„Pigu.lt“ prekių pristatymų į namus šiek tiek sumažėjo

Publikuota: 2019-04-04
Pigu lt paštomatai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pigu lt paštomatai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pristatymas į namus nebėra toks populiarus – per dvejus metus užsakymų, kuriuos atveža kurjeris, skaičius sumažėjo 5 proc. punktais. Pirkėjams patinka galimybė atsiimti prekes parduotuvėje nemokamai ir čia pat atsiskaityti, rodo elektroninės prekybos bendrovės „Pigu“ duomenys.

Dažniausiai nemokamai atsiimti prekes parduotuvėje renkasi Y karta – 53% užsakymų, rečiausiai – iki 1963 m. gimę vartotojai, kurie parduotuvėje atsiima 47% užsakymų ir dažniau nei kitos kartos renkasi kurjerių pristatymą į namus. Savo ruožtu X ir Y kartos beveik dvigubai dažniau nei vyriausi pirkėjai atsiima prekes terminaluose.

„Dėl spartėjančio gyvenimo tempo vartotojų poreikius vis dažniau geriausiai atitinka terminalai, leidžiantys atsiimti prekes patogiose vietose pačių pirkėjų pasirinktu laiku. Terminalų populiarumas nuolat auga ir, tikime, greitu laiku juos rinksis kas penktas pirkėjas. Per ateinančius penkis metus terminalai turi potencialo išaugti dvigubai ir tapti populiariausiu pristatymo būdu, ypač tarp savo laiką itin taupančių ir nuolat skubančių miestiečių“, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė.

Jaunesni pirkėjai linkę apsipirkti greičiau, jie dažniau naudojasi prekių pristatymu į terminalus ir moderniais atsiskaitymo būdais. Vyresni internetinėje parduotuvėje praleidžia daugiau laiko, dažniau naudojasi kurjerių pristatymu į namus.

Pirkdami internetu, visų kartų lietuviai dažniausiai renkasi nemokamą galimybę atsiimti prekes parduotuvėse ir atsiskaityti grynaisiais pinigais, rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys. Atsiėmimą parduotuvėje 2018 m. pasirinko daugiau nei pusė pirkėjų. Per dvejus metus šis skaičius išaugo 3 procentiniais punktais. Grynuosius praėjusiais metais rinkosi 61% vartotojų, šio atsiskaitymo būdo populiarumas per dvejus metus sumažėjo 3 procentiniais punktais.

Skirtingų kartų vartotojai, pirkdami internetu, renkasi nevienodus atsiskaitymo būdus. 1984–2003 metais gimę vartotojai, vadinamosios Y kartos atstovai, vis dažniau renkasi internetinę bankininkystę ir atsisako grynųjų. Ši tendencija, nors ir mažiau ryškiai, matoma ir X kartoje, kuriai priskiriami 1964–1983 metais gimę asmenys. O iki 1963 m. gimusieji ne tik dažniausiai iš visų kartų perka grynaisiais – vadinamojoje pokario kartoje šis atsiskaitymo būdas darosi vis populiaresnis.

nuotrauka::1left

„Daugeliui vartotojų atsiskaitymas grynaisiais vis dar yra paprasčiausias ir patogiausias būdas, tačiau pastebime augantį pirkėjų poreikį atsiskaityti kitais metodais. Siekdami, kad pirkimas internetu būtų kuo labiau prieinamas kiekvienam klientui, sudarome galimybes pasirinkti ne iš vieno ar dviejų, o iš 12 skirtingų būdų trijose Baltijos šalyse. Pastebime, kad pastaruoju metu, ypač tarp jauniausių Y kartos pirkėjų, populiarėja alternatyvus atsiskaitymas, pavyzdžiui, mokėjimas dalimis „EasyPay“ ar mobilieji mokėjimai“, – sako G. Vilkė.

Praėjusiais metais Y kartos atstovai grynaisiais apmokėjo 57% užsakymų – 8 procentiniais punktais mažiau nei prieš dvejus metus. Internetinės bankininkystės dalis šių pirkėjų užsakymuose padidėjo 7 procentiniais punktais iki 37%. X kartoje taip pat auga internetinės bankininkystės pasirinkimas, tačiau ją praėjusiais metais rinkosi kiek mažiau  – 33 proc. pirkėjų, o 62% atsiskaitė grynaisiais. Iki 1963 m. gimusios pokario karto užsakymuose atsiskaitymas grynaisiais, priešingai, išaugo: jis padidėjo 6 proc. punktais iki 67%.

Naršo telefone

Kaip rodo „Pigu.lt“ duomenys, Y karta apsiperka greičiausiai, iki 1963 m. gimę pirkėjai – kiek lėčiau, o daugiausia laiko naršymui e. parduotuvėje ir prekių paieškai skiria X karta.

„Laikas, kurį skirtingų kartų pirkėjai skiria apsipirkimui, sutampa su pasaulinėmis tendencijomis. Vartotojų tyrimai JAV ir kitose Vakarų šalyse rodo, kad X karta iš visų labiausiai išsiskiria polinkiu pirkti racionaliai, apsvarstyti visas alternatyvas ir rasti geriausią kainos ir kokybės santykį. Savo ruožtu Y kartos atstovai dažniau turi mėgstamus prekių ženklus, kuriais pasitiki, be to, jie dažniau remiasi draugų rekomendacijomis, socialiniais tinklais, todėl į parduotuvę neretai ateina žinodami konkrečią prekę ir apsiperka greičiau“, – sako p. Vilkė.

Vis dažniau apsipirkdami lietuviai naudoja mobilųjį telefoną – jei prieš dvejus metus 6 iš 7 visų kartų užsakymų buvo padaromi kompiuteriu, dabar 4 iš 10 pirkimų atliekami telefonu.

Įsigyti prekes mobiliuoju renkasi jau beveik kas antras Y kartos atstovas. Palyginti, prieš dvejus metus 8 iš 10 šios kartos vartotojų e. parduotuvėje pirko naudodamiesi kompiuteriu.

Tačiau ir kitų kartų pirkėjai mobiliuoju telefonu perka vis dažniau. X kartoje tokių užsakymų dalis per dvejus metus išaugo daugiau nei du kartus, iki 33%. Mobilųjį apsipirkdama dažniau naudoja ir pokario karta – per dvejus metus šios kartos atstovų telefonu atliktų užsakymų skaičius išaugo tris kartus ir pasiekė 13%.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp sparčiausiai augančių penkių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

FOTOGALERIJA Pigu terminalas (9 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 2

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  3

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau