Erdvi ir turtinga Kinijos rinka. Ledus laužiančiųjų patarimai

Publikuota: 2019-09-11
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.

Antra didžiausia pasaulio ekonomika vilioja ne vieną verslą. Pabandžiusieji rasti joje savus klientus, vardija duobes, į kurias verčiau neįpulti.

Kiniją, kaip strateginę veiklos Azijoje kryptį atvykstamajam turizmui plėtoti pasirinko ir UAB „Baltic Tours Group“.

„Dirbome su Japonijos, Indijos, Pietų Korėjos rinkomis. Strategine rinka 2019 m. pasirinkome Kiniją. Matome joje didelį potencialą, tačiau suvokiame ir rizikas, įėjimo barjerus, didžiulius kultūrinius ir verslo plėtojimo skirtumus. Šios šalies gyventojų finansiniai raumenys tampa vis stipresni, be to jie noriai ieško naujų patirčių keliaudami, tuo pačiu – sunkiai įsivaizduoja Lietuvą savo kelionių žemėlapyje, taigi tenka nemenkas krūvis vykdyti ir švietėjišką veiklą “, – pasirinkimą grindžia Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė.

Pirmas R. Levickaitės patarimas dėl Kinijos – jei jau įmonė nusprendė žengti į šią rinką, tai turi būti jos strateginis pasirinkimas ir tam turi būti sutelktos maksimalios pastangos. Tai yra didžiulių finansinių investicijų reikalaujanti plėtra. Kiek lengviau pavyks įsitvirtinti šioje šalyje, jei bus pasitelkti vietos rinką išmanantys konsultantai.

„Su konsultantais dirbome ir mes. Jų patarti skyrėme dėmesio ir laiko rinkos analizei. Nors pradžioje į šį pasiūlymą žvelgėme skeptiškai, jis mums pasiteisino. Giliau pasinagrinėti rinkos ypatumus yra labai svarbu“, – kalba R. Levickaitė, kuri darbo su Kinijos rinka patirtimi dalinsis ir konferencijos „Pardavimai 2020“ diskusijoje.

Dešimtmetį Kinijoje gyvenanti Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, pritaria, kad į Kiniją reikia žiūrėti rimtai – jeigu ji nėra prioritetas, minti puse pėdos nė neverta. Toks pasižvalgymas kainuos brangiai, išeikvos plėtros biudžetą, bet jei Kinija nebus pirmenybė ir strateginis tikslas – nebus ir naudos.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – VŽ yra sakiusi L. Bartusevičiūtė.

Kas kitaip

„Kinijoje daug kas kitaip, juokaujame, kad viskas kitaip: komunikacijos kanalai, rinkodaros principai, santykiai su darbuotojais ir verslo partneriais, vartojimo įpročiai, klientų lūkesčiai“, — šypsosi R. Levickaitė.

Anot jos, komunikacija, net ir verslo, vyksta „WeChat“ socialiniame tinkle, kuris primena mums įprastų tinklų „Facebook“ ir žinučių kanalo „Messenger“ derinį. Vakarietiški socialiniai tinklai Kinijoje yra draudžiami.

„Su el. laiškais galima net nevargti. Kinijos verslas jų tiesiog nenaudoja. Per „WeChat“ programėlę vyksta ir atsiskaitymai. Apskritai, kinai naudoja alternatyvius Europoje nepopuliarius atsiskaitymo būdus, todėl verslui priimti mokėjimus pavedimais arba kreditinėmis kortelėmis yra labai sudėtinga. Čia yra labai svarbus finansinio tarpininko vaidmuo“, – pažymi R. Levickaitė.

Dar vienas ypatumas – Kinijoje neveikia „Google“ paieškos sistema, taigi nėra ir „Google Ads“ reklamos galimybių.

„Rekomendacijos, reklama „iš lūpų į lūpas“ yra labai galingas įrankis. Nereta keliones į Baltijos šalis, mūsų įmonės paslaugas rekomenduoja visiškai nesusijusi su turizmo veikla organizacijos ar asmenys, pavyzdžiui, investuotojai, gamintojai, bet tokios rekomendacijos – pačios vertingiausios“, – pažymi R. Levickaitė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad palaikant tarptautinius ryšius būtina rasti angliškai kalbančių vietos darbuotojų, o šiems reikės mokėti kelis kartus didesnį atlyginimą, palyginti su anglų kalbos nemokančiais tokios pat kvalifikacijos darbuotojais kinais.

„Kalbant apie turizmą svarbu ir tai, kad kinai lyg ir supranta, jog vyksta į  mažas Baltijos šalis, bet kokio mažumo jos yra, man regis, jie iki galo nesuvokia. Tad kartais prašo mūsų tokių paslaugų, kurių negalime suteikti ne todėl, kad nenorime ar vengiame stengtis, o todėl, kad jos Lietuvoje neegzistuoja dėl rinkos ir pasiūlos mažumo. Kiek kitoks, bet iliustratyvus pavyzdys – kinai gali vakare pasakyti, kad skris oro balionu, o ryte persigalvoti, nes metas ankstyvas ir keltis nesinori. Ne iš blogos valios, žmonės tiesiog nesupranta, kad čia prie oro baliono nestovi eilė, kaip būtų jų gimtinėje. O mes įsipareigoję paslaugos tiekėjui, turime laikytis žodžio ir mokėti už užsakytas paslaugas“, – patirtimi dalijasi R. Levickaitė.

Išsamiai apie Kinijos rinką bus kalbama spalio 1 d. vyksiančioje konferencijoje „Pardavimai 2020“. Veiklos šioje rinkoje patirtimi dalinsis Rasa Levickaitė, Laimutis Kunigėnas, UAB „Mantinga“ Eksporto skyriaus vadovas, ir Birutė Nastaravičiūtė, „You&Oil“ įkūrėja ir vadovė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
10:39
Alkoholio prekybos rinka: investicijas diktuoja nauji įpročiai Premium 2

Alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai keičiasi visame pasaulyje: tradicinių gėrimų, tokių kaip vynas, alus,...

Prekyba
05:45
Prekybininkų eros kryžkelė: kur pasuks smulkieji? Verslo tribūna

Pakitę pirkėjų įpročiai ir drastiškai išaugę fizinių parduotuvių kaštai iš esmės keičia visų mažmeninės...

Taškuota suknelė padėjo „Zarai“ pasiekti prekybos tikslus 1

Drabužių prekybos grupė „Inditex“, kuriai priklauso „Zaros“ parduotuvės, džiaugiasi, kad taškuota suknelė...

Prekyba
2019.09.11
Tyrimas: žemos kainos aktualesnės vyrams  2

Esminė elektroninės prekybos segmento tendencija yra ta, kad šį apsipirkimo kanalą renkasi nebe tik jaunimas,...

Prekyba
2019.09.11
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 1

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 9

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Erdvi ir turtinga Kinijos rinka. Ledus laužiančiųjų patarimai Verslo tribūna

Antra didžiausia pasaulio ekonomika vilioja ne vieną verslą. Pabandžiusieji rasti joje savus klientus,...

Prekyba
2019.09.11
Didieji tinklai plečiasi Jurbarke

Jurbarke, Dariaus ir Girėno g., už 2 mln. Eur pastatyta nauja XL formato „Norfa“. Toje pačioje gatvėje buvusi...

Prekyba
2019.09.11
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą? Verslo tribūna 2

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu...

Prekyba
2019.09.11
Šiluma ir komfortas prabangioje pūkinėje pakuotėje Verslo tribūna 7

„Canada Goose” ilgą laiką buvo nepamainomas su atšiauriomis klimato sąlygomis susiduriančių žmonių drabužis.

Prekyba
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Ieško idėjų, kaip išplėtoti 5 ha teritoriją Klaipėdoje Premium 1

Iš tuometės „Lietuvos energijos“ pastatus Klaipėdoje įsigiję verslininkai į 5,2 ha ploto teritoriją...

Statyba ir NT
2019.09.11
Kaunietis, ieškojęs nebrangių baldų tiekėjų, rado dar ir prabangių Premium 4

Smulkūs šeimos verslai gali stokoti kapitalo investuoti į asortimentą, kurio norėtų pirkėjai, bet dažnai jie...

Gazelė
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 15

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10
„Rimi“, pasirinkusi naują šūkį, atsitraukė nuo „Maximos“ 5

Prekybos tinklas „Rimi“ keičia ne vienerius metus naudotą šūkį „Tai, ko nori tu“ į „Kiekvieną dieną geriau“...

Rinkodara
2019.09.10
Rugpjūtį – 2,4% suderinta vidutinė metinė infliacija

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2019.09.10
Lietuvos bankas skyrė baudą „Tiketai“, pirkėjai gali susigrąžinti permoką 17

Lietuvos bankas skyrė 41.200 Eur baudą UAB „Tiketa“ už tai, kad bendrovė pirkėjams, įsigyjantiems bilietus...

Prekyba
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau