Erdvi ir turtinga Kinijos rinka. Ledus laužiančiųjų patarimai

Reklama publikuota: 2019-09-11
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.
svg svg
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.

Antra didžiausia pasaulio ekonomika vilioja ne vieną verslą. Pabandžiusieji rasti joje savus klientus, vardija duobes, į kurias verčiau neįpulti.

Kiniją, kaip strateginę veiklos Azijoje kryptį atvykstamajam turizmui plėtoti pasirinko ir UAB „Baltic Tours Group“.

„Dirbome su Japonijos, Indijos, Pietų Korėjos rinkomis. Strategine rinka 2019 m. pasirinkome Kiniją. Matome joje didelį potencialą, tačiau suvokiame ir rizikas, įėjimo barjerus, didžiulius kultūrinius ir verslo plėtojimo skirtumus. Šios šalies gyventojų finansiniai raumenys tampa vis stipresni, be to jie noriai ieško naujų patirčių keliaudami, tuo pačiu – sunkiai įsivaizduoja Lietuvą savo kelionių žemėlapyje, taigi tenka nemenkas krūvis vykdyti ir švietėjišką veiklą “, – pasirinkimą grindžia Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė.

Pirmas R. Levickaitės patarimas dėl Kinijos – jei jau įmonė nusprendė žengti į šią rinką, tai turi būti jos strateginis pasirinkimas ir tam turi būti sutelktos maksimalios pastangos. Tai yra didžiulių finansinių investicijų reikalaujanti plėtra. Kiek lengviau pavyks įsitvirtinti šioje šalyje, jei bus pasitelkti vietos rinką išmanantys konsultantai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Su konsultantais dirbome ir mes. Jų patarti skyrėme dėmesio ir laiko rinkos analizei. Nors pradžioje į šį pasiūlymą žvelgėme skeptiškai, jis mums pasiteisino. Giliau pasinagrinėti rinkos ypatumus yra labai svarbu“, – kalba R. Levickaitė, kuri darbo su Kinijos rinka patirtimi dalinsis ir konferencijos „Pardavimai 2020“ diskusijoje.

Dešimtmetį Kinijoje gyvenanti Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, pritaria, kad į Kiniją reikia žiūrėti rimtai – jeigu ji nėra prioritetas, minti puse pėdos nė neverta. Toks pasižvalgymas kainuos brangiai, išeikvos plėtros biudžetą, bet jei Kinija nebus pirmenybė ir strateginis tikslas – nebus ir naudos.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – VŽ yra sakiusi L. Bartusevičiūtė.

Kas kitaip

„Kinijoje daug kas kitaip, juokaujame, kad viskas kitaip: komunikacijos kanalai, rinkodaros principai, santykiai su darbuotojais ir verslo partneriais, vartojimo įpročiai, klientų lūkesčiai“, — šypsosi R. Levickaitė.

Anot jos, komunikacija, net ir verslo, vyksta „WeChat“ socialiniame tinkle, kuris primena mums įprastų tinklų „Facebook“ ir žinučių kanalo „Messenger“ derinį. Vakarietiški socialiniai tinklai Kinijoje yra draudžiami.

„Su el. laiškais galima net nevargti. Kinijos verslas jų tiesiog nenaudoja. Per „WeChat“ programėlę vyksta ir atsiskaitymai. Apskritai, kinai naudoja alternatyvius Europoje nepopuliarius atsiskaitymo būdus, todėl verslui priimti mokėjimus pavedimais arba kreditinėmis kortelėmis yra labai sudėtinga. Čia yra labai svarbus finansinio tarpininko vaidmuo“, – pažymi R. Levickaitė.

Dar vienas ypatumas – Kinijoje neveikia „Google“ paieškos sistema, taigi nėra ir „Google Ads“ reklamos galimybių.

„Rekomendacijos, reklama „iš lūpų į lūpas“ yra labai galingas įrankis. Nereta keliones į Baltijos šalis, mūsų įmonės paslaugas rekomenduoja visiškai nesusijusi su turizmo veikla organizacijos ar asmenys, pavyzdžiui, investuotojai, gamintojai, bet tokios rekomendacijos – pačios vertingiausios“, – pažymi R. Levickaitė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad palaikant tarptautinius ryšius būtina rasti angliškai kalbančių vietos darbuotojų, o šiems reikės mokėti kelis kartus didesnį atlyginimą, palyginti su anglų kalbos nemokančiais tokios pat kvalifikacijos darbuotojais kinais.

„Kalbant apie turizmą svarbu ir tai, kad kinai lyg ir supranta, jog vyksta į  mažas Baltijos šalis, bet kokio mažumo jos yra, man regis, jie iki galo nesuvokia. Tad kartais prašo mūsų tokių paslaugų, kurių negalime suteikti ne todėl, kad nenorime ar vengiame stengtis, o todėl, kad jos Lietuvoje neegzistuoja dėl rinkos ir pasiūlos mažumo. Kiek kitoks, bet iliustratyvus pavyzdys – kinai gali vakare pasakyti, kad skris oro balionu, o ryte persigalvoti, nes metas ankstyvas ir keltis nesinori. Ne iš blogos valios, žmonės tiesiog nesupranta, kad čia prie oro baliono nestovi eilė, kaip būtų jų gimtinėje. O mes įsipareigoję paslaugos tiekėjui, turime laikytis žodžio ir mokėti už užsakytas paslaugas“, – patirtimi dalijasi R. Levickaitė.

Išsamiai apie Kinijos rinką bus kalbama spalio 1 d. vyksiančioje konferencijoje „Pardavimai 2020“. Veiklos šioje rinkoje patirtimi dalinsis Rasa Levickaitė, Laimutis Kunigėnas, UAB „Mantinga“ Eksporto skyriaus vadovas, ir Birutė Nastaravičiūtė, „You&Oil“ įkūrėja ir vadovė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo dešimtuke Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge, kaip ir pernai, pateko į...

Prekyba
16:15
Elektromobilių pirkėjams žadamas tolimesnis palaikymas

Susisiekimo ministerija skelbia apie nepertraukiamą elektromobilių subsidijavimo užtikrinimą, tačiau bus...

Logistika
11:54
Ginčas dėl 12 kv. m nuomos nukeliavo iki Aukščiausiojo Teismo ir formuoja precedentą Premium 4

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) išnagrinėjo pirmąją bylą, susijusią su pandemijos ribojimų įtaka...

Infliacijos akivaizdoje – mažesnės pakuotės už tą pačią kainą Premium

Iš įvairių pusių vartotoją spaudžianti infliacija mažina jo perkamąją galią, bet prekybininkai randa būdų,...

Prekyba
05:45
Viešieji pirkimai ir nacionalinis saugumas: iš ko verčiau nepirkti ir ko saugotis norint parduoti? Verslo tribūna

Nuo 2022 m. balandžio 1 d. įsigaliojo klasikinio ir komunalinio sektorių viešųjų pirkimų įstatymų[2]...

Prekyba
2022.04.04
COVID-19 vėl paralyžiuoja Kinijos jūrų ir oro uostus: krovinių judėjimas stringa, kyla įkainiai Premium

Pavasarį dažnėjantys koronaviruso atvejai stabdo veiklą svarbiausiuose Kinijos krovinių transporto mazguose,...

Logistika
2022.04.04
Dvi „Kesko Senukų“ parduotuvės Vilniuje ir Daugpilyje – Suomijos fondo rankose

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „KS Holding“ pranešė su Suomijos fondu „Titanium Baltic Real...

Statyba ir NT
2022.04.04
„Paskambink Rusijai“ iniciatorius: rusai remia Putiną, bet lašas po lašo ir akmenį pratašo Premium 2

Prieš mėnesį pradėtos akcijos „Paskambink Rusijai“ metu jau atlikta daugiau kaip 100.000 skambučių...

Verslo aplinka
2022.04.04
„Norfa“ parduos sandėliuose likusias rusiškas prekes, gautas lėšas skirs labdarai 10

Prasidėjus karui prieš Ukrainą, prekybos tinklas „Norfa“ sustabdė prekių užsakymus iš Rusijos ir pašalino...

Prekyba
2022.04.04
Startuolis „LastMile“ turi naują rinkodaros vadovę

Prekių pristatymo į namus platforma „LastMile“ stiprina komandą – rinkodaros vadovės pareigas pradėjo eiti...

Rinkodara
2022.04.04
Dyzelino litras Vilniuje kovą pabrango 18%

Degalai kovo mėnesį smarkiai pabrango visose trijose Baltijos valstybėse, dyzelino kainos augo gerokai...

Prekyba
2022.04.04
Verslo plėtra: kad noras augti nevirstų nesėkme Premium

Net jei verslo pradžiamokslis įveiktas, įmonės augimas maloniai džiugina širdį, nusprendus imtis plėtros,...

Gazelė
2022.04.04
Kaip išsiaiškinti, ko nori vartotojas, arba 15% laiko taisyklė Premium

Vienas pagrindinių įrankių vartotojų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „Net...

Rinkodara
2022.04.03
„Burger Kiosk“ strategija: būti klientams ant tako, į užkandines investuoti iki 20.000 Eur Premium

Svajonę turėti savo restoraną ar kavinę galima įgyvendinti su palyginti nedidelėmis investicijomis. „Burger...

Gazelė
2022.04.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 2,1 karto iki 52,6 mln. Eur

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.04.01
Nuo šiol „Telia“ ryšių su visuomene paslaugas teikia „INK agency“

Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių tiekėjo konkursą laimėjo integruotos komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2022.04.01
D. Liulys: daugiau nei 20 mln. Eur investicijų ir naujas etapas „Pigu“ grupės veikloje Premium 2

Per pandemijos metus į viršų kilusi e. platforma „Pigu“ užsibrėžė ambicingus augimo planus. Tam jos...

Prekyba
2022.04.01
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
2022.04.01
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 14

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
2022.04.01
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku