Viešai skelbiama informacija apie Lenkijos prekybos mokestį neatitinka faktų

Lietuvos Seimui pateiktas stambios prekybos mokesčio įstatymo projektas grindžiamas neteisinga informacija apie kaimynės Lenkijos tariamai laimėtą bylą Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, pabrėžia Lietuvos prekybos įmonių asociacija.
Priešingai nei teigia kai kurie Lietuvos Seimo nariai, teisminis procesas nėra pasibaigęs ir Europos Teisingumo Teismas dar nėra priėmęs sprendimo. Nors Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) sprendimą, galutinis sprendimas šioje byloje dar nepriimtas, nes EK dėl priimto Bendrojo Teismo sprendimo pateikė apeliacinį skundą ES Teisingumo Teismui.
Tai patvirtina ir LR Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas savo išvadoje dėl šio įstatymo projekto akcentavo, kad teisminis ginčas tarp EK ir Lenkijos dėl mažmeninės prekybos mokesčio dar nebaigtas.
Lenkija 2016 m. įvedė apyvartos mokestį prekybos įmonėms, tačiau EK pradėjus teisinę procedūrą dėl galimai neteisėtos valstybės pagalbos daliai verslo, Lenkija suspendavo jo taikymą iki 2020 m.
VŽ rašė, kad Lietuvos prekybos įmonių asociacijos duomenimis, analogiškas mokestis nuo apyvartos nėra taikomas nė vienoje ES valstybėje. Visos ES šalys narės, kurios mėgino įsivesti panašų apyvartos mokestį, sulaukė griežto atsako iš ES institucijų.
Pavyzdžiui, Vengrija apyvartos mokestį verslui taikė 20102012 m., tačiau Europos Komisijai jį pripažinus neteisėtu, panaikino. Dabar šios valstybės biudžetą užgulusi finansinė našta Vengrija turi grąžinti verslui sumokėtas neteisėto mokesčio sumas ir atlyginti nuostolius.
Slovakija mokestį nuo apyvartos buvo įvedusi 2018 m., tačiau jį panaikino, vos tik EK pradėjo tyrimą prieš ją. Mokestis taip ir nebuvo pradėtas taikyti.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti