Siuntų skaičių augina e. prekybos spurtas 

Publikuota: 2019-11-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kas mėnesį kurjerių bendrovė „DPD Lietuva“ pristato daugiau nei pusę milijono siuntų. Tai yra 19,2 karto daugiau siuntų nei ji pristatydavo veiklos pradžioje.

Siuntų versle vis didesnį vaidmenį turi e. komercija, veikiančios e. parduotuvės. Šių metų spalį „DPD Lietuva“ iš viso pristatė daugiau nei 640.000. Reikšminga jų dalis – e. parduotuvių savo klientams siunčiamos prekės. Lyginant eilinio mėnesio rezultatus su tuo, kas buvo po pirmųjų dviejų įmonės veiklos metų, tai yra net 2,35 karto daugiau nei būdavo pristatoma siuntų per metus“, – teigia Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Anot jo, įmonės veiklos pradžioje prieš dvidešimtmetį dominavo verslo verslui siunčiamos prekes. Todėl augančius siuntų skaičius daugiausiai „generavo“ pasirašytos sutartys su didelėmis farmacijos, informacinių technologijų, kosmetikos ir biuro įrangos rinkų įmonėmis, o kiek vėliau – telemarketingo ir mažmeninių pardavimų bendrovės. Taip pat 2004 m. gegužę Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą rezultatus itin pagerino ir išaugęs tarptautinių siuntų kiekis. Tiesa, nepaisant sėkmės, siuntų verslas buvo priverstas greitai persiorientuoti.

Simonas Bielskis, „Omniva LT“ generalinis direktorius, VŽ sako, kad įmonė kas mėnesį pristato daugiau nei 300.000 siuntų.

„Metinės siuntų apimtys visoje Lietuvos rinkoje bendrai auga 15-20%. Investuodami į naują infrastruktūrą, dvigubindami paštomatų tinklą antrus metus iš eilės, augindami klientų skaičių, išlaikydami aukštą paslaugų kokybę bei pristatydami naujas paslaugas-sprendimus (tos pačios dienos siuntos pristatymas Vilniuje; prekių grąžinimai; mokėjimų surinkimas) augame apie 2-3 kartus greičiau nei rinka“, – teigia S. Bielskis.

„Omniva LT“, vasarą paskelbusi planus iki metų pabaigos dvigubinti valdomą tinklą Lietuvoje nuo 150 iki 300 paštomatų, jau pastatė beveik visus suplanuotus naujus paštomatus – 142 paštomatus. Tai bendrovės valdomų paštomatų tinklo žemėlapį iki metų pabaigos išplės iki beveik 90 Lietuvos gyvenviečių, apjungiant ir valdant didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje. Į šį plėtros etapą bendrovė jau investavo beveik 4 mln. eurų. Po šių metų plėtros planuojama, kad per parą bendrovė galės pristatyti 35 tūkst. siuntų visoje šalyje.

„Maždaug prieš dešimtmetį atsirado tokie e. komercijos rinkos žaidėjai kaip „Open24“, „Pigu.lt“, „Senukai.lt“, „Topocentras.lt“ ir „MemberShop.lt“, kurie kurjerių paslaugomis pradėjo naudotis siunčiant prekes tiesiogiai žmonėms. Šios e. parduotuvės išplėtė savo asortimentą, pasinaudojo pasaulinėmis, populiariomis e. komercijos tendencijomis ir išaugino ne tik savo klientų, bet ir siuntų skaičių“, – sako G. Bilevičius.

Anot G. Bilevičiaus, prie augančių skaičių prisideda ir tai, kad žmonės vis labiau įvertina patogumą – internetu užsisakytas prekes galima gauti tiesiai į namus, siuntos kelią sekti realiu laiku, ar pakeliui į darbą ją atsiimti iš siuntų savitarnos terminalo. Jų vien „DPD Lietuva“ šiemet ketina turėti bent 90.

„Nuolatinis augimas dabar susijęs su gerėjančia ekonomine situacija ir vadinamosios Y kartos finansine padėtimi. Ateityje siuntų verslui įtaką darys Z kartos – 4–19 metų jaunuolių, kurių pasaulyje yra maždaug 2–2,5 mlrd., – pasaulėžiūra. Šios kartos atstovai tampa vis labiau finansiškai nepriklausomi, turi daugiau lėšų, o dažniausiai apsipirkinėja būtent e. parduotuvėse. Tad ateitis siuntų bendrovėms atrodo optimistiška – ypač kai internete veikiantys mažmenininkai vis daugiau investuoja į paslaugas ir aptarnavimo kokybę, kas turi įtakos ir tam, kad iš fizinių parduotuvių vis daugiau žmonių persikelia į elektronines“, – tendencijas apžvelgia „DPD Lietuva“ atstovas.

„DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.

Siuntų srautai auga ir kitose bendrovėse. „Venipak“ skelbia, kad 2018 m. siuntų skaičius, palyginti su 2017 m., Lietuvoje išaugo 15%, Latvijoje – 32%, Estijoje – 62%. Per 2019 m. pirmąjį pusmetį siuntų skaičius Baltijos regione išaugo 10%. Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaitos rodo, kad „Venipak“ yra viena didžiausių siuntų bendrovių Lietuvoje. Pagal pajamas, gautas už pašto siuntas, siunčiamas naudojant netradicinę pašto paslaugą, 2019 m. antrąjį ketvirtį ši bendrovė užėmė 15,4% rinkos ir nusileido tik „DPD Lietuva“ (27,1%) ir UAB „DHL Lietuva“ (18,7%).

E. prekybos įtaką siuntų srautams stebi ir „Lietuvos paštas“. 2019 m. pirmą pusmetį siuntų srautas terminalais padidėjo 35% ir nuolat auga. Šiuo metu Lietuvos paštas valdo 152 „LP Express“ terminalus, planuojama, kad iki metų galo terminalų tinklas padidės iki 164.

Kitais metais planuojama įrengti 120 naujų terminalų, jų geografiją padidinant 54 naujomis vietovėmis (šiuo metu tinklas apima 46 vietoves).

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
09:35
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
05:45
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau