Skonio tyrimas patvirtino: GO Pilsner - mėgstamiausias 

Publikuota: 2019-07-10

Nealkoholinis alus kasmet vis populiaresnis – vis daugiau jo rūšių matome ir parduotuvių lentynose. Tačiau kurio iš jų skoniai geriausi? Ieškodama atsakymo į šį klausimą, bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko „aklą“ nealkoholinio alaus skonio tyrimą. Paaiškėjo, kad daugiausia pirmumo balų surinko „GO Pilsner“, kuris kartu yra ir perkamiausias nealkoholinis alus Lietuvoje.

Daugiausia pirmumo balų – „GO Pilsner“

Nealkoholinio alaus populiarumo augimas skaičiuojamas nebe procentais, o kartais. Pardavimų duomenys aiškiai parodo, kurios nealkoholinio alaus rūšys šalyje yra populiariausios. Tačiau ar rezultatai pasikeičia, kai balsuojame ne pinigine parduotuvės kasoje, o skonio receptoriais „aklame“ tyrime?

„Kokį gėrimą pasirinks vartotojas, lemia daug veiksnių: reklama, prekės ženklas, rekomendacijos, mada ir t. t. Visa tai papildo pagrindinį kriterijų – skonį. Mes atlikome „aklą“ skonio tyrimą ir pasižiūrėjome, kaip Lietuvos gyventojai vertina nealkoholinį alų pagal skirtingus skonio aspektus“, – sako „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.

Bendrovės tyrime gretinti 7 skirtingi, Lietuvoje parduodami nealkoholiniai alūs. Juos, atsižvelgiant į keliolika kriterijų, vertino 353 tyrimo dalyviai.

Susumavus rezultatus išaiškėjo ir Lietuvoje gaminamo nealkoholinio alaus skonio lyderis. Tyrimo dalyviai, ragaudami nealkoholinį alų, kurio pavadinimas ir gamintojas jiems nebuvo atskleistas, daugiausia pirmumo balų tarp visų šalies nealkoholinio alaus gamintojų skyrė „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) verdamam „GO Pilsner“.

Tyrimo dalyviai šiam gėrimui skyrė pirmą vietą pagal spalvos, aromato, kartumo, tirštumo bei skonio natūralumo kriterijus. Nė vienas lietuviškas nealkoholinis alus „GO Pilsner“ neprilygo ir poskonio, gaivumo bei skonio, lyginant su įprastu alumi, vertinimais.

Meistrystę sujungė su naujosiomis technologijomis

„Smagu, kad tyrimu palankiai įvertinas mūsų darbas. Asmeniškai man svarbu, kad „GO Pilsner“ itin išsiskyrė pagal skonio natūralumą. Šis kriterijus parodo visų alaus skoninių savybių harmoningumą“, – sako ŠUA vyriausioji aludarė Dalia Jočytė. Anot jos, tokius „GO Pilsner“ įvertinimus lėmė ne tik aludarių meistrystė, be ir naujausios technologijos.

„Aludarystė – labai senas amatas, tačiau dabar ją į priekį veda naujosios technologijos, be kurių negalima išvirti gero, kokybiško nealkoholinio alaus. Esame vieninteliai Lietuvos aludariai, turintys membraninės filtracijos įrangą, kuri iš gėrimo atskiria alkoholį, tačiau maksimaliai išsaugo alaus skonį ir aromatą.

Mūsų meistrystės prireikia verdant kokybišką alų, o technologijų – kai reikia „pradanginti“ jame esantį alkoholį“, – pasakoja vyriausioji aludarė.

Tuo tarpu seniausia nealkoholinio alaus gamybos technologija – sustabdyta fermentacija, kaip teigia D. Jočytė, neleidžia susidaryti alkoholiui, tačiau taip kartu stabdomas ir skonio susidarymas. Kiek naujesnė technologija – alaus kaitinimas, kuomet iš alaus išgarinamas alkoholis, tačiau tuomet taip pat nukenčia gėrimo skonis.

Populiarumą lemia geras skonis

I. Zoko teigimu, tyrimo dalyviai kaip pagrindinę nealkoholinio alaus įsigijimo priežastį nurodė jo skonį, gerokai rečiau respondentai minėjo kainą ar prieinamumą – galimybę įsigyti gėrimo.

Pasak ŠUA aludarės, šis tyrimas sklandžiai papildo ir esamus rinkos duomenis, liudijančius, kad „GO Pilsner“ – perkamiausias nealkoholinis alus šalyje. Tai patvirtina ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos sprendimas „GO Pilsner“ pripažinti populiariausiu nealkoholiniu alumi tiek 2018 m., tiek ir 2017 m.

„Anksčiau žinojome, kad „GO Pilsner“ populiariausias, o dabar, atlikus išsamų skonio tyrimą, aiškiai žinome, kodėl jis tokiu tapo. Manau, kad šiose alaus varžybose neblogai pasirodytų ir kitos „GO“ rūšys – kvietinis ar Pale Ale“, – sako D. Jočytė. Jos teigimu, ŠUA dabar yra daugiausia nealkoholinio alaus rūšių gaminantis Lietuvos aludaris, o „GO“ alaus linijai rimtą konkurenciją turėtų sudaryti ir naujasis „Švyturys Ekstra Nealkoholinis“ alus.

Kaip įvertinti nealkoholinio alaus kokybę

Nealkoholinio alaus skonį paprastai galime įvertinti ir kiekvienas mūsų. Tam, alaus someljė Jono Lingio teigimu, reikia atkreipti dėmesį vos į kelis dalykus.

„Kalbant apie šio gėrimo kokybinius parametrus, tai jis savo skoniu ir kvapu turi būti kuo panašesnis į įprastą alų. Ragaujant geriausiai tokį alų įsipilti į stiklinę ar taurę. Pirmiausia vertiname putą, kuri, jei gėrimas taisyklingai įpiltas, turėtų būti maždaug nykščio aukščio. Tuomet pauostom – pats gėrimas turėtų kvepėti lengvais salyklo ar apynių aromatais.

O po to ragaujame. Tą darome dviem gurkšniais: pirmasis mažesnis, antrasis kiek didesnis. Taip mūsų receptoriai prisipildys skonių. Nealkoholinio alaus burnoje teliūskuoti nereikia – gėrimą nurykite ir įvertinkite poskonį“, – sako alaus žinovas.

Anot jo, poskonis – svarbi nealkoholinio alaus savybė, į kurią daug dėmesio kreipiama ir alaus čempionatuose. Jis atskleidžia vadinamąjį gėrimo „kūną“. Pavyzdžiui, Lager tipo nealkoholinio alaus poskonis išsiskiria trumpu kartumu, dėl to mes norime jo ragauti daugiau.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ išsirinko pagrindinį rėmėją

Vienu pagrindinių „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ rėmėju tapo „Švyturys-Utenos alus“.

Rinkodara
16:45
„Corum“ Lietuvoje įsigijo dar vieną „Depo“ parduotuvę

Tarptautinė nekilnojamo turto (NT) investicijų fondų valdymo bendrovė „Corum“ įsigijo antrą Latvijos...

Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
14:00
Garso technikos paroda stebina lietuviškais gaminiais Premium

Lapkričio 22–24 d. Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“, rengiamoje IX tarptautinėje Hi-Fi garso technikos...

Laisvalaikis
11:45
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
05:45
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 4

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau