Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Publikuota: 2019-05-20
Sergei Makedonski, „Forrester Research“ NVS ir Rytų Europos regiono direktorius. Bendrovės nuotr.
Sergei Makedonski, „Forrester Research“ NVS ir Rytų Europos regiono direktorius. Bendrovės nuotr.

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas reikalauja daugiau investicijų nei teikia grąžos. Norėdami išlikti konkurencingi, prekybininkai turės vis daugiau investuoti į su apsipirkimo įpročiais susijusių duomenų rinkimą ir apdorojimą, elektroninės ir fizinės prekybos apjungimą.

Sergejus Makedonskis, „Forrester Research“ NVS ir Rytų Europos regiono direktorius, antradienį dalyvausiantis „Verslo žinių“ prekybos festivalyje RETAIL, kalbės apie ryškiausias elektroninės prekybos tendencijas Rytų ir Vakarų Europoje, pateiks šio segmento plėtros prognozes iki 2022 m.

„Mūsų tyrimai rodo, kad šiandien prekybos sektoriaus variklis yra patogaus apsipirkimo parduotuvės (angl. conveniece), skaitmeniniai sprendimai ir technologijos fizinėse parduotuvėse. Tradiciniai prekybininkai atsigręžia į pamėgusius apsipirkti internete, nes bijo prarasti savo klientus“, – sako p. Makedonskis.

Konkurencinė aplinka kaista, o mūšį laimės tie, kuriems pavyks surinkti ir tinkamai apdoroti daugiau duomenų apie pirkėjų įpročius bei pasiūlyti papildomų paslaugų tradicinėse parduotuvėse. Verta bandyti naujas technologijas, investuoti į naujas pardavimų strategijas, tokias kaip „užsakyk internetu, atsiimk prekes parduotuvėje“.

Paklaustas, kurie prekybininkai turi prekiauti internetu, p. Makedonskis sako, kad gyvename laikais, kai klientas yra karalius, todėl būti pasiekiamam internete svarbu kiekvienam verslui.

Apskritai plėtojant verslą verta retsykiais stabtelėti ir pagalvoti apie kai kuriuos dalykus iš naujo. Pavyzdžiui, peržiūrėti kaip ir kur parduodamos prekės. Pavyzdžiui, „Amazon“ ir „Apple“ planšečių gali rasti tokiose vietose kaip „Best Buy“ ir „Target“, kurios be kita ko yra ir konkurentės. Tai rodo, kad atėjo laikas sudaryti iššūkių ortodoksiškų bruožų turinčioms sritims kainodaroje, prekių tiekime, bendradarbiavime su kitais prekybininkais. Prekybininkai, tokie kaip „Verizon Wireless“ dažnai išnaudoja papildomas pardavimų galimybes: įsirengia laikinas prekyvietes vykstant renginiams, mugėms, kur išauga potencialių pirkėjų srautai.

Plačiau apie prekybos tendencijas ekspertas kalbės rytoj prekybos festivalyje RETAIL.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 2

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
13:37
Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
09:09
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 18

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau