„Crocs“ pasiekė aukštumas: kodėl klasikinės klumpės vėl „ant bangos“?

Publikuota: 2019-12-02
Megan Welch, „Crocs“ Europos, Vidurio Rytų ir Afrikos (EMEA) komercijos viceprezidentė.
Megan Welch, „Crocs“ Europos, Vidurio Rytų ir Afrikos (EMEA) komercijos viceprezidentė.

JAV kompanijos „Crocs“ batus oficialiai avi jau trečdalis Lietuvos: šalyje šį rudenį buvo parduotas milijoninė šio prekės ženklo batų pora. Kodėl viena pirmaujančių avalynės gamintojų pasaulyje yra tokia patraukli investuotojams ir pirkėjams?

Į klausimus atsako Megan Welch, „Crocs“ Europos, Vidurio Rytų ir Afrikos (EMEA) komercijos viceprezidentė, kompanijoje dirbanti jau 14 m.

NASDAQ vertybinių popierių biržoje „Crocs“ akcijų kaina nuo metų pradžios išaugo net 28%: nuo 27,60 iki 35,32 JAV dolerių už akciją. Kuo kompanija yra patraukli investuotojams?

Yra daugybė veiksnių, lemiančių sėkmę. Investuotojai pasitiki kompanija, remdamiesi jau esamais rezultatais minėtu laikotarpiu bei įsivertindami sėkmės perspektyvas ateityje. Klientai yra itin patenkinti mūsų produktu: nuolat auga ne tik lojalumas, bet ir plečiasi jų ratas, o inovatyvūs rinkodaros sprendimai dar labiau sustiprina prekės ženklo populiarumą.  Mes plečiame verslą didmeninės bei mažmeninės prekybos kanaluose, tačiau itin daug dėmesio skiriame e-prekybai. Investuotojai mato, kaip per pastaruosius metus kompanija sustiprino savo pozicijas rinkoje, ir pripažįsta, kad turime potencialo augti visame pasaulyje.

Kas sugrąžino į madą „Crocs“ avalynę ir kodėl ji vėl „ant bangos“?

„Ugly shoes“ (liet. bjaurių batų) mada, kuri kaip viesulas įskriejo į mados pasaulį prieš keletą metų, nė nežada trauktis ir toliau neužleidžia savo pozicijų. Būtent tai padėjo mums iš naujo efektyviai pristatyti ir pozicionuoti ne tik kompaniją, bet ir klasikinį klumpių modelį. Mūsų prekės ženklas kviečia visus jaustis patogiai. Kampanijos „Come as you are“ (liet. „Būk, kas esi“) šūkiu norime padrąsinti klientus visame pasaulyje avėti mūsų batus su pasididžiavimu, juk laužyti nusistovėjusius stereotipus – smagu.  

Šių laikų tendencija, kuri tikrai dar ilgai neišeis iš mados – individualumas, todėl galimybė klasikinio „Crocs“ modelio klumpes puošti pasirinktais aksesuarais tapo itin aktualia. Parduodamų specialių „Crocs“ aksesuarų „Jibbitz“ kiekis sparčiai auga ir tampa reikšminga kompanijos pajamų dalimi.

JAV įmonės „Piper Jaffray’s“ atliktos apklausos duomenimis, šiandien „Crocs“ užima garbingą 7 vietą tarp populiariausių avalynės gamintojų, kurią renkasi amerikiečiai paaugliai. 2017 m. kompanija buvo 38 vietoje, o praėjusiais metais šoktelėjo į 13 vietą. Matome, kad „Crocs“ gaminius atranda jaunimas, o jie – varomoji jėga, formuojanti madą bei kultūrą.

„Crocs“ avalynė parduodama daugiau nei 90 pasaulio valstybių. Kokios rinkos yra svarbiausios ir kuo jos skiriasi? Kuo išsiskiria EMEA regionas ir jame esanti Europos rinka?

Taip, avalynės galima įsigyti visame pasaulyje, tačiau mūsų strateginės rinkos – JAV, Kinija, Japonija, Korėja ir Vokietija. Kodėl dėmesys skiriamas būtent šioms valstybėms? Mūsų duomenimis, šių šalių rinka turi daugiausiai potencialo augti ne tik dabar, bet ir ateityje. Pastaruosius 5 metus daug dėmesio skyrėme prestižinėms rinkoms, nes norėjome iš naujo pozicionuoti prekės ženklą ir sukurti vartotojų paklausą.

Prieš tai minėtos penkios šalys yra lyg kelrodės žvaigždės, kurios nusako būsimas tendencijas kitose rinkose. Taip mes mokomės, kad kitose pasaulio šalyse galėtumėme pritaikyti įgytą praktiką. Matome, kad Europos, Vidurio Rytų ir Afrikos rinkos auga ir nuteikia optimistiškai: jos dar turi daug potencialo ir augs netolimoje ateityje.

„Crocs“ pristatė naują kolekcija. Kuo ketinate nustebinti savo klientus ir ko jiems tikėtis?

Mūsų strategija – išlaikyti „Crocs“ klasikinių klumpių aktualumą ir populiarumą bei auginti basučių kategorijos produktų paklausą. Dėl to naujoje kolekcijoje būtent šioms dviem kategorijoms yra skiriamas didžiausias dėmesys. Nuolatos stebime, kas vyksta pasaulyje, kad naujosios tendencijos atsispindėtų mūsų gaminiuose. Patogumas – pagrindinis privalumas, todėl nepamirštame jo, nes būtent to „Crocs“ avalynėje visada ieško mūsų klientai.

Kokios strategijos ar planai pasiteisino, siekiant kompanijos sėkmės? Ar pasirinktos priemonės skiriasi įvairiose šalyse?

Per pastaruosius 5 metus susitelkėme ties keliais strateginiais prioritetais: plėtojome veiksmingas produktų istorijas, siekėme suderinti vieningą prekės ženklo pozicionavimą visame pasaulyje, didinti išlaidas rinkodarai, siekėme didesnio didmeninės prekybos atstovų įsitraukimo, daugiau dirbti su tiesioginiu vartotoju ir teikti pirmenybę didesnėms rinkoms. Strategijos įvairiose šalyse nekito – tai ir buvo raktas į mūsų sėkmę, kuria džiaugiamės dabar.

Daug bendradarbiaujate su įvairiais partneriais. Ko galima tikėtis ateityje, kaip tai svarbu jūsų kompanijai?

Bendradarbiavimas yra svarbus mūsų prekės ženklui, tačiau visame kame turi būti prasmė. Klasikinė „Crocs“ klumpė yra tarsi balta drobė, kuri gali tapti šiuolaikiška, atspindėti nūdienos tendencijas ir virsti dialogu su konkrečiomis vartotojų grupėmis. Sėkmingas bendradarbiavimas turi skatinti prekės ženklo vertę: tarsi turime rasti sinergiją tarp to, kas pažįstama, ir to, kas yra netikėta. Nuolatos ieškome autentiškų partnerysčių, kurios būtų aktualios vartotojams. Bendradarbiavimas – viena iš svarbiausių „go-to-market“ (GTM) strategijos dalių.

Lietuvoje spalio viduryje buvo parduota milijoninė „Crocs“ avalynės pora. Jei žiūrėsime į pardavimus ir palyginsime su gyventojų skaičiumi, tai Lietuva – viena iš daugiausiai perkančių „Crocs“ produktų valstybė. Kaip galėtumėte paaiškinti tokį fenomeną?

Prekės ženklas yra tvirtai įsitvirtinęs Lietuvos gyventojų galvose, o tai – sunkaus darbo rezultatas. „Crocs“ prekės žinomumas Lietuvoje yra aukštas, o produktas – gerai atpažįstamas. Vietų, kuriose galima įsigyti mūsų prekinio ženklo, – itin daug, todėl produktas yra lengvai prieinamas: JAV kompanijos gaminių Lietuvoje galima įsigyti 7 vardinėse „Crocs“ ir 75 specializuotose parduotuvėse.

Ar geri pardavimai paskatino surengti „Crocs“ viršūnių susitikimą pirmą kartą Lietuvoje? Koks buvo susitikimo tikslas ir ką svarbaus galėtumėte išskirti iš jo?

Į Lietuvą mus atvedė čia nuolat vykstantis prekės ženklo augimas. Džiaugiamės, kad pirmą kartą savo 2020 m. rudens-žiemos kolekcijos pristatymo susitikimą surengėme būtent Lietuvoje. Nuolatos ieškome įkvepiančių vietų savo susitikimams, tad Vilnius išpildė visus lūkesčius. Įprastai mes pavasario ir vasaros kolekcijos konferencijas rengiame ten, kur šilta, o rudens bei šventinio laikotarpio – šiek tiek šaltesnio klimato šalyse, todėl Lietuva tapo puikia vieta pristatyti naują ir jaudinantį sezoną.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokestis skandintų verslus, svarstoma kelti veiklą į kitas šalis  Premium

Seimo Biudžeto ir finansų komitete pasisakyti dėl planuojamo įvesti stambios prekybos mokesčio susirinkę...

Prekyba
16:45
Interviu su A. Rusteika: stambios prekybos mokestis baigsis bankrotais ir teismais Premium 6

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas Aurelijus...

Prekyba
09:13
„ACC Distribution“ tapo oficialiu „Xiaomi“ įrenginių distributoriumi Baltijos šalyse Verslo tribūna 7

Viena stambiausių didmeninės prekybos bendrovių „ACC Distribution“ Baltijos šalyse sudarė bendradarbiavimo...

Prekyba
06:00
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM, keičiasi tvarka ir pačioje ES Premium 9

Nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek...

Finansai
05:45
„Kibernetinio pirmadienio“ pardavimai JAV pasiekė 9,4 mlrd. USD rekordą

JAV mažmenininkų pardavimai vadinamąjį kibernetinį pirmadienį, palyginti su metais anksčiau, padidėjo beveik...

Prekyba
2019.12.03
„Depo“ skirta 702.000 Eur bauda, įmonė ją skųs 3

Latvijos Konkurencijos taryba skyrė „pasidaryk pats“ segmento prekybininkei „Depo“ baudą už tai, kad...

Prekyba
2019.12.03
Senbuviai atsinaujina, „Lidl“ stato naujas parduotuves

Antradienį Alytuje po atnaujinimo atidaryta „Maximos“ parduotuvė, o Tauragėje – atnaujinta „Norfos“...

Prekyba
2019.12.03
Kompensuojamas medicinos pagalbos priemones galės tiekti ne tik vaistinės

Nuo šiol medicinos pagalbos priemonės bus kompensuojamos įsigyjant jas ne tik iš vaistinių, bet ir iš kitų...

Prekyba
2019.12.03
Penktadalį pajamų „Topo centrui“ suneša e. komercija  Premium

Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, teigia, kad elektronikos ir buitinės technikos...

Prekyba
2019.12.03
Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis Verslo tribūna 2

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į...

Prekyba
2019.12.03
Žemės ūkio ministras leidžia suprasti, kad vaučerius galima galutinai užmiršti  Premium

Žemės ūkio ministras Andrius Palionis VŽ sako neketinantis įgyvendinti ankstesnio ministro plano, kuriame...

Prekyba
2019.12.03
Klaipėdoje suplanavo 5 prekybos paskirties pastatus Premium

Šiaurinėje uostamiesčio dalyje Liepų g. 80 esančiame 3,6 ha ploto sklype planuojama 5 dviaukščių prekybos ir...

Statyba ir NT
2019.12.02
„Crocs“ pasiekė aukštumas: kodėl klasikinės klumpės vėl „ant bangos“? Verslo tribūna

JAV kompanijos „Crocs“ batus oficialiai avi jau trečdalis Lietuvos: šalyje šį rudenį buvo parduotas...

Prekyba
2019.12.02
„Idea Prima“ ir „Fabula“ grįžo su tarptautiniais apdovanojimais

Dvi Lietuvos komunikacijos agentūros iš didžiausio Europos ryšių su visuomene apdovanojimų konkurso „European...

Rinkodara
2019.12.02
Šešėlinė ekonomika: apie penktadalis suvartojamo alkoholio ir cigarečių – nelegalūs 4

Šešėlinės ekonomikos mažėjimas akcizinių prekių rinkoje Lietuvoje atsimušė „į grindis“. Tyrimai rodo, kad...

Prekyba
2019.12.02
Jei ne sumenkęs finansavimas, mažmeninė prekyba galėjo augti sparčiau Premium

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorius toliau augo, tačiau ne taip sparčiai kaip metų pradžioje. Tikėtina...

Verslo aplinka
2019.12.02
„Juodojo penktadienio“ pardavimai internetu JAV pasiekė rekordinius 7,4 mlrd. USD

Pardavimai internetu Jungtinėse Valstijose šių metų „juodąjį penktadienį“ padidėjo iki rekordinių 7,4 mlrd.

Prekyba
2019.12.02
Klaipėdoje po renovacijos duris atvėrė naujas prekybos centras „MOLAS“ Verslo tribūna

Klaipėdoje po renovacijos pasikeitusia išvaizda ir nauju pavadinimu „MOLAS“ duris atvėrė nuo 2004 metų Taikos...

Prekyba
2019.12.02
„Apranga“ skaičiuoja rekordinę mėnesio apyvartą

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta 2019 m. lapkričio mėnesį sudarė 24,1 mln. Eur ir buvo...

Prekyba
2019.12.02
L. Blaževičiūtė: keičiasi ne tik pagrindinis mūsų prekių ženklas Premium

„All Media Lithuania“, Lietuvoje valdanti TV3 televiziją, registruoja naują ir keičia pagrindinį savo prekių...

Rinkodara
2019.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau