ES: Už skirtingą tų pačių produktų sudėtį grės baudos 

Publikuota: 2019-04-25
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Už Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamas tas pačias, tačiau skirtingos kokybės prekes bus taikomos sankcijos. Tokių produktų pardavimas bus pripažintas nesąžininga komercine veikla, o baudos sieks iki 4% metinės pardavėjo  apyvartos kiekvienoje nukentėjusioje šalyje.

Priėmus naują ES direktyvą, valstybės narės per dvejus metus jos nuostatas turės perkelti į nacionalinę teisę, pranešė Teisingumo ministerija. 

„ES oficialiai pripažino, kad jos rinkoje egzistuoja dvigubi prekių kokybės standartai (...). Vieni pirmųjų pradėjome kelti šį klausimą, kai tyrimų metu nustatėme, jog kai kurie mūsų šalyje parduodami produktai yra prastesnės kokybės nei, pavyzdžiui, Vokietijoje ir Belgijoje. Už pirkėjų klaidinimą gamintojams numatoma taikyti baudas“, – pranešime sakė Irma Gudžiūnaitė, teisingumo viceministrė.

Teisingumo ministerija parengs Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pakeitimus, o Vartotojų teisių apsaugos tarnyba tirs skirtingos kokybės prekių pardavimo atvejus ir galės skirti baudas nesąžiningiems pardavėjams, teigia ministerija. 

Jeigu tokie pat pažeidimai bus įrodyti keliose valstybėse narėse, sankcijas koordinuos ES. 

Iki šiol gamintojai, skirtingos sudėties produktus pateikdami kaip vienodus, tai pateisino neva skirtingais pirkėjų poreikiais, gamybos aplinkybėmis ar teisės aktais. Įsigaliojus naujoms taisyklėms, tai daryti bus galima tik aiškiai nurodžius priežastis – pavyzdžiui, jei šalyje priimtas įstatymas dėl cukraus kiekio mažinimo produktuose ar dėl sezoninio jų trūkumo. Bet kokiu atveju apie skirtumus reikės aiškiai informuoti pirkėjus.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba šiuo metu atlieka tyrimą, kad įvertintų pirkėjų požiūrį į tuo pačiu prekės ženklu pažymėtus, tačiau skirtingos sudėties produktus. Tyrimą iš dalies finansuoja Europos Komisija.

Maisto produktų sudėties klausimas Europos Sąjungos darbotvarkėje atsidūrė 2017 m., kai Slovakija, Vengrija ir Čekija paviešino tyrimus, jog šiose šalyse parduodami maisto produktai yra prastesnės kokybės, nei tuo pačiu prekės ženklu parduodami produktai Vakarų Europoje. Lietuvos institucijų savarankiškai atliktas 33-ių tų pačių produktų sudėties tyrimas tuomet taip pat atskleidė, kas dviejų trečdalių Lietuvoje ir Vokietijoje parduodamų prekių sudėtis skiriasi.

Maisto produktų gamintojai tvirtino, jog produktų sudėtys skiriasi ne mažinant jų kokybę, o taikantis prie skirtingų šalių vartotojų skonių.

Europos Komisijos pirmininkas Jeanas Claude'as-Junckeris pareiškęs, kad „lygiųjų sąjungoje negali būti antrarūšių vartotojų“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 1

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 2

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo 1

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“  1

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18
„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m. 2

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų...

Prekyba
2019.11.18
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Išleista „Prekybos sektoriaus apžvalga 2019“  1

„Verslo žinios“ pristato leidinį, skirtą prekybininkams ir šiuo verslo sektoriumi besidomintiems žmonėms.

Prekyba
2019.11.18
Latvijoje jau veikia „Rimi Drive“, Lietuvoje – kitąmet 1

Latvijoje atidaryta „Rimi“ elektroninė parduotuvė, kartu pradėjo veikti ir „Rimi Drive“ – čia e. parduotuvės...

Prekyba
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau