Kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

Publikuota: 2019-08-06
Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalinės įsigijimų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalinės įsigijimų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, rodo 2019 m. pirmojo pusmečio vartotojų prašymų ir pasiteiravimų analizė.

Daugiau nei 2.000 vartotojų ir verslininkų ginčų per pirmąjį metų pusmetį išnagrinėjusi tarnyba stebi teigiamas tendencijas: apie pusė vartojimo ginčų išsprendžiama taikiai, o kai ginčo šalių sutaikyti nepavyksta ir sprendimas priimamas vartotojo naudai, didžioji dauguma tarnybos sprendimų yra įvykdomi.

2019 m. pirmąjį pusmetį įvykdyti 97% tarnybos komisijos nutarimų buvo patenkinti arba iš dalies patenkinti atsižvelgiant į vartotojų reikalavimus. Analizuojamu laikotarpiu vartotojų naudai priimti sprendimai sudarė apie 20% visų tarnyboje išnagrinėtų vartojimo ginčų, dar 20% atvejų vartotojų prašymai buvo atmesti kaip nepagrįsti.

„Nagrinėdami ginčą pirmenybę teikiame vartotojo ir verslininko dialogui bei ginčo šalių sutaikinimui, – išplatintame pranešime cituojama Neringa Ulbaitė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorė. – Siekdami užtikrinti vartotojų teisių apsaugą, pirmiausia siekiame visokeriopai šviesti vartotoją, ugdyti jo pasitikėjimą rinka bei skatinti gerąją verslo praktiką. Ir toliau skatiname verslininkus išnaudoti galimybes geranoriškai spręsti kylančius ginčus su vartotojais, kad ginčas neperaugtų į konfliktą.“

Tarnybos rezultatai rodo, kad 2019 m. pirmąjį pusmetį vartotojų domėjimasis savo teisėmis reikšmingai išaugo – jiems suteikta daugiau nei 10.000 konsultacijų telefonu, žodžiu ir el. paštu, kai tuo pačiu laikotarpiu 2018 m. šis rodiklis siekė kiek daugiau nei 8.000 konsultacijų.

Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalynės įsigijimų – net trečdalis vartotojų ir verslininkų ginčų, toliau rikiuojasi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių, buitinių prietaisų bei baldų įsigijimai.

Dažniausiai nesutarimų priežastimi tapo šių prekių kokybė, neatitikusi prekių komplektacija, asortimento neatitikimai, pardavėjų atsisakymas parduoti prekes už skelbiamą kainą arba vartotojams neužtikrinamos sąlygos tinkamai apžiūrėti prekę prieš ją įsigyjant.

Apsiperkantiems internetu rūpesčių kėlė vėluojančios pristatyti prekės, pardavėjo atsisakymas priimti grąžinamas prekes, nepagrįstai priskaičiuoti papildomi mokesčiai, užsakymo neatitikusios prekės arba pardavėjo atsisakymas pristatyti prekes nurodant, kad jų neturi, arba siūlant jas įsigyti brangiau.

Paslaugų sektoriuje daugiausiai nusiskundimų sulaukta dėl laisvalaikio paslaugų – neįvykę arba nekokybiškai suorganizuoti renginiai bei vartotojams negrąžinami už šiuos renginius sumokėti pinigai.

Reaguodama į augantį vartotojų prašymų skaičių, tarnyba inicijavo susitikimą su vienu iš bilietų platintojų, kurio metu aptarė atšauktų bei perkeltų renginių problemą ir tolimesnius veiksmus vartotojų teisių apsaugos stiprinimui.

Taip pat nemažai vartotojų prašymų sulaukta dėl sporto klubų sutarčių nutraukimo, kai vartotojams atidžiai nesusipažinus su sutarties sąlygomis ir nustojus lankyti sporto klubą, mokėjimai buvo skaičiuojami ir toliau, iki kol nebuvo gautas sutarties atsisakymas iš vartotojo.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos...

Gazelė
05:50
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
05:45
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 2

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 8

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 5

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės 1

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 22

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau