Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Publikuota: 2020-01-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pažeidimus ūkio subjektams iš viso skyrė baudų už 2,66 mln. Eur.

Didžiąją dalį baudų – 1,39 mln. Eur – turi sumokėti įmonės, nubaustos už konkurenciją ribojančius susitarimus. Finansinių sankcijų sulaukė bendrovės „Pasvalio melioracija“, „Jadrana“, „Panevėžio melioracija“ ir „Biržų ranga“, kurios, dalyvaudamos 25-iuose Panevėžio, Pasvalio ir Biržų rajonų savivaldybių viešuosiuose pirkimuose kelių ir gatvių remonto ir melioracijos darbams pirkti, sudarė kartelį: derindavo tarpusavio veiksmus bei komercinius pasiūlymus ir iš anksto nustatydavo pirkimų laimėtoją.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas akcentuoja, kad institucija jau kelerius metus itin didelį dėmesį skiria tyrimams dėl draudžiamų susitarimų, ypač – viešuosiuose pirkimuose, o baudomis, kurios gali siekti iki 10% metinių pajamų, siekiama atgrasyti verslą nuo panašaus pobūdžio neteisėtų veiksmų.

„Siekiame išaiškinti kuo daugiau sisteminio pobūdžio, ilgą laiką trunkančių pažeidimų, kurie daro didžiausią žalą ne tik perkančiosioms organizacijoms, bet ir sąžiningai konkuruojančiam verslui bei vartotojams. Tokie tyrimai gali užtrukti ir kelerius metus, nes yra itin sudėtingi tiek nagrinėjamų draudžiamų veiksmų trukmės, pavyzdžiui, besitęsiančių 10 m., tiek analizuojamos informacijos apimtimi“, – išplatintame pranešime pažymi Š. Keserauskas.

Atliekamų tyrimų operatyvumą bei efektyvumą lemia ir tai, ar įmonės tinkamai bendradarbiauja su Konkurencijos taryba, ar pateikia informaciją ir dokumentus, būtinus tyrimui. Jeigu trukdoma pareigūnams rinkti įrodymus, atlikti patikrinimą, peržiūrėti dokumentus, gauti jų kopijas ir išrašus bei kitą informaciją, įmonėms gresia baudos iki 1% bendrųjų metinių pajamų.

Būtent už kliudymą Konkurencijos tarybai atlikti patikrinimą bendrovių patalpose ir gauti tyrimui reikalingus dokumentus solidaria 1,074 mln. Eur bauda pernai buvo nubaustos bendrovės „Būsto aplinka“ ir „Mano Būsto priežiūra“.

Dar vienas Konkurencijos įstatymo pažeidimas buvo nustatytas baigus tyrimą dėl Vilniaus miesto savivaldybės sprendimų, kuriais ji perdavė Fabijoniškėse pastatytą baseiną patikėjimo teise valdyti ir naudoti savo viešajai įstaigai. Kadangi savivaldybė privilegijavo savo įmonę kitų ūkio subjektų atžvilgiu ir sudarė rinkoje skirtingas konkurencijos sąlygas, jai skirta 31.500 Eur dydžio bauda.

nuotrauka::1nocrop

2019 m. iš viso 123.600 Eur baudų skirta mažmeninės prekybos tinklus valdančioms įmonėms už draudžiamus veiksmus maisto ir gėrimų tiekėjų atžvilgiu – „Norfa mažmena“, „Rivona“ ir „Maxima LT“ įpareigojo tiekėjus mokėti tam tikras sumas už pardavimo skatinimo veiksmus, kurie net nebuvo aptarti sutartyse. Šias sumas tiekėjai turėjo sumokėti ir tuo atveju, kai jos nebuvo išnaudojamos pardavimo skatinimams.

Praėjusieji metai buvo paskutiniai, kai Konkurencijos taryba vykdė tyrimus dėl Reklamos įstatymo pažeidimų – tokių nustatyta 5, verslo įmonėms skirta baudų už 40.964 Eur.

Nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Pernai pažeidėjai į valstybės biudžetą sumokėjo 400.825 Eur, iš jų – 6.000 Eur dydžio baudas teismai skyrė kartelius sudariusių įmonių vadovams.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Eksporto kelių ieškanti „MV Group“ pasamdė naują pardavimų plėtros vadovą 

Aurimas Abromavičius, pastaruosius penkerius metus ėjęs Centrinės ir Rytų Europos regiono verslo vadovo...

Prekyba
12:10
Kosmetikos gamintojai: perkėlus parodą Italijoje palengvėjo, nors nuostolių neišvengs Premium

Pasaulyje siaučiant koronavirusui, iš kovo į birželį perkelta didžiausia kosmetikos paroda „Cosmoprof...

Rinkodara
08:14
E. parduotuvę pradėjo nuo prekių suaugusiems – dabar valdo kelias ir nuosavą prekės ženklą Premium

Nuosavas prekės ženklas pre­kybininkui leidžia pla­nuo­ti geresnį uždarbį ir suteikia daugiau laisvės...

Gazelė
05:45
„Vilniaus prekybos“ ir „Akropolis Group“ valdyboms vadovauja M. Kuncaitis

Vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ valdyboje nuo antradienio dirba „Euroapothecos“...

Vadyba
2020.02.25
Naująjį „Laisvės TV“ įvaizdį nulydėjo kritikos lavina Premium

„Laisvės TV“ prisistato naują įvaizdį, atsinaujinusią programą ir naują ženklą „Laisvės Media Group“, po...

Rinkodara
2020.02.25
E. parduotuvių klientai galės lanksčiau atsiskaityti už pirkinius 

El. parduotuvėms sudarius sutartį su vienu banku jų pirkėjai taip pat nuo šiol galės už prekes ar paslaugas...

Finansai
2020.02.25
Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai vadovaus A. Jonkus

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA tarybos pirmininku dvejų metų kadencijai išrinko agentūros...

Rinkodara
2020.02.25
„Vaizgai“ leista perimti „Oksetos“ kontrolę

Paleičikų šeimos valdomai paslaugų grupei „Vaizga“ Konkurencijos taryba leido perimti didmeninės prekybos...

Prekyba
2020.02.25
Ne visa rizika šampanu aplaistoma

Lietuvos eksportuotojai, siekdami išsilaikyti rinkose ir neprarasti užsienio partnerių, vis dažniau leidžia...

Verslo aplinka
2020.02.25
Lojalumo kortelės – ne visada prekybininkų išnaudojama aukso gysla Premium 6

Bemaž visi didieji prekybininkai, išskyrus „Lidl“, plėtoja tinklų lojalumo programas. Vieni tai daro patys,...

Rinkodara
2020.02.25
Klientų išklausyti nebeužtenka: telkia į bendruomenes

Gebėjimas suburti apie save aktyvius ir vieningus vartotojus – bendruomenę – netrukus gali tapti kone...

Gazelė
2020.02.24
„PR Impact Awards 2020“ akiratyje – reputacijos kaina

Prasideda paraiškų teikimas į septintą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2020.02.24
Influencerių rinkodara: nuo ko pradėti

E. komercijos prekių ženklai naudoja influencerių rinkodarą, o 92% rinkodaros agentūrų patvirtina tokio būdo...

Gazelė
2020.02.24
„Bitė“ rinksis dar vienus komunikacijos partnerius

Siekdama stiprinti darbdavio komunikaciją, „Bitė Lietuva“ skelbia komunikacijos agentūros konkursą.

Rinkodara
2020.02.24
„Wide Wings“ nusitaikė į eksporto rinkas Premium

Vaizdo kūrybos studija „Wide Wings“ pradėjo aktyviau tyrinėti eksporto rinkas. Bendrovė tikisi, kad čia...

Rinkodara
2020.02.23
Kaip sustyguoti tandemą su žinomu prekės ženklu Premium

„Dvigubi“ prekių ženklai – dviejų prekės ženklų bendri projektai (angl. co-branding) leidžia padidinti...

Gazelė
2020.02.23
IKEA darbuotojai su pirkėjais dalijasi knygomis

Šią savaitę IKEA parduotuvėje Vilniuje startavo darbuotojų iniciatyva „#nesiskaito“, kurios tikslas skatinti...

Rinkodara
2020.02.23
Socialiniai tinklai 2020: stebinantis „TikTok“ fenomenas 3

Socialiniai tinklai – neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2020.02.23
Koronaviruso poveikis verslui gali pasijusti pavasarį 1

Verslininkai įsitikinę, kad tikrasis koronaviruso poveikis  pasijus pavasarį, kai baigsis detalių ir produktų...

Pramonė
2020.02.22
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje sausį – didesnė nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje sausį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2020.02.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau