„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai

Publikuota: 2019-06-13
Rimvydas Jogėla, PwC vadovaujantis partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rimvydas Jogėla, PwC vadovaujantis partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“. Anot jos, pagrindinis pokyčių variklis yra technologijos: pirkėjams nebereikia įsijungti telefono ar kompiuterio, užtenka savo norus pasakyti virtualiam asistentui.

Į šiuos pokyčius būtina atsižvelgti, nes pirkimo internete mastai tik auga: respondentų, kurie kiekvieną savaitę kažką užsisako internetu, dalis jau pasiekė 31%, teigia „PwC“.

Pagrindinis pokytis, kuris įvyko pastaraisiais metais, kad naudojant asmeninį kompiuterį internete perkama vis mažiau (per pastaruosius šešerius metus naudotojų skaičius krito nuo 27% iki 20%), o pirkimas mobiliais įrenginiais daugiau negu padvigubėjo – nuo 7% iki 17%. 

24% apklaustųjų teigė, kad naudoja telefoną apsipirkti bent kartą per savaitę (asmeninis kompiuteris pirmą kartą liko antroje vietoje – 23%). O kai nueina į fizinę parduotuvę, jie taip pat renkasi technologinius sprendimus – programėles, mobilių mokėjimų platformas, kad atsiskaitytų už prekes (50% respondentų).

„Internetinių parduotuvių populiarumas galėtų būti paaiškintas tuo, kad jos panaikina nemažai barjerų, tokių kaip ilgos eilės, vietos paieška automobilių stovėjimo aikštelėje, spūstys, ne visada maloni bendravimo patirtis su pardavėju. Tuo pačiu išmanusis telefonas mus lydi nuo ryto iki vakaro. Tad nieko keisto, kad žmonės renkasi patogų ir greitą būdą apsipirkti, sumokėti už paslaugas, apmokėti sąskaitas ar tiesiog leisti laisvalaikį. Tuo pat metu internetinių parduotuvių savininkai turėtų išnaudoti visus šiuo metu vis labiau tobulinamo dirbtinio intelekto savybes, nes per artimiausius 2-3 m. jis iš pagrindų pakeis, kaip įmonės kuria pirkėjų profilius, juos skirsto į segmentus ir, galiausiai, kokias paslaugas ir kaip teikia,“ – teigia Rimvydas Jogėla, „PwC“ vadovaujantis partneris Lietuvoje. 

Pristatymo iššūkis

Viena didžiausių problemų internetinių parduotuvių savininkams tampa prekių pristatymas. Pirkėjai nori greito, lankstaus ir patikimo pristatymo, kurį gautų nemokamai. Pastarasis aspektas yra esminis. Apklausa parodė, kad tokie elektroninės prekybos milžinai kaip „Amazon“, „Alibaba“, „Net-a-Porter“ pakėlė prekių pristatymo kartelę. Trečdaliui apklaustųjų, kurie renkasi „Amazon“ „Prime“ paslaugas vienas pagrindinių pliusų pirkimo ten – nemokamas pristatymas (72%). 23% paminėjo ir gerą prekių grąžinimo politiką. Paklausus, kokios nemokamai teikiamos pristatymo paslaugos juos labiausiai domintų, du trečdaliai pasirinko nemokamą grąžinimą.

Pasak p. Jogėlos, internetinės parduotuvės turėtų fokusuotis į technologines inovacijas, didinančias veiklos efektyvumą ir mažinančias prekių logistikai skiriamas išlaidas. Pavyzdžiui, „Amazon“ gana agresyviai eksperimentuoja su pristatymo formomis: nuo prekių pristatymo į specialias spinteles iki dronų įdarbinimo. Papildomai jie sukūrė savo pristatymo grandinę, apimančią etapus nuo sandėlio iki namų. Nors paskutinis etapas dažnai perduodamas vietinėms pristatymo įmonėms, tačiau rezultatu ir kokybe vis tiek rūpinasi „Amazon“.

Kitas aspektas, kurį pardavėjai ne visada išnaudoja yra pirkėjų polinkis mokėti daugiau už pristatymą tą pačią dieną. Ketvirtadalis perkančiųjų internetu teigė, kad mokėtų papildomai už tos pačios dienos ar greitesnį pristatymą. Pirkėjai supranta, kad toks greitis reikalauja specialių pastangų, todėl jas vertina ne tik rinkdamiesi, kur pirkti, bet ir pinigine išraiška.

Parduotuvėse lankosi dažniau

Nors fizinis apsipirkimas nebėra būtinybė, tačiau apklausos rezultatai parodė, kad kelionių skaičius kiekvieną savaitę į parduotuvę auga (nuo 36% 2015 m. iki 44% 2018 m.). To priežastis gali būti noras patenkinti kitus poreikius – emocinės ir socialinės patirtys.

„Prisiminkite savo apsilankymus tokiose parduotuvėse kaip IKEA. Ar tikrai visada ten einate tik kažko įsigyti? Šis pokytis pirkėjų elgesyje tampa iššūkiu pardavėjams: atėjo metas ieškoti būdų, kaip fizines parduotuves paversti kuo patrauklesnėmis, kad pirkėjai ateitų, praleistų kuo daugiau laiko, apsipirktų ir labai greitai sugrįžtų,“ – sako p. Jogėla.

Pardavėjai pradeda suprasti, kad naujausios technologijos (nuo dirbtinio intelekto iki daiktų interneto) gali padėti dar geriau pažinti pirkėją. Pavyzdžiui, „Coca Cola“ jau dabar išbando išmaniuosius šaldytuvus, kurie naudoja kameras, jutiklius ir kitas technologijas, kad stebėtų, kas vyksta šaldytuve. Tokie rodikliai kaip, kiek kartų buvo atidarytos šaldytuvo durys, ar, kiek energijos buvo sunaudota, leidžia stebėti pirkimo procesą, tiksliai apskaičiuoti, kada yra didžiausi pardavimai, net pamatyti pirkėjo veidą.

Vis dėlto, piktnaudžiauti technologijomis nederėtų: beveik ketvirtadalis (37%) pirkėjų rimtai žiūri į privatumą ir savo asmens duomenis, ir jiems nepatinka, kai pardavėjai seka jų buvimo vietą ir pagal tai rodo reklamas.

Kita svarbi technologija, kurios pardavėjai negali igonoruoti – tai virtualūs asistentai. Nors šiame tyrime tik 10% respondentų atsakė, kad dabar turi dirbtinio intelekto prietaisus (robotus ar automatizuotus personalinius asistentus), beveik kas trečias (32%) teigė, jog planuoja turėti virtualų asistentą.

Pirkimas balsu dar yra kūdikystės amžiuje, todėl sunku pasakyti, kokią įtaką jis turės pardavimams, sako p. Jogėla. Pirmieji skaičiai yra tokie: tarp pirkėjų, kurie turi dirbtinio intelekto prietaisą, beveik pusė teigė, kad jie išleidžia maždaug tiek pat pirkdami kaip ir neturėdami, tuo tarpu 18% sakė, kad jie išleidžia daugiau. 30% teigė, kad jie išleidžia mažiau, bet tai galėtų būti paaiškinta tuo, kad jie perka pagal labai tikslų sąrašą, didelius kiekius prekių.

Tyrime dalyvavo 22.000 pirkėjų iš 27 šalių.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medijoms skiriame daugiau laiko nei miegui

Vidutiniškai šalies gyventojai su medijomis per dieną praleidžia per 7 val., iš šio laiko beveik valandą...

Rinkodara
2019.09.21
Klaipėdoje jungtinei veiklai buriasi rinkodaros, komunikacijos ir medijų specialistai 1

Uostamiestyje veiklai po vienu „Media dia“ vardu buriasi 13 komunikacijos ir rinkodaros specialistų.

Rinkodara
2019.09.21
Konkurencijos taryba ragina tiekėjus bendradarbiauti 1

Konkurencijos taryba gali inicijuoti tyrimus dėl nesąžiningo didžiųjų prekybininkų elgesio maisto prekių ir...

Prekyba
2019.09.21
Importo ir eksporto statistika: kainos mažėja  1

Per metus (2019 m. liepą, palyginti su 2018 m. liepa) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,7%, importuotų...

Prekyba
2019.09.20
Lietuva galės eksportuoti daugiau žuvų rūšių į Kiniją 

Lietuva galės eksportuoti daugiau žuvų rūšių į Kiniją. Žemės ūkio ministras Andrius Palionis, Kinijos...

Pramonė
2019.09.20
Kablelio galia – prievaizdo rankose 1

Bausti negalima pasigailėti“ – kur dėti kablelį, sprendžia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Verslo aplinka
2019.09.20
D. Dundulis: pirkėjo neieškau, bet jei siūlytų tinkamą kainą, parduočiau Premium 34

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, neslepia sulaukiantis investuotojų dėmesio,...

Prekyba
2019.09.20
Plastikinės „Rimi“ lojalumo kortelės užleidžia vietą išmaniesiems telefonams 16

Prekybos tinklo „Rimi“ lojalumo kortele telefone jau gali naudotis ir „Apple“ telefonų turėtojai.

Rinkodara
2019.09.19
„Maxima“ uždaro parduotuvę Totorių g., Vilniuje  21

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ uždaro savo parduotuvę Totorių g., Vilniuje, kuri šioje vietoje veikia...

Prekyba
2019.09.19
R. Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87.500 Eur 12

Tenisininkas Ričardas Berankis su „Birštono mineraliniais vandenimis“ bylinėjasi dėl 87,500 Eur.

Rinkodara
2019.09.19
„Maxima“ teisme bando užkirsti kelią „Lidl“ statyboms 45

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Estijoje užginčijo Vokietijos prekybininko „Lidl“ detalųjį planą,...

Prekyba
2019.09.19
Juodajame sąraše – rinkodaros kabliukai „nemokamai“ ir „pasiūlymai tik šiandien“ Premium 6

Nuo šio rugsėjo įsigaliojo didesnės baudos už reklamos ir komercinės veiklos pažeidimus. Jos jau už pirmąjį...

Rinkodara
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Naujos baudos prekybininkams: iki 3% metinių pajamų 5

Įsigaliojo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pataisos, numatančios maksimalius...

Prekyba
2019.09.18
Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 4

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Rimi“ ir „Profisa“ sulaukė baudos už prekybą nesaugiais žaislais 4

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad UAB „Profisa“ ir UAB „Rimi Lietuva“ teikė į...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
E. prekybos PVM direktyva apsunkins kiniškų siuntų kelią į Europą  Premium 13

2017 m. gruodžio 5 d. Europos Sąjungos (ES) mastu priimta vadinamoji elektroninės prekybos PVM direktyva,...

Prekyba
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„Iki“ atidarė mokymų centrą Klaipėdoje 4

Prekybos tinklas „Iki“, metų pradžioje atidaręs pirmą „Iki akademiją“ Vilniuje, dabar tokį pat mokymų centrą...

Prekyba
2019.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau