Baltijos šalių vartotojų pirkimo internetu įpročių palyginimas

Publikuota: 2019-09-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pirkdami internetu, Baltijos šalių gyventojai elgiasi skirtingai: estai dažniausiai renkasi prekes atsiimti siuntų terminaluose, lietuviai labiausiai linkę pirkti mobiliuoju, o Latvijoje vis dar ganėtinai populiarūs atsiskaitymai bankiniu pavedimu, teigia e. komercijos lyderiai.

Daugiau nei pusė (51%) pirkėjų Lietuvoje praėjusiais metais rinkosi nemokamai atsiimti prekes parduotuvėje. Estijoje šį atsiėmimo būdą rinkosi 39%, o Latvijoje – 32% klientų. Per keletą metų tiek Lietuvoje, tiek Estijoje užsakymų, kurie buvo atsiimti parduotuvėje, dalis padidėjo, tuo metu Latvijoje ji nežymiai sumažėjo,  rodo „Pigu“ įmonių grupės, valdančios e. parduotuves „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, duomenys. 

„Visų Baltijos šalių pirkėjai dažnai renkasi atsiėmimą parduotuvėje, naudodamiesi galimybe prekes atsiimti nemokamai ir čia pat atsiskaityti. Taip pat sparčiai populiarėja terminalai. Šis pristatymo būdas, jau dabar populiariausias Estijoje, turi bene daugiausiai potencialo per ateinančius kelerius metus tapti dažniausiu pasirinkimu ir Latvijoje bei Lietuvoje“, – sako E. Kačerauskas.

Terminalų populiarumas auga visose trijose šalyse, didžiausias jis Estijoje, kur terminalus pernai rinkosi 43% pirkėjų. Latvijoje ši dalis siekė 34%, Lietuvoje – 13%.

Pristatymas į namus populiariausias Lietuvoje, kur jį rinkosi 30% pirkėjų. O štai Latvija išsiskiria užsakymų atsiėmimu pašte – pirkėjai šioje šalyje tai daro kelis kartus dažniau nei Lietuvoje arba Estijoje.

nuotrauka::1left

„Nors iš pažiūros Baltijos šalių gyventojai atrodo panašūs ir kartais visos trys šalys laikomos viena rinka, mūsų patirtis rodo, kad lietuviai, latviai ir estai gali būti labai skirtingi. Veikdami trijose šalyse pastebime, kad dažnai negalime tiesiog nukopijuoti vienos rinkos sprendimų kitoje, todėl prisitaikymui prie skirtingų pirkėjų lūkesčių skiriame didelį dėmesį“, – pažymi Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas.

Visose trijose šalyse didžioji dalis užsakymų apmokama dviem būdais: atsiimant prekes – tiek grynaisiais, tiek kortele – arba „bank link“ mokėjimu.

Lietuvoje 61% pirkėjų užsakymą apmoka jį atsiimdami, Latvijoje taip atsiskaito 48% klientų. O štai Estijoje vartotojai dažniau renkasi „bank link“ – pernai šis būdas sudarė 52% visų atsiskaitymų, mokėjimas prekių atsiėmimo metu siekė 38% užsakymų.

Visose trijose šalyse vis daugiau prekių nuperkama naudojant mobilųjį telefoną. Čia lyderiai – lietuviai, mobiliąja e. parduotuvės programėle ar naršykle pernai nupirkę 37% visų prekių. Estijoje ši dalis siekė 32%, Latvijoje – 31%.

E. Kačerauskas spalio 1 d. dalyvaus „Verslo žinių“ konferencijoje „Pardavimai 2020“ ir skaitys pranešimą tema „Kiek dimensijų sėkmės formulėje“.

Dominuoja mobilieji

Julius Bujanauskas, „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros direktorius, lygindamas Baltijos šalių gyventojų labiausiai pamėgtus pristatymo būdus, pastebi, kad Estijos gyventojai daugiausia naudojasi paštomatais (44%). Latvijos piliečiai apylygiai renkasi tiek pristatymą į parduotuvę, tiek ir paštomatus. 

„Lietuvoje pristatymo į paštomatus „Senukų“ klientai, galima sakyti, dar vis neatrado. 2019 m. tokį pristatymo būdą rinkosi vos 14% klientų. Dažniausiai lietuviai nori, kad jiems prekes pristatytų kurjeris arba renkasi patys atsiimti pirkinius parduotuvėje“, – pastebi J. Bujanauskas.

nuotrauka::2right

Lyginant Baltijos šalių pirkimo įpročius, 2019 m. dažniausiai prekes mobiliaisiais įrenginiais užsisakė lietuviai (34,33%). Antroje vietoje pagal užsakymų skaičių rikiuojasi latviai (33,58%), trečioje – estai (33,58%)

Latvijos bei Estijos pirkėjų apmokėjimo būdai panašūs – dauguma renkasi apmokėjimą bankiniu pavedimu arba atsiskaito bankine kortele. Lietuvoje, taip pat dauguma užsakymų apmokami iš anksto, tačiau dar vis reikšmingą dalį (37%) sudaro apmokėjimas grynaisiais pinigais atsiimant prekes.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Jysk“ nusprendė investuoti į erdvesnes parduotuves 

Pirmąją naujos koncepcijos erdvesnę parduotuvę Baltijos šalyse „Jysk“ atidarė sostinės prekybos ir pramogų...

Prekyba
16:19
„Litexpo“ prasidėjo „Baltic fashion & textile Vilnius“ paroda

Spalio 17–19 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“ vyksta 28-oji tarptautinė specializuota aprangos, tekstilės...

Laisvalaikis
14:47
Asociacija: prekybos mokestis neteisėtas, nes dubliuoja PVM 11

Apyvartos mokestis yra neteisėtas ES, nes jis dubliuoja PVM mokestį ir todėl negali būti įvestas Lietuvoje,...

Finansai
12:38
Daliai pensininkų ir neįgaliųjų kompensuojami vaistai nekainuos

Nuo kitų metų liepos visi 75 metų ir vyresni asmenys, taip pat labai mažas pajamas gaunantys pensininkai ir...

Prekyba
11:57
„Iki“ pasiūlė užsisakyti prekių internetu 2

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „LastMile“, sostinės gyventojams siūlo...

Prekyba
11:25
K. Meidė: skaičiuojant baudas vertėtų atsižvelgti į mažareikšmiškumo kriterijų Premium 6

Kristina Meidė, prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė, interviu VŽ akcentuoja, kad įmonė yra viena...

Prekyba
09:11
R. Kalvaitienė: sostinės prekybos centras CUP jau lenkia „Europą“ Premium 19

2005 m. pastatytas Vilniaus prekybos centras „Europa“ per visus 15-a metų, deja, nenuveikė visiškai nieko,...

Prekyba
08:46
Smulkiesiems – papildoma paskata augti Verslo tribūna

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje...

Prekyba
06:00
2020 m. biudžetas: 300 mln. Eur pajamos iš mokesčių pavirs socialinėmis išmokomis Premium 35

Kitų metų spalio 11 d. Lietuvos laukia Seimo rinkimai, todėl šiemet priimti valstybės finansus...

Finansai
05:45
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
05:45
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 17

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Pigu“ investuoja į pelningą kvepalų kategoriją  Premium 7

Fizinėse parduotuvėse, kurių e. prekybininkė „Pigu“ turi visuose didžiuosiuose miestuose, 2–3 kartus,...

Prekyba
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Apklausa: po „Brexit“ 7 iš 10 europiečių nebepirktų JK e. parduotuvėse 8

Tuo atveju, jei Jungtinė Karalystė (JK) paliks Europos Sąjungą (ES) iki šio mėnesio pabaigos nesusitarusi dėl...

Prekyba
2019.10.15
Iš prekybos centro aikštelės su automobiliu iškritusi moteris reikalauja 200.000 Eur  55

Sostinėje iš prekybos centro „Europa“ daugiaaukštės aikštelės su automobiliu iškritusi ir stipriai sužalota...

Prekyba
2019.10.14
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau