Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Publikuota: 2019-06-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti pelno, kurio negalėtų gauti sąžiningai konkuruodamos. Nemaža dalis jų suvokia pažeidžiančios įstatymus ir netgi bando pažeidimą nuslėpti, kitos kartelį mėgina pateisinti ekonominėmis priežastimis.

Konkurencijos tarybos patirtis rodo, jog daug į institucijos akiratį patekusių įmonių suvokė nusižengiančios Konkurencijos įstatymui ir siekė tokį pažeidimą nuslėpti, kai kurios dar įspėdavo viena kitą, kad „visi pokalbiai dėl galutinių kainų negali būti aptarinėjami nei telefonu, nei e. paštu dėl Konkurencijos tarybos“.

Nagrinėdami kartelį tarp 26-ių vairavimo mokyklų ir jų asociacijos, ekspertai užfiksavo, kad verslo atstovai tardavosi didinti paslaugų kainas bendruose susirinkimuose, o po jų tarpusavyje susirašinėdami ragino vieni kitus laikytis susitarimo ir branginamas paslaugas vadino „mokymo kokybe“: „Stengsimės mokymo kokybę padidinti ne tik B, bet visas [kategorijas]“; „Primenu, kad susireguliavome mokymo kokybę“; „Sveiki, Nekeliate mokymo kokybės?“, teigiama Konkurencijos tarybos pranešime.

Anot jo, laiškai patvirtino, kad „mokymų kokybe“ konkurentai rūpinosi kone visą parą: „Sveiki, Vakar jau buvo per vėlai perskambinti, mačiau skambutį. KAS NUTIKO??? su kokybe viskas ok...“

Aptikti susirašinėjimai patvirtino, jog bendrovės „Maxima Lt“ ir „Mantinga“ derino mažmenines lentynos kainas, nors susitarimą neparduoti „Mantingos“ gaminamų duonos ir kitų prekių už mažesnę nei numatyta bazinę kainą įmonės mėgino neigti tvirtindamos, kad prekybos tinklas nustatė kainas savarankiškai, atsižvelgdamas į taikomas konkurentų kainas: „Lentynos [kainos] (pardavimo kainos) pas privačius klientus NEGALI būti žemesnės nei tinklų (Maxima, IKI, RIMI, Norfa) lentynos kainos!“.

Draudžiamo susitarimo dalyviai dažnai įrodinėja, kad tam tikri susitarimai nebuvo kartelis, o tik siekis užsitikrinti reikiamą pajamų dalį. Viena tokių bylų – „Forum Cinemas“, veikdamas tiek kaip filmų platintojas, tiek ir kaip kino teatras, skatino savo konkurentus kino teatrus „Multikino Lietuva“ ir „Cinamon Operations“ netaikyti nuolaidų pirmąsias populiariausių kino filmų rodymo savaites ir ribodavo vartotojams palankias akcijas. Tokius savo veiksmus „Forum Cinemas“ pateisino siekiu užsidirbti kaip filmų platintojui: „Mus piktina ekstremalios nuolaidos, sumažinančios mūsų dalį – mes visada žiūrim ir žiūrėsim, ar niekas nenori nugvelbti mūsų dalies“.

Pasitaiko atvejų, kai ir ekonominius kartelio motyvus mėginama slėpti rūpesčiu vartotojais. Pavyzdžiui, Lietuvos aludarių gildija ir šeši jai priklausantys alaus gamintojai, susitarę riboti stipresnio nei 7,5% alkoholio tūrio alaus gamybą, viešai deklaravo tokiu susitarimu siekiantys spręsti su neatsakingu alkoholio vartojimu susijusias problemas, tačiau Konkurencijos taryba nustatė, jog tam tikro stiprumo alaus gamyba įmonėms neteikė norimo pelno: „Kalbant apie Jūsų minėtą Aludarių gildijos susitarimą negaminti stipresnio nei 7,5% alk. tūrio alaus, dėl akcizo mokesčio tokio alaus gamyba yra nepelninga komercinė veikla“, „Aš maniau, kad dėl laipsnių turėtų būti lengva rasti kompromisą ir visi nuo to tik daugiau uždirbtumėme, o ir prasikomunikuotume gerai.“

Konkurencijos taryba nuolat ragina asmenis, turinčius duomenų apie galimus konkurenciją ribojančius susitarimus (kartelius) ir kitus įtariamus Konkurencijos įstatymo pažeidimus, pateikti informaciją Konkurencijos tarybai.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
12:47
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
07:54
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 6

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 2

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau