40% lietuvių prekes perka neiškėlę kojos iš namų

Publikuota: 2019-10-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Keturi iš 10 šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip apsiperka bent kartą per savaitę, rodo „Kantar Atlas“ tyrimas.

Labiausiai šalyje prigijo įprotis internetu pirkti bilietus į renginius, elektronikos prekes, draudimo paslaugas. Drabužiai yra trečia pagal populiarumą kategorija – internetu juos yra pirkę daugiau nei kas ketvirtas gyventojas (27,5%).

„Įdomu, kad drabužių kategorija, kur tartum būtų poreikis pasimatuoti, yra tarp trijų populiariausių. Žmonėms, įvertinus savo laiko, pinigų ir energijos sąnaudas, skiriamas pirkiniams, noras paliesti, pajusti, pamatuoti perkamą daiktą tampa ne esminiu, ypač, jeigu yra tinkamos grąžinimo sąlygos“, – išplatintame pranešime cituojama Skaistė Varnienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė.

Pasak jos, galimybė paliesti daiktą prieš įsigyjant nėra svarbi maždaug pusei vartotojų ir tai liudija avalynės e. prekybos kategorija: internetu ją yra pirkę penktadalis respondentų.

„Tam pasitarnauja ir šioje kategorijoje paplitusi praktika, kai netikusias pagal išvaizdą ar dydį nenaudotas prekes galima grąžinti per porą savaičių, mėnesį, o kai kurios avalynės parduotuvės taiko net metų terminą. Taip griaunamas nepasitikėjimo barjeras, kuris e. prekyboje yra vienas didžiausių kliuvinių naujiems vartotojams įgyti“, – svarsto S. Varnienė.

Įsivaizduojamos problemos didesnės

Pasak S. Varnienės, tyrimai rodo, kad pagrindinis barjeras e. prekybai Lietuvoje yra susiformavęs įprotis, prisirišimas prie fizinių parduotuvių, tokią priežastį įvardijo apie 31% apklaustųjų, nieko nepirkusių internetu per pastaruosius metus.

Dešimtadalis gyventojų, nepirkusių internetu, įvardija jau minėtą pasitikėjimo kliūtį ir nuogąstavimą, kaip seksis gauti užsakytą prekę, kas bus, jei pirkinys netiks ar nepatiks. Trečia populiariausia priežastis – neužtikrintumas dėl prekės pristatymo termino.

„Pastebime, kad įsivaizduojamos problemos yra didesnės nei realios. Pavyzdžiui, kone dešimtadalis įsivaizduoja sunkumus dėl prekės grąžinimo ar garantinių įsipareigojimų ir ši tendencija tęsiasi jau kone dešimtus metus, tuo tarpu realybėje su šia problema susiduria vos 2%. Tai signalas e. prekybininkams, kad svarbu rasti būdų paskatinti vartotoją išmėginti šį pirkimo būdą pirmą kartą“, – kalba S. Varnienė.

Pasak „Kantar“ ekspertės, skaičiai rodo, kad išmėginus šį būdą, taip perkama ir toliau bei dažniau: tik per dešimtadalį pirkusių internete čia perka kartą per pusmetį arba rečiau.

„Internetinė prekyba Lietuvoje turi nemažą lojalių pirkėjų būrį – apie ketvirtadalis internete perka ne mažiau kaip du kartus per mėnesį. O kalbant apie transporto bilietus, bilietus į renginius ir apgyvendinimo bei draudimo paslaugas – po dešimtadalį pirkėjų šių kategorijų prekes ar paslaugas linkę pirkti išskirtinai internetu. Stipresnės fizinių parduotuvių pozicijos yra tik drabužių, maisto ir baldų bei interjero srityse, visur kitur gyventojai dažniau renkasi elektronines alternatyvas“, – sakė rinkos tyrimų vadovė.

Dar stipresnės e. prekybos pozicijos yra Z kartoje – du iš trijų šios kartos žmonių per pastarąjį mėnesį pirko internete bilietus į renginius (67%), kas antras – elektronikos prekių, drabužių ar transporto bilietų.

Vis dėlto lyginant su ES vidurkiu, skaičiuoja S. Varnienė, Lietuva dar atsilieka. Europos Sąjungoje vidutiniškai internetu per metus, paskutiniais 2017 m. „Eurostat“ duomenimis, yra pirkę daugiau nei pusė visų internetu besinaudojančių ES gyventojų (58%), kai tuo tarpu Lietuvoje – 43%.

„Kantar“ interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas šių metų vasario–balandžio mėn., jo metu internetu buvo apklausti 1.799 16–74 m. amžiaus respondentai.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Jysk“ nusprendė investuoti į erdvesnes parduotuves 

Pirmąją naujos koncepcijos erdvesnę parduotuvę Baltijos šalyse „Jysk“ atidarė sostinės prekybos ir pramogų...

Prekyba
16:19
„Litexpo“ prasidėjo „Baltic fashion & textile Vilnius“ paroda

Spalio 17–19 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“ vyksta 28-oji tarptautinė specializuota aprangos, tekstilės...

Laisvalaikis
14:47
Asociacija: prekybos mokestis neteisėtas, nes dubliuoja PVM 11

Apyvartos mokestis yra neteisėtas ES, nes jis dubliuoja PVM mokestį ir todėl negali būti įvestas Lietuvoje,...

Finansai
12:38
Daliai pensininkų ir neįgaliųjų kompensuojami vaistai nekainuos

Nuo kitų metų liepos visi 75 metų ir vyresni asmenys, taip pat labai mažas pajamas gaunantys pensininkai ir...

Prekyba
11:57
„Iki“ pasiūlė užsisakyti prekių internetu 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „LastMile“, sostinės gyventojams siūlo...

Prekyba
11:25
K. Meidė: skaičiuojant baudas vertėtų atsižvelgti į mažareikšmiškumo kriterijų Premium 6

Kristina Meidė, prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė, interviu VŽ akcentuoja, kad įmonė yra viena...

Prekyba
09:11
R. Kalvaitienė: sostinės prekybos centras CUP jau lenkia „Europą“ Premium 19

2005 m. pastatytas Vilniaus prekybos centras „Europa“ per visus 15-a metų, deja, nenuveikė visiškai nieko,...

Prekyba
08:46
Smulkiesiems – papildoma paskata augti Verslo tribūna

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje...

Prekyba
06:00
2020 m. biudžetas: 300 mln. Eur pajamos iš mokesčių pavirs socialinėmis išmokomis Premium 35

Kitų metų spalio 11 d. Lietuvos laukia Seimo rinkimai, todėl šiemet priimti valstybės finansus...

Finansai
05:45
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
05:45
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 17

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Pigu“ investuoja į pelningą kvepalų kategoriją  Premium 7

Fizinėse parduotuvėse, kurių e. prekybininkė „Pigu“ turi visuose didžiuosiuose miestuose, 2–3 kartus,...

Prekyba
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Apklausa: po „Brexit“ 7 iš 10 europiečių nebepirktų JK e. parduotuvėse 8

Tuo atveju, jei Jungtinė Karalystė (JK) paliks Europos Sąjungą (ES) iki šio mėnesio pabaigos nesusitarusi dėl...

Prekyba
2019.10.15
Iš prekybos centro aikštelės su automobiliu iškritusi moteris reikalauja 200.000 Eur  55

Sostinėje iš prekybos centro „Europa“ daugiaaukštės aikštelės su automobiliu iškritusi ir stipriai sužalota...

Prekyba
2019.10.14
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau