Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą

Reklama publikuota: 2019-07-18
Saulės elektrinė ant „Maxima“ parduotuvės stogo.
svg svg
Saulės elektrinė ant „Maxima“ parduotuvės stogo.

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai įrodė Kaišiadorių vartotojų kooperatyvas ir prekybos centrai „Maxima“, įdiegę energetinio efektyvumo priemones bei deklaravę elektros sutaupymą ir tapę Pažangios energijos klubo nariais. Jų sprendimai ne tik prisideda prie mažesnių veiklos kaštų, bet ir pasaulinio tikslo kovoje su klimato kaita – iki 2050 m. padidinti energijos vartojimo efektyvumą iki 40%.

Kai kurie Lietuvos prekybos tinklai jau ne pirmus metus investuoja į energijos vartojimo sprendimus, padedančius efektyviau valdyti parduotuvių tinklą. Nauji sprendimai ne tik prisideda prie mažesnių veiklos kaštų – sutaupytų kelių dešimčių tūkstančių eurų, bet ir prie įmonės socialinės atsakomybės.

Mažais žingsniais energetinio efektyvumo link

„Pradėjome nuo labai mažų ir elementarių žingsnių, siekdami energetinio efektyvumo – buvusį apšvietimą atnaujinome LED lempomis. Pirmuosius vaisius raškome jau dabar ir džiaugiamės rezultatais. Iš esmės yra pakeista 9 parduotuvių prekybos salių ir pagalbinių patalpų apšvietimas, kitose procesas vyksta palaipsniui: perdegusias lempas keičiame naujomis LED“, – apie pokyčius Kaišiadorių vartotojų kooperatyvo parduotuvėse kalbėjo Viktoras Bieluckas, inžinierius.

Parduotuvėse pakeitus liuminescencines ir kaitrines lempas šiuolaikiškomis LED lempomis kooperatyvo sąskaitos už elektros energijos suvartojimą kiekvieną mėnesį, palyginti su praėjusių metų analogišku mėnesiu, yra mažesnės 10–15%.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Orientuojasi į apšvietimą, o ne aplinkos šildymą

23 parduotuves Kaišiadorių rajone turinčio kooperatyvo inžinierius pabrėžė, kad LED lempų veikimo laikas yra apie 50 kartų ilgesnis už įprastų kaitrinių ir penkis kartus – už liuminescensinių lempų veikimo laiką. Taip įmonė sutaupė laiko, kurį skirdavo techninei priežiūrai, nes reikėdavo dažnai keisti ne tik perdegusias lempas, bet ir šių lempų paleidimo įrangą. Per maždaug dvejus metus iš pakeistų daugiau kaip 300 LED lempų tik kelis kartus jas teko keisti naujomis.

Kalbėdamas apie privalumus, V. Bieluckas pabrėžė, kad LED lemputės neįkaista, nes šviesos dioduose energija šviesa paverčiama be nuostolių.

„Seniau kildavo didesnė grėsmė gaisrui: kaitrinės lemputės įkaisdavo, o kitose lempose naudojama toksinė medžiaga – gyvsidabris. LED gaminiai mechaninio lempos dužimo atveju nėra tiek pavojingi kaip kaitrinės, fluorescencinės ar gyvsidabrio lempos, todėl sumažinome riziką ne tik turtui, bet ir aplinkiniams. Dabar visa energija yra skirta pagrindiniam tikslui – apšvietimui, o ne aplinkai šildyti“, – džiaugėsi V. Bieluckas.

Pokyčiai neprasprūsta pro akis klientams

Dabar gaminamomis LED lempomis galima pakeisti visas iki tol naudotas, nes jos atitinka formas, cokolius bei dydžius – beveik visose parduotuvėse įtaisyti dvigubų lempų šviestuvai su 120 ar 150 cm ilgio lempomis. Didžiausios parduotuvės – „Girelė“ Kaišiadoryse ir „Gojus“ Kruonyje, o taip pat Palomenės, Pravieniškių, Gudienos, Darsūniškio ir kelios mažesnės parduotuvės jau pasitinka klientus atsinaujinusios, o per dvejus metus planuojama tai padaryti ir kitose.

V. Bieluckas pastebi, kad naujos priemonės, siekiant energetinio efektyvumo, ne tik duoda finansinės naudos, bet ir maloniai nuteikia pirkėjus. Pokyčius pastarieji įvertina teigiamai.

„Buvo ilgai svarstyta, kokią šviesos spalvą rinktis, nes iki šiol jos buvo skirtingos: keisdavome į tas, kurių turėjome. Dabar yra pasirinktas vienas šviesos spalvos standartas. Pakeitus apšvietimą buvo pasitelkta ir specialistės pagalba prekių asortimentui išdėstyti. Permainos įvyko ne tik parduotuvių apšvietime, bet ir pačioje parduotuvėje, o šie pasikeitimai nepraslysta pro akis mūsų klientams, kurie juos vertina itin palankiai“, – pasakojo Kaišiadorių vartotojų kooperatyvo specialistas.

nuotrauka::1 right

Nauda – visapusė

Kasdien skirtingo dydžio parduotuvėse „Maxima“ Lietuvoje, kurių paskutiniais duomenimis buvo 237-ios, kasdien apsilanko daugiau nei 550.000 pirkėjų. Tokiems įspūdingiems srautams aptarnauti reikalingos nemenkos sąnaudos, todėl nuspręsta investuoti į įvairius energijos vartojimo efektyvumą skatinančius sprendimus.

„Pagrindinė paskata investuoti į tvarią energetiką – siekis mažinti prekybos tinklo poveikį aplinkai ir taupyti veiklos sąnaudas. Įgyvendindami tokius sprendimus matome, kad nauda yra visapusė – energetiškai efektyvūs sprendimai taip pat yra ir finansiškai naudingi, o sutaupytas lėšas galima investuoti į inovacijas, kuriančias didesnę vertę suinteresuotoms šalims – klientams, darbuotojams, partneriams, aplinkai“, – teigė Irtautė Ščerbavičienė, „Maxima“ operacijų vadovė.

Reikia pažymėti, kad abi įmonės savo sutaupymus deklaravo ESO ir yra tapusios Pažangios energijos klubo narėmis.

Neefektyvių išteklių panaudojimo stebėsena

Kadangi didžioji dalis energijos suvartojama technologiniam šaldymui, diegiamos pažangios aplinką ir energiją tausojančios šaldymo sistemos bei panaudojama technologinio šaldymo metu atsirandanti šilumos energija. Be to, diegiami energiją tausojantys apšvietimo sprendimai bei statomos saulės jėgainės. Daugumoje parduotuvių „Maxima“ yra įdiegta energijos išteklių stebėjimui skirta automatizuota nuskaitymo sistema, kuri padeda identifikuoti neefektyviai naudojamus išteklius, leidžia suprasti, kur dar labiau galima efektyvinti energijos vartojimą.

Anot pašnekovės, kiekvienos inovacijos poveikis aplinkai ir kuriama nauda skiriasi. Tačiau efektyvumas aiškiausiai matosi vertinant tai, kiek energijos buvo pagaminta arba sutaupyta. Sprendinių nauda pamatuojama stebint automatizuotą išteklių vartojimo nuskaitymo sistemą. I. Ščerbavičienė atkreipė dėmesį, kad didelį potencialą turi diegiami atsinaujinantys energetikos sprendimai, pvz., saulės baterijos ant parduotuvių „Maxima“ stogų.

Sprendimai nėra akivaizdžiai matomi

Prekybos tinklo parduotuvėse besilankantiems vartotojams dauguma energetiškai efektyvių sprendimų nėra matomi, mat jie susiję su kondicionavimo sistemomis, apšvietimu, atsinaujinančios energijos šaltinių naudojimu. Tačiau tyrimai rodo, kad visuomenės sąmoningumas auga ir vartotojų pasirinkimui vis didesnę įtaką daro įmonių aplinkosaugiškai tvari ir atsakinga veikla.

„Aplinkai draugiškos inovacijos kol kas dar ganėtinai brangios, tai per ilgesnį laiką atsiperkantys sprendimai, todėl kartais sunku tiksliai pamatuoti jų kuriamą naudą. Tačiau technologijoms tobulėjant ir augant paklausai bei supratimui apie įvairiapuses, ne tik finansines naudas, tikime, kad šis iššūkis bėgant laikui tik mažės“, – įsitikinusi I. Ščerbavičienė.

Prekybos tinklas ir ateityje planuoja sprendimus, kurie mažins poveikį aplinkai bei veiklos sąnaudos: ir atnaujinant pastatus, ir pasitelkiant energijos vartojimą efektyvinančius inžinerinius sprendinius, o taip pat bus diegiami atsinaujinantys energijos šaltiniai. „Įrengiant saulės jėgaines ant parduotuvių stogų atliekama išsami inžinierinių konstrukcijų patikra siekiant užtikrinti pastatų saugumą. Svarstoma įgyvendinti ir kitus teigiamą poveikį aplinkai turinčius sprendimus“, – teigė „Maxima“ operacijų vadovė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
05:45
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
05:30
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
„Maxima grupės“ skolinimosi kapitalo rinkoje ambicijos – iki 1 mlrd. Eur

Kapitalo rinką dėl 300 mln. Eur obligacijų išleidimo žvalganti „Maxima grupė“ užsitikrino dokumentaciją...

Rinkos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
R. Kurlianskis: esu velnio neštas ir pamestas – man niekada nemokėjo, kad būčiau švelnus ir pūkuotas Premium 26

Raimondą Kurlianskį, vieną pagrindinių Dariaus Mockaus bendražygių, buvusių „MG Investment“ akcininkų, savo...

Prekyba
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Ką daryti, kai būni pirmas ir tebesi vienintelis: plėstis su franšizės partneriais Premium

Pasiūlius naujieną, kuri per kelerius metus ne tik įsitvirtina, atlaiko iššūkius, bet ir tebėra pirma ir...

Gazelė
2022.06.30
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
Neįtikėtini paralelinio importo nuotykiai Rusijoje Premium

Nutrūkus logistikos grandinėms tarp Rusijos ir Vakarų, šalies vyriausybė leido paralelinį importą – įvežti...

Pramonė
2022.06.29
Poilsio ir pramogų tandemas „NoriuNoriuNoriu“ bei „Laisvalaikio dovanos“ – jau ir „Ozo“ prekybos centre Verslo tribūna

Poilsio ir pramogų elektroninė parduotuvė „NoriuNoriuNoriu“ žengia į didžiuosius prekybos centrus. Nuo šiol...

Prekyba
2022.06.28
Parama turizmo verslui: kompensacijas gavo 100 paslaugų teikėjų

Pagal dvi turizmo sektoriui skirtas pagalbos dėl COVID-19 priemones, Ekonomikos ir inovacijų ministerija...

Gazelė
2022.06.28
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
Nubrėžta 5.000 Eur grynųjų riba: nesutaria, kaip tai paveiks šešėlį Premium 119

Seimas priėmė Atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribojimo įstatymo pataisas, kuriomis apriboti didesni nei...

Finansai
2022.06.28
Elektromobilių pirkėjai birželį paprašė per 300.000 Eur kompensacijų 7

Stebimas augantis naujus ir naudotus elektromobilius perkančių fizinių ir juridinių asmenų aktyvumas.

Automobiliai
2022.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku