Lietuva turės įvertinti maisto produktų skirtumus ES 

Publikuota: 2019-06-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europos Komisijai paskelbus, kad mokslininkai nerado įrodymų, jog Europos Sąjungos rytinių ir vakarinių šalių rinkoms skirtų maisto produktų kokybė aiškiai skiriasi, Lietuvos teisingumo viceministrė sako, kad šalis pati turės įvertinti, ar dėl maisto sudėties skirtumų gali skirtis ir jo kokybė. 

„Mums, kaip Lietuvai, analizuojant EK paskelbtus rezultatus, reikės žiūrėti kiekvieną produktą atskirai ir įvertinti, ar sudėties skirtumas reiškia ir kokybės skirtumą“, – sakė viceministrė Irma Gudžiūnaitė konferencijoje , skirtoje ES projekto „Produktų dvejopos kokybės poveikis Lietuvos vartotojams“ tyrimų rezultatams.

Anot jos, EK ataskaitoje nurodomo tepamo sūrelio sudėtis Vokietijoje ir Lietuvoje labai skiriasi.

„Parduodamo Vokietijoje sūrelio sudėtis gana paprasta, iš kokių penkių ingridientų – sūris, druska, žolelės ir panašiai. Tuo tarpu Lietuvoje tas pats gamintojas, tas pats sūrelis, taip pat reklamuojamas, tačiau sudėtyje yra dar penki papildomi elementai, kaip kažkokios rūgštys, papildomai pridedančios skonines savybes“, – aiškino ji.

„Aš manau, kad sūrelio atveju čia būtų kokybės skirtumas ir turbūt būtų prastesnė kokybė Lietuvos rinkai, nei, pavyzdžiui, Vokietijoje“, – pridūrė viceministrė.

Jeigu paaiškėtų, kad skirtumai yra esminiai ir gali iškreipti vartotojų elgesį, gamintojams būtų taikoma atsakomybė ir skiriamos baudos. Tačiau produktas ir jo sudėtis turi būti išsamiai patikrinta ir palyginta bent trijose ES valstybėse. 

EK Teisingumo ir vartotojų generalinio direktorato vadovė Blanca Rodriguez Galindo sako, kad tyrimas atskleidė, jog kai kurių produktų sudėtis skiriasi, tačiau analizė nekalba apie jų kokybę. Be to, pasak jos, negalima teigti, kad skirtumai yra tarp Rytų ir Vakarų, Pietų arba Šiaurės Europos. 

Anot jos, kiekviena šalis turi pati įvertinti, ar skirtumai sumažina produktų kokybę, ar vartotojas yra klaidinamas. Be to, jos teigimu, kokybė yra labai subjektyvus dalykas. 

Anot B. Rodriguez Galindo, kai kuriais atvejais produktų sudėties skirtumai gali būti pateisinami dėl skirtingų šalių teisės aktų ir nurodymų dėl produktų naudojimo, be to šalia gamyklos gali nebūti vienodų žaliavų, iš kurių gaminami produktai. 

Anot jos, EK toliau tęs iniciatyvą, atliks papildomų bandymų. 

Dauguma – 75% Lietuvos gyventojų mano, kad maisto produktų kokybė Lietuvoje ir kitose Europos šalyse skiriasi, rodo naujausias tyrimas. 

Jį užsakiusios Vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Neringa Ulbaitė sako, jog norėta  patikrinti, ar dvejopos kokybės prielaida egzistuoja, ar tai yra tik mitas.

Anot N. Ulbaitės, nebūtinai laikoma, kad kokybė prastesnė, bet vartotojai mano, kad rytų ir vakarų Europos rinkoms yra gaminami kitokie produktai.

Dvejopos produktų kokybės problemą pirmiausia pradėjo kelti Čekija, Slovakija ir Slovėnija. Lietuvoje šis klausimas tapo aktualus įvedus eurą. 

88% apklaustųjų mano, kad už kokybę yra atsakingi gamintojai, tačiau jais pasitikti tik trečdalis apklaustųjų.

Tyrimas vyko gruodį-vasarį, imant grupinius interviu iš vartotojų, apklausus tiesiogiai bei  internetu. Tyrimai apėmė tarptautinių prekės ženklų produktų – kavos, šokolado, sūrio, sultinio, kečupo ir kitų – vertinimą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
11:06
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
10:27
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
07:46
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 10

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau