Kirpti tik gerai pamatavus

Publikuota: 2019-06-11
Jianan Yu („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Jianan Yu („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Iš Kinijos, kuri yra viena iš 10 prioritetinių Lietuvos eksporto rinkų, Virginijus Sinkevičius, ekonomikos ir inovacijų ministras, parsivežė naujieną: šios šalies e. prekybos milžinės platformoje atsiras Lietuvos gamintojų paviljonas. Prekyba Kinijoje yra ypač svarbi mūsų šalies verslui, tačiau jo apimtis vis tebėra gana kukli: verslininkams trūksta informacijos apie šią tolimą rinką, bandymai į ją įeiti reikalauja didelių sąnaudų, be to, nedrąsu ir dėl mentaliteto skirtumų.

Viena didžiausių Kinijos tarptautinės e. prekybos platformų „Kaola.com“, kurioje bus atidarytas ir mūsų šalies paviljonas, užima 26% Kinijos e. prekybos platformų rinkos. Ši platforma, turinti daugiau kaip 30 mln. registruotų vartotojų, padeda parduoti užsienio šalių produkciją Kinijoje. Pasak p. Sinkevičiaus, prognozuojama, kad per ateinančius kelerius metus daugiau kaip ketvirtadalį visos Kinijoje parduodamos produkcijos nupirks elektroninių parduotuvių klientai.

Nors Kinija pastaruoju metu tapo svarbiausia Lietuvos prekybos partnere Azijoje, eksportas į šią šalį dar toli gražu neįspūdingas – jis sudaro vos 1,1% viso lietuviškos kilmės prekių eksporto, beveik pusę jo sudaro mediena ir baldai, taip pat į tolimą šalį keliauja kai kurie maisto produktai. Tiesa, Kinijos rinkoje įsitvirtino trys mūsų šalies lazerių gamintojai – jie ten įsteigė savo atstovybes ir prekiauja savo produktais. Savo galimybes šioje milžiniškoje rinkoje yra išmėginusi ir pieno perdirbimo įmonė „Rokiškio sūris“ (RS) – 2017 m. įmonė ten eksportavo mocarelos sūrį ir laktozę. Pernai į Kiniją produkcijos nevežė, nes neturėjo pirkėjų. Tačiau Dalius Trumpa, RS vadovas, rankų nenuleidžia – jis tikina, kad įmonė ir toliau bandys įsitvirtinti Kinijoje, juolab kad Azijoje artimiausiu metu prognozuojamas didžiausias pieno produktų vartojimo augimas. Pasak jo, tai – auganti, potenciali rinka, bet viskas ten daroma labai pamažu ir reikia būti atsargiems: iš pradžių numušęs kainą, vėliau ją jau sunkiai pakelsi.

Analitikai aiškina, kad Lietuvos įmonės dar baiminasi plėstis į tolimas rinkas, nes informacijos apie jas trūksta, o bandymai įeiti į rinką nemažai kainuoja. Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas, teigia, kad verslui eiti į Kiniją nedrąsu ir dėl mentaliteto skirtumų, o galinčių patarti profesionalių konsultantų, kurie pažįsta šios šalies ekonomiką ir verslo niuansus, beveik nėra. Rinkos ekspertai įžvelgia ir grėsmę, kurią turėtų įvertinti su Kinija dirbantys ar planuojantys tai daryti verslininkai: nemaža dalis šios šalies įmonių vėluoja atsiskaityti. Tačiau Mantvydas Štareika, prekinio kredito draudimo bendrovės „Coface Baltics“ vadovas, šalia rizikos įžvelgia ir galimybes – jis atkreipia dėmesį, kad net su prognozuojamu 6,2–6,3% augimu Kinija kone dvigubai lenkia Europos šalių rinkas, todėl išlieka patraukli ir perspektyvi prekybos kryptis. O planuojantiems prekiauti su Kinija jis pataria aiškiai susitarti dėl apmokėjimo sąlygų ir pasirūpinti prekybos kreditais. Jis mano, kad komercinis bendradarbiavimas tarp Lietuvos ir Kinijos galėtų įgauti didesnę apimtį, jei verslui padėtų vyriausybiniu lygmeniu sudaromi susitarimai. Beje, vienas jų jau netrukus turėtų būti įgyvendintas – balandį buvo pasirašytas protokolas, atversiantis mūsų šalies žemdirbiams ir supirkėjams milžiniškas galimybes – Lietuvai suteikiama teisė eksportuoti kviečius į Kiniją. Iki šiol tokią teisę turėjo tik dvi ES šalys – Prancūzija ir Danija. Siekiama gauti leidimus jautienos, jos subproduktų ir naminių gyvūnų pašarų eksportui į Kiniją.

VŽ nuomone, planuojantiems žengti į šios šalies rinką vertėtų įsiklausyti į rinkos analitikų patarimus ir perspėjimus. Galbūt ir greitų rezultatų tikėtis neverta, nes bendravimas su Rytų šalių verslininkais yra specifiškas – ir dėl kultūrinių, ir dėl mentaliteto skirtumų. Tačiau ir visiškai nurašyti didžiulės rinkos galimybių ir likti nuošalyje, ko gero, nevertėtų.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  8

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
11:23
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 1

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
10:19
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
09:17
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
09:00
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 3

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
07:51
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
05:45
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 1

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau