J. Gylys: „Rimi“ pirmieji išmoko dirbti su klientų elgsenos duomenimis

Publikuota: 2019-04-09
Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų „NFQ“ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų „NFQ“ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ iš kitų išsiskiria gerai veikiančia lojalumo sistema, geba pagal klientų elgseną teikti jiems aktualius pasiūlymus, sako Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas.

Kalbėdamas apie skaitmeninimo iššūkį prekyboje ir akcentuodamas, kad tradicinių parduotuvių nebeužtenka, p. Gylys užsimena apie technologinius sprendimus, padedančius prekybininkui numatyti kliento vartojimo kelio scenarijus bei išskiria kai kuriuos rinkos dalyvius, kurie jau geba dirbti su klientų elgsenos duomenimis ir turi iš to naudos.

„Šiandieninis penktokas neabejotinai kitą rudenį bus šeštokas, dar po septynerių metų baigs mokyklą, paskui turės savo profesinį pasirinkimą, draugų grupes, kurios darys įtaką  jo sprendimams“, – sako p. Gylys.

Pasak jo, vienas geriausių pavyzdžių yra „Rimi“, pirmoji Lietuvoje išmokusi dirbti su klientų elgsenos duomenimis ir sukūrusi realiai veikiančią lojalumo sistemą.

„Vartotojai greitai pastebi, kad jiems siūlomos iš tikrųjų aktualios prekės, o ne iš bendro konteksto. „Rimi“ vis tiksliau teikia asmeninius pasiūlymus, remdamiesi elgsenos duomenų analitika“, – sako p. Gylys.

Pono Gylio teigimu, „Rimi“ nėra NFQ klientas, prekybininko lojalumo sistemos vertinimą jis pateikia būdamas nešališkas.

VŽ rašė, kad kiekvienas ir atokiausiame regione įsikūręs prekybininkas jau nebėra vienintelis net ir užkampyje – internetu jam tenka konkuruoti su viso pasaulio pardavėjais. Atėjo laikas prisitaikyti, įsidiegti aktualių skaitmeninių sprendimų.

Anot p. Gylio, vis dar nemaža dalis prekybos įmonių dirba kaip tais laikais, kai miestelyje buvo vienintelė parduotuvė ir klientas galėjo nusipirkti tik tai, kas joje buvo, bet pasaulis kardinaliai pasikeitė. Ponas Gylys sako, kad gyvendami mažame miestelyje galime užsisakyti prekių iš parduotuvės Vokietijoje ar Prancūzijoje, o matydami, kaip atrodo rinkos lyderių e. komercijos kanalai, to paties tikimės ir iš savo vietos prekybininkų.

„Technologijos bendrąja prasme stipriai pakeitė vartotojo profilį, jo elgseną, lūkesčius. Vartotojas elgiasi kitaip nei kažkada anksčiau, kai kūrėsi didieji, tradiciniai prekybos verslai, ir tai verslams diktuoja tam tikrus iššūkius“, – teigia p. Gylys.

Jo nuomone, šiandien vartotojas tikisi pirkimo, konsultacijos metu šokinėti tarp skirtingų kanalų, o bet kokios ankstesnės patirtys kituose kanaluose nulemia jo lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas naudojasi išmaniąja bankininkyste, „Revolut“, jis identiškų paslaugų pradeda tikėtis nebe tik iš finansinių paslaugų teikėjų, bet ir iš avalynės, drabužių pardavėjų, o tai sukuria verslui tam tikrus iššūkius.

Akivaizdu, kad nyksta ribos tarp skaitmeninių ir tradicinių verslų. Lietuvoje gal ne taip ryškiai tai pastebime, todėl kad esame už „Amazon“ ir kitų didžiųjų skaitmeninių prekybininkų akiračio, bet kitose šalyse jau prasideda kova už išlikimą, sako p. Gylys. Mūsų aplinkybės, buvimas toliau nuo lyderių yra tam tikras pranašumas, nes turime laiko reikiamiems pokyčiams įgyvendinti, kad atlaikytume skaitmeninį smūgį.

Plačiau šia tema p. Gylys kalbės VŽ prekybos festivalyje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau