Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas
Rinkos tyrimų bendrovės „Retail Zoom“ vadovas Artūras Urbonavičius pastebėjo, kad akcijos formuoja naujus pirkėjo elgesio įpročius, modelius ir lūkesčius. Pats prekybos sektorius šiandien sunkiai įsivaizduojamas be nuolaidų.
„Tam tikri akcijavimo būdai tvirkina pirkėją ir formuoja pagrindus ydingam elgesiui. Prekybos tinklai ir prekės ženklai praktiškai nebenaudoja įvaizdinės komunikacijos. Reklamos komunikacijoje, visoje rinkodaroje nuolat šaudoma iš sunkiausios artilerijos ir beveik išimtinai reklamuojama nuolaida, o ne produkto savybės. Prekybos tinklai tampa suvokiami kaip nuolatiniai labdaros teikėjai“, – mintimis dalijosi A. Urbonavičius.
Pasak specialisto, norint, kad akcijos nekanibalizuotų verslo, svarbu ne taikyti akcijas viskam ir visada, bet remtis duomenimis, faktais ir skaičiais. Anot jo, sėkmingų akcijų ateitis – didžiųjų duomenų analizė ir personalizuoti pasiūlymai.
„Prekybos sektoriui svarbios skaitmenizavimo ir automatizavimo temos. Galime daryti prielaidą, kad tai tik pradžia ir ateityje sulauksime kur kas drąsesnių inovacijų “, – teigė Rimantas Mažulis, „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims.
Technologinius sprendimus verslui teikiančios „Pentland Firth Software“ įmonės generalinis direktorius Frankas Heinrichas Vilniuje vykusioje konferencijoje pristatė išmanų prekių vežimėlį, kurį jau naudoja Vokietijos prekybos milžinė „Edeka“. Fizinių parduotuvių operacijų optimizavimo kompanijos „Reflexis“ konsultantas Johnas Seddonas skaičiuoja, kad automatizacijos procesų dėka prekybos sektoriuje jau buvo sukurta 1, 6 mln. naujų darbo vietų.
Vartojimas saugo nuo krizės
„Buvo daug kalbų, kad rinka perkaista ir, kad reikia ruoštis 2007 m. scenarijui. Tačiau apskaičiavome ekonomikos perkaitimo indeksą ir iš jo matome, kad Lietuvos ekonomika yra pakankamai subalansuota. Nors dėl atviros ir nuo eksporto ypač priklausančios ekonomikos esame labai paveikūs pasaulio negandoms, vidaus vartojimas atrodo neblogai, pajamos sparčiai auga. Kada bus krizė pasakyt tiksliai negali niekas, tačiau sąlygų jai įvykti tikrai yra, mat per paskutinius dešimt metų pasaulio įsiskolinimas didėjo“, – teigė „Swedbank“ vyresnysis ekonomistas Vytenis Šimkus.