Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Publikuota: 2019-12-07
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai priimamos lengvai ir nepuoselėjant didelių lūkesčių, rodo „Kantar“ tyrimas.  

Tik apie 8% respondentų jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas, o beveik trečdaliui (31%) tai yra nemenkas galvos skausmas, sukeliantis daug rūpesčio, paieškų ir svarstymų. 

Visiems, kas dirba su dovanų sektoriumi, labai svarbu suprasti žmonių emocijas – kaip jie jaučiasi rinkdami ar gaudami dovanas. Ieškant dovanų, žmonėms būdingas rūpestis, pasirinkimo sunkumas, dovanas išrinkti tarsi koks atsakingas darbas, reikalingas analitinių, paieškos gebėjimų. Tačiau visai kitokia situacija priimant dovanas – jos daugiausia priimamos lengvai, draugiškai ir džiaugsmingai.

Teikdami dovaną, trečdalis gyventojų tikisi, jog bus įvertintas jų pastabumas ir atida renkant dovanas (33%), o linksmumo ir džiugesio iš gavėjo tikimasi mažiau – penktadalis (22%). Tuo tarpu dovanų gavėjai, atvirkščiai, iš dovanos labiausiai laukia būtent šilto jausmo ir linksmumo. 

Tyrimo metu aiškintasi, kokioms dovanoms gyventojai teiktų prioritetą trijų kainų kategorijų segmentuose: dovanos iki 10 Eur, brangesnės dovanos (iki 50 Eur) ir prabangios dovanos (svajonės). 

„Nedidelės dovanos kategorijoje, statistiškai žmonės labiausiai tikisi (apie 24% respondentų) malonios staigmenos, provokacijos, pokšto ar netikėtumo arba kažko apgalvoto, reikalingo bei asmeniško. Tarkime, panašios emocijos, kokią sukelia įprastoje kiaušinių dėžutėje supakuoti šokoladiniai kiaušiniai arba taikliai su mintimi parinkta knyga. Taip pat ketvirtadalis rinkosi dovaną grožiui ar malonumui – pavyzdžiui, kosmetiką kosmetinėje arba krepšį įvairių gardėsių“, – sakė Skaistė Varnienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė. 

Vertina patirtis 

Brangesnės dovanos segmente labiausiai trokštamos dovanos yra patirtys: bilietai į renginius, koncertus, varžybas, taip pat dovanų čekiai ir laiką kartu ar rūpestį rodančios dovanos – tarkime, romantiška vakarienė arba šiltas vilnonis megztinis.

Svajonių dovanų kontekste dominuoja nauji potyriai ir atrakcijos, energingos, azartiškos dovanos, dažniausiai taip pat kartu su artimaisiais ar draugais, pavyzdžiui, slidinėjimo kelionė su draugais, vakarėlis siurprizas mieste arba skrydis oro balionu (apie ketvirtadalis respondentų). 

Praktiškumas prabangių dovanų segmente vertinamas mažiau – labiau tikimasi asmeninio dėmesio, įtraukiančios, įkvepiančios dovanos ar nuotykių bei laiko, praleisto kartu. 

„Asmeniškos, atitinkančios individualius pomėgius, taip pat linksmumą ar pramogą suteikiančios dovanos – taip galima trumpai apibūdinti trokštamiausias gyventojų dovanas. Labai mažai yra tokių, kurie tikisi prabangos, garsių prekinių ženklų ar įspūdingų dovanų.

Emocinių poreikių tyrimas apie dovanas pagal „Needscope“ metodologiją buvo atliktas „Kantar“ atliktas 2018 m. lapkritį. Internetinio tyrimo metu apklausti 441 Lietuvos gyventojų, 15-64 metų amžiaus.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
10:16
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau