Triguba Lietuvos prekybos sektoriaus lygtis – sėkmę lems išskirtinumas

Publikuota: 2019-12-31
Ilona Lepp, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ilona Lepp, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių intensyviai veikia daugybė faktorių. Kas ir kur bus įsigyta, vis labiau priklauso nuo namų ūkių ir jų struktūros, miesto ar gyvenvietės dydžio, transporto infrastruktūros, demografinių veiksnių, aplinkos pokyčių bei, žinoma, asmeninių vertybių ir individualaus pirkėjo požiūrio.

Šalyje skirtingais greičiais vystosi ne tik didmiesčiai ir regionai, o prekybos sektorius intensyviai keičiasi, atsižvelgdamas į pirkėjų poreikius.

Nors iššūkis ir taip sudėtingas, tenka spręsti dar ir trigubą lygtį: kaip palenkti kliento širdį, įtikinti protą ir ... laimėti piniginę.
Visame pasaulyje šiemet vyrauja ta pati tendencija – per mėnesį aplankydami vidutiniškai 2,4 skirtingų modernios prekybos vietų pirkėjai aktyviai dairosi naujovių. Prekybininkai perkuria, keičia ar jungia įvairius prekybos formatus, o gamintojai stengiasi naujai pažvelgti į gaminius. Taigi, kelias į šiuolaikinio pirkėjo širdį eina per inovatyvumą ir naujienas, tačiau ne mažiau svarbu įsivertinti makroekonominę aplinką bei užtikrinti gyvenimo stilių atitinkančius sprendimus ir asortimentą.

Šis straipsnis pasirodė e. leidinyje „RINKODAROS SEKTORIAUS APŽVALGA 2019“.

Net ir tiriant pirkėjų pragmatiškumą paaiškėjo, kad jie linkę rinktis tą prekybos vietą, kuri gali suteikti džiuginančią apsipirkimo patirtį bei gerus pasiūlymus. Tai reiškia, kad protu pasirenkama ta parduotuvė, į kurią patogu nuvykti, kurioje paprasta rasti viską, ką reikia ir, kas be ko, siūlomas geras kainos ir kokybės santykis.
Kalbant apie piniginę: Europoje šiek tiek mažėja susidomėjimas hyper ir supermarketais, o atsigręžiama į mažų kainų parduotuves. Čia egzistuoja savotiškas paradoksas, kai vartotojų pasitikėjimas ekonomika išlaiko augimo kryptį, tačiau stiprių pozicijų neužleidžia ir įsitikinimas, kad maisto kainos nuolat auga.

Pirkėjai nori apsipirkti pas tuos prekybininkus, prie kurių linksta ne tik jų širdis bei protas, bet ir pas gebančius diferencijuoti pasiūlymus taip, kad būtų patogu užsukti ir mažų, ir didelių krepšelių pirkėjams, kad kiekvienas rastų dominančių pasiūlymų įvairioms prekių kategorijoms.

Virš Lietuvos pirkėjų – giedras dangus

Šiemet trečiąjį ketvirtį Lietuvos vartotojų pasitikėjimo indeksas pasiekė 88% ir buvo 5 punktais aukštesnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai – atitiko to paties laikotarpio Europos vidurkį. Pastebimai – nuo 48% iki 38% smuko gyventojų, besitikinčių ekonominės recesijos, dalis. Savo ruožtu, 3 punktais iki 43% padaugėjo gyventojų, kurie padengę pagrindines gyvenimo išlaidas, gali atidėti lėšų taupymui, 3 punktais iki 19% sumažėto tokių, kuriems atliekamų pinigų taupyti nelieka.
Trečiąjį ketvirtį 47% respondentų (3 punktais daugiau) savo finansinę padėtį vertino gerai, o 2 punktais daugiau, arba iš viso 29% apklaustųjų buvo linkę pagalvoti ir apie didesnius pirkinius per artimiausius metus.

Palyginamuoju metu pardavimais kiekiu mūsų šalyje labiausiai augo rūkymui skirtų produktų, gyvūnų priežiūros prekių bei higieninio popieriaus ir servetėlių kategorijos. Nors Lietuvos gyventojai pasižymi įpročiu valgyti namuose pagamintą maistą, tarp labiausiai smukusių modernios prekybos kategorijų atsidūrė būtent maisto ruošimo ir pagardų kategorija, taip pat silpno alkoholio ir tabako produktų pardavimai.

Nauja pirkėjų karta diktuoja naujas taisykles

Patys jauniausi pilnamečiai Lietuvos pirkėjai, kurių amžius šiuo metu 18-24 m., pateisina savo išskirtinumą ir apsipirkinėdami. Nėra kitos tokios amžiaus kategorijos, kuri maistą įvardintų vienu svarbiausių dalykų gyvenime – tarp jaunimo tokių yra net 31%. 30% teigia, kad mėgsta eksperimentuoti ir išbandyti naujus receptus, kas ketvirtas linkęs dažnai užkandžiauti įvairiu paros metu, o kas penktas nemato problemos daugiau susimokėti už ekologiškus produktus. Šio amžiaus pirkėjams ypatingai svarbus turinys: net 36% jų gilinasi į maisto produktų sudėtį ir etiketes.
Taigi, turime naujų pirkėjų kartą, kuriai maistas yra ypač svarbus, kai vyresni pirkėjai daugiau dėmesio skiria vietoje užaugintam ar pagamintam maistui, kokybei teikia pirmenybę prieš kainą bei stengiasi vartoti mažiau maisto, kurį laiko nepalankiu sveikatai.
Šalies mažmeninės prekybos sektorių dar labiau transformuos ir tai, kad jaunoji karta noriau ir drąsiau apsiperka internetu, todėl šis Lietuvoje dar pakankamai naujas apsipirkimo kanalas papildys įprastus parduotuvių formatus ir išplės pasirinkimo galimybes, patogumo ir artimumo sąvokai suteikdamas visiškai naują kontekstą.

Sėkmę reikš išskirtinumas

Intensyvi konkurencija keičia mažmeninės prekybos sektorių visame pasaulyje: siūlomi nauji parduotuvių formatai, o asortimento ir paslaugų pasiūla plečiama taip, kad pirkėjas viską rastų vienoje vietoje. 2020-ieji bus dar vieni iššūkių metai, per kuriuos Lietuvos prekybininkams, o kartu ir rinkodaros skyriams bus kritiškai svarbu išsiskirti iš kitų, įvairaus amžiaus klientams pasiūlant visiškai naujas vartojimo ir apsipirkimo patirtis.
Vartotojų širdis, protus ir, žinoma, pinigines padės laimėti naujovės ir klientų laiko taupymas, kurie neatsiejami nuo to, kad viskas turi tapti dar aiškiau, paprasčiau ir patogiau.

Komentaro autorė — Ilona Lepp, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
05:45
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau