Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys

Publikuota: 2019-05-17
Domas Jagminas, „Solid Real“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Domas Jagminas, „Solid Real“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių, prognozuoja ekspertai. Vis dėlto, spartesniai 120–500 kv. m ploto parduotuves norintys atidaryti prekybininkai, susiduria su kliūtimis.

Bene labiausiai plėtrą riboja aukštos patalpų nuomos kainos, veiklos apribojimai bei vis dar nepakankamas pėsčiųjų srautas, sako Domas Jagminas, NT konsultacijų bendrovės „Solid Real Advisors“ partneris. Tačiau naujų nedidelių parduotuvių proveržio didmiesčių centre laukiama.

„Bent jau Vilniuje sąlygos tam turėtų tapti vis palankesnės. Sostinės senamiestyje laisvų prekybai tinkamų patalpų pastaruoju metu daugėja, todėl nuomos kainos turėtų kristi. Kitas svarbus aspektas – pėsčiųjų srautai. Jei miesto centras pritrauktų daugiau gyventojų, mažoms parduotuvėlėms veikti būtų gerokai lengviau, o ir miesto centrą turėtume gyvesnį“, – teigia p. Jagminas.

Pasak jo, po truputį jau vyksta pokyčiai miesto centre ir senamiestyje: naujai statomuose namuose kuriasi jaunos šeimos, Naujamiestyje, Užupyje, kitose centrinėse dalyse kyla nauji gyvenamieji kvartalai, kuriems jau dabar reikia būtiniausių prekių parduotuvių. Skubantiems miesto žmonėms pritaikytos nedidelės parduotuvėlės, kuriose būtų galima greitai nusipirkti svarbiausių maisto produktų, rasti užkandžių ir kavos išsinešti, tampa vis reikalingesnės.

Eksperto požiūriu, prekybos tinklams daugeliu atvejų gerokai pigiau naujas parduotuves atidaryti toliau nuo Senamiesčio esančiuose prekybos centruose, kur patogus privažiavimas viešuoju ir nuosavu transportu, pakanka stovėjimo vietų automobiliui. Toliau nuo centro patalpų nuomos kainos gali būti iki penkių kartų žemesnės, o ir įsikurti čia būna gerokai paprasčiau. Be to, prekybininkams miesto centre tenka derintis prie įvairiausių aplinkybių: patalpos dažnai būna be reikiamų inžinerinių ir techninių sprendimų, tame pačiame pastate neretai gyvena gyventojai, prie kurių reikia derintis, o reikalavimai ir leidimų gavimo tvarka veiklai vykdyti Senamiestyje yra daug griežtesni, ypač alkoholio prekybai. Todėl parduotuvių įrengimas čia dažnai užtrunka ilgiau, teigia p. Jagminas.

Pasak jo, didesniam aktyvumui senamiestyje dažnai priešinasi ir jo gyventojai. Gyvendami miesto centre jie dažnai nori visiškos ramybės, nesutinka, kad jų name atsidarytų parduotuvė. Greičiausiai, dar turės praeiti šiek tiek laiko, kol žmonės suvoks, kad senamiestis yra miesto širdis ir yra skirtas visiems, o Vilniaus ar Kauno centre bus galima pasijusti kaip didžiuosiuose Europos miestuose.

Patogaus apsipirkimo parduotuvių (angl. convenience) rinka pasaulyje per artimiausius trejus metus išaugs 30% ir pasieks 990 mlrd. Eur, prognozuoja duomenų analitikos bendrovė „Global Data“.

Lietuvoje šis formatas taip pat sparčiai skinasi kelią: nedidelių parduotuvių segmente plečiasi didieji tinklai, taip pat atsiranda naujų žaidėjų. VŽ rašė, kad sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus g. atidaryta „BriBri“ maisto prekių parduotuvė.

VŽ rašė, kad penki didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“ šiais metais naujoms parduotuvėms atidaryti ir turimoms atnaujinti skyrė milijoninius biudžetus.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lidl“ tęsia komunikacijos liniją su darbuotojais 2

Prekybos tinklas naujojoje komunikacijos kampanijoje vėl pasitelkia savo darbuotojus.

Rinkodara
13:11
Prabangos rinka telkiasi Azijoje Premium

Net 60% pasaulio tūkstantmečio kartos atstovų gyvena Azijoje. Prabangos prekių ir paslaugų rinka jau kurį...

Laisvalaikis
08:15
Lietuvos verslas įžengė į Kinijos socialinį tinklą „WeChat“ 5

Sukurta nacionalinė Lietuvos paskyra Kinijos socialiniame tinkle „WeChat“. Čia prisistato 30 Lietuvos...

Gazelė
2019.08.24
Neparduotas prekes „Amazon“ atiduos labdarai 

JAV technologijų ir prekybos milžinė „Amazon“, iki šiol sulaukusi nemažai kritikos dėl to, kad neparduotas...

Prekyba
2019.08.24
FOMO efektas rinkodaroje atveria naujas galimybes 2

Įprasta matyti renginių reklamas iki jiems beprasidedant. Tuo tarpu JAV sporto kanalas ESPN nusprendė...

Rinkodara
2019.08.24
IKEA paskelbė atidarymo Estijoje datą 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA elektroninę parduotuvę bei prekių užsakymo ir atsiėmimo vietą Estijoje atidarys...

Prekyba
2019.08.23
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Vilniaus „Akropolyje“ atsinaujino „Zara“ ir „Topo centras“ 2

Iš esmės atnaujinamame didžiausiame Baltijos šalių prekybos centre – Vilniaus „Akropolyje“ – penktadienį...

Prekyba
2019.08.23
Turtingųjų gretos Vilniuje ir Kaune auga sparčiau nei Rygoje ir Taline Premium 21

Vilniaus ir kitų Lietuvos didmiesčių turtingųjų gretos auga ir artimiausiais metais gausės sparčiau ne tik...

Finansai
2019.08.23
„Top Sport“ registruoja pretenzingąjį reklamos šūkį Premium 9

Lažybų bendrovė „Top Sport“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti jau ne vienus metus...

Rinkodara
2019.08.23
„Vinted“ savo programinės įrangos valdymui kuria naują įmonę Premium 5

Lietuviška drabužių mainų ir prekybos UAB „Vinted“ informavo Registrų centrą, kad yra parengtos įmonės...

Paslaugos
2019.08.23
„Kesko Senukai Latvia“ gavo 20.000 Eur baudą už pirkėjų klaidinimą 1

Latvijos vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 20.000 Eur baudą statybos, remonto ir buities prekių...

Prekyba
2019.08.22
„Live Square“ komplekse atidaryta naujos koncepcijos „Rimi“ 1

Vilniuje, Gedimino prospekte esančiame daugiafunkciame komplekse „Live Square“, atidaryta prekybos tinklo...

Prekyba
2019.08.22
Tyrimas: pigiausias maisto krepšelis – „Lidl“, brangiausias – „Rimi“ 9

Rugpjūčio pradžioje 5-iuose didžiausiuose Lietuvos miestuose pigiausiai buvo galima apsipirkti „Lidl“ tinkle,...

Prekyba
2019.08.22
ICA vadovas: „Rimi“ pasirengė „Lidl“ atėjimui Latvijoje Premium 8

Pastaraisiais metais „Rimi Baltic“ sunkiai dirbo ir pasiruošė išaugsiančiai konkurencijai Latvijoje, duodamas...

Prekyba
2019.08.22
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
„Rimi“ irgi platins sostinės viešojo transporto bilietus 1

Iki šiol tarp prekybininkų sutartį su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ sutartį dėl bilietų...

Prekyba
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 4

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
„Alibaba“ atidėjo žengimą į Honkongo biržą 2

Kinijos el. prekybos milžinė „Alibaba Group“ atidėjo planus dėl savo akcijų kotiravimo Honkongo biržoje.

Rinkos
2019.08.21
„Lidl“ ir „Maxima“ žengia koja kojon, „Iki“ – šalia Premium

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., reklamos apimtis augo beveik 12%.

Rinkodara
2019.08.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau