradimai, vagystės, nesąžiningas naudojimas. Buvo būtina investuoti ir į plovimo įrangą bei pakuočių stebėjimo sistemas.

Prekybininkams, savo ruožtu, tekdavo dirbti su daugybe skirtingų pakuočių, daug nesusipratimų kildavo jas grąžinant tiekėjui.

Ilgainiui problemos mastas tik gilėjo ir tapo akivaizdu, kad norint išlaikyti ir padidinti efektyvumą, pakuočių transportavimo klausimą būtina spręsti iš esmės. Atsirado poreikis sukurti universalią standartinę dėžę, tinkančią visiems gamintojams, ir vieną sistemą, užtikrinančią pakankamą pakuočių atsargą bet kuriuo metu bei garantuojančią tinkamą dėžių priežiūrą.

Sumažėjo vagysčių

Vieningą sistemą Baltijos šalyse sukūrė kompanija „Bepco“. Ji gamintojams nuomoja standartizuotas dėžes, centralizuotai prižiūri jų judėjimą bei rūpinasi pakuočių plovimu ir priežiūra. Prie šios sistemos prisijungė Lietuvos, Latvijos ir Estijos gamintojai ir pagrindinės mažmeninės prekybos įmonės.

„Nors susitarimas dėl vieningo dėžių standarto dar nėra įgyvendintas visu šimtu procentų, tačiau dauguma tiekimo grandinės dalyvių jau naudoja vieno tipo dėžes. Tai leidžia smarkiai padidinti logistikos efektyvumą ir sudaro visas sąlygas sandėlių automatizavimui“, – kalba Vytautas Ganiprauskas, Lietuvoje veikiančio „Bepco“ filialo vadovas.

Standartizuotų dėžių naudojimas sprendžia ir dar vieną specifinę, daug išlaidų ir laiko iš gamintojų atimdavusią problemą – dėžių praradimus. Piktybiški veiksmai, vagystės, neapdairus elgesys pradangindavo nemenką dalį transportavimo pakuočių.

Gamintojams tekdavo arba susitaikyti su prarastu turtu ir periodiškai pirkti naujas pakuotes arba bandyti jas atgauti – dažniausiai nesėkmingai. Dažnai susiklostydavo absurdiškos situacijos, kai savininkai būdavo priversti tiesiog „atpirkti“ dėžes, nežinia kokiu būdu patekusias pas supirkėjus. Įmonėms tokie atvejai lemdavo didelius nuostolius.

nuotrauka::1 right nocrop

„Bepco“ dėžės yra ne gamintojo, o mūsų nuosavybė, tad dedame tikrai dideles pastangas, kad jos nedingtų. Ant dėžės plastiku išlietas užrašas, kad tai – kompanijos nuosavybė ir legaliai jos įsigyti neįmanoma. Nuolat sekame rinką, stebime supirktuves, taigi pagunda jas pasisavinti yra minimali. O jei taip nutinka, nebe gamintojai, o mes rūpinamės, kaip jas atgauti“, – dėsto p. Ganiprauskas.

Jis pasakoja, kad neseniai viename populiariame skelbimų portale aptiko skelbimą apie parduodamas transportavimo dėžes. Nuotraukoje išvydę ne ką kitą, kaip „Bepco“ dėžes, kompanijos atstovai pasitelkė policijos pagalbą ir iš nesąžiningo supirkėjo atgavo savo nuosavybę.

Dėmesys higienai

Dar vienas labai svarbus aspektas – dėžių plovimas. Jis dar reikšmingesnis buvo pandemijos metu, kai buvo būtina užtikrinti itin precizišką higieną, tad „Bepco“ šiuo laikotarpiu ėmėsi papildomų saugumo priemonių. Kompanija turi savo plovyklą, aprūpintą pažangiomis technologijomis, kurioje dėžės prieš atiduodant gamintojams išplaunamos ir dezinfekuojamos laikantis griežčiausių reikalavimų.

„Higienos aspektas itin aktualus ne tik koronaviruso metu – salmonelės, listerijos, pelėsiai ir kita mikrobiologinė tarša gali plisti per transportavimo pakuotes, pvz., dėžes ir medinius padėklus. Ši grėsmė dar labiau padidėja atšilus orams, kai bakterijos dauginasi itin sparčiai, tad jei gamybininkas naudoja daugkartines nuosavas pakuotes, jis privalo turėti tinkamą plovimo mašiną. Deja, praktika rodo, kad dėžės ne visada išvalomos kokybiškai – iš dalies dėl netinkamos įrangos, į kurią nenorima daug investuoti bei dėl netinkamų dėžių tvarkymo procesų“, – komentuoja p. Ganiprauskas.

Centralizuota dėžių valymo sistema tiekėjams smarkiai sumažina elektros energijos, vandens sąnaudas, nebereikia investuoti į nuosavą plovyklą. Be to, „Bepco“ dėžes pati susigrąžina ir iš prekybos tinklų ar kitų prekybos taškų – netgi esančių Latvijoje ar Estijoje, tiekėjams tuo rūpintis nereikia.

„Gamintojai turi svarbesnių darbų, nei rūpintis pakuočių sandėliais, jų sekimu, plovimu ar susigrąžinimu iš parduotuvės“, – įsitikinęs vienintelės bendrovės, teikiančios pilną transportavimo dėžių valdymo paslaugą Baltijos šalyse, atstovas Lietuvoje.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Seime skinasi kelią valstybinės vaistinės, paskutinis balsavimas – rudenį 1

Seimas po svarstymo pritarė Farmacijos įstatymo pataisoms, kurios įteisina valstybines vaistines. Už pataisas...

Prekyba
2020.06.30
Seimas į paplūdimius grąžino silpną alkoholį 4

Seimas kelių balsų persvara pritarė grupės parlamentarų siūlymui sušvelninti prekybą silpnu alkoholiu. Nuo...

Prekyba
2020.06.30
„Amazon“ antrus metus iš eilės – vertingiausias ženklas pasaulyje

„Amazon“ antrus metus iš eilės tituluojamas vertingiausiu pasaulio prekių ženklu, antrojoje pozicijoje...

Rinkodara
2020.06.30
Šiemetiniuose „Norfos mažmenos“ planuose – 15 mln. Eur investicijų

Šiemet „Norfos mažmena“ planuoja atidaryti 10 naujų ir atnaujintų prekybos centrų, į kuriuos ketina...

Prekyba
2020.06.30
Reklamos užsakovų boikotas „Facebook“ įgauna pagreitį 3

Vis daugiau didžiųjų pasaulinių prekių ženklų jungiasi prie reklamos boikoto socialiniame tinkle „Facebook“.

Rinkodara
2020.06.29
„Luminor“ komunikacijos vadove tapo I. Baltrušaitienė 5

Indrė Baltrušaitienė, neseniai pasitraukusi iš prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės pareigų, tokias...

Rinkodara
2020.06.29
E. parduotuves atrado net mėsininkai ar bitininkai 

Per karantiną stipriai suintensyvėjo e. prekyba: kai kurios įmonės e. parduotuvę susikūrė vos per kelias...

Gazelė
2020.06.29
M. Velykis palieka reklamos agentūrą „TRUTH.“ 2

Reklamos agentūrą „TRUTH.“ (buvusi „McCann Vilnius“) palieka jos ilgametis kūrybos vadovas Mantas Velykis.

Rinkodara
2020.06.29
Centrinės prekybinės gatvės: pramogų pliūpsnis ir bankų atsitraukimas Premium

Svarbiausių sostinės prekybinių gatvių analizė atskleidžia, kad dabartinė padėtis yra šiek tiek prastesnė nei...

Prekyba
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Didžiausia prekybos centrų valdytoja JK susidūrė su sunkumais

Neradus sutarimo su kreditoriais, prekybos centrų Jungtinėje Karalystėje (JK) valdytoja „Intu“ kompanijos...

Statyba ir NT
2020.06.27
Reklamdaviai nebenori taikstytis su neapykanta socialiniuose tinkluose 6

Pasaulinė plataus vartojimo prekių kompanija „Unilever“ paskelbė iki šių metų pabaigos atšaukianti savo...

Rinkodara
2020.06.27
Batų pardavėjai: jauni pirkėjai grįžta greičiau 1

Praėję metai didžiausiems avalynės prekybininkams buvo sėkmingi: pardavimus didino 10 iš 15-os įmonių, rodo...

Prekyba
2020.06.27
Ar pavyks atkurti 2,5 trln. USD vertės greitosios mados tiekimo grandinę? Premium 2

„Kaip, esu tikras, žinote, – buvo rašoma elektroniniame pranešime, – poveikis mažmeninei prekybai bus...

Pramonė
2020.06.27
LRT atsiskaito visuomenei: rengia specialią laidą 1

Visuomeninis transliuotojas LRT kasmet atsiskaito Seimui, o nuo pernai – ir Lietuvos visuomenei.

Rinkodara
2020.06.26
Lūkesčiai euro zonoje panašūs, tačiau vartotojai taupys ir išlaidaus skirtingai Premium

Koronaviruso pandemijai atlaisvinant savo gniaužtus, pasaulio gamyba bunda iš sąstingio. Ir nors tiek...

Pramonė
2020.06.26
Per gegužę mažmeninės prekybos įmonių apyvarta augo

Per gegužę, sušvelninus COVID-19 karantino sąlygas, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta išaugo 17,5%.

Prekyba
2020.06.26
5 atvejai, kai sunku gauti nuomos subsidiją: kaip elgtis

Valstybės valdoma UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) išskiria 5 kliuvinius, dėl kurių vis dar...

Statyba ir NT
2020.06.26
„About You“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Į Lietuvą įžengusi Vokietijos e. platforma „About You“ žiniasklaidos planavimo ir reklamos partneriais...

Rinkodara
2020.06.25
Latvijoje uždaryti „Čili pica“ restoranai, priklausantys „Čilija Pizza“

Latvijoje uždaryti „Čili pica“ restoranai, priklausantys lietuviško holdingo „Čili holdings“ įmonei „Čilija...

Paslaugos
2020.06.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus