Siuntų skaičių augina e. prekybos spurtas 

Publikuota: 2019-11-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kas mėnesį kurjerių bendrovė „DPD Lietuva“ pristato daugiau nei pusę milijono siuntų. Tai yra 19,2 karto daugiau siuntų nei ji pristatydavo veiklos pradžioje.

Siuntų versle vis didesnį vaidmenį turi e. komercija, veikiančios e. parduotuvės. Šių metų spalį „DPD Lietuva“ iš viso pristatė daugiau nei 640.000. Reikšminga jų dalis – e. parduotuvių savo klientams siunčiamos prekės. Lyginant eilinio mėnesio rezultatus su tuo, kas buvo po pirmųjų dviejų įmonės veiklos metų, tai yra net 2,35 karto daugiau nei būdavo pristatoma siuntų per metus“, – teigia Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Anot jo, įmonės veiklos pradžioje prieš dvidešimtmetį dominavo verslo verslui siunčiamos prekes. Todėl augančius siuntų skaičius daugiausiai „generavo“ pasirašytos sutartys su didelėmis farmacijos, informacinių technologijų, kosmetikos ir biuro įrangos rinkų įmonėmis, o kiek vėliau – telemarketingo ir mažmeninių pardavimų bendrovės. Taip pat 2004 m. gegužę Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą rezultatus itin pagerino ir išaugęs tarptautinių siuntų kiekis. Tiesa, nepaisant sėkmės, siuntų verslas buvo priverstas greitai persiorientuoti.

Simonas Bielskis, „Omniva LT“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad įmonė kas mėnesį pristato daugiau nei 300.000 siuntų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Metinės siuntų apimtys visoje Lietuvos rinkoje bendrai auga 15-20%. Investuodami į naują infrastruktūrą, dvigubindami paštomatų tinklą antrus metus iš eilės, augindami klientų skaičių, išlaikydami aukštą paslaugų kokybę bei pristatydami naujas paslaugas-sprendimus (tos pačios dienos siuntos pristatymas Vilniuje; prekių grąžinimai; mokėjimų surinkimas) augame apie 2-3 kartus greičiau nei rinka“, – teigia S. Bielskis.

„Omniva LT“, vasarą paskelbusi planus iki metų pabaigos dvigubinti valdomą tinklą Lietuvoje nuo 150 iki 300 paštomatų, jau pastatė beveik visus suplanuotus naujus paštomatus – 142 paštomatus. Tai bendrovės valdomų paštomatų tinklo žemėlapį iki metų pabaigos išplės iki beveik 90 Lietuvos gyvenviečių, apjungiant ir valdant didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje. Į šį plėtros etapą bendrovė jau investavo beveik 4 mln. eurų. Po šių metų plėtros planuojama, kad per parą bendrovė galės pristatyti 35 tūkst. siuntų visoje šalyje.

„Maždaug prieš dešimtmetį atsirado tokie e. komercijos rinkos žaidėjai kaip „Open24“, „Pigu.lt“, „Senukai.lt“, „Topocentras.lt“ ir „MemberShop.lt“, kurie kurjerių paslaugomis pradėjo naudotis siunčiant prekes tiesiogiai žmonėms. Šios e. parduotuvės išplėtė savo asortimentą, pasinaudojo pasaulinėmis, populiariomis e. komercijos tendencijomis ir išaugino ne tik savo klientų, bet ir siuntų skaičių“, – sako G. Bilevičius.

Anot G. Bilevičiaus, prie augančių skaičių prisideda ir tai, kad žmonės vis labiau įvertina patogumą – internetu užsisakytas prekes galima gauti tiesiai į namus, siuntos kelią sekti realiu laiku, ar pakeliui į darbą ją atsiimti iš siuntų savitarnos terminalo. Jų vien „DPD Lietuva“ šiemet ketina turėti bent 90.

„Nuolatinis augimas dabar susijęs su gerėjančia ekonomine situacija ir vadinamosios Y kartos finansine padėtimi. Ateityje siuntų verslui įtaką darys Z kartos – 4–19 metų jaunuolių, kurių pasaulyje yra maždaug 2–2,5 mlrd., – pasaulėžiūra. Šios kartos atstovai tampa vis labiau finansiškai nepriklausomi, turi daugiau lėšų, o dažniausiai apsipirkinėja būtent e. parduotuvėse. Tad ateitis siuntų bendrovėms atrodo optimistiška – ypač kai internete veikiantys mažmenininkai vis daugiau investuoja į paslaugas ir aptarnavimo kokybę, kas turi įtakos ir tam, kad iš fizinių parduotuvių vis daugiau žmonių persikelia į elektronines“, – tendencijas apžvelgia „DPD Lietuva“ atstovas.

„DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.

Siuntų srautai auga ir kitose bendrovėse. „Venipak“ skelbia, kad 2018 m. siuntų skaičius, palyginti su 2017 m., Lietuvoje išaugo 15%, Latvijoje – 32%, Estijoje – 62%. Per 2019 m. pirmąjį pusmetį siuntų skaičius Baltijos regione išaugo 10%. Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaitos rodo, kad „Venipak“ yra viena didžiausių siuntų bendrovių Lietuvoje. Pagal pajamas, gautas už pašto siuntas, siunčiamas naudojant netradicinę pašto paslaugą, 2019 m. antrąjį ketvirtį ši bendrovė užėmė 15,4% rinkos ir nusileido tik „DPD Lietuva“ (27,1%) ir UAB „DHL Lietuva“ (18,7%).

E. prekybos įtaką siuntų srautams stebi ir „Lietuvos paštas“. 2019 m. pirmą pusmetį siuntų srautas terminalais padidėjo 35% ir nuolat auga. Šiuo metu Lietuvos paštas valdo 152 „LP Express“ terminalus, planuojama, kad iki metų galo terminalų tinklas padidės iki 164.

Kitais metais planuojama įrengti 120 naujų terminalų, jų geografiją padidinant 54 naujomis vietovėmis (šiuo metu tinklas apima 46 vietoves).

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 1

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
VMG derasi dėl verslo Baltarusijoje pardavimo, SBA tariasi su ERPB Premium

Vienos didžiausių lietuviškų investicijų traukiasi iš Baltarusijos. Į verslą šioje šalyje medienos ir baldų...

Pramonė
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Lidl“ rinkos dalis auga, visų kitų – traukiasi Premium 18

Nors Vokietijos kapitalo žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ finansiniai metai neatitinka kalendorinių, kuriais...

Prekyba
2022.06.22
ES sankcijos palaipsniui apims vis daugiau į Kaliningradą vežamų prekių

Nuo birželio 17 d. pradėtas taikyti draudžiamų vežti per Europos Sąjungą (ES) prekių sąrašas, remiantis...

Logistika
2022.06.21
Estijos medienos pramonė stabdo investicijas, Latvijoje – ažiotažas dėl granulių Premium

Nestabili verslo aplinka daro įtaką medienos pramonės įmonių darbui ir keičia vartotojų įpročius. Nors gegužę...

Pramonė
2022.06.21
Architektai antrojo sostinės „Akropolio“ projekte pasigedo infrastruktūros 4

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ Vilniaus regioninei architektūros tarybai (RAT) pristatė...

Statyba ir NT
2022.06.21
Vagysčių prevencija: iš savitarnos zonų išleis tik su čekiu Premium 21

Mažmeninės prekybos versle dalies atsargų praradimas yra įprastas ir neišvengiamas reiškinys, tačiau vagysčių...

Prekyba
2022.06.20
„Booking“ klientų aptarnavimo centrą Vilniuje perėmė „Majorel“

Trumpalaikės nuomos platformos „Booking.com“ klientų aptarnavimo centro Vilniuje akcininke nuo birželio...

Rinkos
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku