Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys

Publikuota: 2019-05-17
Domas Jagminas, „Solid Real“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Domas Jagminas, „Solid Real“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių, prognozuoja ekspertai. Vis dėlto, spartesniai 120–500 kv. m ploto parduotuves norintys atidaryti prekybininkai, susiduria su kliūtimis.

Bene labiausiai plėtrą riboja aukštos patalpų nuomos kainos, veiklos apribojimai bei vis dar nepakankamas pėsčiųjų srautas, sako Domas Jagminas, NT konsultacijų bendrovės „Solid Real Advisors“ partneris. Tačiau naujų nedidelių parduotuvių proveržio didmiesčių centre laukiama.

„Bent jau Vilniuje sąlygos tam turėtų tapti vis palankesnės. Sostinės senamiestyje laisvų prekybai tinkamų patalpų pastaruoju metu daugėja, todėl nuomos kainos turėtų kristi. Kitas svarbus aspektas – pėsčiųjų srautai. Jei miesto centras pritrauktų daugiau gyventojų, mažoms parduotuvėlėms veikti būtų gerokai lengviau, o ir miesto centrą turėtume gyvesnį“, – teigia p. Jagminas.

Pasak jo, po truputį jau vyksta pokyčiai miesto centre ir senamiestyje: naujai statomuose namuose kuriasi jaunos šeimos, Naujamiestyje, Užupyje, kitose centrinėse dalyse kyla nauji gyvenamieji kvartalai, kuriems jau dabar reikia būtiniausių prekių parduotuvių. Skubantiems miesto žmonėms pritaikytos nedidelės parduotuvėlės, kuriose būtų galima greitai nusipirkti svarbiausių maisto produktų, rasti užkandžių ir kavos išsinešti, tampa vis reikalingesnės.

Eksperto požiūriu, prekybos tinklams daugeliu atvejų gerokai pigiau naujas parduotuves atidaryti toliau nuo Senamiesčio esančiuose prekybos centruose, kur patogus privažiavimas viešuoju ir nuosavu transportu, pakanka stovėjimo vietų automobiliui. Toliau nuo centro patalpų nuomos kainos gali būti iki penkių kartų žemesnės, o ir įsikurti čia būna gerokai paprasčiau. Be to, prekybininkams miesto centre tenka derintis prie įvairiausių aplinkybių: patalpos dažnai būna be reikiamų inžinerinių ir techninių sprendimų, tame pačiame pastate neretai gyvena gyventojai, prie kurių reikia derintis, o reikalavimai ir leidimų gavimo tvarka veiklai vykdyti Senamiestyje yra daug griežtesni, ypač alkoholio prekybai. Todėl parduotuvių įrengimas čia dažnai užtrunka ilgiau, teigia p. Jagminas.

Pasak jo, didesniam aktyvumui senamiestyje dažnai priešinasi ir jo gyventojai. Gyvendami miesto centre jie dažnai nori visiškos ramybės, nesutinka, kad jų name atsidarytų parduotuvė. Greičiausiai, dar turės praeiti šiek tiek laiko, kol žmonės suvoks, kad senamiestis yra miesto širdis ir yra skirtas visiems, o Vilniaus ar Kauno centre bus galima pasijusti kaip didžiuosiuose Europos miestuose.

Patogaus apsipirkimo parduotuvių (angl. convenience) rinka pasaulyje per artimiausius trejus metus išaugs 30% ir pasieks 990 mlrd. Eur, prognozuoja duomenų analitikos bendrovė „Global Data“.

Lietuvoje šis formatas taip pat sparčiai skinasi kelią: nedidelių parduotuvių segmente plečiasi didieji tinklai, taip pat atsiranda naujų žaidėjų. VŽ rašė, kad sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus g. atidaryta „BriBri“ maisto prekių parduotuvė.

VŽ rašė, kad penki didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“ šiais metais naujoms parduotuvėms atidaryti ir turimoms atnaujinti skyrė milijoninius biudžetus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
13:15
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
11:56
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
11:18
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
10:58
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
10:55
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
10:00
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
05:45
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 15

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 2

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 30

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau