„Pigu.lt“ prekių pristatymų į namus šiek tiek sumažėjo

Publikuota: 2019-04-04
Pigu lt paštomatai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pigu lt paštomatai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pristatymas į namus nebėra toks populiarus – per dvejus metus užsakymų, kuriuos atveža kurjeris, skaičius sumažėjo 5 proc. punktais. Pirkėjams patinka galimybė atsiimti prekes parduotuvėje nemokamai ir čia pat atsiskaityti, rodo elektroninės prekybos bendrovės „Pigu“ duomenys.

Dažniausiai nemokamai atsiimti prekes parduotuvėje renkasi Y karta – 53% užsakymų, rečiausiai – iki 1963 m. gimę vartotojai, kurie parduotuvėje atsiima 47% užsakymų ir dažniau nei kitos kartos renkasi kurjerių pristatymą į namus. Savo ruožtu X ir Y kartos beveik dvigubai dažniau nei vyriausi pirkėjai atsiima prekes terminaluose.

„Dėl spartėjančio gyvenimo tempo vartotojų poreikius vis dažniau geriausiai atitinka terminalai, leidžiantys atsiimti prekes patogiose vietose pačių pirkėjų pasirinktu laiku. Terminalų populiarumas nuolat auga ir, tikime, greitu laiku juos rinksis kas penktas pirkėjas. Per ateinančius penkis metus terminalai turi potencialo išaugti dvigubai ir tapti populiariausiu pristatymo būdu, ypač tarp savo laiką itin taupančių ir nuolat skubančių miestiečių“, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė.

Jaunesni pirkėjai linkę apsipirkti greičiau, jie dažniau naudojasi prekių pristatymu į terminalus ir moderniais atsiskaitymo būdais. Vyresni internetinėje parduotuvėje praleidžia daugiau laiko, dažniau naudojasi kurjerių pristatymu į namus.

Pirkdami internetu, visų kartų lietuviai dažniausiai renkasi nemokamą galimybę atsiimti prekes parduotuvėse ir atsiskaityti grynaisiais pinigais, rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys. Atsiėmimą parduotuvėje 2018 m. pasirinko daugiau nei pusė pirkėjų. Per dvejus metus šis skaičius išaugo 3 procentiniais punktais. Grynuosius praėjusiais metais rinkosi 61% vartotojų, šio atsiskaitymo būdo populiarumas per dvejus metus sumažėjo 3 procentiniais punktais.

Skirtingų kartų vartotojai, pirkdami internetu, renkasi nevienodus atsiskaitymo būdus. 1984–2003 metais gimę vartotojai, vadinamosios Y kartos atstovai, vis dažniau renkasi internetinę bankininkystę ir atsisako grynųjų. Ši tendencija, nors ir mažiau ryškiai, matoma ir X kartoje, kuriai priskiriami 1964–1983 metais gimę asmenys. O iki 1963 m. gimusieji ne tik dažniausiai iš visų kartų perka grynaisiais – vadinamojoje pokario kartoje šis atsiskaitymo būdas darosi vis populiaresnis.

nuotrauka::1left

„Daugeliui vartotojų atsiskaitymas grynaisiais vis dar yra paprasčiausias ir patogiausias būdas, tačiau pastebime augantį pirkėjų poreikį atsiskaityti kitais metodais. Siekdami, kad pirkimas internetu būtų kuo labiau prieinamas kiekvienam klientui, sudarome galimybes pasirinkti ne iš vieno ar dviejų, o iš 12 skirtingų būdų trijose Baltijos šalyse. Pastebime, kad pastaruoju metu, ypač tarp jauniausių Y kartos pirkėjų, populiarėja alternatyvus atsiskaitymas, pavyzdžiui, mokėjimas dalimis „EasyPay“ ar mobilieji mokėjimai“, – sako G. Vilkė.

Praėjusiais metais Y kartos atstovai grynaisiais apmokėjo 57% užsakymų – 8 procentiniais punktais mažiau nei prieš dvejus metus. Internetinės bankininkystės dalis šių pirkėjų užsakymuose padidėjo 7 procentiniais punktais iki 37%. X kartoje taip pat auga internetinės bankininkystės pasirinkimas, tačiau ją praėjusiais metais rinkosi kiek mažiau  – 33 proc. pirkėjų, o 62% atsiskaitė grynaisiais. Iki 1963 m. gimusios pokario karto užsakymuose atsiskaitymas grynaisiais, priešingai, išaugo: jis padidėjo 6 proc. punktais iki 67%.

Naršo telefone

Kaip rodo „Pigu.lt“ duomenys, Y karta apsiperka greičiausiai, iki 1963 m. gimę pirkėjai – kiek lėčiau, o daugiausia laiko naršymui e. parduotuvėje ir prekių paieškai skiria X karta.

„Laikas, kurį skirtingų kartų pirkėjai skiria apsipirkimui, sutampa su pasaulinėmis tendencijomis. Vartotojų tyrimai JAV ir kitose Vakarų šalyse rodo, kad X karta iš visų labiausiai išsiskiria polinkiu pirkti racionaliai, apsvarstyti visas alternatyvas ir rasti geriausią kainos ir kokybės santykį. Savo ruožtu Y kartos atstovai dažniau turi mėgstamus prekių ženklus, kuriais pasitiki, be to, jie dažniau remiasi draugų rekomendacijomis, socialiniais tinklais, todėl į parduotuvę neretai ateina žinodami konkrečią prekę ir apsiperka greičiau“, – sako p. Vilkė.

Vis dažniau apsipirkdami lietuviai naudoja mobilųjį telefoną – jei prieš dvejus metus 6 iš 7 visų kartų užsakymų buvo padaromi kompiuteriu, dabar 4 iš 10 pirkimų atliekami telefonu.

Įsigyti prekes mobiliuoju renkasi jau beveik kas antras Y kartos atstovas. Palyginti, prieš dvejus metus 8 iš 10 šios kartos vartotojų e. parduotuvėje pirko naudodamiesi kompiuteriu.

Tačiau ir kitų kartų pirkėjai mobiliuoju telefonu perka vis dažniau. X kartoje tokių užsakymų dalis per dvejus metus išaugo daugiau nei du kartus, iki 33%. Mobilųjį apsipirkdama dažniau naudoja ir pokario karta – per dvejus metus šios kartos atstovų telefonu atliktų užsakymų skaičius išaugo tris kartus ir pasiekė 13%.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp sparčiausiai augančių penkių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

FOTOGALERIJA Pigu terminalas (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 12

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau