Populiariausia dovana Motinos dienos proga – gėlės ir saldumynai

Publikuota: 2019-05-05
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Apie 80% apklaustų vyresnių nei 15 m. gyventojų nurodė sveikinsiantys mamas Motinos dienos proga, dovanodami joms gėles ir saldumynus. Artėjant šventei, tik 16% gyventojų nežinojo, ką dovanos.

Daugiausia apklaustųjų teigė, kad sveikindami savo mamas rinksis dovanas, kuriomis perteikia savo globėjiškumą, ramybę ir saikingą optimizmą. Labai retai norima dovana mamai pabrėžti prabangą, demonstruoti gebėjimą išrinkti stilingą, unikalią dovaną, kuri įkvepia ar leidžia pasijusti nepakartojama, rodo tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas tyrimas.

„Tokį pasirinkimą gali lemti tai, kaip savo mamas suvokia dovanotojai. Daugiausia Lietuvos gyventojų (apie 30%) mato savo mamas kaip paguodžiančias, raminančias ir santūrias, stiprias ir galinčias savarankiškai pakelti didelę naštą gyvenime. Šiuo atveju dažniausias dovanų pasirinkimas bus knygos, maisto papildai ar vitaminai, kambariniai augalai, buitinės technikos ar aprangos aksesuarai“, – svarsto Skaistė Varnienė, „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė Lietuvoje.

Pasak jos, mūsų kasdienius sprendimus lemia individualios emocijos ir intuicija, kurias mes racionalizuojame, kaskart apsispręsdami, kaip elgsimės.

„Dovanų rinkimas – ne išimtis. Siekdami tiksliau suvokti vartotojo ketinimus ir pasirinkimus, „Kantar“ naudoja patentuotą „Needscope“ metodologiją, pagrįstą psichologinėmis teorijomis, leidžiančią suvokti skirtingus vartotojų poreikių segmentus. Taip galime tiksliai apibrėžti ir išmatuoti skirtingas emocijas, lemiančias konkrečius pasirinkimus. Kaip matome iš pavyzdžių, vieno poreikių segmento žmogus renkasi visiškai kitaip negu kito“, – sako p. Varnienė.

Tik labai nedidelė dalis (dešimtadalis ir mažiau) Lietuvos gyventojų mato savo mamas kaip atsipalaidavusias, nesuvaržytas, sėkmingas, drąsias ir nesustabdomas.

Tokiam segmentui priskiriamai mamai planuojama dovanoti dovanų čekius (suteikiančius laisvę rinktis), bilietus į renginius (koncertus, spektaklius, maisto degustacijas), kvietimus į SPA, išvykas į kurortus, „svajonių telefonus“ ar kvepalų.

Savo ruožtu gėles dovanos didžioji dauguma, sveikinančių mamas, nepriklausomai nuo tipažo ar to, kokias savybes priskiria mamoms, – net 59% apklaustųjų. Taip pat universali ir populiari dovana yra ir saldumynai.

Vidutinė dovanos mamai vertė planuojama apie 35 Eur.

„Daugiausia planuoja išleisti į individualumą linkusios globėjiškos, santūrios asmenybės, kurios kitų poreikius iškelia aukščiau savųjų. O spontantiški linksmuoliai ekstravertai dovanos ne tik materialią dovaną, bet ir savo išmonę, laiką ir pačių sugalvotą pramogą-staigmeną. Įdomus tyrimo atradimas, jog asmenybės, kurios daug dėmesio skiria sau ir kasdienybėje linkusios rinktis brangius, žinomus prekės ženklus, Motinos dienos proga planuoja išleisti mažiausiai pinigų“, – dovanotojų archetipus išplatintame pranešime detalizuoja „Kantar“ ekspertė.

nuotrauka::1nocrop

Tyrime, vykdytame šį balandį, buvo apklausta 550 vyresnių nei 15 m. gyventojų iš visos Lietuvos.

Motinos diena tarpukariu, 1929 m., pradėta švęsti mokytojos, Lietuvių katalikių moterų draugijos vadovės Magdalenos Draugelytės-Galdikienės iniciatyva. Sovietmečiu Motinos diena oficialiai buvo švenčiama tik kartu su Tarptautine moters diena, kovo 8-ąja. Nuo 1990 m. Motinos diena Lietuvoje vėl oficialiai švenčiama gegužės pirmą sekmadienį. Skirtingu metu ji švenčiama daugelyje pasaulio šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
05:45
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 10

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 2

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 30

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau