Kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

Publikuota: 2019-08-06
Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalinės įsigijimų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalinės įsigijimų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, rodo 2019 m. pirmojo pusmečio vartotojų prašymų ir pasiteiravimų analizė.

Daugiau nei 2.000 vartotojų ir verslininkų ginčų per pirmąjį metų pusmetį išnagrinėjusi tarnyba stebi teigiamas tendencijas: apie pusė vartojimo ginčų išsprendžiama taikiai, o kai ginčo šalių sutaikyti nepavyksta ir sprendimas priimamas vartotojo naudai, didžioji dauguma tarnybos sprendimų yra įvykdomi.

2019 m. pirmąjį pusmetį įvykdyti 97% tarnybos komisijos nutarimų buvo patenkinti arba iš dalies patenkinti atsižvelgiant į vartotojų reikalavimus. Analizuojamu laikotarpiu vartotojų naudai priimti sprendimai sudarė apie 20% visų tarnyboje išnagrinėtų vartojimo ginčų, dar 20% atvejų vartotojų prašymai buvo atmesti kaip nepagrįsti.

„Nagrinėdami ginčą pirmenybę teikiame vartotojo ir verslininko dialogui bei ginčo šalių sutaikinimui, – išplatintame pranešime cituojama Neringa Ulbaitė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorė. – Siekdami užtikrinti vartotojų teisių apsaugą, pirmiausia siekiame visokeriopai šviesti vartotoją, ugdyti jo pasitikėjimą rinka bei skatinti gerąją verslo praktiką. Ir toliau skatiname verslininkus išnaudoti galimybes geranoriškai spręsti kylančius ginčus su vartotojais, kad ginčas neperaugtų į konfliktą.“

Tarnybos rezultatai rodo, kad 2019 m. pirmąjį pusmetį vartotojų domėjimasis savo teisėmis reikšmingai išaugo – jiems suteikta daugiau nei 10.000 konsultacijų telefonu, žodžiu ir el. paštu, kai tuo pačiu laikotarpiu 2018 m. šis rodiklis siekė kiek daugiau nei 8.000 konsultacijų.

Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia ginčų kilo dėl drabužių ir avalynės įsigijimų – net trečdalis vartotojų ir verslininkų ginčų, toliau rikiuojasi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių, buitinių prietaisų bei baldų įsigijimai.

Dažniausiai nesutarimų priežastimi tapo šių prekių kokybė, neatitikusi prekių komplektacija, asortimento neatitikimai, pardavėjų atsisakymas parduoti prekes už skelbiamą kainą arba vartotojams neužtikrinamos sąlygos tinkamai apžiūrėti prekę prieš ją įsigyjant.

Apsiperkantiems internetu rūpesčių kėlė vėluojančios pristatyti prekės, pardavėjo atsisakymas priimti grąžinamas prekes, nepagrįstai priskaičiuoti papildomi mokesčiai, užsakymo neatitikusios prekės arba pardavėjo atsisakymas pristatyti prekes nurodant, kad jų neturi, arba siūlant jas įsigyti brangiau.

Paslaugų sektoriuje daugiausiai nusiskundimų sulaukta dėl laisvalaikio paslaugų – neįvykę arba nekokybiškai suorganizuoti renginiai bei vartotojams negrąžinami už šiuos renginius sumokėti pinigai.

Reaguodama į augantį vartotojų prašymų skaičių, tarnyba inicijavo susitikimą su vienu iš bilietų platintojų, kurio metu aptarė atšauktų bei perkeltų renginių problemą ir tolimesnius veiksmus vartotojų teisių apsaugos stiprinimui.

Taip pat nemažai vartotojų prašymų sulaukta dėl sporto klubų sutarčių nutraukimo, kai vartotojams atidžiai nesusipažinus su sutarties sąlygomis ir nustojus lankyti sporto klubą, mokėjimai buvo skaičiuojami ir toliau, iki kol nebuvo gautas sutarties atsisakymas iš vartotojo.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
05:45
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 4

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau