„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Publikuota: 2019-12-11
Rūta Skyrienė, „Investuotojų forumo“ vykdomoji direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rūta Skyrienė, „Investuotojų forumo“ vykdomoji direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“ pristatė naują „Mėslitos“ direktoriaus Sauliaus Poškos interviu. Šis personažas vaizdo įraše pasisakė apie korupciją, kontrabandines prekes ir tai, kad lietuviai – knygnešių tauta, o ką nors gabenti per sieną jiems tiesiog įaugę į kraują.

Vaizdo klipo įrašo peržiūra pradėta verslo ir valdžios atstovų diskusija, kurią antikorupcijos dienos proga surengė skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji Banga“.

Diskusijos su verslo bendruomene metu Rūta Skyrienė, „Investuotojų forumo“ vykdomoji direktorė, sakė, kad dalyvaujant renginyje vienoje pasienio savivaldybėje jai teko girdėti panašių samprotavimų apie knygnešystę ir kontrabandą, kokie išsakyti S. Poškos vaizdo klipe.

videoklipas::1

„Mėslitos“ direktorius komiškame vaizdo įraše pareiškė, kad jis tiesiog susimoka už paslaugą: pasienio darbuotojui, gydytojui, mokytojui. Kadangi valstybė jiems negali sumokėti padoraus atlyginimo, tuomet sumoka jis, kaip „padorus verslininkas“.

Renginyje dalyvavęs Juozas Berenta, Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) koordinavimo ir stebėsenos skyriaus vyriausiasis specialistas, dalijasi statistika, jog mąstančių taip, kaip personažas S. Poška, mažėja.

„Pagal tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis“ duomenis, prieš 5-erius metus 24% žmonių Lietuvoje teigė, kad jiems yra tekę duoti kyšį per pastaruosius 12 mėnesių.  Šiais metais šis skaičius yra sumažėjęs iki 10%“, – sakė J. Berenta.

Jo teigimu, skaidrių verslų atstovai, sąmoningi žmonės vadovaujasi etikos kodeksais, moka mokesčius ir nei siūlo, nei prašo kyšio.

 „Iš tiesų tai viskas paprasta — kuo daugiau skaidraus ir sąžiningo verslo, tuo geriau visiems — tada nereikės gal dėstytojams streikuoti? Didžiuojuosi, kad mūsų šeimos restoranas „Jurgis ir drakonas“ yra nestandartinis maitinimo sektoriuje savo skaidrumu, bet mes nuo pat pradžių tikim, galima dirbti ir augti kitaip — sąžiningumu grįstomis vertybėmis“, — sakė Odeta Bložienė, UAB „Burokėlis ir krapas“ direktorė.

nuotrauka::1left

„Kalbėjome tiek su savivaldybių įmonėmis, tiek su privačiais stambiais verslais. Pastebėjome, kad tarptautinės įmonės daugiau dėmesio skiria etikos standartams, – sakė J. Berenta. – Taip pat, specialistas atskleidė, jog būna ir tokių atvejų, kai į institucijas tiesiog atnešami ir paliekami vokeliai su pinigais, o darbuotojai nežino, kaip tokiu atveju reikėtų elgtis. Todėl STT nuolat ragina asmenis netoleruoti korupcijos ir pranešti apie jiems žinomus korupcijos atvejus.

Specialiųjų tyrimų tarnyba yra paruošusi ir išleidusi Antikorupcijos vadovą verslui, be to, kitais metais Seimas ketina priimti naują Korupcijos prevencijos įstatymą, kuriame bus naujovių.

Dovanų linkę atsisakyti

Kalėdos yra būtent toks metas, kai gali kilti noras tiems, nuo kurių sprendimų priklauso verslo sėkmė, įteikti dovaną. Ar leisti tokiam norui realizuotis? Kada dovanos tampa kyšiu, svarstė diskusijos dalyviai.

Diskusijoje dalyvavusi IDMS renginių organizavimo įmonės atstovė Agota Šuškaitė neslėpė, kad yra atvejų, kai organizatoriai, dovanodami klientams prabangias dovanas, bando įgauti arba įgauna didesnį atsakingų asmenų palankumą. O tai renginių organizatorės nuomone iškreipia sveikos konkurencijos galimybes bei sukuria ganėtinai nepatogią situaciją, kadangi šventinių laikotarpiu atvykti pas klientą tuščiomis vis dar atrodo nemandagu.

STT vyriausias specialistas J. Berenta teigė sulaukiantis klausimų, ar juodo šokolado plytelė – tai kyšis?

„O jei – trys plytelės? O jei – dėžė šokolado? Žiūrime į formą, bet ne į turinį. Įsivaizduokite, kad jums ant stalo padėtų du eurus, o ne šokoladą. Klausimas, ar tai yra šokoladas, duodamas už kažkokią paslaugą, sprendimą, ar tiesiog vaišingumas? Jei asmuo daro kažką neteisėto, tai nesvarbu, už šokoladą ar už 5000 eurų – tai bus kyšis.“, – sako J. Berenta.

Deimantė Žemgulytė, dirbanti „Transparency International“ pasidalino jos organizacijoje taikomu „raudono veido testu“, kuriuo įsivertinama: ar galėsi rytoj vienam ar keliems kolegoms garsiai papasakoti, kad priėmei dovaną, ar leidai kažkam sumokėti už tavo pietus. Ar nebus gėda?

Vadovaujasi taisyklėmis

Živilė Švežauskienė, įmonės „Manpower“ atstovė Lietuvoje, dalinosi, jog jos vadovaujama įmonė turi etikos kodeksą, kuriam užtvirtinti vyksta nuolatiniai mokymai naujiems ir esamiems darbuotojams.   

„Mes savo kompanijoje apie tai labai atvirai kalbame, turime mokomają vaizdo medžiagą, kaip atpažinti kylančias grėsmes. Manau, kad jei norime žengti žingsnelį link Skandinavijos, turime nustumti į šalį baimę, tiesiog skambinti atsakingoms institucijoms ir informuoti“, – sakė Ž. Švežauskienė.

Tokia pat praktika yra taikoma ir įmonėje Sophela („Hewlett-Packard“), vadovaujamoje Ingos Vyšniauskienės: su įmonės verslo etikos kodeksu čia supažindinamas kiekvienas darbuotojas.

„Manau, kad būti skaidriu tampa jau ne tik mada, bet ir būtinybė. Kas veda verslą link skaidrumo? Yra keletas varomųjų jėgų – vertybiškai teisingi vadovai, darbuotojų spaudimas elgtis skaidriai, kad nebūtų gėda dirbti pas neskaidrų darbdavį, reikalaujanti visuomenė, kuriai tampa ne tas pats pas ką pirkti prekę ar paslaugą ir, žinoma, konkurentai, konkurencinis pranašumas bei suvokimas, kad tvarus verslas gali būti tik skaidrus verslas“- reziumavo R. Skyrienė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau