Kirpti tik gerai pamatavus

Publikuota: 2019-06-11
Jianan Yu („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Jianan Yu („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Iš Kinijos, kuri yra viena iš 10 prioritetinių Lietuvos eksporto rinkų, Virginijus Sinkevičius, ekonomikos ir inovacijų ministras, parsivežė naujieną: šios šalies e. prekybos milžinės platformoje atsiras Lietuvos gamintojų paviljonas. Prekyba Kinijoje yra ypač svarbi mūsų šalies verslui, tačiau jo apimtis vis tebėra gana kukli: verslininkams trūksta informacijos apie šią tolimą rinką, bandymai į ją įeiti reikalauja didelių sąnaudų, be to, nedrąsu ir dėl mentaliteto skirtumų.

Viena didžiausių Kinijos tarptautinės e. prekybos platformų „Kaola.com“, kurioje bus atidarytas ir mūsų šalies paviljonas, užima 26% Kinijos e. prekybos platformų rinkos. Ši platforma, turinti daugiau kaip 30 mln. registruotų vartotojų, padeda parduoti užsienio šalių produkciją Kinijoje. Pasak p. Sinkevičiaus, prognozuojama, kad per ateinančius kelerius metus daugiau kaip ketvirtadalį visos Kinijoje parduodamos produkcijos nupirks elektroninių parduotuvių klientai.

Nors Kinija pastaruoju metu tapo svarbiausia Lietuvos prekybos partnere Azijoje, eksportas į šią šalį dar toli gražu neįspūdingas – jis sudaro vos 1,1% viso lietuviškos kilmės prekių eksporto, beveik pusę jo sudaro mediena ir baldai, taip pat į tolimą šalį keliauja kai kurie maisto produktai. Tiesa, Kinijos rinkoje įsitvirtino trys mūsų šalies lazerių gamintojai – jie ten įsteigė savo atstovybes ir prekiauja savo produktais. Savo galimybes šioje milžiniškoje rinkoje yra išmėginusi ir pieno perdirbimo įmonė „Rokiškio sūris“ (RS) – 2017 m. įmonė ten eksportavo mocarelos sūrį ir laktozę. Pernai į Kiniją produkcijos nevežė, nes neturėjo pirkėjų. Tačiau Dalius Trumpa, RS vadovas, rankų nenuleidžia – jis tikina, kad įmonė ir toliau bandys įsitvirtinti Kinijoje, juolab kad Azijoje artimiausiu metu prognozuojamas didžiausias pieno produktų vartojimo augimas. Pasak jo, tai – auganti, potenciali rinka, bet viskas ten daroma labai pamažu ir reikia būti atsargiems: iš pradžių numušęs kainą, vėliau ją jau sunkiai pakelsi.

Analitikai aiškina, kad Lietuvos įmonės dar baiminasi plėstis į tolimas rinkas, nes informacijos apie jas trūksta, o bandymai įeiti į rinką nemažai kainuoja. Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas, teigia, kad verslui eiti į Kiniją nedrąsu ir dėl mentaliteto skirtumų, o galinčių patarti profesionalių konsultantų, kurie pažįsta šios šalies ekonomiką ir verslo niuansus, beveik nėra. Rinkos ekspertai įžvelgia ir grėsmę, kurią turėtų įvertinti su Kinija dirbantys ar planuojantys tai daryti verslininkai: nemaža dalis šios šalies įmonių vėluoja atsiskaityti. Tačiau Mantvydas Štareika, prekinio kredito draudimo bendrovės „Coface Baltics“ vadovas, šalia rizikos įžvelgia ir galimybes – jis atkreipia dėmesį, kad net su prognozuojamu 6,2–6,3% augimu Kinija kone dvigubai lenkia Europos šalių rinkas, todėl išlieka patraukli ir perspektyvi prekybos kryptis. O planuojantiems prekiauti su Kinija jis pataria aiškiai susitarti dėl apmokėjimo sąlygų ir pasirūpinti prekybos kreditais. Jis mano, kad komercinis bendradarbiavimas tarp Lietuvos ir Kinijos galėtų įgauti didesnę apimtį, jei verslui padėtų vyriausybiniu lygmeniu sudaromi susitarimai. Beje, vienas jų jau netrukus turėtų būti įgyvendintas – balandį buvo pasirašytas protokolas, atversiantis mūsų šalies žemdirbiams ir supirkėjams milžiniškas galimybes – Lietuvai suteikiama teisė eksportuoti kviečius į Kiniją. Iki šiol tokią teisę turėjo tik dvi ES šalys – Prancūzija ir Danija. Siekiama gauti leidimus jautienos, jos subproduktų ir naminių gyvūnų pašarų eksportui į Kiniją.

VŽ nuomone, planuojantiems žengti į šios šalies rinką vertėtų įsiklausyti į rinkos analitikų patarimus ir perspėjimus. Galbūt ir greitų rezultatų tikėtis neverta, nes bendravimas su Rytų šalių verslininkais yra specifiškas – ir dėl kultūrinių, ir dėl mentaliteto skirtumų. Tačiau ir visiškai nurašyti didžiulės rinkos galimybių ir likti nuošalyje, ko gero, nevertėtų.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
09:09
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 1

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 18

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau