Tyrimas dėl skelbimų rinkos pradėtas, gal at(si)ras ir konkurencijos

Publikuota: 2019-09-03
Prasidėjęs tyrimas yra šansas suardyti tarptautinius įmonių voratinklius, o rinkos lyderiams paneigti įtarimus, kad skelbimų rinkoje yra piktnaudžiaujama.
Patriko Stollarzo (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Prasidėjęs tyrimas yra šansas suardyti tarptautinius įmonių voratinklius, o rinkos lyderiams paneigti įtarimus, kad skelbimų rinkoje yra piktnaudžiaujama. Patriko Stollarzo (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Didžiausių specializuotų skelbimų portalų galimi tarpusavio ryšiai (buvę ar esami) rinkai kelia įtarimų, nemažai kam atrodo, kad kainos kyla neatsitiktinai. Todėl labai įdomu, kaip situaciją įvertins konkurencijos priežiūros sargai, kurių dėmesio dabar šis sektorius sulauks daugiau.

Konkurencijos tarybai pradėjus tyrimą dėl galimo piktnaudžiavimo dominuojama padėtimi specializuotų skelbimų rinkoje, lyderiams teks atskleisti savo kainodarą ir atsakyti į nemažai sudėtingų klausimų.

Nepagrįsti tyrimai nervina, bet ar šiuo atveju galime sakyti, kad institucija kabinėjasi be priežasties? Pats prasidėjusio tyrimo faktas dabar besipiktinančius konkurentus ir vartotojus turėtų nuraminti: jeigu rinka stebima – tai visiems į sveikatą!

Jei jūs antrinėje rinkoje retai ką parduodate, apie skelbimų svetainių kainodarą galbūt aiškios nuomonės neturite, bet įmonės, kurių produktai kone kasdien ten šmėžuoja, gali labai tiksliai išdėstyti, kada ir kiek brango skelbimų portalų paslaugos.

Kai klausiame, kodėl nesirenka alternatyvų, jie mums atsako, kad kartkartėmis pabando kelti skelbimus ir kitur, bet efektas nepalyginamas. Tad verčiau sumokėti brangiai, bet gauti gerą paslaugą, sako pašnekovai.

Skelbimų portalų rinka visai panaši į bankų sektorių – čia konkurentų vos keli tie patys skandinavų bankai, siūlantys ir gerą paslaugą, bet ir piktinantys aukštais paslaugų įkainiais.

Esminiai pokyčiai Lietuvos skelbimų rinkoje įvyko dar prieš ketverius metus, kai skelbimų portalų grupė lyderė įsigijo antrą rinkos žaidėją. Labai greitai buvo įvykdytas kitas sandoris, kai buvo parduota dalis skelbimų portalų užsienyje esančiam fondui. Ta prieš ketverius metus buvusi situacija iš tiesų kelia įvairių minčių. Galima žavėtis konkurencijos teisės ir mokesčių žinovais, gebančiais profesionaliai raizgyti tarptautinius įmonių voratinklius, kuriuose pranyksta tikrųjų verslus kontroliuojančių asmenų vardai. Kai dabar klausiame Šarūno Keserausko, Konkurencijos tarybos pirmininko, apie aplinkybes, kuriomis remiantis buvo priimti sprendimai leisti susijungti pirmam ir antram žaidėjams, jis sako, kad buvo tikrinama, kas yra įmonių akcininkai, ir ta informacija rodė, kad kontroliuojantys asmenys yra skirtingi. Jis pripažįsta, kad pokyčių ir rokiruočių tarp akcininkų buvo nemažai iki įmonių susijungimo ir po jo.

Ar buvo paslėpti tikrieji kontroliuojantys asmenys, panaudojant įmonių ir fondų grandines, be išsamaus tyrimo sunku atsakyti. Šiais laikais valstybės institucijos turi pakankamai įrankių informacijai gauti (ypač ES ribose) apie juridinių asmenų akcininkus ir naudos gavėjus, yra įvairių susitarimų dėl informacijos apsikeitimo, tiek dvišalių, tiek ES lygiu. VŽ viliasi, kad Konkurencijos taryba savu laiku visais jais pasinaudojo.

Kai kuriems teisininkams ir šiandien neaišku, iš kokių aplinkybių tuomet Konkurencijos taryba sprendė, kad visi portalai nebuvo kontroliuojami to paties asmens ar asmenų grupės. Kita vertus, jei vienas asmuo per įmonių grandinę valdo pusę portalų, o kitą pusę portalų per kitas įmones valdo kitas asmuo, ir jei abu asmenys yra esami ar buvę bendradarbiai, tai nereiškia, kad visi portalai yra vienose rankose, nes įstatymas nedraudžia draugams ar pažįstamiems asmenims valdyti tos pačios rinkos dalyvių.

Į įdomią padėtį patenka naujasis skelbimų portalų savininkas, kuris galbūt bus atsakingas dėl praeityje įgytos dominuojamos padėties ir piktnaudžiavimo.

VŽ nuomone, dėl kainų – per aukštų, nepagrįstų – galima bambėti, bet dėl jų pykti negalime, ypač jei jos iš tikrųjų pakilo lyderiams nederinant kainodaros. Dėl ko galima piktintis, tai dėl machinacijų, kai slepiami tikrieji verslų savininkai, slapstomasi nuo konkurencijos priežiūros sargų.

Duokdie, kad Konkurencijos tarybai užtektų parako visa tai ištirti. O šis jau prasidėjęs tyrimas, ko gero, atgrasys nuo tolesnio piktnaudžiavimo, jei jis yra.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
13:47
„Rimi“ ir „Profisa“ sulaukė baudos už prekybą nesaugiais žaislais 1

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad UAB „Profisa“ ir UAB „Rimi Lietuva“ teikė į...

Prekyba
12:45
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
10:58
E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 9

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
05:45
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„Iki“ atidarė mokymų centrą Klaipėdoje 3

Prekybos tinklas „Iki“, metų pradžioje atidaręs pirmą „Iki akademiją“ Vilniuje, dabar tokį pat mokymų centrą...

Prekyba
2019.09.17
Prekybos plotų statistika: Vilnaus atotrūkis nuo regionų sumažėjo

Mažmeninės prekybos įmonėms 2018 m. pabaigoje priklausė 16.400 parduotuvių (0,3% daugiau negu 2017 m.). Jų...

Prekyba
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 18

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 2

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Sportland LT“ pelnas augo beveik dvigubai iki 3 mln. Eur

UAB „Sportland LT“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 2,924 mln. Eur grynojo pelno – beveik dvigubai...

Prekyba
2019.09.16
E. Sesemannas: „Rimi“ Lietuvoje siekia aukštesnės pozicijos Premium 10

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad į skaitmeninimo...

Prekyba
2019.09.16
J. J. Komaras: milijardas mažų degtinės buteliukų Premium

Lenkai kiekvienais metais išgeria vis daugiau alkoholio. Kartu keičiasi stipraus alkoholio gėrimo įpročiai ir...

Verslo klasė
2019.09.15
„Facebook“ skaitmeninė valiuta: keisis ir e. parduotuvės 3

Socialinio tinklo „Facebook“ dar tik planuojama paleisti kriptovaliuta „Libra“ sulaukia kritikos iš duomenų...

Prekyba
2019.09.15
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Trečią pagal dydį užeigų tinklą JK valdantis „Heineken“ parduoda 150 barų  Premium

Alaus gamintojas „Heineken“ liepą paskelbė parduodantis pusantro šimto barų Jungtinėje Karalystėje (JK),...

Statyba ir NT
2019.09.14
Elektroniniai arbatpinigiai: neaiški apmokestinimo sistema  5

Maitinimo versle arbatpinigiai sudaro mažiausiai pusę darbuotojų gaunamos algos. Maitinimo sektoriaus įmonių...

Prekyba
2019.09.14
„MV Group“ planuoja augti 10% 

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.14
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau