Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą

Publikuota: 2019-07-18
Saulės elektrinė ant „Maxima“ parduotuvės stogo.
Saulės elektrinė ant „Maxima“ parduotuvės stogo.

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai įrodė Kaišiadorių vartotojų kooperatyvas ir prekybos centrai „Maxima“, įdiegę energetinio efektyvumo priemones bei deklaravę elektros sutaupymą ir tapę Pažangios energijos klubo nariais. Jų sprendimai ne tik prisideda prie mažesnių veiklos kaštų, bet ir pasaulinio tikslo kovoje su klimato kaita – iki 2050 m. padidinti energijos vartojimo efektyvumą iki 40%.

Kai kurie Lietuvos prekybos tinklai jau ne pirmus metus investuoja į energijos vartojimo sprendimus, padedančius efektyviau valdyti parduotuvių tinklą. Nauji sprendimai ne tik prisideda prie mažesnių veiklos kaštų – sutaupytų kelių dešimčių tūkstančių eurų, bet ir prie įmonės socialinės atsakomybės.

Mažais žingsniais energetinio efektyvumo link

„Pradėjome nuo labai mažų ir elementarių žingsnių, siekdami energetinio efektyvumo – buvusį apšvietimą atnaujinome LED lempomis. Pirmuosius vaisius raškome jau dabar ir džiaugiamės rezultatais. Iš esmės yra pakeista 9 parduotuvių prekybos salių ir pagalbinių patalpų apšvietimas, kitose procesas vyksta palaipsniui: perdegusias lempas keičiame naujomis LED“, – apie pokyčius Kaišiadorių vartotojų kooperatyvo parduotuvėse kalbėjo Viktoras Bieluckas, inžinierius.

Parduotuvėse pakeitus liuminescencines ir kaitrines lempas šiuolaikiškomis LED lempomis kooperatyvo sąskaitos už elektros energijos suvartojimą kiekvieną mėnesį, palyginti su praėjusių metų analogišku mėnesiu, yra mažesnės 10–15%.

Orientuojasi į apšvietimą, o ne aplinkos šildymą

23 parduotuves Kaišiadorių rajone turinčio kooperatyvo inžinierius pabrėžė, kad LED lempų veikimo laikas yra apie 50 kartų ilgesnis už įprastų kaitrinių ir penkis kartus – už liuminescensinių lempų veikimo laiką. Taip įmonė sutaupė laiko, kurį skirdavo techninei priežiūrai, nes reikėdavo dažnai keisti ne tik perdegusias lempas, bet ir šių lempų paleidimo įrangą. Per maždaug dvejus metus iš pakeistų daugiau kaip 300 LED lempų tik kelis kartus jas teko keisti naujomis.

Kalbėdamas apie privalumus, V. Bieluckas pabrėžė, kad LED lemputės neįkaista, nes šviesos dioduose energija šviesa paverčiama be nuostolių.

„Seniau kildavo didesnė grėsmė gaisrui: kaitrinės lemputės įkaisdavo, o kitose lempose naudojama toksinė medžiaga – gyvsidabris. LED gaminiai mechaninio lempos dužimo atveju nėra tiek pavojingi kaip kaitrinės, fluorescencinės ar gyvsidabrio lempos, todėl sumažinome riziką ne tik turtui, bet ir aplinkiniams. Dabar visa energija yra skirta pagrindiniam tikslui – apšvietimui, o ne aplinkai šildyti“, – džiaugėsi V. Bieluckas.

Pokyčiai neprasprūsta pro akis klientams

Dabar gaminamomis LED lempomis galima pakeisti visas iki tol naudotas, nes jos atitinka formas, cokolius bei dydžius – beveik visose parduotuvėse įtaisyti dvigubų lempų šviestuvai su 120 ar 150 cm ilgio lempomis. Didžiausios parduotuvės – „Girelė“ Kaišiadoryse ir „Gojus“ Kruonyje, o taip pat Palomenės, Pravieniškių, Gudienos, Darsūniškio ir kelios mažesnės parduotuvės jau pasitinka klientus atsinaujinusios, o per dvejus metus planuojama tai padaryti ir kitose.

V. Bieluckas pastebi, kad naujos priemonės, siekiant energetinio efektyvumo, ne tik duoda finansinės naudos, bet ir maloniai nuteikia pirkėjus. Pokyčius pastarieji įvertina teigiamai.

„Buvo ilgai svarstyta, kokią šviesos spalvą rinktis, nes iki šiol jos buvo skirtingos: keisdavome į tas, kurių turėjome. Dabar yra pasirinktas vienas šviesos spalvos standartas. Pakeitus apšvietimą buvo pasitelkta ir specialistės pagalba prekių asortimentui išdėstyti. Permainos įvyko ne tik parduotuvių apšvietime, bet ir pačioje parduotuvėje, o šie pasikeitimai nepraslysta pro akis mūsų klientams, kurie juos vertina itin palankiai“, – pasakojo Kaišiadorių vartotojų kooperatyvo specialistas.

nuotrauka::1 right

Nauda – visapusė

Kasdien skirtingo dydžio parduotuvėse „Maxima“ Lietuvoje, kurių paskutiniais duomenimis buvo 237-ios, kasdien apsilanko daugiau nei 550.000 pirkėjų. Tokiems įspūdingiems srautams aptarnauti reikalingos nemenkos sąnaudos, todėl nuspręsta investuoti į įvairius energijos vartojimo efektyvumą skatinančius sprendimus.

„Pagrindinė paskata investuoti į tvarią energetiką – siekis mažinti prekybos tinklo poveikį aplinkai ir taupyti veiklos sąnaudas. Įgyvendindami tokius sprendimus matome, kad nauda yra visapusė – energetiškai efektyvūs sprendimai taip pat yra ir finansiškai naudingi, o sutaupytas lėšas galima investuoti į inovacijas, kuriančias didesnę vertę suinteresuotoms šalims – klientams, darbuotojams, partneriams, aplinkai“, – teigė Irtautė Ščerbavičienė, „Maxima“ operacijų vadovė.

Reikia pažymėti, kad abi įmonės savo sutaupymus deklaravo ESO ir yra tapusios Pažangios energijos klubo narėmis.

Neefektyvių išteklių panaudojimo stebėsena

Kadangi didžioji dalis energijos suvartojama technologiniam šaldymui, diegiamos pažangios aplinką ir energiją tausojančios šaldymo sistemos bei panaudojama technologinio šaldymo metu atsirandanti šilumos energija. Be to, diegiami energiją tausojantys apšvietimo sprendimai bei statomos saulės jėgainės. Daugumoje parduotuvių „Maxima“ yra įdiegta energijos išteklių stebėjimui skirta automatizuota nuskaitymo sistema, kuri padeda identifikuoti neefektyviai naudojamus išteklius, leidžia suprasti, kur dar labiau galima efektyvinti energijos vartojimą.

Anot pašnekovės, kiekvienos inovacijos poveikis aplinkai ir kuriama nauda skiriasi. Tačiau efektyvumas aiškiausiai matosi vertinant tai, kiek energijos buvo pagaminta arba sutaupyta. Sprendinių nauda pamatuojama stebint automatizuotą išteklių vartojimo nuskaitymo sistemą. I. Ščerbavičienė atkreipė dėmesį, kad didelį potencialą turi diegiami atsinaujinantys energetikos sprendimai, pvz., saulės baterijos ant parduotuvių „Maxima“ stogų.

Sprendimai nėra akivaizdžiai matomi

Prekybos tinklo parduotuvėse besilankantiems vartotojams dauguma energetiškai efektyvių sprendimų nėra matomi, mat jie susiję su kondicionavimo sistemomis, apšvietimu, atsinaujinančios energijos šaltinių naudojimu. Tačiau tyrimai rodo, kad visuomenės sąmoningumas auga ir vartotojų pasirinkimui vis didesnę įtaką daro įmonių aplinkosaugiškai tvari ir atsakinga veikla.

„Aplinkai draugiškos inovacijos kol kas dar ganėtinai brangios, tai per ilgesnį laiką atsiperkantys sprendimai, todėl kartais sunku tiksliai pamatuoti jų kuriamą naudą. Tačiau technologijoms tobulėjant ir augant paklausai bei supratimui apie įvairiapuses, ne tik finansines naudas, tikime, kad šis iššūkis bėgant laikui tik mažės“, – įsitikinusi I. Ščerbavičienė.

Prekybos tinklas ir ateityje planuoja sprendimus, kurie mažins poveikį aplinkai bei veiklos sąnaudos: ir atnaujinant pastatus, ir pasitelkiant energijos vartojimą efektyvinančius inžinerinius sprendinius, o taip pat bus diegiami atsinaujinantys energijos šaltiniai. „Įrengiant saulės jėgaines ant parduotuvių stogų atliekama išsami inžinierinių konstrukcijų patikra siekiant užtikrinti pastatų saugumą. Svarstoma įgyvendinti ir kitus teigiamą poveikį aplinkai turinčius sprendimus“, – teigė „Maxima“ operacijų vadovė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Skubus prekių pristatymas: daugėja konkurentų „Barborai“, keičiasi B2B logistika Premium 4

Lietuvos startuolis sukūrė platformą „Lastmile“, per kurią miesto gyventojams ir įmonėms siūlo užsisakyti...

Prekyba
05:45
„Veggo“ patirtis: tegu palūkanos ir didesnės, bet gėrimus sukūrėme greičiau Premium 1

Smulkieji platintojai turi pasiūlyti ne tik išskirtinių produktų, bet ir ilgesnį mokėjimo atidėjimą, nei...

Gazelė
05:45
„Rivonos“ pajamos pernai augo 7%, šiemet tikisi minimalaus augimo 

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio kontroliuojama didmeninės prekybos, maisto...

Prekyba
2019.07.24
U. Neniškytė: laimę lemia dopamino ir dar trijų elementų balansas Premium 12

Laimė susideda iš skirtingų komponentų: atpildo, atitinkančio mūsų lūkesčius, pasiekiamų tikslų, džiugesio ir...

Rinkodara
2019.07.23
PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
2019.07.23
„Sanitex“ turi naują vadovą 5

15 metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete. Nauju...

Prekyba
2019.07.23
Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium 1

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
2019.07.23
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 4

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  4

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 4

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 6

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau