Erdvi ir turtinga Kinijos rinka. Ledus laužiančiųjų patarimai

Publikuota: 2019-09-11
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.
Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė, su verslo partnere.

Antra didžiausia pasaulio ekonomika vilioja ne vieną verslą. Pabandžiusieji rasti joje savus klientus, vardija duobes, į kurias verčiau neįpulti.

Kiniją, kaip strateginę veiklos Azijoje kryptį atvykstamajam turizmui plėtoti pasirinko ir UAB „Baltic Tours Group“.

„Dirbome su Japonijos, Indijos, Pietų Korėjos rinkomis. Strategine rinka 2019 m. pasirinkome Kiniją. Matome joje didelį potencialą, tačiau suvokiame ir rizikas, įėjimo barjerus, didžiulius kultūrinius ir verslo plėtojimo skirtumus. Šios šalies gyventojų finansiniai raumenys tampa vis stipresni, be to jie noriai ieško naujų patirčių keliaudami, tuo pačiu – sunkiai įsivaizduoja Lietuvą savo kelionių žemėlapyje, taigi tenka nemenkas krūvis vykdyti ir švietėjišką veiklą “, – pasirinkimą grindžia Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“ tarptautinių projektų vadovė.

Pirmas R. Levickaitės patarimas dėl Kinijos – jei jau įmonė nusprendė žengti į šią rinką, tai turi būti jos strateginis pasirinkimas ir tam turi būti sutelktos maksimalios pastangos. Tai yra didžiulių finansinių investicijų reikalaujanti plėtra. Kiek lengviau pavyks įsitvirtinti šioje šalyje, jei bus pasitelkti vietos rinką išmanantys konsultantai.

„Su konsultantais dirbome ir mes. Jų patarti skyrėme dėmesio ir laiko rinkos analizei. Nors pradžioje į šį pasiūlymą žvelgėme skeptiškai, jis mums pasiteisino. Giliau pasinagrinėti rinkos ypatumus yra labai svarbu“, – kalba R. Levickaitė, kuri darbo su Kinijos rinka patirtimi dalinsis ir konferencijos „Pardavimai 2020“ diskusijoje.

Dešimtmetį Kinijoje gyvenanti Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, pritaria, kad į Kiniją reikia žiūrėti rimtai – jeigu ji nėra prioritetas, minti puse pėdos nė neverta. Toks pasižvalgymas kainuos brangiai, išeikvos plėtros biudžetą, bet jei Kinija nebus pirmenybė ir strateginis tikslas – nebus ir naudos.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – VŽ yra sakiusi L. Bartusevičiūtė.

Kas kitaip

„Kinijoje daug kas kitaip, juokaujame, kad viskas kitaip: komunikacijos kanalai, rinkodaros principai, santykiai su darbuotojais ir verslo partneriais, vartojimo įpročiai, klientų lūkesčiai“, — šypsosi R. Levickaitė.

Anot jos, komunikacija, net ir verslo, vyksta „WeChat“ socialiniame tinkle, kuris primena mums įprastų tinklų „Facebook“ ir žinučių kanalo „Messenger“ derinį. Vakarietiški socialiniai tinklai Kinijoje yra draudžiami.

„Su el. laiškais galima net nevargti. Kinijos verslas jų tiesiog nenaudoja. Per „WeChat“ programėlę vyksta ir atsiskaitymai. Apskritai, kinai naudoja alternatyvius Europoje nepopuliarius atsiskaitymo būdus, todėl verslui priimti mokėjimus pavedimais arba kreditinėmis kortelėmis yra labai sudėtinga. Čia yra labai svarbus finansinio tarpininko vaidmuo“, – pažymi R. Levickaitė.

Dar vienas ypatumas – Kinijoje neveikia „Google“ paieškos sistema, taigi nėra ir „Google Ads“ reklamos galimybių.

„Rekomendacijos, reklama „iš lūpų į lūpas“ yra labai galingas įrankis. Nereta keliones į Baltijos šalis, mūsų įmonės paslaugas rekomenduoja visiškai nesusijusi su turizmo veikla organizacijos ar asmenys, pavyzdžiui, investuotojai, gamintojai, bet tokios rekomendacijos – pačios vertingiausios“, – pažymi R. Levickaitė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad palaikant tarptautinius ryšius būtina rasti angliškai kalbančių vietos darbuotojų, o šiems reikės mokėti kelis kartus didesnį atlyginimą, palyginti su anglų kalbos nemokančiais tokios pat kvalifikacijos darbuotojais kinais.

„Kalbant apie turizmą svarbu ir tai, kad kinai lyg ir supranta, jog vyksta į  mažas Baltijos šalis, bet kokio mažumo jos yra, man regis, jie iki galo nesuvokia. Tad kartais prašo mūsų tokių paslaugų, kurių negalime suteikti ne todėl, kad nenorime ar vengiame stengtis, o todėl, kad jos Lietuvoje neegzistuoja dėl rinkos ir pasiūlos mažumo. Kiek kitoks, bet iliustratyvus pavyzdys – kinai gali vakare pasakyti, kad skris oro balionu, o ryte persigalvoti, nes metas ankstyvas ir keltis nesinori. Ne iš blogos valios, žmonės tiesiog nesupranta, kad čia prie oro baliono nestovi eilė, kaip būtų jų gimtinėje. O mes įsipareigoję paslaugos tiekėjui, turime laikytis žodžio ir mokėti už užsakytas paslaugas“, – patirtimi dalijasi R. Levickaitė.

Išsamiai apie Kinijos rinką bus kalbama spalio 1 d. vyksiančioje konferencijoje „Pardavimai 2020“. Veiklos šioje rinkoje patirtimi dalinsis Rasa Levickaitė, Laimutis Kunigėnas, UAB „Mantinga“ Eksporto skyriaus vadovas, ir Birutė Nastaravičiūtė, „You&Oil“ įkūrėja ir vadovė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31
Triguba Lietuvos prekybos sektoriaus lygtis – sėkmę lems išskirtinumas

Lietuvos mažmeninės prekybos sektorių intensyviai veikia daugybė faktorių. Kas ir kur bus įsigyta, vis labiau...

Prekyba
2019.12.31
„Rimi“ gruodį labiausiai brango vaisiai 

Šoktelėjus infliacijos kreivei į viršų VŽ pasiteiravo prekybininkų, kurie produktai gruodį brango...

Prekyba
2019.12.31
E. parduotuvei sukurti – 3 lyderių taisyklė: konkurentų kopijavimas pasitvirtina Premium

Pirkėjas e. parduotuvėje labiausiai nenori būti nustebintas, bet kaip tada patraukti jo dėmesį, kai...

Gazelė
2019.12.30
Infliacijos kreivė gruodį šovė aukštyn: ekonomistų vertinimas  Premium

Išankstinis mėnesinis (2019 m. gruodį, palyginti su lapkričiu) vartotojų kainų pokytis, apskaičiuotas pagal...

Prekyba
2019.12.30
Vyriausybė įšaldo kompensuojamųjų vaistų kainas

Vyriausybė pirmadienį nustatė, kad visų kompensuojamųjų vaistų kainos būtų įšaldytos ir negalėtų didėti...

Prekyba
2019.12.30
Latvijos vyriausybė stoja į kovą su vaistinių monopolijomis

Latvijos sveikatos apsaugos ministerija siūlo naujai reglamentuoti vaistinių teritorinį pasiskirstymą: jei...

Verslo aplinka
2019.12.29
Teisinis reguliarimas prekybos sektoriuje: svarbiausi pokyčiai  Premium

Teisinė verslo aplinka prekybos sektoriuje, atsižvelgiant į kiekybinį 2017-2019 m. teisinių pokyčių aspektą,...

Prekyba
2019.12.29
2019 m. didžiausio skaitytojų dėmesio sulaukę straipsniai prekybos temomis 

Pristatome jums didžiausio skaitytojų dėmesio šiais metais sulaukusius „Verslo žinių“ straipsnius, kuriuose...

Prekyba
2019.12.29
Kas keitėsi rinkodaros ir medijų teisėje 2019 m.

Tarp svarbiausių įsigaliojusių pokyčių 2019 m. – keitėsi reklamos priežiūros institucija, buvo pakoreguota...

Rinkodara
2019.12.27
UEFA svarsto pati internetu transliuoti Čempionų lygą Premium

Europos futbolo asociacija UEFA ketina kurti savo internetinių transliacijų paslaugą, kurią naudotų Čempionų...

Laisvalaikis
2019.12.27
Influenceris turi mėgti jus, o ne jūs - jį, arba kodėl kampanijos patiria fiasko 1

Influenceris gali atrodyti, kaip puikus kandidatas jūsų rinkodaros kampanijai – turėti gausybę sekėjų, puikų...

Rinkodara
2019.12.27
Precedentas kartelį sudariusių įmonių vadovų atsakomybės byloje Premium

Po Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) priimto sprendimo dėl keturių įmonių, sudariusių...

Prekyba
2019.12.27
Lapkritį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta augo 4,5%

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2019 m.

Prekyba
2019.12.27
Reikšmingiausi įsigijimai ir susijungimai rinkodaros sektoriuje 2019 m. Premium

Per šiuos metus rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos sektoriuose netrūko įsigijimo sandorių bei...

Rinkodara
2019.12.27
Prekyba: rizikų židiniai rusena globaliose rinkose, naujus kursto vietos valdžia Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių daugėja,...

Prekyba
2019.12.27
Vadovybės pokyčiai prekybos įmonėse 2019 m. Premium

Didžiųjų prekybos bendrovių vadovų gretose šiais metais buvo ne vienas reikšmingas pasikeitimas. 

Prekyba
2019.12.26
Tikslinę auditoriją apibrėžia motyvacija, o ne demografiniai rodikliai

„Pasiūlėme naują paslaugą, bet ji nesusilaukė susidomėjimo“, „skyrėme nemažą biudžetą reklaminei kampanijai,...

Rinkodara
2019.12.26
Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar...

Gazelė
2019.12.24
Apklausa: šeimos kortelės jau žinomos daugumai

Nuolaidas gausioms ir negalią turinčius vaikus auginančioms šeimoms užtikrinanti šeimos kortelė yra girdėta...

Prekyba
2019.12.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau