„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m.

Publikuota: 2019-11-18
Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų srityje. Patikslintoje socialinės atsakomybės strategijoje nurodomi tikslai, kuriuos „Lidl Lietuva“ įsipareigoja įvykdyti iki 2026 m.

„Lidl Lietuva“ paskelbtos pirkimų strategijos tikslas – užtikrinti, jog visoje tiekimo grandinėje būtų laikomasi socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos, žmogaus teisių apsaugos standartų bei užkirsti kelią galimiems pažeidimams, teigiama įmonės pranešime spaudai.

„Mes tikime, kad pagarba žmogaus teisėms ir jų stiprinimas yra pagrindinis valstybių, verslo bendruomenės ir kiekvieno iš mūsų įsipareigojimas, už kurį esame vienodai atsakingi. Dėl to mums rūpi, kad tvarumas būtų užtikrinamas visose mūsų tiekimo grandinėse. Siekiame, kad visi partneriai išgautų žaliavas ir gamintų produktus aplinką tausojančiais būdais, kad žmonėms, dirbantiems partnerių įmonėse ar ūkiuose, būtų užtikrinama pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms. Būtent todėl pristatėme šį patikslintą tvaraus verslo įsipareigojimų dokumentą, kuriame skelbiame, kam skirsime per artimiausius metus daugiausiai dėmesio“, – teigia Wojciechas Grohnas, „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas.

Patikslintame dokumente „Lidl Lietuva“ paskelbė griežtus įsipareigojimus dėl įvairių žaliavų ir produktų, kurių pasaulinio masto tiekimo grandinėse kyla didžiausios aplinkos apsaugos ir žmogaus teisių pažeidimų rizikos. Bendrovė nurodė tikslius terminus dėl kavos, kakavos, arbatos, palmių aliejaus ir celiuliozės sertifikavimo. Taip pat numatyti terminai dėl narvuose laikomų vištų kiaušinių atsisakymo, prioritetai žuvų ir vėžiagyvių pirkimų srityse bei kitos iniciatyvos tekstilės ir kitų ne maisto prekių tiekimo grandinėse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Nuo 2021 m. pradžios bent 30%, o nuo 2023 m. pradžios – bent 50% privačių prekių ženklų kavos turės tvarumą patvirtinančius UTZ, „EU?Organic“, „Rainforest Alliance“ arba „Fairtrade“ sertifikatus. Kakavai keliami dar griežtesni reikalavimai – nuo 2021 m. pradžios visa kakava (tiek parduodama kaip prekė, tiek esanti kitų produktų sudėtyje) gaunama iš Lietuvos tiekėjų bus 100% sertifikuota bent vienu iš aukščiau nurodytų sertifikatų, o nuo 2023 m. viso pasaulio tiekėjų produktų sudėtyje bus naudojama išimtinai tik sertifikuota kakava. Nuo tų pačių metų pradžios analogiški reikalavimai bus taikomi ir visai privačių prekių ženklų juodajai, žaliajai ir raudonajai arbatai ir ne mažiau kaip pusei žolelių bei vaisinės arbatos.  

Bendrovė siekia tvarumo miškų naudojimo srityje, todėl išsikėlė tikslus dėl celiuliozės bei palmių aliejaus sertifikavimo. Palmių aliejus, vienas iš populiariausių aliejų pasaulyje, dažnai yra išgaunamas iš netvarių plantacijų, kurioms įkurti yra kertami atogrąžų miškai, todėl nuo 2021 m. pradžios visos privačių prekės ženklų ne maisto prekės bus gaminamos naudojant tik tvariai išgautą ir pagal RSPO (angl. „round table on sustainable palm oil“) programą sertifikuotą palmių aliejų, o visi maisto produktai – nuo 2023 m. Atitinkamai gaminiai iš celiuliozės taip pat bus sertifikuoti – nuo 2021 m. pradžios ne maisto produktai bus gaminami naudojant perdirbtą popierių arba FSC (angl. „Forest Stewardship Council“) sertifikuotą pirminį plaušą, siekiant užtikrinti tvarią miškininkystę ir miško ekosistemų išsaugojimą.

„Lidl Lietuva“ vadovaujasi gyvūnų gerovės principais, todėl nuo 2025 m. pradžios nebepardavinės narvuose laikomų vištų kiaušinių, o visi privačių prekių ženklų produktai, turintys sudėtyje kiaušinių ir gauti iš Lietuvos tiekėjų, bus gaminami nenaudojant narvuose laikomų vištų kiaušinių. Gyvūnų apsaugos priemonės taikomos ir žuviai – prekybos tinklas savo asortimente nuo veiklos pradžios Lietuvoje nepardavinėja gyvos žuvies, o siūlo rinktis skrostą žuvį vakuuminėje pakuotėje. Tunas bei visi parduodami konservai yra paženklinti „Dolphin safe“ ženkliuku, nurodant, kad žvejybos metu buvo taikomi delfinams nekenksmingi metodai. Be to, „Lidl“ teikia pirmenybę ir kitoms žuvims bei vėžiagyviams, sugautiems laikantis atsakingos žvejybos standarto MSC („Marine Stewardship Council“).

„Lidl Lietuva“ siekia, kad visoje tiekimo grandinėje būtų gerbiamos žmogaus teisės ir būtų laikomasi tarptautiniu mastu pripažintų teisės aktų bei gairių, kurie draudžia vaikų darbą, priverstinį darbą, užtikrina tinkamas darbo sąlygas ir atlyginimą, nediskriminavimą, organizacijų ir susivienijimų laisvę, darbo saugą, sveikatą bei aplinkos apsaugą. Šiuo tikslu yra imamasi įvairių priemonių – atliekami gamintojų auditai, rizikos analizės, taip pat yra sukurtos galimybės teikti pranešimus dėl atitikties pažeidimų. Be to, nuo 2014 m. „Lidl“ dalyvauja „Greenpeace Detox“ projekte, kuriuo siekiama mažinti chemikalų naudojimą tekstilės pramonėje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Prekybos tendencijos 2022 m. antrajam pusmečiui Premium

Pastarieji keleri metai pažėrė nemenkų iššūkių tiek klientams, tiek ir prekybininkams, o jų nemažėja ir šiais...

Prekyba
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 2

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
VMG derasi dėl verslo Baltarusijoje pardavimo, SBA tariasi su ERPB Premium

Vienos didžiausių lietuviškų investicijų traukiasi iš Baltarusijos. Į verslą šioje šalyje medienos ir baldų...

Pramonė
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Lidl“ rinkos dalis auga, visų kitų – traukiasi Premium 18

Nors Vokietijos kapitalo žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ finansiniai metai neatitinka kalendorinių, kuriais...

Prekyba
2022.06.22
ES sankcijos palaipsniui apims vis daugiau į Kaliningradą vežamų prekių

Nuo birželio 17 d. pradėtas taikyti draudžiamų vežti per Europos Sąjungą (ES) prekių sąrašas, remiantis...

Logistika
2022.06.21
Estijos medienos pramonė stabdo investicijas, Latvijoje – ažiotažas dėl granulių Premium

Nestabili verslo aplinka daro įtaką medienos pramonės įmonių darbui ir keičia vartotojų įpročius. Nors gegužę...

Pramonė
2022.06.21
Architektai antrojo sostinės „Akropolio“ projekte pasigedo infrastruktūros 4

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ Vilniaus regioninei architektūros tarybai (RAT) pristatė...

Statyba ir NT
2022.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku