„Pigu“ tampa platforma 

Publikuota: 2019-09-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, valdanti tris internetines parduotuves Baltijos šalyse, tampa platforma, kurioje savo virtualius prekystalius už mėnesinį mokestį siūloma turėti ir kitiems prekybininkams. Planuojama, kad po penkerių metų trečiųjų šalių pardavimai sudarys pusę „Pigu“ apyvartos.

Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, tikisi, kad transformavus įmonę į platformą verslo augimas paspartės 2-3 kartus. Šiuo metu metinis augimas neviršija 20%.

„Šiuo savo žingsniu ne tik pradedame naują verslo plėtros etapą, bet ir įgaliname vietos verslą augti. Norime smulkiam ir vidutiniam verslui atverti e. prekybos vartus, kurie iki šiol buvo daugiausia didžiųjų žaidėjų laukas. Mūsų per daugiau nei dešimtmetį sukaupta patirtis, puikiai išvystyta infrastruktūra gali trijų Baltijos šalių smulkųjį ir vidutinį verslą pakylėti į kitą lygį. Tikime, kad būtent smulkusis verslas yra šalies ekonomikos stuburas, ir matome didelių perspektyvų augti kartu su juo“, – sako D. Liulys.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/29?placement=

Pasak jo, tai, kad nereikės patiems kurti e. parduotuvės, investuoti ir dirbti pritraukiant klientų srautus, o bus galima iškart gauti priėjimą prie didžiausio klientų srauto Baltijos šalyse, įgalins smulkųjį ir vidutinį verslą siekti ambicingesnių tikslų. Anksčiau visi prekybininkai „Pigu“ laikydavo konkurentu, nuo šiol tampama partneriais. Kiekvienas gali prekiauti įmonės platformoje, ir tikimasi, kad partnerių skaičius per metus pasieks apie 2.000, sako pašnekovas.

„Marketplace“ principu paremta prekyba nėra naujas sprendimas pasauliniu mastu, tai puikiai užsienio šalyse veikianti ir pasiteisinusi praktika. „Amazon“, „Alibaba“ platformose mėnesinis mokestis yra šiek tiek didesnis nei tas, kurį mes imsime (39 Eur/mėn.). Beje, jis dar priklausys nuo asortimento pločio, bendradarbiavimo trukmės. Esame tikri, kad šis sprendimas labai reikalingas Lietuvos, Latvijos ir Estijos verslui bei vartotojams, ir turi perspektyvą“, – teigia D. Liulys.

Platforma atveriama tik juridiniams asmenims. Planuojama, kad „Pigu“ daugės mados prekių, drabužių, avalynės, namų apyvokos ir sporto prekių, knygų, vaistų.

„Su šviežio maisto pardavėjais pradėsime kalbėti kitais metais, nes šis segmentas reikalauja kitokių logistikos sprendimų“, – sako D. Liulys.

Tikslių investicijų, pareikalavusių transformuojantis į platformą, įmonė neįvardija, bet, anot D. Liulio, jei anksčiau kasmet į IT ir kitas sistemas būdavo investuojama po 1 mln. Eur, tai šiemet investicijos išaugo iki 2 mln. Eur. Prie projekto dirbo 20 žmonių.

Iki žiemos švenčių „Pigu“ puslapyje turėtų pasirodyti pirmieji prekybininkai iš šalies. Per dvejus metus prekių asortimentą, kurį dabar sudaro 300.000 vnt., planuojama padidinti šešis kartus. Šiuo metu įmonė turi apie 1.000 tiekėjų, o per kelerius metus pardavėjų skaičius turėtų pasiekti 2.000.

nuotrauka::1left

Šiuo metu „Pigu“ kviečia potencialius partnerius registruotis e. parduotuvėje „Pigu.lt“ ir užpildyti paraišką. Pirmiems prisiregistravusiems pusę metų siūloma prekiauti be mėnesinio mokesčio. Beje, be mėnesinio mokesčio, teks mokėti komisinius mokesčius nuo parduotų prekių, priklausomai pagal prekių kategorijas.

„Partnerių pasirinkimui skirsime didelį dėmesį – visų pirma esame įsipareigoję savo pirkėjams teikti kokybišką paslaugą. Mums svarbu, kad prie platformos prisijungtų kuo daugiau pardavėjų, todėl į kiekvieną paraišką – tiek didelių ir žinomų žaidėjų, tiek smulkiųjų verslininkų – žiūrėsime labai atsakingai“, – teigia D. Liulys.

Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas, sako, kad atsirenkant partnerius prioritetas teikiamas tiems, kurie padės užtikrinti klientui geriausią pasiūlymą. Šiuo atveju svarbūs keli dalykai: kaina, pristatymo terminai ir pardavėjo reitingas. Tai, kurioje pozicijoje e. parduotuvėje bus rodoma prekė, priklausys nuo visų šių rodiklių.

„Pigu“ per metus aplankoma šimtą milijonų kartų, praeitą mėnesį apsilankė 6 mln. vartotojų, nors dar net ne Kalėdos. Išskirtinis mūsų bruožas tas, kad e. parduotuvėje daug kas palieka atsiliepimus, kurie labai naudingi kitiems pirkėjams. Dabar daugiau nei 150.000 prekių turi įvairių atsiliepimų“, – sako E. Kačerauskas.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. Eur apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų.

Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.

Kol kas be logistikos

Vytautas Vorobjovas, elektroninės komercijos ekspertas, VŽ sako, kad šis „Pigu“ žingsnis yra pakankamai globalios tendencijos apraiška Lietuvoje – daugelis įmonių, kurios turi ištikimų pirkėjų, pradeda suprasti, kad klientų srautas turi didžiulę vertę ir kad galima uždirbti ne tik pardavinėjant savo prekes, bet ir prileidžiant prie to srauto kitus prekybininkus ir uždirbant iš to pinigus.

„Platformoms augimams prognozuojamas daug didesnis nei mažmeninei prekybai, jos augdamos atims rinkos dalį iš kitų žaidėjų, o srauto pritraukimo kainos kyla. Manau, naujiems žaidėjams platformos yra patogiausias kelias pasiekti vartotoją. „Walmart“, „Target“ irgi yra pavertę savo parduotuves platformomis. Dabar Lietuvoje turime „Pigu“ ir tai yra sveikintina žinia. Klausimas tik kaip paslauga bus išpildyta iš techninės, komercinės pusės, kaip sklandžiai kitų prekybininkų sistemos integruosis į „Pigu“ sistemas. Matome, kad šiame etape bendradarbiavimas neapims logistikos, „Pigu“ neduos pardavėjams sandėlių, įdomu kaip keisis ateityje“, – samprotauja V. Vorobjovas. 

D. Liulio teigimu, įmonės plėtojamų projektų sąraše yra logistikos projektas, kurio tikslas – pasiūlyti partneriams prekių saugojimo, atrinkimo ir išsiuntimo klientams paslaugą. Planuojama, kad jis bus užbaigtas per dvejus metus.

„Savo sandėlių nestatome, bet turime keletą vietų, kuriose galime plėsti savo sandėlių plotą. Logistikos projektai reikalauja didelių laiko ir finansinių investicijų“, – teigia D. Liulys.

Ruošiasi parduoti

VŽ rašė, kad Lenkijos fondo MCI artimiausiame planavimo horizonte, be abejonės, yra tikslas parduoti jam priklausančių e. parduotuvių „Pigu“ ir „Morele“ kontrolinius akcijų paketus. Įdomiausia, ar pirkėjas bus didesnio kalibro finansinis investuotojas, o gal strateginis – toks kaip „Amazon“ ar „Alibaba“, jeigu europinei plėtrai pasirinktų įsigijimo kelią, ir, žinoma, kokią sumą jis būtų pasirengęs sumokėti.

Finansinis investuotojas MCI, kurio kapitalą sudaro daugiausia pensijų fondų, draudimo įmonių ir bankų lėšos, 2015 m. liepą įsigijęs 51% bendrovės „Pigu“ akcijų, pasitvirtino strateginį planą, kuriame numatė būdus, kaip padidinti įmonės vertę, ir terminus, per kiek laiko tai bus padaryta. Veikiausiai kai kuriuos reikšmingus veiklos rodiklius jau pavyko pasiekti, o artimoje perspektyvoje turėtų įvykti sandoris, mano rinkos žinovai.

Apie tai, kad su „Pigu“ susijusių reikalų daugėja, VŽ užsimena Baltijos šalių įmonių susijungimų ir įsigijimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinkos dalyviai.

Galima svarstyti, apie kokį sandorį išgirsime – naują MCI fondo įsigijimą, dar sustiprinsiantį e. komercijos portfelį, kuriame jau yra „Pigu“ ir „Morele“, ar pastarųjų įmonių pardavimą.

Greičiausiai niekas labai nenustebtų, tarkime, spalio viduryje išgirdęs, kad prie „Pigu“ grupės prijungiama dar viena naujai fondo įsigyta bendrovė, siekiant toliau užtikrinti augimą ir veiklos mastą, taip pat galėtų būti žinia, kad įmonę „Pigu“ nupirko „Amazon“ arba „Alibaba“, nes tiek JAV e. prekybos milžinė „Amazon“, tiek Kinijos prekybininkė „Alibaba“ turi plėtros planų Europoje – tad kodėl gi šiame etape negalėtų atsirasti Lietuva. Juolab kad Jackas Ma, „Alibaba“ įkūrėjas, asmeniškai lankėsi Vilniuje, o „Amazon“ jau įsteigė įmonę „Amazon Data Services“ Estijoje.

Martynui Visockui, „Alpha Advisors“ partneriui, akivaizdu, kad fondas MCI iš turimų e. prekybos bendrovių siekia suformuoti kuo didesnį regioninį junginį, kuris galėtų pritraukti didžiausių pasaulio žaidėjų dėmesį.

„Pigu“ ir „Morele“ sujungimo pagrindinė priežastis išties buvo siekis padidinti abiejų įmonių pardavimo perspektyvas. Tikėtina, kad ateityje bus jungiamasi dar su kuriuo nors Vidurio ir Rytų Europos e. komercijos dalyviu“, – prognozuoja M. Visockas. 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Naujos baudos prekybininkams: iki 3% metinių pajamų 2

Įsigaliojo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pataisos, numatančios maksimalius...

Prekyba
15:28
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 1

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
13:47
„Rimi“ ir „Profisa“ sulaukė baudos už prekybą nesaugiais žaislais 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad UAB „Profisa“ ir UAB „Rimi Lietuva“ teikė į...

Prekyba
12:45
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
10:58
E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„Iki“ atidarė mokymų centrą Klaipėdoje 4

Prekybos tinklas „Iki“, metų pradžioje atidaręs pirmą „Iki akademiją“ Vilniuje, dabar tokį pat mokymų centrą...

Prekyba
2019.09.17
Prekybos plotų statistika: Vilnaus atotrūkis nuo regionų sumažėjo

Mažmeninės prekybos įmonėms 2018 m. pabaigoje priklausė 16.400 parduotuvių (0,3% daugiau negu 2017 m.). Jų...

Prekyba
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 18

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Sportland LT“ pelnas augo beveik dvigubai iki 3 mln. Eur

UAB „Sportland LT“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 2,924 mln. Eur grynojo pelno – beveik dvigubai...

Prekyba
2019.09.16
E. Sesemannas: „Rimi“ Lietuvoje siekia aukštesnės pozicijos Premium 10

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad į skaitmeninimo...

Prekyba
2019.09.16
J. J. Komaras: milijardas mažų degtinės buteliukų Premium

Lenkai kiekvienais metais išgeria vis daugiau alkoholio. Kartu keičiasi stipraus alkoholio gėrimo įpročiai ir...

Verslo klasė
2019.09.15
„Facebook“ skaitmeninė valiuta: keisis ir e. parduotuvės 3

Socialinio tinklo „Facebook“ dar tik planuojama paleisti kriptovaliuta „Libra“ sulaukia kritikos iš duomenų...

Prekyba
2019.09.15
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Trečią pagal dydį užeigų tinklą JK valdantis „Heineken“ parduoda 150 barų  Premium

Alaus gamintojas „Heineken“ liepą paskelbė parduodantis pusantro šimto barų Jungtinėje Karalystėje (JK),...

Statyba ir NT
2019.09.14
Elektroniniai arbatpinigiai: neaiški apmokestinimo sistema  5

Maitinimo versle arbatpinigiai sudaro mažiausiai pusę darbuotojų gaunamos algos. Maitinimo sektoriaus įmonių...

Prekyba
2019.09.14
„MV Group“ planuoja augti 10% 

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.14
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau