Kas tai? Prekės ženklas

Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis

Publikuota: 2019-12-03

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į darbuotojus.  Visa tai – ne klimato vajaus įkvėpti korporaciniai pokyčiai, o vienos švedų kompanijos filosofija, gimusi dar tada, kai sąvoka „tvarus verslas“ niekam nė nesisapnavo. 

Klimato kaita ir su tuo susijusi verslo atsakomybė šiandien išties populiarios temos pasaulio viešojoje erdvėje. Kalbėti apie tai lygiai tiek pat aktualu, kiek ir madinga: atskirti, kur baigiasi rinkodaros triukai ir prasideda realus indėlis į planetos gerovę, kartais itin sunku. Kaip ten bebūtų, nedaugelis bendrovių rizikuoja šiuo klausimu likti nuošalyje, nenorėdamos prarasti jei ne šiandienos, tai rytdienos vartotoją, augantį su tvirtomis gamtosauginėmis nuostatomis.

Vis dėlto imtis pokyčių reaguojant į nūdienos aktualijas tenka ne visiems. Kompanijoms, kurioms gamtosauga visuomet buvo ne deklaracija, o kasdienių gamybos procesų pagrindas, tereikia vieno – nieko nekeisti. Tokia yra miego sistemų gamintoja „Hästens.“ Jei būtų įkurta pastaraisiais metais, ji drąsiai galėtų vadintis idealiai įkūnytu tvaraus verslo pavyzdžiu, kuriai pagyrimų negailėtų net jos tėvynainė, klimato revoliucionierė Greta.

Tačiau vienos seniausių Skandinavijos įmonių istorija prasidėjo anksčiau nei buvo išrasta elektros lemputė – 1852 metais. Nuo mažo balnų ir pakinktų fabriko iki ikoniškųjų lovų gamintojos bei pasaulinio prekės ženklų olimpo „Hästens“ vedė net šešios tos pačios šeimos kartos. Ir visos jos puoselėjo verslo modelį, nė iš tolo neparemtą vartojimo skatinimu.

Neklausk, kas naujesnio – klausk, kas geresnio

Pasaulyje, kuriame dėl vartotojo prielankumo varžosi galybė naujų ir dar naujesnių „must have“ produktų, o gamybos kaštų optimizacija, regis, niekada nesibaigs, „Hästens“ atrodo išties išskirtinai. Jos miego sistema – lovos rėmas drauge su čiužiniu – iki pat šių dienų gaminama tik iš natūralių ekologiškų medžiagų: medvilnės, vilnos, arklio ašutų, pušies medienos.

Bendrovės fabrikas tebestovi tame pačiame miestelyje, kuriame ir prasidėjo bendrovės istorija. Dar daugiau – „Hästens“ gamyba ne tik niekada nebuvo iškelta iš Švedijos, bet iki šiol yra grįsta precizišku rankų darbu. Tad gamykla negeneruoja praktiškai jokių taršos emisijų, o jos rezultatas – ilgaamžis natūralus baldas.

Tai toli gražu nereiškia, kad „Hästens“ gaminiai užstrigo praėjusio amžiaus rėmuose. Kompanija kasmet reikšmingas sumas skiria moksliniams tyrimams, tobulindama savo lovas iki menkiausių detalių. Susiuvimo kampas, tolygiausiai paskirstantis ašutus čiužinio viduje, ar eksperimentai išrandant specialų metalo lydinį, kurio dėka čiužinio spyruoklės idealiai prisitaikytų prie kūno linkių – šiam švedų gamintojui nėra nereikšmingų detalių kalbant apie kokybę.

Tačiau vaikytis madingų naujovių „Hästens“ savo pirkėjams nesiūlo – šiandieninį modelį nuo pagaminto prieš dešimtmetį atskirtų turbūt tik patys „Hästens“ atstovai – iš pažiūros dvi lovos atrodo visiškai vienodai.

Visa, kas esmingiausia, slypi ne išorėje, o viduje, įsitikinusi ši kompanija, visai nesibaimindama būti „nemadinga“ – beje, kaip ir tada, kai 1978 m. savo lovas ėmė vilkti baltai mėlynų langeliu audiniu. Tuo metu miegamojo baldų industrijoje karaliavo rudi, žali ir oranžiniai atspalviai, tad sprendimas buvo sutiktas mažų mažiausiai skeptiškai.

Vis dėlto „Hästens“ neabejojo, kad dizainas neturi užgožti baldo esmės – nepriekaištingos kokybės, o simetriškas raštas kaip tik padeda ją pasiekti. Visos „Hästens“ lovos apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius, o vėliau languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus. Prieš keletą metų švedai pristatė ir platesnę lovų spalvų paletę, tačiau ji – tik prieskonis bendrovės asortimente: didžioji dauguma pirkėjų pageidauja mėlynai baltų lovų.

Sėkmės modelis veikia ir Lietuvoje

Šiandien „Hästens“ žinoma visame pasaulyje – jos salonai įsikūrę 37 šalyse. Šuoliuojančio žirgo logotipu papuoštose lovose miega karališkosios šeimos atstovai, Holivudo žvaigždės ir paprasti mirtingieji – sakoma, jeigu negulėjai „Hästens“ lovoje, vadinasi, nežinai, kas yra tobulas nakties poilsis.

Ši lova laikoma prabangos ženklu ir statuso simboliu, tačiau, anot „Hästens“ atstovybės Lietuvoje vadovės Lauros Budrevičiūtės, žodis „prabanga“ ne itin tinka apibūdinti šią švedų bendrovę.

„Hästens“ – toli gražu ne rėksminga auksu tviskanti prabanga. Kiekviename žingsnyje demonstruodama santūrumą, ši kompanija leidžia savo produktui kalbėti už save. Todėl „Hästens“ lovai apibūdinti labiau tiktų „tvarios prabangos“ (sustainable luxury) terminas – tai baldas, perkamas kaip ilgalaikė investicija, gerai suprantant jo naudą ir vertę“, – sako p. Budrevičiūtė.  

Anot jos, tikrosios prekės ženklo vertės indikatorius yra antrinė rinka, kurioje lovų ir čiužinių tikrai neaptinkama daug. O „Hästens“ lovos čia užima tvirtas pozicijas tiek vertės, tiek populiarumo atžvilgiu: štai didžiausiame Suomijos skelbimų portale jos rikiuojasi tarp 5 labiausiai ieškomų prekių.

Ponia Laura atvira – kai prieš ketverius metus atvedė „Hästens“ į Lietuvą, rinka dideliu optimizmu netryško. Nuostabą visiems kėlė lovos išvaizda (langeliai?!), jos kaina (už langelius?!) ir 25 metams suteikiama garantija – toks savybių kokteilis nežada lengvų pakartotinių pardavimų.

Tačiau šiandien jau galima drąsiai sakyti, kad nuogąstavimai nepasiteisino – „Hästens“ pirkėjų Lietuvoje yra. Ir jie sugrįžta – pastaraisiais metais vis daugėja tų, kurie, kartą įsigiję lovą, ateina ieškoti baldo vaikų kambariui ar antriems namams. Beveik visos iš Rūdininkų gatvėje įsikūrusio salono iškeliaujančios lovos – ne pilkos ar rožinės, kaip pirmaisiais salono veiklos metais, o klasikinio mėlynai baltų langelių rašto.

Ryški ir kita tendencija – „Hästens“ klientai ženkliai jaunėja. Dabar salono slenkstį vis dažniau peržengia vos trisdešimtmetį perkopę žmonės, sąmoningai apsisprendę įsigyti nevienadienį baldą. Vis dėlto vieni įsimintiniausių klientų, pasak p. Lauros – pagyvenusi švedų pora, „Hästens“ lovoje (beje, tikrai ne pačioje brangiausioje – veikiau atvirkščiai) mieganti nuo... 1987 m. Į saloną jie užsuko nusipirkti naujo antčiužinio.

 „Kantrybė ir atsidavimas savo vertybėms yra ne mažiau sėkmingas būdas žmonių prielankumui laimėti nei vartojimą skatinanti pasiutpolkė. Žinoma, tai nėra lengvas kelias verslui, nes neatneša greitų rezultatų. Tačiau jis kur kas tvaresnis visomis prasmėmis: sprendimą pirkti ilgaamžius ir tikrai nepigius daiktus žmonės priima kur kas geriau pasvėrę jo būtinumą. Vėliau šie baldai keliauja iš namų į namus, perduodami kitoms kartoms ar parduodami, nes jie įspūdingai ilgai išlaiko savo pirminę kokybę. O tai ypač aktualu šiandien, kai pasaulis, kuriame vartojimas peržengė visas įmanomas ribas, vėl atsigręžia į ilgaamžius dalykus“, – įsitikinusi „Hästens“ Lietuvoje atstovė Laura Budrevičiūtė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31
Triguba Lietuvos prekybos sektoriaus lygtis – sėkmę lems išskirtinumas

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių intensyviai veikia daugybė faktorių. Kas ir kur bus įsigyta, vis labiau...

Prekyba
2019.12.31
„Rimi“ gruodį labiausiai brango vaisiai 

Šoktelėjus infliacijos kreivei į viršų VŽ pasiteiravo prekybininkų, kurie produktai gruodį brango...

Prekyba
2019.12.31
E. parduotuvei sukurti – 3 lyderių taisyklė: konkurentų kopijavimas pasitvirtina Premium

Pirkėjas e. parduotuvėje labiausiai nenori būti nustebintas, bet kaip tada patraukti jo dėmesį, kai...

Gazelė
2019.12.30
Infliacijos kreivė gruodį šovė aukštyn: ekonomistų vertinimas  Premium

Išankstinis mėnesinis (2019 m. gruodį, palyginti su lapkričiu) vartotojų kainų pokytis, apskaičiuotas pagal...

Prekyba
2019.12.30
Vyriausybė įšaldo kompensuojamųjų vaistų kainas

Vyriausybė pirmadienį nustatė, kad visų kompensuojamųjų vaistų kainos būtų įšaldytos ir negalėtų didėti...

Prekyba
2019.12.30
Latvijos vyriausybė stoja į kovą su vaistinių monopolijomis

Latvijos sveikatos apsaugos ministerija siūlo naujai reglamentuoti vaistinių teritorinį pasiskirstymą: jei...

Verslo aplinka
2019.12.29
Teisinis reguliarimas prekybos sektoriuje: svarbiausi pokyčiai  Premium

Teisinė verslo aplinka prekybos sektoriuje, atsižvelgiant į kiekybinį 2017-2019 m. teisinių pokyčių aspektą,...

Prekyba
2019.12.29
2019 m. didžiausio skaitytojų dėmesio sulaukę straipsniai prekybos temomis 

Pristatome jums didžiausio skaitytojų dėmesio šiais metais sulaukusius „Verslo žinių“ straipsnius, kuriuose...

Prekyba
2019.12.29
Kas keitėsi rinkodaros ir medijų teisėje 2019 m.

Tarp svarbiausių įsigaliojusių pokyčių 2019 m. – keitėsi reklamos priežiūros institucija, buvo pakoreguota...

Rinkodara
2019.12.27
UEFA svarsto pati internetu transliuoti Čempionų lygą Premium

Europos futbolo asociacija UEFA ketina kurti savo internetinių transliacijų paslaugą, kurią naudotų Čempionų...

Laisvalaikis
2019.12.27
Influenceris turi mėgti jus, o ne jūs - jį, arba kodėl kampanijos patiria fiasko 1

Influenceris gali atrodyti, kaip puikus kandidatas jūsų rinkodaros kampanijai – turėti gausybę sekėjų, puikų...

Rinkodara
2019.12.27
Precedentas kartelį sudariusių įmonių vadovų atsakomybės byloje Premium

Po Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) priimto sprendimo dėl keturių įmonių, sudariusių...

Prekyba
2019.12.27
Lapkritį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta augo 4,5%

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2019 m.

Prekyba
2019.12.27
Reikšmingiausi įsigijimai ir susijungimai rinkodaros sektoriuje 2019 m. Premium

Per šiuos metus rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriuose netrūko įsigijimo sandorių bei...

Rinkodara
2019.12.27
Prekyba: rizikų židiniai rusena globaliose rinkose, naujus kursto vietos valdžia Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių daugėja,...

Prekyba
2019.12.27
Vadovybės pokyčiai prekybos įmonėse 2019 m. Premium

Didžiųjų prekybos bendrovių vadovų gretose šiais metais buvo ne vienas reikšmingas pasikeitimas. 

Prekyba
2019.12.26
Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai

„Pasiūlėme naują paslaugą, bet ji nesusilaukė susidomėjimo“, „skyrėme nemažą biudžetą reklaminei kampanijai,...

Rinkodara
2019.12.26
Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar...

Gazelė
2019.12.24
Apklausa: šeimos kortelės jau žinomos daugumai

Nuolaidas gausioms ir negalią turinčius vaikus auginančioms šeimoms užtikrinanti šeimos kortelė yra girdėta...

Prekyba
2019.12.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau