„Pigu“ tampa platforma 

Publikuota: 2019-09-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, valdanti tris internetines parduotuves Baltijos šalyse, tampa platforma, kurioje savo virtualius prekystalius už mėnesinį mokestį siūloma turėti ir kitiems prekybininkams. Planuojama, kad po penkerių metų trečiųjų šalių pardavimai sudarys pusę „Pigu“ apyvartos.

Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius, tikisi, kad transformavus įmonę į platformą verslo augimas paspartės 2-3 kartus. Šiuo metu metinis augimas neviršija 20%.

„Šiuo savo žingsniu ne tik pradedame naują verslo plėtros etapą, bet ir įgaliname vietos verslą augti. Norime smulkiam ir vidutiniam verslui atverti e. prekybos vartus, kurie iki šiol buvo daugiausia didžiųjų žaidėjų laukas. Mūsų per daugiau nei dešimtmetį sukaupta patirtis, puikiai išvystyta infrastruktūra gali trijų Baltijos šalių smulkųjį ir vidutinį verslą pakylėti į kitą lygį. Tikime, kad būtent smulkusis verslas yra šalies ekonomikos stuburas, ir matome didelių perspektyvų augti kartu su juo“, – sako D. Liulys.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/29?placement=

Pasak jo, tai, kad nereikės patiems kurti e. parduotuvės, investuoti ir dirbti pritraukiant klientų srautus, o bus galima iškart gauti priėjimą prie didžiausio klientų srauto Baltijos šalyse, įgalins smulkųjį ir vidutinį verslą siekti ambicingesnių tikslų. Anksčiau visi prekybininkai „Pigu“ laikydavo konkurentu, nuo šiol tampama partneriais. Kiekvienas gali prekiauti įmonės platformoje, ir tikimasi, kad partnerių skaičius per metus pasieks apie 2.000, sako pašnekovas.

„Marketplace“ principu paremta prekyba nėra naujas sprendimas pasauliniu mastu, tai puikiai užsienio šalyse veikianti ir pasiteisinusi praktika. „Amazon“, „Alibaba“ platformose mėnesinis mokestis yra šiek tiek didesnis nei tas, kurį mes imsime (39 Eur/mėn.). Beje, jis dar priklausys nuo asortimento pločio, bendradarbiavimo trukmės. Esame tikri, kad šis sprendimas labai reikalingas Lietuvos, Latvijos ir Estijos verslui bei vartotojams, ir turi perspektyvą“, – teigia D. Liulys.

Platforma atveriama tik juridiniams asmenims. Planuojama, kad „Pigu“ daugės mados prekių, drabužių, avalynės, namų apyvokos ir sporto prekių, knygų, vaistų.

„Su šviežio maisto pardavėjais pradėsime kalbėti kitais metais, nes šis segmentas reikalauja kitokių logistikos sprendimų“, – sako D. Liulys.

Tikslių investicijų, pareikalavusių transformuojantis į platformą, įmonė neįvardija, bet, anot D. Liulio, jei anksčiau kasmet į IT ir kitas sistemas būdavo investuojama po 1 mln. Eur, tai šiemet investicijos išaugo iki 2 mln. Eur. Prie projekto dirbo 20 žmonių.

Iki žiemos švenčių „Pigu“ puslapyje turėtų pasirodyti pirmieji prekybininkai iš šalies. Per dvejus metus prekių asortimentą, kurį dabar sudaro 300.000 vnt., planuojama padidinti šešis kartus. Šiuo metu įmonė turi apie 1.000 tiekėjų, o per kelerius metus pardavėjų skaičius turėtų pasiekti 2.000.

nuotrauka::1left

Šiuo metu „Pigu“ kviečia potencialius partnerius registruotis e. parduotuvėje „Pigu.lt“ ir užpildyti paraišką. Pirmiems prisiregistravusiems pusę metų siūloma prekiauti be mėnesinio mokesčio. Beje, be mėnesinio mokesčio, teks mokėti komisinius mokesčius nuo parduotų prekių, priklausomai pagal prekių kategorijas.

„Partnerių pasirinkimui skirsime didelį dėmesį – visų pirma esame įsipareigoję savo pirkėjams teikti kokybišką paslaugą. Mums svarbu, kad prie platformos prisijungtų kuo daugiau pardavėjų, todėl į kiekvieną paraišką – tiek didelių ir žinomų žaidėjų, tiek smulkiųjų verslininkų – žiūrėsime labai atsakingai“, – teigia D. Liulys.

Ernestas Kačerauskas, „Pigu“ rinkodaros vadovas, sako, kad atsirenkant partnerius prioritetas teikiamas tiems, kurie padės užtikrinti klientui geriausią pasiūlymą. Šiuo atveju svarbūs keli dalykai: kaina, pristatymo terminai ir pardavėjo reitingas. Tai, kurioje pozicijoje e. parduotuvėje bus rodoma prekė, priklausys nuo visų šių rodiklių.

„Pigu“ per metus aplankoma šimtą milijonų kartų, praeitą mėnesį apsilankė 6 mln. vartotojų, nors dar net ne Kalėdos. Išskirtinis mūsų bruožas tas, kad e. parduotuvėje daug kas palieka atsiliepimus, kurie labai naudingi kitiems pirkėjams. Dabar daugiau nei 150.000 prekių turi įvairių atsiliepimų“, – sako E. Kačerauskas.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. Eur apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų.

Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.

Kol kas be logistikos

Vytautas Vorobjovas, elektroninės komercijos ekspertas, VŽ sako, kad šis „Pigu“ žingsnis yra pakankamai globalios tendencijos apraiška Lietuvoje – daugelis įmonių, kurios turi ištikimų pirkėjų, pradeda suprasti, kad klientų srautas turi didžiulę vertę ir kad galima uždirbti ne tik pardavinėjant savo prekes, bet ir prileidžiant prie to srauto kitus prekybininkus ir uždirbant iš to pinigus.

„Platformoms augimams prognozuojamas daug didesnis nei mažmeninei prekybai, jos augdamos atims rinkos dalį iš kitų žaidėjų, o srauto pritraukimo kainos kyla. Manau, naujiems žaidėjams platformos yra patogiausias kelias pasiekti vartotoją. „Walmart“, „Target“ irgi yra pavertę savo parduotuves platformomis. Dabar Lietuvoje turime „Pigu“ ir tai yra sveikintina žinia. Klausimas tik kaip paslauga bus išpildyta iš techninės, komercinės pusės, kaip sklandžiai kitų prekybininkų sistemos integruosis į „Pigu“ sistemas. Matome, kad šiame etape bendradarbiavimas neapims logistikos, „Pigu“ neduos pardavėjams sandėlių, įdomu kaip keisis ateityje“, – samprotauja V. Vorobjovas. 

D. Liulio teigimu, įmonės plėtojamų projektų sąraše yra logistikos projektas, kurio tikslas – pasiūlyti partneriams prekių saugojimo, atrinkimo ir išsiuntimo klientams paslaugą. Planuojama, kad jis bus užbaigtas per dvejus metus.

„Savo sandėlių nestatome, bet turime keletą vietų, kuriose galime plėsti savo sandėlių plotą. Logistikos projektai reikalauja didelių laiko ir finansinių investicijų“, – teigia D. Liulys.

Ruošiasi parduoti

VŽ rašė, kad Lenkijos fondo MCI artimiausiame planavimo horizonte, be abejonės, yra tikslas parduoti jam priklausančių e. parduotuvių „Pigu“ ir „Morele“ kontrolinius akcijų paketus. Įdomiausia, ar pirkėjas bus didesnio kalibro finansinis investuotojas, o gal strateginis – toks kaip „Amazon“ ar „Alibaba“, jeigu europinei plėtrai pasirinktų įsigijimo kelią, ir, žinoma, kokią sumą jis būtų pasirengęs sumokėti.

Finansinis investuotojas MCI, kurio kapitalą sudaro daugiausia pensijų fondų, draudimo įmonių ir bankų lėšos, 2015 m. liepą įsigijęs 51% bendrovės „Pigu“ akcijų, pasitvirtino strateginį planą, kuriame numatė būdus, kaip padidinti įmonės vertę, ir terminus, per kiek laiko tai bus padaryta. Veikiausiai kai kuriuos reikšmingus veiklos rodiklius jau pavyko pasiekti, o artimoje perspektyvoje turėtų įvykti sandoris, mano rinkos žinovai.

Apie tai, kad su „Pigu“ susijusių reikalų daugėja, VŽ užsimena Baltijos šalių įmonių susijungimų ir įsigijimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinkos dalyviai.

Galima svarstyti, apie kokį sandorį išgirsime – naują MCI fondo įsigijimą, dar sustiprinsiantį e. komercijos portfelį, kuriame jau yra „Pigu“ ir „Morele“, ar pastarųjų įmonių pardavimą.

Greičiausiai niekas labai nenustebtų, tarkime, spalio viduryje išgirdęs, kad prie „Pigu“ grupės prijungiama dar viena naujai fondo įsigyta bendrovė, siekiant toliau užtikrinti augimą ir veiklos mastą, taip pat galėtų būti žinia, kad įmonę „Pigu“ nupirko „Amazon“ arba „Alibaba“, nes tiek JAV e. prekybos milžinė „Amazon“, tiek Kinijos prekybininkė „Alibaba“ turi plėtros planų Europoje – tad kodėl gi šiame etape negalėtų atsirasti Lietuva. Juolab kad Jackas Ma, „Alibaba“ įkūrėjas, asmeniškai lankėsi Vilniuje, o „Amazon“ jau įsteigė įmonę „Amazon Data Services“ Estijoje.

Martynui Visockui, „Alpha Advisors“ partneriui, akivaizdu, kad fondas MCI iš turimų e. prekybos bendrovių siekia suformuoti kuo didesnį regioninį junginį, kuris galėtų pritraukti didžiausių pasaulio žaidėjų dėmesį.

„Pigu“ ir „Morele“ sujungimo pagrindinė priežastis išties buvo siekis padidinti abiejų įmonių pardavimo perspektyvas. Tikėtina, kad ateityje bus jungiamasi dar su kuriuo nors Vidurio ir Rytų Europos e. komercijos dalyviu“, – prognozuoja M. Visockas. 

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
05:45
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Mokslu grįstas apsipirkimo gidas: kaip neišleisti per daug 

Pasiklydę tarp lentynose sumaniai perdėliotų prekių, suvilioti akcijų, prisirinkę per daug ar ne to, ko iš...

Laisvalaikis
2019.11.09
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
„Kesko Senukai“ planuose iki 2022 m. – 100 mln. Eur investicijos

„Kesko Senukai“, įgyvendindami per 100 mln. Eur investicijų planą, atidarė didžiausią tinklo parduotuvę...

Prekyba
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
„Google Play“ ir „Apple App Store“ žmonės per ketvirtį išleido 22 mlrd. USD Premium

Mobiliųjų paslaugų vartotojai visame pasaulyje trečiąjį šių metų ketvirtį „Google Play“ ir „Apple App Store“...

Paslaugos
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Prekybinį plotą efektyviausiai panaudoja „Maxima“, našiausi darbuotojai – tinkle „Lidl“ Premium

Tiek pelno, tiek apyvartos požiūriu prekybos tinklas „Maxima“ efektyviausiai panaudoja turimą plotą.

Prekyba
2019.11.07
Analitikai esmingai keičia požiūrį į „Aprangos“ akcijas Premium

Pasaulio biržose trečiadienį išsilaikė teigiamas fonas. Baltijos biržoje rezultatų proveržiu rinką...

Rinkos
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau