Naujos baudos prekybininkams: iki 3% metinių pajamų

Publikuota: 2019-09-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įsigaliojo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pataisos, numatančios maksimalius baudų už nesąžiningą komercinę veiklą dydžius. Prekybininkams gresia baudos iki 3% metinių pajamų.

Kaip turi būti apskaičiuojami baudos dydžiai, nustatyta Teisingumo ministerijos parengtoje tvarkoje, kuri buvo patvirtinta Vyriausybės posėdyje. Pagal naują įstatymą už nesąžiningą komercinę veiklą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gali skiri baudą iki 3% įmonės metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais, bet ne didesnę negu 100.000 Eur. Jei toks pažeidimas būtų padarytas pakartotinai per vienus metus, tuomet grėstų bauda iki 6% įmonės metinių pajamų, bet ne didesnė negu 200.000 Eur. Anksčiau maksimali bauda už šį pažeidimą siekė 8.688 Eur.

„Žymiai padidėjusios baudos privers susimąstyti ir stabdys nesąžiningus verslininkus, kurie pelnosi apgaudinėdami vartotojus, ir geriau ginti vartotojų teises, – sako teisingumo ministras Elvinas Jankevičius. – Užfiksavus pakartotinus įmonės pažeidimus, finansinės sankcijos įmonei atneštų nemenkų nuostolių“.

Vyriausybės patvirtintoje baudų apskaičiavimo tvarkoje numatyta, kad skiriamų baudų dydis priklausys nuo padaryto pažeidimo pobūdžio, trukmės, masto, sunkiančių ar lengvinančių aplinkybių. Pavyzdžiui, ar įmonė bendradarbiavo su tyrimą atlikusia institucija, ar slėpė reikalingą informaciją, pašalino padarytą žalą ar toliau tęsė pažeidimą. 

VVTAT taip pat galės skirti tik įspėjimą, jeigu vartotojų interesams nebus padaryta esminės žalos, kai, pavyzdžiui, pažeidimas nelabai pavojingas, ilgai netruko, nėra atsakomybę sunkinančių aplinkybių.

Praėjusiais metais VVTAT skyrė 23 baudas už nesąžiningą komercinę veiklą.

Dažniausiai jos skiriamos už klaidinančią komercinę veiklą ar agresyvią komercinę reklamą. Pavyzdžiui, baudos buvo skirtos įmonei, prekiavusiai patalyne, neva, turinčią gydomųjų savybių, kelionių agentūrai, įtikinėjusiai klientus pirkti kelionę, nes tokia siūloma kaina galios labi trumpai ir kt.  

VŽ rašė, kad Lietuvos prekybos įmonių asociacija (LPĮA) siūlė pradinį baudos dydį apskaičiuoti procentu nuo komercinės veiklos subjekto tiesiogiai su pažeidimu susijusių pajamų, gautų per visą pažeidimo laikotarpį, o ne nuo visų pajamų, kaip dabar numatyta įstatymo projekte.

Visgi VVTAT atstovai tikina, kad neskubės verslo apdalyti baudomis, o perimtą reklamos priežiūros funkciją pradeda nuo dialogo su įmonėmis.

Inga Grinevičė, VVTAT Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja, pabrėžia, kad deda nemažai pastangų konsultuodami, kalbėdamiesi su verslu.
„Mūsų tikslas nėra bausti. Mūsų kaip priežiūros institucijos tikslas pirmiausia užtikrinti, kad verslas laikytųsi įstatymų ir neklaidintų vartotojų“, – pažymi I. Grinevičė.

„Kodėl keistas įstatymas ir padidintos baudos? Mes bendradarbiaujame su kitų šalių atitinkamomis priežiūros institucijomis ir matėme, kad buvome vieninteliai Europoje, taikę tokias mažas baudas. Dabar Lietuvoje įsigaliojusios baudos yra artimos ES šalims“, – pažymi specialistė.

Pasak I. Grinevičės, baudos už klaidinančią reklamą, nesąžiningą veiklą turi būti atgrasomojo pobūdžio vien tam, kad bendrovės atidžiau vertintų skleidžiamą reklamą. Ji primena plačiai nuskambėjusius atvejus, kai komercinės patalpos buvo reklamuojamos ir parduodamos kaip butai.

„Pagal iki šio rudens galiojusius įstatymus bauda tuokart nesiekė ir 10.000 Eur, o nauda, kurią bendrovė gavo skleisdama tokią reklamą, – akivaizdi, net ir įskaičiavus sumokėtą baudą. Baudos turi būti adekvačios pažeidimams“, – „Cobalt“ organizuotame seminare „Bausti negalima pasigailėti: didėja baudos už reklamos pažeidimus“ kalbėjo I. Grinevičė. Plačiau skaitykite čia.


 
 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Akropolis“ Kaune atidarytas, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks

Kauno „Akropolis“ atnaujino darbą, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks. Dėl pasklidusių dūmų dieną buvo...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
Kaip planuojamas naujasis prekybos apmokestinimas paveiks būsto įperkamumą

Lietuvos Respublikos Seimas su kitų metų biudžetu gali patvirtinti ir LR Stambios prekybos mokesčio įstatymo...

Statyba ir NT
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
URM: JAV muitai paveiks 0,12% Lietuvos eksporto į JAV

JAV prezidentui Donaldui Trumpui praėjusią savaitę įvedus muitus 7,5 mlrd. USD vertės importui iš Europos...

Prekyba
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Eksporto ir importo statistika: kainos mažėja 

Per metus (2019 m. rugpjūtį, palyginti su 2018 m. rugpjūčiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 3,2%,...

Prekyba
2019.10.21
Didžiųjų patirtis: kaip paskatinti augimą, įdarbinant didžiuosius duomenis Premium

Dauguma smagurių ir sveikatingumo šalininkų per pastaruosius kelerius metus tikriausiai bus ragavę kombučios,...

Prekyba
2019.10.20
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Moody’s“: Europos prekybos sektoriaus augimas išliks lėtas, bet yra ir galimybių Premium

Artimiausius pusantrų metų Europos prekybininkų apyvartoms neigiamą įtaką darys keli nesusiję veiksniai,...

Prekyba
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
„JPMorgan“ žvalgosi, kam parduoti JAV valdomą e. prekybos įmonę „Fresh Direct“

Keli tarpusavyje nesusiję šaltiniai „New York Post“ patvirtino, kad vėl aktyviai ieškoma pirkėjo JAV e.

Prekyba
2019.10.18
„Danone“  apkarpė lūkesčius, nepaisant stipraus 3 ketvirčio 

Prancūzijos maisto produktų gamintojos „Danone“ pardavimai šiemet 3-iąjį ketvirtį paspartėjo. Bendrovė...

Prekyba
2019.10.18
Prie IKEA planuoja 23.400 kv. m biurų projektą Premium 3

Vilniuje, prie IKEA, „Decathlon“ parduotuvių bei „Nordikos“ prekybos centro, braižomas verslo centro statybos...

Statyba ir NT
2019.10.18
„Lidl“ Belgijoje pasiūlė klientams „pick up“ paslaugą 1

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ Destelbergene, Belgijoje, esančioje parduotuvėje pasiūlė...

Prekyba
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau