Baltijos šalių vartotojų pirkimo internetu įpročių palyginimas

Publikuota: 2019-09-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pirkdami internetu, Baltijos šalių gyventojai elgiasi skirtingai: estai dažniausiai renkasi prekes atsiimti siuntų terminaluose, lietuviai labiausiai linkę pirkti mobiliuoju, o Latvijoje vis dar ganėtinai populiarūs atsiskaitymai bankiniu pavedimu, teigia e. komercijos lyderiai.

Daugiau nei pusė (51%) pirkėjų Lietuvoje praėjusiais metais rinkosi nemokamai atsiimti prekes parduotuvėje. Estijoje šį atsiėmimo būdą rinkosi 39%, o Latvijoje – 32% klientų. Per keletą metų tiek Lietuvoje, tiek Estijoje užsakymų, kurie buvo atsiimti parduotuvėje, dalis padidėjo, tuo metu Latvijoje ji nežymiai sumažėjo,  rodo „Pigu“ įmonių grupės, valdančios e. parduotuves „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, duomenys. 

„Visų Baltijos šalių pirkėjai dažnai renkasi atsiėmimą parduotuvėje, naudodamiesi galimybe prekes atsiimti nemokamai ir čia pat atsiskaityti. Taip pat sparčiai populiarėja terminalai. Šis pristatymo būdas, jau dabar populiariausias Estijoje, turi bene daugiausiai potencialo per ateinančius kelerius metus tapti dažniausiu pasirinkimu ir Latvijoje bei Lietuvoje“, – sako E. Kačerauskas.

Terminalų populiarumas auga visose trijose šalyse, didžiausias jis Estijoje, kur terminalus pernai rinkosi 43% pirkėjų. Latvijoje ši dalis siekė 34%, Lietuvoje – 13%.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pristatymas į namus populiariausias Lietuvoje, kur jį rinkosi 30% pirkėjų. O štai Latvija išsiskiria užsakymų atsiėmimu pašte – pirkėjai šioje šalyje tai daro kelis kartus dažniau nei Lietuvoje arba Estijoje.

nuotrauka::1left

„Nors iš pažiūros Baltijos šalių gyventojai atrodo panašūs ir kartais visos trys šalys laikomos viena rinka, mūsų patirtis rodo, kad lietuviai, latviai ir estai gali būti labai skirtingi. Veikdami trijose šalyse pastebime, kad dažnai negalime tiesiog nukopijuoti vienos rinkos sprendimų kitoje, todėl prisitaikymui prie skirtingų pirkėjų lūkesčių skiriame didelį dėmesį“, – pažymi Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas.

Visose trijose šalyse didžioji dalis užsakymų apmokama dviem būdais: atsiimant prekes – tiek grynaisiais, tiek kortele – arba „bank link“ mokėjimu.

Lietuvoje 61% pirkėjų užsakymą apmoka jį atsiimdami, Latvijoje taip atsiskaito 48% klientų. O štai Estijoje vartotojai dažniau renkasi „bank link“ – pernai šis būdas sudarė 52% visų atsiskaitymų, mokėjimas prekių atsiėmimo metu siekė 38% užsakymų.

Visose trijose šalyse vis daugiau prekių nuperkama naudojant mobilųjį telefoną. Čia lyderiai – lietuviai, mobiliąja e. parduotuvės programėle ar naršykle pernai nupirkę 37% visų prekių. Estijoje ši dalis siekė 32%, Latvijoje – 31%.

E. Kačerauskas spalio 1 d. dalyvaus „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2020“ ir skaitys pranešimą tema „Kiek dimensijų sėkmės formulėje“.

Dominuoja mobilieji

Julius Bujanauskas, „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros direktorius, lygindamas Baltijos šalių gyventojų labiausiai pamėgtus pristatymo būdus, pastebi, kad Estijos gyventojai daugiausia naudojasi paštomatais (44%). Latvijos piliečiai apylygiai renkasi tiek pristatymą į parduotuvę, tiek ir paštomatus. 

„Lietuvoje pristatymo į paštomatus „Senukų“ klientai, galima sakyti, dar vis neatrado. 2019 m. tokį pristatymo būdą rinkosi vos 14% klientų. Dažniausiai lietuviai nori, kad jiems prekes pristatytų kurjeris arba renkasi patys atsiimti pirkinius parduotuvėje“, – pastebi J. Bujanauskas.

nuotrauka::2right

Lyginant Baltijos šalių pirkimo įpročius, 2019 m. dažniausiai prekes mobiliaisiais įrenginiais užsisakė lietuviai (34,33%). Antroje vietoje pagal užsakymų skaičių rikiuojasi latviai (33,58%), trečioje – estai (33,58%)

Latvijos bei Estijos pirkėjų apmokėjimo būdai panašūs – dauguma renkasi apmokėjimą bankiniu pavedimu arba atsiskaito bankine kortele. Lietuvoje, taip pat dauguma užsakymų apmokami iš anksto, tačiau dar vis reikšmingą dalį (37%) sudaro apmokėjimas grynaisiais pinigais atsiimant prekes.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Gartner“ prognozuoja pasaulinės kompiuterių ir telefonų rinkos susitraukimą

Tyrimų kompanijos „Gartner“ naujausiomis prognozėmis, tarptautinė asmeninių kompiuterių rinka 2022-aisiais...

Inovacijos
2022.07.04
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
„Maxima grupė“ 5 metams pasiskolino su 6,5% pajamingumu

Mažmeninės prekybos grupė 5 metams obligacijomis pasiskolino 240 mln. Eur su 6,25% kuponu ir 6,5% pajamingumu.

Rinkos
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur 2

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 16

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 11

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
2022.07.01
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
„Maxima grupės“ skolinimosi kapitalo rinkoje ambicijos – iki 1 mlrd. Eur

Kapitalo rinką dėl 300 mln. Eur obligacijų išleidimo žvalganti „Maxima grupė“ užsitikrino dokumentaciją...

Rinkos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
R. Kurlianskis: esu velnio neštas ir pamestas – man niekada nemokėjo, kad būčiau švelnus ir pūkuotas Premium 27

Raimondą Kurlianskį, vieną pagrindinių Dariaus Mockaus bendražygių, buvusių „MG Investment“ akcininkų, savo...

Prekyba
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku