Erdvi ir turtinga Kinijos rinka. Ledus laužiančiųjų patarimai

Publikuota: 2019-09-11
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.

Antra didžiausia pasaulio ekonomika vilioja ne vieną verslą. Pabandžiusieji rasti joje savus klientus, vardija duobes, į kurias verčiau neįpulti.

Kiniją, kaip strateginę veiklos Azijoje kryptį atvykstamajam turizmui plėtoti pasirinko ir UAB „Baltic Tours Group“.

„Dirbome su Japonijos, Indijos, Pietų Korėjos rinkomis. Strategine rinka 2019 m. pasirinkome Kiniją. Matome joje didelį potencialą, tačiau suvokiame ir rizikas, įėjimo barjerus, didžiulius kultūrinius ir verslo plėtojimo skirtumus. Šios šalies gyventojų finansiniai raumenys tampa vis stipresni, be to jie noriai ieško naujų patirčių keliaudami, tuo pačiu – sunkiai įsivaizduoja Lietuvą savo kelionių žemėlapyje, taigi tenka nemenkas krūvis vykdyti ir švietėjišką veiklą “, – pasirinkimą grindžia Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė.

Pirmas R. Levickaitės patarimas dėl Kinijos – jei jau įmonė nusprendė žengti į šią rinką, tai turi būti jos strateginis pasirinkimas ir tam turi būti sutelktos maksimalios pastangos. Tai yra didžiulių finansinių investicijų reikalaujanti plėtra. Kiek lengviau pavyks įsitvirtinti šioje šalyje, jei bus pasitelkti vietos rinką išmanantys konsultantai.

„Su konsultantais dirbome ir mes. Jų patarti skyrėme dėmesio ir laiko rinkos analizei. Nors pradžioje į šį pasiūlymą žvelgėme skeptiškai, jis mums pasiteisino. Giliau pasinagrinėti rinkos ypatumus yra labai svarbu“, – kalba R. Levickaitė, kuri darbo su Kinijos rinka patirtimi dalinsis ir konferencijos „Pardavimai 2020“ diskusijoje.

Dešimtmetį Kinijoje gyvenanti Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, pritaria, kad į Kiniją reikia žiūrėti rimtai – jeigu ji nėra prioritetas, minti puse pėdos nė neverta. Toks pasižvalgymas kainuos brangiai, išeikvos plėtros biudžetą, bet jei Kinija nebus pirmenybė ir strateginis tikslas – nebus ir naudos.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – VŽ yra sakiusi L. Bartusevičiūtė.

Kas kitaip

„Kinijoje daug kas kitaip, juokaujame, kad viskas kitaip: komunikacijos kanalai, rinkodaros principai, santykiai su darbuotojais ir verslo partneriais, vartojimo įpročiai, klientų lūkesčiai“, — šypsosi R. Levickaitė.

Anot jos, komunikacija, net ir verslo, vyksta „WeChat“ socialiniame tinkle, kuris primena mums įprastų tinklų „Facebook“ ir žinučių kanalo „Messenger“ derinį. Vakarietiški socialiniai tinklai Kinijoje yra draudžiami.

„Su el. laiškais galima net nevargti. Kinijos verslas jų tiesiog nenaudoja. Per „WeChat“ programėlę vyksta ir atsiskaitymai. Apskritai, kinai naudoja alternatyvius Europoje nepopuliarius atsiskaitymo būdus, todėl verslui priimti mokėjimus pavedimais arba kreditinėmis kortelėmis yra labai sudėtinga. Čia yra labai svarbus finansinio tarpininko vaidmuo“, – pažymi R. Levickaitė.

Dar vienas ypatumas – Kinijoje neveikia „Google“ paieškos sistema, taigi nėra ir „Google Ads“ reklamos galimybių.

„Rekomendacijos, reklama „iš lūpų į lūpas“ yra labai galingas įrankis. Nereta keliones į Baltijos šalis, mūsų įmonės paslaugas rekomenduoja visiškai nesusijusi su turizmo veikla organizacijos ar asmenys, pavyzdžiui, investuotojai, gamintojai, bet tokios rekomendacijos – pačios vertingiausios“, – pažymi R. Levickaitė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad palaikant tarptautinius ryšius būtina rasti angliškai kalbančių vietos darbuotojų, o šiems reikės mokėti kelis kartus didesnį atlyginimą, palyginti su anglų kalbos nemokančiais tokios pat kvalifikacijos darbuotojais kinais.

„Kalbant apie turizmą svarbu ir tai, kad kinai lyg ir supranta, jog vyksta į  mažas Baltijos šalis, bet kokio mažumo jos yra, man regis, jie iki galo nesuvokia. Tad kartais prašo mūsų tokių paslaugų, kurių negalime suteikti ne todėl, kad nenorime ar vengiame stengtis, o todėl, kad jos Lietuvoje neegzistuoja dėl rinkos ir pasiūlos mažumo. Kiek kitoks, bet iliustratyvus pavyzdys – kinai gali vakare pasakyti, kad skris oro balionu, o ryte persigalvoti, nes metas ankstyvas ir keltis nesinori. Ne iš blogos valios, žmonės tiesiog nesupranta, kad čia prie oro baliono nestovi eilė, kaip būtų jų gimtinėje. O mes įsipareigoję paslaugos tiekėjui, turime laikytis žodžio ir mokėti už užsakytas paslaugas“, – patirtimi dalijasi R. Levickaitė.

Išsamiai apie Kinijos rinką bus kalbama spalio 1 d. vyksiančioje konferencijoje „Pardavimai 2020“. Veiklos šioje rinkoje patirtimi dalinsis Rasa Levickaitė, Laimutis Kunigėnas, UAB „Mantinga“ Eksporto skyriaus vadovas, ir Birutė Nastaravičiūtė, „You&Oil“ įkūrėja ir vadovė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešbutis „Pacai“ pelnė dar vieną tarptautinį įvertinimą

Kelionių ir dizaino apdovanojimuose, kuriuos rengia JAV leidinys „Surface Magazine“, vilniškis viešbutis...

Laisvalaikis
15:20
„McDonald‘s“ pelnas nuvylė – akcijos atpigo 5%

JAV restoranų tinklo „McDonald‘s“ trečiojo ketvirčio pelnas pirmą kartą per dvejus metus neatitiko analitikų...

Rinkos
12:01
Seimas priėmė svarstyti stambiųjų prekybininkų apmokestinimo įstatymą 2

Seimas priėmė svarstyti valdančiųjų „valstiečių“ siūlymą nuo 2020 m. įvesti naują prekybos mokestį, kurį...

Prekyba
09:25
Nustatyta „Humanos“ rinkos vertė, komercinė veikla perkelta į UAB Premium 1

Dėvėtų drabužių UAB „Humana LT“ rinkos vertė – 18,2 mln. Eur. Tokia suma įvertintą dėvėtų drabužių rūšiavimo,...

Pramonė
05:45
„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
05:45
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Akropolis“ Kaune atidarytas, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks

Kauno „Akropolis“ atnaujino darbą, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks. Dėl pasklidusių dūmų dieną buvo...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
Kaip planuojamas naujasis prekybos apmokestinimas paveiks būsto įperkamumą

Lietuvos Respublikos Seimas su kitų metų biudžetu gali patvirtinti ir LR Stambios prekybos mokesčio įstatymo...

Statyba ir NT
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
URM: JAV muitai paveiks 0,12% Lietuvos eksporto į JAV

JAV prezidentui Donaldui Trumpui praėjusią savaitę įvedus muitus 7,5 mlrd. USD vertės importui iš Europos...

Prekyba
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Eksporto ir importo statistika: kainos mažėja 

Per metus (2019 m. rugpjūtį, palyginti su 2018 m. rugpjūčiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 3,2%,...

Prekyba
2019.10.21
Didžiųjų patirtis: kaip paskatinti augimą, įdarbinant didžiuosius duomenis Premium

Dauguma smagurių ir sveikatingumo šalininkų per pastaruosius kelerius metus tikriausiai bus ragavę kombučios,...

Prekyba
2019.10.20
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Moody’s“: Europos prekybos sektoriaus augimas išliks lėtas, bet yra ir galimybių Premium

Artimiausius pusantrų metų Europos prekybininkų apyvartoms neigiamą įtaką darys keli nesusiję veiksniai,...

Prekyba
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau