„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai

Publikuota: 2019-06-13
Rimvydas Jogėla, PwC vadovaujantis partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rimvydas Jogėla, PwC vadovaujantis partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“. Anot jos, pagrindinis pokyčių variklis yra technologijos: pirkėjams nebereikia įsijungti telefono ar kompiuterio, užtenka savo norus pasakyti virtualiam asistentui.

Į šiuos pokyčius būtina atsižvelgti, nes pirkimo internete mastai tik auga: respondentų, kurie kiekvieną savaitę kažką užsisako internetu, dalis jau pasiekė 31%, teigia „PwC“.

Pagrindinis pokytis, kuris įvyko pastaraisiais metais, kad naudojant asmeninį kompiuterį internete perkama vis mažiau (per pastaruosius šešerius metus naudotojų skaičius krito nuo 27% iki 20%), o pirkimas mobiliais įrenginiais daugiau negu padvigubėjo – nuo 7% iki 17%. 

24% apklaustųjų teigė, kad naudoja telefoną apsipirkti bent kartą per savaitę (asmeninis kompiuteris pirmą kartą liko antroje vietoje – 23%). O kai nueina į fizinę parduotuvę, jie taip pat renkasi technologinius sprendimus – programėles, mobilių mokėjimų platformas, kad atsiskaitytų už prekes (50% respondentų).

„Internetinių parduotuvių populiarumas galėtų būti paaiškintas tuo, kad jos panaikina nemažai barjerų, tokių kaip ilgos eilės, vietos paieška automobilių stovėjimo aikštelėje, spūstys, ne visada maloni bendravimo patirtis su pardavėju. Tuo pačiu išmanusis telefonas mus lydi nuo ryto iki vakaro. Tad nieko keisto, kad žmonės renkasi patogų ir greitą būdą apsipirkti, sumokėti už paslaugas, apmokėti sąskaitas ar tiesiog leisti laisvalaikį. Tuo pat metu internetinių parduotuvių savininkai turėtų išnaudoti visus šiuo metu vis labiau tobulinamo dirbtinio intelekto savybes, nes per artimiausius 2-3 m. jis iš pagrindų pakeis, kaip įmonės kuria pirkėjų profilius, juos skirsto į segmentus ir, galiausiai, kokias paslaugas ir kaip teikia,“ – teigia Rimvydas Jogėla, „PwC“ vadovaujantis partneris Lietuvoje. 

Pristatymo iššūkis

Viena didžiausių problemų internetinių parduotuvių savininkams tampa prekių pristatymas. Pirkėjai nori greito, lankstaus ir patikimo pristatymo, kurį gautų nemokamai. Pastarasis aspektas yra esminis. Apklausa parodė, kad tokie elektroninės prekybos milžinai kaip „Amazon“, „Alibaba“, „Net-a-Porter“ pakėlė prekių pristatymo kartelę. Trečdaliui apklaustųjų, kurie renkasi „Amazon“ „Prime“ paslaugas vienas pagrindinių pliusų pirkimo ten – nemokamas pristatymas (72%). 23% paminėjo ir gerą prekių grąžinimo politiką. Paklausus, kokios nemokamai teikiamos pristatymo paslaugos juos labiausiai domintų, du trečdaliai pasirinko nemokamą grąžinimą.

Pasak p. Jogėlos, internetinės parduotuvės turėtų fokusuotis į technologines inovacijas, didinančias veiklos efektyvumą ir mažinančias prekių logistikai skiriamas išlaidas. Pavyzdžiui, „Amazon“ gana agresyviai eksperimentuoja su pristatymo formomis: nuo prekių pristatymo į specialias spinteles iki dronų įdarbinimo. Papildomai jie sukūrė savo pristatymo grandinę, apimančią etapus nuo sandėlio iki namų. Nors paskutinis etapas dažnai perduodamas vietinėms pristatymo įmonėms, tačiau rezultatu ir kokybe vis tiek rūpinasi „Amazon“.

Kitas aspektas, kurį pardavėjai ne visada išnaudoja yra pirkėjų polinkis mokėti daugiau už pristatymą tą pačią dieną. Ketvirtadalis perkančiųjų internetu teigė, kad mokėtų papildomai už tos pačios dienos ar greitesnį pristatymą. Pirkėjai supranta, kad toks greitis reikalauja specialių pastangų, todėl jas vertina ne tik rinkdamiesi, kur pirkti, bet ir pinigine išraiška.

Parduotuvėse lankosi dažniau

Nors fizinis apsipirkimas nebėra būtinybė, tačiau apklausos rezultatai parodė, kad kelionių skaičius kiekvieną savaitę į parduotuvę auga (nuo 36% 2015 m. iki 44% 2018 m.). To priežastis gali būti noras patenkinti kitus poreikius – emocinės ir socialinės patirtys.

„Prisiminkite savo apsilankymus tokiose parduotuvėse kaip IKEA. Ar tikrai visada ten einate tik kažko įsigyti? Šis pokytis pirkėjų elgesyje tampa iššūkiu pardavėjams: atėjo metas ieškoti būdų, kaip fizines parduotuves paversti kuo patrauklesnėmis, kad pirkėjai ateitų, praleistų kuo daugiau laiko, apsipirktų ir labai greitai sugrįžtų,“ – sako p. Jogėla.

Pardavėjai pradeda suprasti, kad naujausios technologijos (nuo dirbtinio intelekto iki daiktų interneto) gali padėti dar geriau pažinti pirkėją. Pavyzdžiui, „Coca Cola“ jau dabar išbando išmaniuosius šaldytuvus, kurie naudoja kameras, jutiklius ir kitas technologijas, kad stebėtų, kas vyksta šaldytuve. Tokie rodikliai kaip, kiek kartų buvo atidarytos šaldytuvo durys, ar, kiek energijos buvo sunaudota, leidžia stebėti pirkimo procesą, tiksliai apskaičiuoti, kada yra didžiausi pardavimai, net pamatyti pirkėjo veidą.

Vis dėlto, piktnaudžiauti technologijomis nederėtų: beveik ketvirtadalis (37%) pirkėjų rimtai žiūri į privatumą ir savo asmens duomenis, ir jiems nepatinka, kai pardavėjai seka jų buvimo vietą ir pagal tai rodo reklamas.

Kita svarbi technologija, kurios pardavėjai negali igonoruoti – tai virtualūs asistentai. Nors šiame tyrime tik 10% respondentų atsakė, kad dabar turi dirbtinio intelekto prietaisus (robotus ar automatizuotus personalinius asistentus), beveik kas trečias (32%) teigė, jog planuoja turėti virtualų asistentą.

Pirkimas balsu dar yra kūdikystės amžiuje, todėl sunku pasakyti, kokią įtaką jis turės pardavimams, sako p. Jogėla. Pirmieji skaičiai yra tokie: tarp pirkėjų, kurie turi dirbtinio intelekto prietaisą, beveik pusė teigė, kad jie išleidžia maždaug tiek pat pirkdami kaip ir neturėdami, tuo tarpu 18% sakė, kad jie išleidžia daugiau. 30% teigė, kad jie išleidžia mažiau, bet tai galėtų būti paaiškinta tuo, kad jie perka pagal labai tikslų sąrašą, didelius kiekius prekių.

Tyrime dalyvavo 22.000 pirkėjų iš 27 šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
13:37
Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
09:09
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 18

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau