Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Publikuota: 2019-04-17
Franko Augsteino (AP) nuotr.
Franko Augsteino (AP) nuotr.

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo internetinėje prekyboje bei skirtingos kokybės prekių tuo pačiu pavadinimu. Šalys narės direktyvą turės įgyvendinti per dvejus metus.

Internetinės prekybos ir prekių palyginimo svetainės (tokios kaip „Amazon“, „eBay“, „AirBnb“ ar „Skyscanner“) privalės atskleisti pagrindinius parametrus, lemiančius rodomų paieškos rezultatų eiliškumą. Svetainės taip pat bus įpareigotos aiškiai informuoti vartotoją, iš ko jis perka prekę ar paslaugą: ar iš jos pačios, ar iš kitos įmonės, ar iš privataus asmens, praneša EP.
 
Europarlamentarai taip pat siekia kovoti su praktika, kai vienodai atrodančios prekės, parduodamos skirtingose šalyse, nepagrįstai yra kitokios sudėties. Nors prekiautojas turi teisę to paties prekės ženklo prekes pritaikyti skirtingoms geografinėms rinkoms „dėl teisėtų ir objektyvių priežasčių“, kaip antai skirtingi valstybių įstatymai, vietinė ar sezoninė žaliavų pasiūla ir pan., svarbu, kad vartotojas būtų tinkamai informuotas apie tokius skirtumus ir galėtų juos lengvai atpažinti, pažymima direktyvoje. Europos Komisija įpareigota per dvejus metus nuspręsti, ar vienodai atrodančių skirtingos sudėties prekių pardavinėjimas skirtingose šalyse laikytinas nesąžininga komercine praktika.

Už tarptautinius pažeidimus, kai pažeidžiamos bent trijų ES valstybių vartotojų teisės arba nukenčia bent dvi valstybės neskaičiuojant pardavimo šalies, maksimali bauda sieks bent 4% nuo prekybininko metinės apyvartos, o kai apyvarta neaiški – bent 2 mln. Eur.

Europarlamentarai atmetė Komisijos pasiūlymą sumažinti laikotarpį, per kurį pirkėjai gali grąžinti internetu įsigytas prekes, ir nutarė, kad būtų išlaikytas esamas 14 dienų terminas.

Pranešėjas Danielis Daltonas (Europos konservatoriai ir reformuotojai, Jungtinė Karalystė) teigia, kad ši direktyva atnaujina vartotojų teises interneto amžiuje ir suteikia jiems daugiau apsaugos. Skirtingų ES šalių vartotojai negali būti klaidinami gaminiais, pagamintais pagal skirtingus standartus, tačiau atrodančiais taip pat.

Ėmėmės konkrečių žingsnių šiai problemai spręsti, o Europos Komisija turės per dvejus metus įvertinti pažangą,“ — teigia p. Daltonas. 

Direktyvai pritarė 474 EP nariai, nepritarė 163, susilaikė 14. Dėl jos jau sutarta su ES Taryba, kuri dar turės formaliai ją patvirtinti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
13:27
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 16

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau