„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m.

Publikuota: 2019-11-18
Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų srityje. Patikslintoje socialinės atsakomybės strategijoje nurodomi tikslai, kuriuos „Lidl Lietuva“ įsipareigoja įvykdyti iki 2026 m.

„Lidl Lietuva“ paskelbtos pirkimų strategijos tikslas – užtikrinti, jog visoje tiekimo grandinėje būtų laikomasi socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos, žmogaus teisių apsaugos standartų bei užkirsti kelią galimiems pažeidimams, teigiama įmonės pranešime spaudai.

„Mes tikime, kad pagarba žmogaus teisėms ir jų stiprinimas yra pagrindinis valstybių, verslo bendruomenės ir kiekvieno iš mūsų įsipareigojimas, už kurį esame vienodai atsakingi. Dėl to mums rūpi, kad tvarumas būtų užtikrinamas visose mūsų tiekimo grandinėse. Siekiame, kad visi partneriai išgautų žaliavas ir gamintų produktus aplinką tausojančiais būdais, kad žmonėms, dirbantiems partnerių įmonėse ar ūkiuose, būtų užtikrinama pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms. Būtent todėl pristatėme šį patikslintą tvaraus verslo įsipareigojimų dokumentą, kuriame skelbiame, kam skirsime per artimiausius metus daugiausiai dėmesio“, – teigia Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas.

Patikslintame dokumente „Lidl Lietuva“ paskelbė griežtus įsipareigojimus dėl įvairių žaliavų ir produktų, kurių pasaulinio masto tiekimo grandinėse kyla didžiausios aplinkos apsaugos ir žmogaus teisių pažeidimų rizikos. Bendrovė nurodė tikslius terminus dėl kavos, kakavos, arbatos, palmių aliejaus ir celiuliozės sertifikavimo. Taip pat numatyti terminai dėl narvuose laikomų vištų kiaušinių atsisakymo, prioritetai žuvų ir vėžiagyvių pirkimų srityse bei kitos iniciatyvos tekstilės ir kitų ne maisto prekių tiekimo grandinėse.

Nuo 2021 m. pradžios bent 30%, o nuo 2023 m. pradžios – bent 50% privačių prekių ženklų kavos turės tvarumą patvirtinančius UTZ, „EU?Organic“, „Rainforest Alliance“ arba „Fairtrade“ sertifikatus. Kakavai keliami dar griežtesni reikalavimai – nuo 2021 m. pradžios visa kakava (tiek parduodama kaip prekė, tiek esanti kitų produktų sudėtyje) gaunama iš Lietuvos tiekėjų bus 100% sertifikuota bent vienu iš aukščiau nurodytų sertifikatų, o nuo 2023 m. viso pasaulio tiekėjų produktų sudėtyje bus naudojama išimtinai tik sertifikuota kakava. Nuo tų pačių metų pradžios analogiški reikalavimai bus taikomi ir visai privačių prekių ženklų juodajai, žaliajai ir raudonajai arbatai ir ne mažiau kaip pusei žolelių bei vaisinės arbatos.  

Bendrovė siekia tvarumo miškų naudojimo srityje, todėl išsikėlė tikslus dėl celiuliozės bei palmių aliejaus sertifikavimo. Palmių aliejus, vienas iš populiariausių aliejų pasaulyje, dažnai yra išgaunamas iš netvarių plantacijų, kurioms įkurti yra kertami atogrąžų miškai, todėl nuo 2021 m. pradžios visos privačių prekės ženklų ne maisto prekės bus gaminamos naudojant tik tvariai išgautą ir pagal RSPO (angl. „round table on sustainable palm oil“) programą sertifikuotą palmių aliejų, o visi maisto produktai – nuo 2023 m. Atitinkamai gaminiai iš celiuliozės taip pat bus sertifikuoti – nuo 2021 m. pradžios ne maisto produktai bus gaminami naudojant perdirbtą popierių arba FSC (angl. „Forest Stewardship Council“) sertifikuotą pirminį plaušą, siekiant užtikrinti tvarią miškininkystę ir miško ekosistemų išsaugojimą.

„Lidl Lietuva“ vadovaujasi gyvūnų gerovės principais, todėl nuo 2025 m. pradžios nebepardavinės narvuose laikomų vištų kiaušinių, o visi privačių prekių ženklų produktai, turintys sudėtyje kiaušinių ir gauti iš Lietuvos tiekėjų, bus gaminami nenaudojant narvuose laikomų vištų kiaušinių. Gyvūnų apsaugos priemonės taikomos ir žuviai – prekybos tinklas savo asortimente nuo veiklos pradžios Lietuvoje nepardavinėja gyvos žuvies, o siūlo rinktis skrostą žuvį vakuuminėje pakuotėje. Tunas bei visi parduodami konservai yra paženklinti „Dolphin safe“ ženkliuku, nurodant, kad žvejybos metu buvo taikomi delfinams nekenksmingi metodai. Be to, „Lidl“ teikia pirmenybę ir kitoms žuvims bei vėžiagyviams, sugautiems laikantis atsakingos žvejybos standarto MSC („Marine Stewardship Council“).

„Lidl Lietuva“ siekia, kad visoje tiekimo grandinėje būtų gerbiamos žmogaus teisės ir būtų laikomasi tarptautiniu mastu pripažintų teisės aktų bei gairių, kurie draudžia vaikų darbą, priverstinį darbą, užtikrina tinkamas darbo sąlygas ir atlyginimą, nediskriminavimą, organizacijų ir susivienijimų laisvę, darbo saugą, sveikatą bei aplinkos apsaugą. Šiuo tikslu yra imamasi įvairių priemonių – atliekami gamintojų auditai, rizikos analizės, taip pat yra sukurtos galimybės teikti pranešimus dėl atitikties pažeidimų. Be to, nuo 2014 m. „Lidl“ dalyvauja „Greenpeace Detox“ projekte, kuriuo siekiama mažinti chemikalų naudojimą tekstilės pramonėje.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
Stambios prekybos mokesčio nuo 2020 m. nebus: jis grąžintas tobulinti 

Planuojamas įvesti stambios prekybos mokestis, kurį mokėtų kiekviena, didesnę nei 2 mln. Eur per mėnesį...

Prekyba
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
D. Dundulis: „Norfos“ augimas šiemet spartesnis nei tikėtasi 

Vieną didžiausių Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ valdančios bendrovės „Norfos mažmena“ vadovas...

Prekyba
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09
„Ikea“ irgi nebeprekiauja per „Amazon“ 

Baldų gamintoja „Ikea“ paskelbė nebeprekiaujanti savo produkcija JAV elektroninės prekybos platformoje...

Prekyba
2019.12.09
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
2019.12.09
„Decathlon“ įsigijo ledo ritulio prekės ženklą „Dita“

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ įsigijo Nyderlandų ledo...

Prekyba
2019.12.09
„Rimi“ prekių galiojimo monitoringui naudoja išmaniąją programėlę 

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ pradėjo naudoti švedų startuolio „Why Waste“ sukurtą programėlę „Semafor“,...

Prekyba
2019.12.09
Lapkričio metinė infliacija sudarė 1,7% 

2019 lapkritį, palyginti su spaliu, apskaičiuotas artimas nuliui bendras vartojimo prekių ir paslaugų kainų...

Prekyba
2019.12.09
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 1

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
„La Crepe“ ir „Charlie Pizza“ valdytoja kitąmet į plėtrą investuos 1,8 mln. Eur Premium 1

Apie pusšimtį restoranų Lietuvoje turinti „Amber Food“ įmonių grupė 2020 m. planuoja atidaryti iki 9 naujų...

Paslaugos
2019.12.09
Vyriausybė rengiasi bylinėtis ES teisme dėl kaljanų tabako akcizo

Vyriausybė rengiasi bylinėjimuisi Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) teisme dėl vandens pypkių...

Prekyba
2019.12.08
Vartotojų teisių gynėjai pataria, kaip perkant internetu nepermokėti 

Vos praūžus „Juodojo penktadienio“ išpardavimams, internetinėse parduotuvėse ir vėl apstu patrauklių...

Prekyba
2019.12.08
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu  1

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų...

Prekyba
2019.12.06
Dovanų rinkoje - naujas žaidėjas Verslo tribūna

Dovanų kortelių ir rinkinių platinimo rinkoje atsirado naujas žaidėjas – „Beta dovana“. Nuo š. m. gruodžio...

Prekyba
2019.12.06
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
Maitinimo sektoriaus prognozė 2020: kaip keisis kainos ir atlyginimai Premium 1

Nors ir kalbama apie galimą ūkio lėtėjimą, restoranai ir kavinės į kitus metus žvelgia optimistiškai.

Paslaugos
2019.12.05
Padidinus akcizą kaitinamojo tabako pakelis brangs 33 centais 

Nuo 2020 m. kovo kaitinamojo tabako akcizas didės 65%. Skaičiuojama, kad jo pakelis brangs 33 centais ir...

Prekyba
2019.12.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau