Statistika: mažmenininkų apyvartų augimas 2019 m. sulėtėjo 

Publikuota: 2020-01-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą 2019 m. sausio-gruodžio mėnesiais to meto kainomis sudarė 12,09 mlrd. Eur, ir buvo 6,2% didesnė nei 2018 m., kai šis skaičius sudarė 11,38 mlrd. Eur, rodo išankstiniai Statistikos departamento duomenys. Pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką augimas to meto kainomis sudaro 6,4%.

2018 m., palyginti su 2017 m. apyvartų augimas siekė 9,71%.

Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas, akcentuoja, kad 2019 m. pabaigoje mažmeninės prekybos apyvartos augimas Lietuvoje išliko teigiamas, tačiau ketvirtąjį 2019 m. ketvirtį lygiai 4% metinis mažmeninės prekybos (eliminuojant transporto priemones) augimas buvo lėčiausias per visus 2019 metus. Palyginimui, pirmą, antrą ir trečią 2019 m. ketvirtį vidaus prekybos apimtys Lietuvoje didėjo 7,1% 6,7% 4,3% ir minėtus 4%.

„Fundamentaliai žiūrint, pernai Lietuvos vartojimą veikė tiek teigiami, tiek neigiami faktoriai – tačiau neigiamų faktorių poveikis metų pabaigoje akivaizdžiai sustiprėjo. Iš vienos pusės, Lietuvos vartojimo plėtrą palaikė palanki situacija darbo rinkoje, t.y. aukštas užimtumas, žemas nedarbas bei didėjantys atlyginimai. Iš kitos pusės, spartesnę mažmeninės prekybos sektoriaus plėtrą vis labiau riboja sumažėjęs Lietuvos vartotojų optimizmo lygis bei padidėjęs gyventojų polinkis taupyti“, – teigia A. Izgorodinas.

Lietuvos statistikos departamento apklausos rodo, kad Lietuvos vartotojai ir toliau rekordiškai teigiamai vertina savo finansinę situaciją, tačiau didelis negatyvių naujienų iš pasaulio ekonomikos srautas dalį Lietuvos vartotojų paskatino atsargiau vertinti Lietuvos ekonomikos ir darbo rinkos perspektyvas. Atitinkamai, dalis Lietuvos vartotojų 2019 m. pabaigoje susifokusavo į taupymą ir pastebimai sumažino vartojimo apetitą, teigia ekspertas.

Jo požiūriu, esminės įtakos Lietuvos vidaus prekybos sulėtėjimui turėjo gyventojų lūkesčių aspektas. Naujausios apklausos rodo, kad Lietuvos vartotojų pesimizmas Lietuvos darbo rinkos ir ekonomikos perspektyvų atžvilgiu ir toliau blogėja – o tai reiškia, kad ir 2020 m. pradžioje gyventojų lūkesčių aspektas neigiamai veiks Lietuvos mažmeninės prekybos rodiklius. 

Gruodžio statistika

Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2019 m. gruodį sudarė 1 mlrd. 160 mln. Eur to meto kainomis ir, palyginti su 2019 m. lapkričiu, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, palyginamosiomis kainomis sumažėjo 0,1%.

Per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis išliko tokia pati, ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumažėjo 0,9%, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 1,1%.

2019 m. gruodį, palyginti su 2018 m. gruodžiu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) palyginamosiomis kainomis padidėjo 3,7%. Maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis sumažėjo 0,1, ne maisto prekėmis prekiaujančių – padidėjo 5,5%, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių – 7,6%.

[infogram id="f3c23b4e-1ff6-4a96-9b4f-9f24c2288ae6" prefix="QG2" format="interactive" title="prekyba"]

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Klientų išklausyti nebeužtenka: telkia į bendruomenes

Gebėjimas suburti apie save aktyvius ir vieningus vartotojus – bendruomenę – netrukus gali tapti kone...

Gazelė
2020.02.24
„PR Impact Awards 2020“ akiratyje – reputacijos kaina

Prasideda paraiškų teikimas į septintą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2020.02.24
Influencerių rinkodara: nuo ko pradėti

E. komercijos prekių ženklai naudoja influencerių rinkodarą, o 92% rinkodaros agentūrų patvirtina tokio būdo...

Gazelė
2020.02.24
„Bitė“ rinksis dar vienus komunikacijos partnerius

Siekdama stiprinti darbdavio komunikaciją, „Bitė Lietuva“ skelbia komunikacijos agentūros konkursą.

Rinkodara
2020.02.24
„Wide Wings“ nusitaikė į eksporto rinkas Premium

Vaizdo kūrybos studija „Wide Wings“ pradėjo aktyviau tyrinėti eksporto rinkas. Bendrovė tikisi, kad čia...

Rinkodara
2020.02.23
Kaip sustyguoti tandemą su žinomu prekės ženklu Premium

„Dvigubi“ prekių ženklai – dviejų prekės ženklų bendri projektai (angl. co-branding) leidžia padidinti...

Gazelė
2020.02.23
IKEA darbuotojai su pirkėjais dalijasi knygomis

Šią savaitę IKEA parduotuvėje Vilniuje startavo darbuotojų iniciatyva „#nesiskaito“, kurios tikslas skatinti...

Rinkodara
2020.02.23
Socialiniai tinklai 2020: stebinantis „TikTok“ fenomenas 3

Socialiniai tinklai – neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2020.02.23
Koronaviruso poveikis verslui gali pasijusti pavasarį 1

Verslininkai įsitikinę, kad tikrasis koronaviruso poveikis  pasijus pavasarį, kai baigsis detalių ir produktų...

Pramonė
2020.02.22
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje sausį – didesnė nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje sausį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2020.02.21
Grynieji tebelaimi prieš atsiskaitymus kortele, bet laikas veikia ne jų naudai  1

34% gyventojų prekybos vietose susimoka tik grynaisiais pinigais, o 16% – tik mokėjimo kortele. Tiesa, dar...

Finansai
2020.02.21
„Vilniaus rentinio“ vadovas: projektas šalia sostinės Vingio parko suvirpins rinką  Premium

Sudėtingų pamatų projektavimo ir statybos UAB „Vilniaus rentinys“ vadovas tikina, jog pernai teko daugiau...

Statyba ir NT
2020.02.21
„Barbora“ plečia „drive-in“ stotelių tinklą 1

Elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ plečia prekių atsiėmimo stotelių tinklą Baltijos...

Prekyba
2020.02.21
Klientus suburia prasmė ir įsipareigojimas Premium

Kai prekės ženklai turi padaryti daugiau nei vien parduoti prekę ar paslaugą, jie randa būdų išsiskirti –...

Gazelė
2020.02.21
„Forever 21“ išgelbėta nuo bankroto

Greitosios mados mažmenininkę „Forever 21“ nusipirko trys kompanijos ir taip išgelbėjo ją nuo bankroto.

Prekyba
2020.02.20
Iš korporacijos į savo įmonę – E. Budvilaičio istorija Premium

Evaldas Budvilaitis, praėjusių metų pradžioje palikęs „StrongPoint“ vadovo pareigas ir grįžęs į savo įmonę...

Technologijos
2020.02.20
„Senukai“ už 3,1 mln. Eur modernizuoja prekybos centrą Kaune

Statybos, remonto ir buities prekių tinklas „Kesko Senukai“, įgyvendindamas per 100 mln. Eur vertės plėtros...

Prekyba
2020.02.20
Riešės gyvenvietėje šalia Vilniaus ketina statyti parduotuvę 1

Sostinės pakraštyje esančioje Riešės gyvenvietėje suplanuotos maždaug 1.500 kv. m ploto parduotuvės statybos.

Statyba ir NT
2020.02.20
„American Express“ viena koja grįžta į Lietuvą

JAV tarptautinė mokėjimo kortelių operatorė „American Express“ dalinai sugrįžta į Lietuvą.

Rinkos
2020.02.20
„Pigu.lt“ dalį prekių siūlo atsiimti jau po valandos 1

Elektroninės prekybos bendrovė UAB „Pigu“ pradėjo teikti naują paslaugą – greitą prekių atsiėmimą. Pirkėjai,...

Prekyba
2020.02.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau