Kas tai? Prekės ženklas

Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis

Reklama publikuota: 2019-12-03

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į darbuotojus.  Visa tai – ne klimato vajaus įkvėpti korporaciniai pokyčiai, o vienos švedų kompanijos filosofija, gimusi dar tada, kai sąvoka „tvarus verslas“ niekam nė nesisapnavo. 

Klimato kaita ir su tuo susijusi verslo atsakomybė šiandien išties populiarios temos pasaulio viešojoje erdvėje. Kalbėti apie tai lygiai tiek pat aktualu, kiek ir madinga: atskirti, kur baigiasi rinkodaros triukai ir prasideda realus indėlis į planetos gerovę, kartais itin sunku. Kaip ten bebūtų, nedaugelis bendrovių rizikuoja šiuo klausimu likti nuošalyje, nenorėdamos prarasti jei ne šiandienos, tai rytdienos vartotoją, augantį su tvirtomis gamtosauginėmis nuostatomis.

Vis dėlto imtis pokyčių reaguojant į nūdienos aktualijas tenka ne visiems. Kompanijoms, kurioms gamtosauga visuomet buvo ne deklaracija, o kasdienių gamybos procesų pagrindas, tereikia vieno – nieko nekeisti. Tokia yra miego sistemų gamintoja „Hästens.“ Jei būtų įkurta pastaraisiais metais, ji drąsiai galėtų vadintis idealiai įkūnytu tvaraus verslo pavyzdžiu, kuriai pagyrimų negailėtų net jos tėvynainė, klimato revoliucionierė Greta.

Tačiau vienos seniausių Skandinavijos įmonių istorija prasidėjo anksčiau nei buvo išrasta elektros lemputė – 1852 metais. Nuo mažo balnų ir pakinktų fabriko iki ikoniškųjų lovų gamintojos bei pasaulinio prekės ženklų olimpo „Hästens“ vedė net šešios tos pačios šeimos kartos. Ir visos jos puoselėjo verslo modelį, nė iš tolo neparemtą vartojimo skatinimu.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Neklausk, kas naujesnio – klausk, kas geresnio

Pasaulyje, kuriame dėl vartotojo prielankumo varžosi galybė naujų ir dar naujesnių „must have“ produktų, o gamybos kaštų optimizacija, regis, niekada nesibaigs, „Hästens“ atrodo išties išskirtinai. Jos miego sistema – lovos rėmas drauge su čiužiniu – iki pat šių dienų gaminama tik iš natūralių ekologiškų medžiagų: medvilnės, vilnos, arklio ašutų, pušies medienos.

Bendrovės fabrikas tebestovi tame pačiame miestelyje, kuriame ir prasidėjo bendrovės istorija. Dar daugiau – „Hästens“ gamyba ne tik niekada nebuvo iškelta iš Švedijos, bet iki šiol yra grįsta precizišku rankų darbu. Tad gamykla negeneruoja praktiškai jokių taršos emisijų, o jos rezultatas – ilgaamžis natūralus baldas.

Tai toli gražu nereiškia, kad „Hästens“ gaminiai užstrigo praėjusio amžiaus rėmuose. Kompanija kasmet reikšmingas sumas skiria moksliniams tyrimams, tobulindama savo lovas iki menkiausių detalių. Susiuvimo kampas, tolygiausiai paskirstantis ašutus čiužinio viduje, ar eksperimentai išrandant specialų metalo lydinį, kurio dėka čiužinio spyruoklės idealiai prisitaikytų prie kūno linkių – šiam švedų gamintojui nėra nereikšmingų detalių kalbant apie kokybę.

Tačiau vaikytis madingų naujovių „Hästens“ savo pirkėjams nesiūlo – šiandieninį modelį nuo pagaminto prieš dešimtmetį atskirtų turbūt tik patys „Hästens“ atstovai – iš pažiūros dvi lovos atrodo visiškai vienodai.

Visa, kas esmingiausia, slypi ne išorėje, o viduje, įsitikinusi ši kompanija, visai nesibaimindama būti „nemadinga“ – beje, kaip ir tada, kai 1978 m. savo lovas ėmė vilkti baltai mėlynų langeliu audiniu. Tuo metu miegamojo baldų industrijoje karaliavo rudi, žali ir oranžiniai atspalviai, tad sprendimas buvo sutiktas mažų mažiausiai skeptiškai.

Vis dėlto „Hästens“ neabejojo, kad dizainas neturi užgožti baldo esmės – nepriekaištingos kokybės, o simetriškas raštas kaip tik padeda ją pasiekti. Visos „Hästens“ lovos apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius, o vėliau languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus. Prieš keletą metų švedai pristatė ir platesnę lovų spalvų paletę, tačiau ji – tik prieskonis bendrovės asortimente: didžioji dauguma pirkėjų pageidauja mėlynai baltų lovų.

Sėkmės modelis veikia ir Lietuvoje

Šiandien „Hästens“ žinoma visame pasaulyje – jos salonai įsikūrę 37 šalyse. Šuoliuojančio žirgo logotipu papuoštose lovose miega karališkosios šeimos atstovai, Holivudo žvaigždės ir paprasti mirtingieji – sakoma, jeigu negulėjai „Hästens“ lovoje, vadinasi, nežinai, kas yra tobulas nakties poilsis.

Ši lova laikoma prabangos ženklu ir statuso simboliu, tačiau, anot „Hästens“ atstovybės Lietuvoje vadovės Lauros Budrevičiūtės, žodis „prabanga“ ne itin tinka apibūdinti šią švedų bendrovę.

„Hästens“ – toli gražu ne rėksminga auksu tviskanti prabanga. Kiekviename žingsnyje demonstruodama santūrumą, ši kompanija leidžia savo produktui kalbėti už save. Todėl „Hästens“ lovai apibūdinti labiau tiktų „tvarios prabangos“ (sustainable luxury) terminas – tai baldas, perkamas kaip ilgalaikė investicija, gerai suprantant jo naudą ir vertę“, – sako p. Budrevičiūtė.  

Anot jos, tikrosios prekės ženklo vertės indikatorius yra antrinė rinka, kurioje lovų ir čiužinių tikrai neaptinkama daug. O „Hästens“ lovos čia užima tvirtas pozicijas tiek vertės, tiek populiarumo atžvilgiu: štai didžiausiame Suomijos skelbimų portale jos rikiuojasi tarp 5 labiausiai ieškomų prekių.

Ponia Laura atvira – kai prieš ketverius metus atvedė „Hästens“ į Lietuvą, rinka dideliu optimizmu netryško. Nuostabą visiems kėlė lovos išvaizda (langeliai?!), jos kaina (už langelius?!) ir 25 metams suteikiama garantija – toks savybių kokteilis nežada lengvų pakartotinių pardavimų.

Tačiau šiandien jau galima drąsiai sakyti, kad nuogąstavimai nepasiteisino – „Hästens“ pirkėjų Lietuvoje yra. Ir jie sugrįžta – pastaraisiais metais vis daugėja tų, kurie, kartą įsigiję lovą, ateina ieškoti baldo vaikų kambariui ar antriems namams. Beveik visos iš Rūdininkų gatvėje įsikūrusio salono iškeliaujančios lovos – ne pilkos ar rožinės, kaip pirmaisiais salono veiklos metais, o klasikinio mėlynai baltų langelių rašto.

Ryški ir kita tendencija – „Hästens“ klientai ženkliai jaunėja. Dabar salono slenkstį vis dažniau peržengia vos trisdešimtmetį perkopę žmonės, sąmoningai apsisprendę įsigyti nevienadienį baldą. Vis dėlto vieni įsimintiniausių klientų, pasak p. Lauros – pagyvenusi švedų pora, „Hästens“ lovoje (beje, tikrai ne pačioje brangiausioje – veikiau atvirkščiai) mieganti nuo... 1987 m. Į saloną jie užsuko nusipirkti naujo antčiužinio.

 „Kantrybė ir atsidavimas savo vertybėms yra ne mažiau sėkmingas būdas žmonių prielankumui laimėti nei vartojimą skatinanti pasiutpolkė. Žinoma, tai nėra lengvas kelias verslui, nes neatneša greitų rezultatų. Tačiau jis kur kas tvaresnis visomis prasmėmis: sprendimą pirkti ilgaamžius ir tikrai nepigius daiktus žmonės priima kur kas geriau pasvėrę jo būtinumą. Vėliau šie baldai keliauja iš namų į namus, perduodami kitoms kartoms ar parduodami, nes jie įspūdingai ilgai išlaiko savo pirminę kokybę. O tai ypač aktualu šiandien, kai pasaulis, kuriame vartojimas peržengė visas įmanomas ribas, vėl atsigręžia į ilgaamžius dalykus“, – įsitikinusi „Hästens“ Lietuvoje atstovė Laura Budrevičiūtė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
14:22
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
13:47
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 1

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
11:29
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
09:31
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 10

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku