Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi daugiau kaip 22.000 žmonių.
Neringa Ulbaitė, Vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorė, sako, kad kuo daugiau vartotojai žino apie savo teises, o verslininkai kaip jas tinkamai užtikrinti, tuo daugiau ginčų išsprendžiama taikiai, be to, didėja vartotojų pasitikėjimas rinka. Vartotojų ir verslininkų švietimui bei specialistų konsultacijoms teikiama vis daugiau dėmesio.
Statistika rodo, kad daugiau kaip 50% kreipimųsi sudarė asmenų pasiteiravimai telefonu, dar apie 20% kreipėsi e. paštu arba atvykę į tarnybos padalinį. O vartotojų prašymų išnagrinėti vartojimo ginčą dalis, palyginti su ankstesniais metais, beveik nepakito, vartojimo ginčų sprendimo ne teismo tvarka išnagrinėta kiek daugiau nei 3.500 ginčų, iš jų 44% buvo išspręsti taikiai, ginčo šalims radus abiem pusėms priimtiną sprendimą.
Dažniausiai ginčai su verslininkais kilo dėl drabužių bei avalynės kokybės (42% ginčų vartojimo prekių srityje), kiek rečiau vartotojai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių, buitinių namų ūkio prietaisų bei baldų kokybe, pardavėjų atsisakymu parduoti prekes už skelbiamą kainą ar priimti grąžinamas prekes per 14 dienų nuo jų įsigijimo. Taip pat vartotojai skundėsi tuo, kad pardavėjai nesudarė sąlygų tinkamai apžiūrėti įsigyjamų prekių.
Nuotoliniu būdu prekes ir paslaugas pirko 30% į tarnybą besikreipusių vartotojų, kuriems sunkumų kilo dėl apmokėtų, bet nepristatytų prekių, prekių grąžinimo apribojimų, kai grąžinus prekes nebuvo grąžinami sumokėti pinigai, pardavėjai neteikė atsakymų į pretenzijas ar netinkamai skaičiavo nuotolinės sutarties nutraukimo terminą. Keitėsi ir vartotojų pirkimo įpročiai analizuojamu laikotarpiu vartotojai vis dažniau pirko socialiniuose tinkluose bei telefonu. Pirkdami internetu kai kurie vartotojai neišvengė sukčių: pasitaikė atvejų, kai vartotojams perkant Lietuvoje arba ES, pinigai už prekes buvo pervedami į JAV arba Kinijoje esančias sąskaitas, o pardavėjai ir jų internetiniai tinklalapiai paslaptingai dingdavo.
Paslaugų srityje tarnybai dažniausiai teko spręsti ginčus dėl atšauktų renginių bei negrąžinamų už bilietus sumokėtų pinigų, turizmo paslaugų paketų, statybos darbų, automobilių remonto bei cheminio valymo paslaugų kokybės. Taip pat sulaukta daugiau vartotojų skundų dėl sporto klubų sutarčių nutraukimo.
97% tarnybos nutarimų tenkinti arba iš dalies tenkinti vartotojų reikalavimus yra įvykdomi, pernai tuo pačiu laikotarpiu 2018 m. įvykdyti 90% tarnybos nutarimų.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti