„Spinter tyrimai“: lietuviai Kalėdų dovanas pradeda pirkti prieš tris mėnesius

Beveik pusė apklausoje dalyvavusių respondentų atskleidė, kad šventinės reklamos juos paskatina pradėti planuoti dovanas Kalėdoms. Latvijos ir Estijos gyventojai prekybininkų reklamoms ir šventiniams blizgučiams yra gerokai atsparesni, rodo prekybos centro Senukai užsakymu bendrovės Spinter tyrimai atliktos Baltijos šalių apklausos duomenys.
Tyrimas parodė, kad lietuviai į šventes žiūri rimtai ir kalėdinėmis dovanomis pradeda rūpintis prieš tris mėnesius. Taip atsakė beveik ketvirtadalis šalies gyventojų. Kaimyninių šalių Latvijos ir Estijos gyventojai niekur neskuba ir dovanų ieškoti pradeda likus vos kelioms savaitėms iki švenčių. Planuoti ir pirkti Kalėdų dovanas prieš daugiau nei 3 mėnesius iki Kalėdų pradeda 23% Lietuvos, 18% Latvijos ir 17% Estijos gyventojų.
Lietuvos gyventojams kalėdinės reklamos turi didžiulę ir net lemiamą įtaką, ketinimui pradėti rinktis ir pirkti dovanas artimiesiems. 43% respondentų Lietuvoje nurodė, pradedantys planuoti dovanas vos pasirodžius reklamoms. Reklamos pirkti dovanas įkvepia 35% Estijos ir 26% Latvijos gyventojų. Latvijos ir Estijos gyventojai dažniau dovanas pirkti linkę likus 12 savaitėms iki Kalėdų (atitinkamai: 48% ir 43%). Likus porai savaičių iki didžiųjų šeimos švenčių dovanas perka vos 29% Lietuvos gyventojų.
Dovanų pirkimą palikti paskutinei minutei nėra linkę nei vienos šalies gyventojai. Tačiau labiau paskutinei minutei pasilikti šį darbą linkę Latvijos vyrai (8,4%), o mažiausiai Lietuvos vyrai (3,4%).
Apklausą prekybos centro Senukai užsakymu atliko tyrimų bendrovė Spinter tyrimai. Gyventojų apklausoje šių metų spalio 1728 dienomis internetu apklausti 507 respondentai iš Lietuvos, 503 iš Latvijos ir 505 Estijos gyventojai nuo 18-75 metų amžiaus.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti