Kas tai? Prekės ženklas

Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis

Publikuota: 2019-12-03

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į darbuotojus.  Visa tai – ne klimato vajaus įkvėpti korporaciniai pokyčiai, o vienos švedų kompanijos filosofija, gimusi dar tada, kai sąvoka „tvarus verslas“ niekam nė nesisapnavo. 

Klimato kaita ir su tuo susijusi verslo atsakomybė šiandien išties populiarios temos pasaulio viešojoje erdvėje. Kalbėti apie tai lygiai tiek pat aktualu, kiek ir madinga: atskirti, kur baigiasi rinkodaros triukai ir prasideda realus indėlis į planetos gerovę, kartais itin sunku. Kaip ten bebūtų, nedaugelis bendrovių rizikuoja šiuo klausimu likti nuošalyje, nenorėdamos prarasti jei ne šiandienos, tai rytdienos vartotoją, augantį su tvirtomis gamtosauginėmis nuostatomis.

Vis dėlto imtis pokyčių reaguojant į nūdienos aktualijas tenka ne visiems. Kompanijoms, kurioms gamtosauga visuomet buvo ne deklaracija, o kasdienių gamybos procesų pagrindas, tereikia vieno – nieko nekeisti. Tokia yra miego sistemų gamintoja „Hästens.“ Jei būtų įkurta pastaraisiais metais, ji drąsiai galėtų vadintis idealiai įkūnytu tvaraus verslo pavyzdžiu, kuriai pagyrimų negailėtų net jos tėvynainė, klimato revoliucionierė Greta.

Tačiau vienos seniausių Skandinavijos įmonių istorija prasidėjo anksčiau nei buvo išrasta elektros lemputė – 1852 metais. Nuo mažo balnų ir pakinktų fabriko iki ikoniškųjų lovų gamintojos bei pasaulinio prekės ženklų olimpo „Hästens“ vedė net šešios tos pačios šeimos kartos. Ir visos jos puoselėjo verslo modelį, nė iš tolo neparemtą vartojimo skatinimu.

Neklausk, kas naujesnio – klausk, kas geresnio

Pasaulyje, kuriame dėl vartotojo prielankumo varžosi galybė naujų ir dar naujesnių „must have“ produktų, o gamybos kaštų optimizacija, regis, niekada nesibaigs, „Hästens“ atrodo išties išskirtinai. Jos miego sistema – lovos rėmas drauge su čiužiniu – iki pat šių dienų gaminama tik iš natūralių ekologiškų medžiagų: medvilnės, vilnos, arklio ašutų, pušies medienos.

Bendrovės fabrikas tebestovi tame pačiame miestelyje, kuriame ir prasidėjo bendrovės istorija. Dar daugiau – „Hästens“ gamyba ne tik niekada nebuvo iškelta iš Švedijos, bet iki šiol yra grįsta precizišku rankų darbu. Tad gamykla negeneruoja praktiškai jokių taršos emisijų, o jos rezultatas – ilgaamžis natūralus baldas.

Tai toli gražu nereiškia, kad „Hästens“ gaminiai užstrigo praėjusio amžiaus rėmuose. Kompanija kasmet reikšmingas sumas skiria moksliniams tyrimams, tobulindama savo lovas iki menkiausių detalių. Susiuvimo kampas, tolygiausiai paskirstantis ašutus čiužinio viduje, ar eksperimentai išrandant specialų metalo lydinį, kurio dėka čiužinio spyruoklės idealiai prisitaikytų prie kūno linkių – šiam švedų gamintojui nėra nereikšmingų detalių kalbant apie kokybę.

Tačiau vaikytis madingų naujovių „Hästens“ savo pirkėjams nesiūlo – šiandieninį modelį nuo pagaminto prieš dešimtmetį atskirtų turbūt tik patys „Hästens“ atstovai – iš pažiūros dvi lovos atrodo visiškai vienodai.

Visa, kas esmingiausia, slypi ne išorėje, o viduje, įsitikinusi ši kompanija, visai nesibaimindama būti „nemadinga“ – beje, kaip ir tada, kai 1978 m. savo lovas ėmė vilkti baltai mėlynų langeliu audiniu. Tuo metu miegamojo baldų industrijoje karaliavo rudi, žali ir oranžiniai atspalviai, tad sprendimas buvo sutiktas mažų mažiausiai skeptiškai.

Vis dėlto „Hästens“ neabejojo, kad dizainas neturi užgožti baldo esmės – nepriekaištingos kokybės, o simetriškas raštas kaip tik padeda ją pasiekti. Visos „Hästens“ lovos apsiuvamos rankomis, dygsniuojant kas vieną, du arba tris langelius, o vėliau languotas audinys pasitarnauja vertinant, ar lova preciziškai lygiai aptraukta, kad atitiktų aukščiausios kokybės kompanijos standartus. Prieš keletą metų švedai pristatė ir platesnę lovų spalvų paletę, tačiau ji – tik prieskonis bendrovės asortimente: didžioji dauguma pirkėjų pageidauja mėlynai baltų lovų.

Sėkmės modelis veikia ir Lietuvoje

Šiandien „Hästens“ žinoma visame pasaulyje – jos salonai įsikūrę 37 šalyse. Šuoliuojančio žirgo logotipu papuoštose lovose miega karališkosios šeimos atstovai, Holivudo žvaigždės ir paprasti mirtingieji – sakoma, jeigu negulėjai „Hästens“ lovoje, vadinasi, nežinai, kas yra tobulas nakties poilsis.

Ši lova laikoma prabangos ženklu ir statuso simboliu, tačiau, anot „Hästens“ atstovybės Lietuvoje vadovės Lauros Budrevičiūtės, žodis „prabanga“ ne itin tinka apibūdinti šią švedų bendrovę.

„Hästens“ – toli gražu ne rėksminga auksu tviskanti prabanga. Kiekviename žingsnyje demonstruodama santūrumą, ši kompanija leidžia savo produktui kalbėti už save. Todėl „Hästens“ lovai apibūdinti labiau tiktų „tvarios prabangos“ (sustainable luxury) terminas – tai baldas, perkamas kaip ilgalaikė investicija, gerai suprantant jo naudą ir vertę“, – sako p. Budrevičiūtė.  

Anot jos, tikrosios prekės ženklo vertės indikatorius yra antrinė rinka, kurioje lovų ir čiužinių tikrai neaptinkama daug. O „Hästens“ lovos čia užima tvirtas pozicijas tiek vertės, tiek populiarumo atžvilgiu: štai didžiausiame Suomijos skelbimų portale jos rikiuojasi tarp 5 labiausiai ieškomų prekių.

Ponia Laura atvira – kai prieš ketverius metus atvedė „Hästens“ į Lietuvą, rinka dideliu optimizmu netryško. Nuostabą visiems kėlė lovos išvaizda (langeliai?!), jos kaina (už langelius?!) ir 25 metams suteikiama garantija – toks savybių kokteilis nežada lengvų pakartotinių pardavimų.

Tačiau šiandien jau galima drąsiai sakyti, kad nuogąstavimai nepasiteisino – „Hästens“ pirkėjų Lietuvoje yra. Ir jie sugrįžta – pastaraisiais metais vis daugėja tų, kurie, kartą įsigiję lovą, ateina ieškoti baldo vaikų kambariui ar antriems namams. Beveik visos iš Rūdininkų gatvėje įsikūrusio salono iškeliaujančios lovos – ne pilkos ar rožinės, kaip pirmaisiais salono veiklos metais, o klasikinio mėlynai baltų langelių rašto.

Ryški ir kita tendencija – „Hästens“ klientai ženkliai jaunėja. Dabar salono slenkstį vis dažniau peržengia vos trisdešimtmetį perkopę žmonės, sąmoningai apsisprendę įsigyti nevienadienį baldą. Vis dėlto vieni įsimintiniausių klientų, pasak p. Lauros – pagyvenusi švedų pora, „Hästens“ lovoje (beje, tikrai ne pačioje brangiausioje – veikiau atvirkščiai) mieganti nuo... 1987 m. Į saloną jie užsuko nusipirkti naujo antčiužinio.

 „Kantrybė ir atsidavimas savo vertybėms yra ne mažiau sėkmingas būdas žmonių prielankumui laimėti nei vartojimą skatinanti pasiutpolkė. Žinoma, tai nėra lengvas kelias verslui, nes neatneša greitų rezultatų. Tačiau jis kur kas tvaresnis visomis prasmėmis: sprendimą pirkti ilgaamžius ir tikrai nepigius daiktus žmonės priima kur kas geriau pasvėrę jo būtinumą. Vėliau šie baldai keliauja iš namų į namus, perduodami kitoms kartoms ar parduodami, nes jie įspūdingai ilgai išlaiko savo pirminę kokybę. O tai ypač aktualu šiandien, kai pasaulis, kuriame vartojimas peržengė visas įmanomas ribas, vėl atsigręžia į ilgaamžius dalykus“, – įsitikinusi „Hästens“ Lietuvoje atstovė Laura Budrevičiūtė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokestis skandintų verslus, svarstoma kelti veiklą į kitas šalis  Premium

Seimo Biudžeto ir finansų komitete pasisakyti dėl planuojamo įvesti stambios prekybos mokesčio susirinkę...

Prekyba
16:45
Interviu su A. Rusteika: stambios prekybos mokestis baigsis bankrotais ir teismais Premium 6

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas Aurelijus...

Prekyba
09:13
„ACC Distribution“ tapo oficialiu „Xiaomi“ įrenginių distributoriumi Baltijos šalyse Verslo tribūna 7

Viena stambiausių didmeninės prekybos bendrovių „ACC Distribution“ Baltijos šalyse sudarė bendradarbiavimo...

Prekyba
06:00
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM, keičiasi tvarka ir pačioje ES Premium 9

Nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek...

Finansai
05:45
„Kibernetinio pirmadienio“ pardavimai JAV pasiekė 9,4 mlrd. USD rekordą

JAV mažmenininkų pardavimai vadinamąjį kibernetinį pirmadienį, palyginti su metais anksčiau, padidėjo beveik...

Prekyba
2019.12.03
„Depo“ skirta 702.000 Eur bauda, įmonė ją skųs 3

Latvijos Konkurencijos taryba skyrė „pasidaryk pats“ segmento prekybininkei „Depo“ baudą už tai, kad...

Prekyba
2019.12.03
Senbuviai atsinaujina, „Lidl“ stato naujas parduotuves

Antradienį Alytuje po atnaujinimo atidaryta „Maximos“ parduotuvė, o Tauragėje – atnaujinta „Norfos“...

Prekyba
2019.12.03
Kompensuojamas medicinos pagalbos priemones galės tiekti ne tik vaistinės

Nuo šiol medicinos pagalbos priemonės bus kompensuojamos įsigyjant jas ne tik iš vaistinių, bet ir iš kitų...

Prekyba
2019.12.03
Penktadalį pajamų „Topo centrui“ suneša e. komercija  Premium

Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, teigia, kad elektronikos ir buitinės technikos...

Prekyba
2019.12.03
Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis Verslo tribūna 2

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į...

Prekyba
2019.12.03
Žemės ūkio ministras leidžia suprasti, kad vaučerius galima galutinai užmiršti  Premium

Žemės ūkio ministras Andrius Palionis VŽ sako neketinantis įgyvendinti ankstesnio ministro plano, kuriame...

Prekyba
2019.12.03
Klaipėdoje suplanavo 5 prekybos paskirties pastatus Premium

Šiaurinėje uostamiesčio dalyje Liepų g. 80 esančiame 3,6 ha ploto sklype planuojama 5 dviaukščių prekybos ir...

Statyba ir NT
2019.12.02
„Crocs“ pasiekė aukštumas: kodėl klasikinės klumpės vėl „ant bangos“? Verslo tribūna

JAV kompanijos „Crocs“ batus oficialiai avi jau trečdalis Lietuvos: šalyje šį rudenį buvo parduotas...

Prekyba
2019.12.02
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
Šešėlinė ekonomika: apie penktadalis suvartojamo alkoholio ir cigarečių – nelegalūs 4

Šešėlinės ekonomikos mažėjimas akcizinių prekių rinkoje Lietuvoje atsimušė „į grindis“. Tyrimai rodo, kad...

Prekyba
2019.12.02
Jei ne sumenkęs finansavimas, mažmeninė prekyba galėjo augti sparčiau Premium

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorius toliau augo, tačiau ne taip sparčiai kaip metų pradžioje. Tikėtina...

Verslo aplinka
2019.12.02
„Juodojo penktadienio“ pardavimai internetu JAV pasiekė rekordinius 7,4 mlrd. USD

Pardavimai internetu Jungtinėse Valstijose šių metų „juodąjį penktadienį“ padidėjo iki rekordinių 7,4 mlrd.

Prekyba
2019.12.02
Klaipėdoje po renovacijos duris atvėrė naujas prekybos centras „MOLAS“ Verslo tribūna

Klaipėdoje po renovacijos pasikeitusia išvaizda ir nauju pavadinimu „MOLAS“ duris atvėrė nuo 2004 metų Taikos...

Prekyba
2019.12.02
„Apranga“ skaičiuoja rekordinę mėnesio apyvartą

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta 2019 m. lapkričio mėnesį sudarė 24,1 mln. Eur ir buvo...

Prekyba
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau