J. Gylys: „Rimi“ pirmieji išmoko dirbti su klientų elgsenos duomenimis

Publikuota: 2019-04-09
Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų „NFQ“ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų „NFQ“ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ iš kitų išsiskiria gerai veikiančia lojalumo sistema, geba pagal klientų elgseną teikti jiems aktualius pasiūlymus, sako Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas.

Kalbėdamas apie skaitmeninimo iššūkį prekyboje ir akcentuodamas, kad tradicinių parduotuvių nebeužtenka, p. Gylys užsimena apie technologinius sprendimus, padedančius prekybininkui numatyti kliento vartojimo kelio scenarijus bei išskiria kai kuriuos rinkos dalyvius, kurie jau geba dirbti su klientų elgsenos duomenimis ir turi iš to naudos.

„Šiandieninis penktokas neabejotinai kitą rudenį bus šeštokas, dar po septynerių metų baigs mokyklą, paskui turės savo profesinį pasirinkimą, draugų grupes, kurios darys įtaką  jo sprendimams“, – sako p. Gylys.

Pasak jo, vienas geriausių pavyzdžių yra „Rimi“, pirmoji Lietuvoje išmokusi dirbti su klientų elgsenos duomenimis ir sukūrusi realiai veikiančią lojalumo sistemą.

„Vartotojai greitai pastebi, kad jiems siūlomos iš tikrųjų aktualios prekės, o ne iš bendro konteksto. „Rimi“ vis tiksliau teikia asmeninius pasiūlymus, remdamiesi elgsenos duomenų analitika“, – sako p. Gylys.

Pono Gylio teigimu, „Rimi“ nėra NFQ klientas, prekybininko lojalumo sistemos vertinimą jis pateikia būdamas nešališkas.

VŽ rašė, kad kiekvienas ir atokiausiame regione įsikūręs prekybininkas jau nebėra vienintelis net ir užkampyje – internetu jam tenka konkuruoti su viso pasaulio pardavėjais. Atėjo laikas prisitaikyti, įsidiegti aktualių skaitmeninių sprendimų.

Anot p. Gylio, vis dar nemaža dalis prekybos įmonių dirba kaip tais laikais, kai miestelyje buvo vienintelė parduotuvė ir klientas galėjo nusipirkti tik tai, kas joje buvo, bet pasaulis kardinaliai pasikeitė. Ponas Gylys sako, kad gyvendami mažame miestelyje galime užsisakyti prekių iš parduotuvės Vokietijoje ar Prancūzijoje, o matydami, kaip atrodo rinkos lyderių e. komercijos kanalai, to paties tikimės ir iš savo vietos prekybininkų.

„Technologijos bendrąja prasme stipriai pakeitė vartotojo profilį, jo elgseną, lūkesčius. Vartotojas elgiasi kitaip nei kažkada anksčiau, kai kūrėsi didieji, tradiciniai prekybos verslai, ir tai verslams diktuoja tam tikrus iššūkius“, – teigia p. Gylys.

Jo nuomone, šiandien vartotojas tikisi pirkimo, konsultacijos metu šokinėti tarp skirtingų kanalų, o bet kokios ankstesnės patirtys kituose kanaluose nulemia jo lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas naudojasi išmaniąja bankininkyste, „Revolut“, jis identiškų paslaugų pradeda tikėtis nebe tik iš finansinių paslaugų teikėjų, bet ir iš avalynės, drabužių pardavėjų, o tai sukuria verslui tam tikrus iššūkius.

Akivaizdu, kad nyksta ribos tarp skaitmeninių ir tradicinių verslų. Lietuvoje gal ne taip ryškiai tai pastebime, todėl kad esame už „Amazon“ ir kitų didžiųjų skaitmeninių prekybininkų akiračio, bet kitose šalyse jau prasideda kova už išlikimą, sako p. Gylys. Mūsų aplinkybės, buvimas toliau nuo lyderių yra tam tikras pranašumas, nes turime laiko reikiamiems pokyčiams įgyvendinti, kad atlaikytume skaitmeninį smūgį.

Plačiau šia tema p. Gylys kalbės VŽ prekybos festivalyje.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 2

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 1

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 5

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 5

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau