Tyrimas dėl skelbimų rinkos pradėtas, gal at(si)ras ir konkurencijos

Publikuota: 2019-09-03
Prasidėjęs tyrimas yra šansas suardyti tarptautinius įmonių voratinklius, o rinkos lyderiams paneigti įtarimus, kad skelbimų rinkoje yra piktnaudžiaujama.
Patriko Stollarzo (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Prasidėjęs tyrimas yra šansas suardyti tarptautinius įmonių voratinklius, o rinkos lyderiams paneigti įtarimus, kad skelbimų rinkoje yra piktnaudžiaujama. Patriko Stollarzo (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Didžiausių specializuotų skelbimų portalų galimi tarpusavio ryšiai (buvę ar esami) rinkai kelia įtarimų, nemažai kam atrodo, kad kainos kyla neatsitiktinai. Todėl labai įdomu, kaip situaciją įvertins konkurencijos priežiūros sargai, kurių dėmesio dabar šis sektorius sulauks daugiau.

Konkurencijos tarybai pradėjus tyrimą dėl galimo piktnaudžiavimo dominuojama padėtimi specializuotų skelbimų rinkoje, lyderiams teks atskleisti savo kainodarą ir atsakyti į nemažai sudėtingų klausimų.

Nepagrįsti tyrimai nervina, bet ar šiuo atveju galime sakyti, kad institucija kabinėjasi be priežasties? Pats prasidėjusio tyrimo faktas dabar besipiktinančius konkurentus ir vartotojus turėtų nuraminti: jeigu rinka stebima – tai visiems į sveikatą!

Jei jūs antrinėje rinkoje retai ką parduodate, apie skelbimų svetainių kainodarą galbūt aiškios nuomonės neturite, bet įmonės, kurių produktai kone kasdien ten šmėžuoja, gali labai tiksliai išdėstyti, kada ir kiek brango skelbimų portalų paslaugos.

Kai klausiame, kodėl nesirenka alternatyvų, jie mums atsako, kad kartkartėmis pabando kelti skelbimus ir kitur, bet efektas nepalyginamas. Tad verčiau sumokėti brangiai, bet gauti gerą paslaugą, sako pašnekovai.

Skelbimų portalų rinka visai panaši į bankų sektorių – čia konkurentų vos keli tie patys skandinavų bankai, siūlantys ir gerą paslaugą, bet ir piktinantys aukštais paslaugų įkainiais.

Esminiai pokyčiai Lietuvos skelbimų rinkoje įvyko dar prieš ketverius metus, kai skelbimų portalų grupė lyderė įsigijo antrą rinkos žaidėją. Labai greitai buvo įvykdytas kitas sandoris, kai buvo parduota dalis skelbimų portalų užsienyje esančiam fondui. Ta prieš ketverius metus buvusi situacija iš tiesų kelia įvairių minčių. Galima žavėtis konkurencijos teisės ir mokesčių žinovais, gebančiais profesionaliai raizgyti tarptautinius įmonių voratinklius, kuriuose pranyksta tikrųjų verslus kontroliuojančių asmenų vardai. Kai dabar klausiame Šarūno Keserausko, Konkurencijos tarybos pirmininko, apie aplinkybes, kuriomis remiantis buvo priimti sprendimai leisti susijungti pirmam ir antram žaidėjams, jis sako, kad buvo tikrinama, kas yra įmonių akcininkai, ir ta informacija rodė, kad kontroliuojantys asmenys yra skirtingi. Jis pripažįsta, kad pokyčių ir rokiruočių tarp akcininkų buvo nemažai iki įmonių susijungimo ir po jo.

Ar buvo paslėpti tikrieji kontroliuojantys asmenys, panaudojant įmonių ir fondų grandines, be išsamaus tyrimo sunku atsakyti. Šiais laikais valstybės institucijos turi pakankamai įrankių informacijai gauti (ypač ES ribose) apie juridinių asmenų akcininkus ir naudos gavėjus, yra įvairių susitarimų dėl informacijos apsikeitimo, tiek dvišalių, tiek ES lygiu. VŽ viliasi, kad Konkurencijos taryba savu laiku visais jais pasinaudojo.

Kai kuriems teisininkams ir šiandien neaišku, iš kokių aplinkybių tuomet Konkurencijos taryba sprendė, kad visi portalai nebuvo kontroliuojami to paties asmens ar asmenų grupės. Kita vertus, jei vienas asmuo per įmonių grandinę valdo pusę portalų, o kitą pusę portalų per kitas įmones valdo kitas asmuo, ir jei abu asmenys yra esami ar buvę bendradarbiai, tai nereiškia, kad visi portalai yra vienose rankose, nes įstatymas nedraudžia draugams ar pažįstamiems asmenims valdyti tos pačios rinkos dalyvių.

Į įdomią padėtį patenka naujasis skelbimų portalų savininkas, kuris galbūt bus atsakingas dėl praeityje įgytos dominuojamos padėties ir piktnaudžiavimo.

VŽ nuomone, dėl kainų – per aukštų, nepagrįstų – galima bambėti, bet dėl jų pykti negalime, ypač jei jos iš tikrųjų pakilo lyderiams nederinant kainodaros. Dėl ko galima piktintis, tai dėl machinacijų, kai slepiami tikrieji verslų savininkai, slapstomasi nuo konkurencijos priežiūros sargų.

Duokdie, kad Konkurencijos tarybai užtektų parako visa tai ištirti. O šis jau prasidėjęs tyrimas, ko gero, atgrasys nuo tolesnio piktnaudžiavimo, jei jis yra.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Mokslu grįstas apsipirkimo gidas: kaip neišleisti per daug 

Pasiklydę tarp lentynose sumaniai perdėliotų prekių, suvilioti akcijų, prisirinkę per daug ar ne to, ko iš...

Laisvalaikis
2019.11.09
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
„Kesko Senukai“ planuose iki 2022 m. – 100 mln. Eur investicijos

„Kesko Senukai“, įgyvendindami per 100 mln. Eur investicijų planą, atidarė didžiausią tinklo parduotuvę...

Prekyba
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
„Google Play“ ir „Apple App Store“ žmonės per ketvirtį išleido 22 mlrd. USD Premium

Mobiliųjų paslaugų vartotojai visame pasaulyje trečiąjį šių metų ketvirtį „Google Play“ ir „Apple App Store“...

Paslaugos
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Prekybinį plotą efektyviausiai panaudoja „Maxima“, našiausi darbuotojai – tinkle „Lidl“ Premium

Tiek pelno, tiek apyvartos požiūriu prekybos tinklas „Maxima“ efektyviausiai panaudoja turimą plotą.

Prekyba
2019.11.07
Analitikai esmingai keičia požiūrį į „Aprangos“ akcijas Premium

Pasaulio biržose trečiadienį išsilaikė teigiamas fonas. Baltijos biržoje rezultatų proveržiu rinką...

Rinkos
2019.11.06
Statistikos departamentas išanalizavo, kaip keitėsi didmeninė prekyba pagal prekių grupes

Statistikos departamentas skelbia kas penkerius metus atliekamos didmeninės prekybos įmonių apyvartos...

Prekyba
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau