„Pigu“ tampa platforma 

Publikuota: 2019-09-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, valdanti tris internetines parduotuves Baltijos šalyse, tampa platforma, kurioje savo virtualius prekystalius už mėnesinį mokestį siūloma turėti ir kitiems prekybininkams. Planuojama, kad po penkerių metų trečiųjų šalių pardavimai sudarys pusę „Pigu“ apyvartos.

Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, tikisi, kad transformavus įmonę į platformą verslo augimas paspartės 2-3 kartus. Šiuo metu metinis augimas neviršija 20%.

„Šiuo savo žingsniu ne tik pradedame naują verslo plėtros etapą, bet ir įgaliname vietos verslą augti. Norime smulkiam ir vidutiniam verslui atverti e. prekybos vartus, kurie iki šiol buvo daugiausia didžiųjų žaidėjų laukas. Mūsų per daugiau nei dešimtmetį sukaupta patirtis, puikiai išvystyta infrastruktūra gali trijų Baltijos šalių smulkųjį ir vidutinį verslą pakylėti į kitą lygį. Tikime, kad būtent smulkusis verslas yra šalies ekonomikos stuburas, ir matome didelių perspektyvų augti kartu su juo“, – sako D. Liulys.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/29?placement=

Pasak jo, tai, kad nereikės patiems kurti e. parduotuvės, investuoti ir dirbti pritraukiant klientų srautus, o bus galima iškart gauti priėjimą prie didžiausio klientų srauto Baltijos šalyse, įgalins smulkųjį ir vidutinį verslą siekti ambicingesnių tikslų. Anksčiau visi prekybininkai „Pigu“ laikydavo konkurentu, nuo šiol tampama partneriais. Kiekvienas gali prekiauti įmonės platformoje, ir tikimasi, kad partnerių skaičius per metus pasieks apie 2.000, sako pašnekovas.

„Marketplace“ principu paremta prekyba nėra naujas sprendimas pasauliniu mastu, tai puikiai užsienio šalyse veikianti ir pasiteisinusi praktika. „Amazon“, „Alibaba“ platformose mėnesinis mokestis yra šiek tiek didesnis nei tas, kurį mes imsime (39 Eur/mėn.). Beje, jis dar priklausys nuo asortimento pločio, bendradarbiavimo trukmės. Esame tikri, kad šis sprendimas labai reikalingas Lietuvos, Latvijos ir Estijos verslui bei vartotojams, ir turi perspektyvą“, – teigia D. Liulys.

Platforma atveriama tik juridiniams asmenims. Planuojama, kad „Pigu“ daugės mados prekių, drabužių, avalynės, namų apyvokos ir sporto prekių, knygų, vaistų.

„Su šviežio maisto pardavėjais pradėsime kalbėti kitais metais, nes šis segmentas reikalauja kitokių logistikos sprendimų“, – sako D. Liulys.

Tikslių investicijų, pareikalavusių transformuojantis į platformą, įmonė neįvardija, bet, anot D. Liulio, jei anksčiau kasmet į IT ir kitas sistemas būdavo investuojama po 1 mln. Eur, tai šiemet investicijos išaugo iki 2 mln. Eur. Prie projekto dirbo 20 žmonių.

Iki žiemos švenčių „Pigu“ puslapyje turėtų pasirodyti pirmieji prekybininkai iš šalies. Per dvejus metus prekių asortimentą, kurį dabar sudaro 300.000 vnt., planuojama padidinti šešis kartus. Šiuo metu įmonė turi apie 1.000 tiekėjų, o per kelerius metus pardavėjų skaičius turėtų pasiekti 2.000.

nuotrauka::1left

Šiuo metu „Pigu“ kviečia potencialius partnerius registruotis e. parduotuvėje „Pigu.lt“ ir užpildyti paraišką. Pirmiems prisiregistravusiems pusę metų siūloma prekiauti be mėnesinio mokesčio. Beje, be mėnesinio mokesčio, teks mokėti komisinius mokesčius nuo parduotų prekių, priklausomai pagal prekių kategorijas.

„Partnerių pasirinkimui skirsime didelį dėmesį – visų pirma esame įsipareigoję savo pirkėjams teikti kokybišką paslaugą. Mums svarbu, kad prie platformos prisijungtų kuo daugiau pardavėjų, todėl į kiekvieną paraišką – tiek didelių ir žinomų žaidėjų, tiek smulkiųjų verslininkų – žiūrėsime labai atsakingai“, – teigia D. Liulys.

Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas, sako, kad atsirenkant partnerius prioritetas teikiamas tiems, kurie padės užtikrinti klientui geriausią pasiūlymą. Šiuo atveju svarbūs keli dalykai: kaina, pristatymo terminai ir pardavėjo reitingas. Tai, kurioje pozicijoje e. parduotuvėje bus rodoma prekė, priklausys nuo visų šių rodiklių.

„Pigu“ per metus aplankoma šimtą milijonų kartų, praeitą mėnesį apsilankė 6 mln. vartotojų, nors dar net ne Kalėdos. Išskirtinis mūsų bruožas tas, kad e. parduotuvėje daug kas palieka atsiliepimus, kurie labai naudingi kitiems pirkėjams. Dabar daugiau nei 150.000 prekių turi įvairių atsiliepimų“, – sako E. Kačerauskas.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. Eur apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų.

Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.

Kol kas be logistikos

Vytautas Vorobjovas, elektroninės komercijos ekspertas, VŽ sako, kad šis „Pigu“ žingsnis yra pakankamai globalios tendencijos apraiška Lietuvoje – daugelis įmonių, kurios turi ištikimų pirkėjų, pradeda suprasti, kad klientų srautas turi didžiulę vertę ir kad galima uždirbti ne tik pardavinėjant savo prekes, bet ir prileidžiant prie to srauto kitus prekybininkus ir uždirbant iš to pinigus.

„Platformoms augimams prognozuojamas daug didesnis nei mažmeninei prekybai, jos augdamos atims rinkos dalį iš kitų žaidėjų, o srauto pritraukimo kainos kyla. Manau, naujiems žaidėjams platformos yra patogiausias kelias pasiekti vartotoją. „Walmart“, „Target“ irgi yra pavertę savo parduotuves platformomis. Dabar Lietuvoje turime „Pigu“ ir tai yra sveikintina žinia. Klausimas tik kaip paslauga bus išpildyta iš techninės, komercinės pusės, kaip sklandžiai kitų prekybininkų sistemos integruosis į „Pigu“ sistemas. Matome, kad šiame etape bendradarbiavimas neapims logistikos, „Pigu“ neduos pardavėjams sandėlių, įdomu kaip keisis ateityje“, – samprotauja V. Vorobjovas. 

D. Liulio teigimu, įmonės plėtojamų projektų sąraše yra logistikos projektas, kurio tikslas – pasiūlyti partneriams prekių saugojimo, atrinkimo ir išsiuntimo klientams paslaugą. Planuojama, kad jis bus užbaigtas per dvejus metus.

„Savo sandėlių nestatome, bet turime keletą vietų, kuriose galime plėsti savo sandėlių plotą. Logistikos projektai reikalauja didelių laiko ir finansinių investicijų“, – teigia D. Liulys.

Ruošiasi parduoti

VŽ rašė, kad Lenkijos fondo MCI artimiausiame planavimo horizonte, be abejonės, yra tikslas parduoti jam priklausančių e. parduotuvių „Pigu“ ir „Morele“ kontrolinius akcijų paketus. Įdomiausia, ar pirkėjas bus didesnio kalibro finansinis investuotojas, o gal strateginis – toks kaip „Amazon“ ar „Alibaba“, jeigu europinei plėtrai pasirinktų įsigijimo kelią, ir, žinoma, kokią sumą jis būtų pasirengęs sumokėti.

Finansinis investuotojas MCI, kurio kapitalą sudaro daugiausia pensijų fondų, draudimo įmonių ir bankų lėšos, 2015 m. liepą įsigijęs 51% bendrovės „Pigu“ akcijų, pasitvirtino strateginį planą, kuriame numatė būdus, kaip padidinti įmonės vertę, ir terminus, per kiek laiko tai bus padaryta. Veikiausiai kai kuriuos reikšmingus veiklos rodiklius jau pavyko pasiekti, o artimoje perspektyvoje turėtų įvykti sandoris, mano rinkos žinovai.

Apie tai, kad su „Pigu“ susijusių reikalų daugėja, VŽ užsimena Baltijos šalių įmonių susijungimų ir įsigijimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinkos dalyviai.

Galima svarstyti, apie kokį sandorį išgirsime – naują MCI fondo įsigijimą, dar sustiprinsiantį e. komercijos portfelį, kuriame jau yra „Pigu“ ir „Morele“, ar pastarųjų įmonių pardavimą.

Greičiausiai niekas labai nenustebtų, tarkime, spalio viduryje išgirdęs, kad prie „Pigu“ grupės prijungiama dar viena naujai fondo įsigyta bendrovė, siekiant toliau užtikrinti augimą ir veiklos mastą, taip pat galėtų būti žinia, kad įmonę „Pigu“ nupirko „Amazon“ arba „Alibaba“, nes tiek JAV e. prekybos milžinė „Amazon“, tiek Kinijos prekybininkė „Alibaba“ turi plėtros planų Europoje – tad kodėl gi šiame etape negalėtų atsirasti Lietuva. Juolab kad Jackas Ma, „Alibaba“ įkūrėjas, asmeniškai lankėsi Vilniuje, o „Amazon“ jau įsteigė įmonę „Amazon Data Services“ Estijoje.

Martynui Visockui, „Alpha Advisors“ partneriui, akivaizdu, kad fondas MCI iš turimų e. prekybos bendrovių siekia suformuoti kuo didesnį regioninį junginį, kuris galėtų pritraukti didžiausių pasaulio žaidėjų dėmesį.

„Pigu“ ir „Morele“ sujungimo pagrindinė priežastis išties buvo siekis padidinti abiejų įmonių pardavimo perspektyvas. Tikėtina, kad ateityje bus jungiamasi dar su kuriuo nors Vidurio ir Rytų Europos e. komercijos dalyviu“, – prognozuoja M. Visockas. 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
10:41
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
09:20
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Studija: TOP 10 vartojimo tendencijų 2020 m. Premium

Tarptautinės tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ išleistoje kasmetinėje studijoje identifikuojamos...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau