Vartotojų pasitikėjimo rodiklis kovą: didžiausias nuo 2013 m. pradžios

Publikuota: 2019-03-27
Vilniaus gatvė po rekonstrukcijos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vilniaus gatvė po rekonstrukcijos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis šį kovą, palyginti su 2018 m. tuo pačiu mėnesiu, padidėjo 7 procentiniais punktais, praneša Lietuvos statistikos departamentas.

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2019 m. kovą buvo 6 ir, palyginti su vasariu, padidėjo 1 procentiniu punktu. Gyventojai geriau vertino namų ūkio finansinės padėties pokyčius ir šalies ekonominės padėties perspektyvas, tačiau didesniems pirkiniams ketino išleisti šiek tiek mažiau.

Kovą, palyginti su vasariu, gyventojai optimistiškiau vertino šalies ekonominės padėties perspektyvas: nors gyventojų, manančių, kad šalies ekonominė padėtis gerės, dalis nepasikeitė (tokių buvo 34%), bet nuo 16 iki 13% sumažėjo gyventojų dalis, mananti, kad padėtis blogės.

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis mieste ir kaime kovą skyrėsi 1 procentiniu punktu: mieste jis sudarė 6, kaime – 5. Palyginti su praėjusiu mėnesiu, ir mieste, ir kaime vartotojų pasitikėjimo rodiklis padidėjo 1 procentiniu punktu. Ir miesto, ir kaimo gyventojai geriau vertino namų ūkio finansinės padėties pasikeitimus per praėjusius 12 mėnesių ir šalies ekonominės padėties perspektyvas, tačiau didesniems pirkiniams ketino išleisti šiek tiek mažiau nei per praėjusius 12 mėnesių.

[infogram id="73ecef15-ccaa-4432-b1e8-9a35592559c1" prefix="3hs" format="interactive" title="Vartotojų pasitikėjimo rodiklis"]

Per metus (2019 m. kovą, palyginti su 2018 m. kovu) vartotojų pasitikėjimo rodiklis padidėjo 7 procentiniais punktais. Gyventojų, teigiančių, kad per praėjusius 12 mėnesių jų namų ūkio finansinė padėtis pagerėjo, palyginti su prieš metus išsakyta nuomone, padaugėjo nuo 20 iki 28%, o teigiančių, kad padėtis pablogėjo, dalis sumažėjo nuo 34 iki 19%.

Gyventojų, manančių, kad šalies ekonominė padėtis per artimiausius 12 mėnesių pagerės, dalis padidėjo nuo 28 iki 34%, prognozuojančių savo namų ūkio finansinės padėties gerėjimą – nuo 23 iki 25%.

Gyventojų nuomonė apie numatomas išlaidas tokiems pirkiniams kaip baldai ar buitinė technika pasikeitė nedaug: kaip ir prieš metus, 26% gyventojų nurodė, kad per artimiausius 12 mėnesių šiems pirkiniams ketina išleisti daugiau nei per praėjusius metus, 18% – mažiau (prieš metus – 16%).

Pastarųjų metų šalies ekonominės padėties pasikeitimus kovą gyventojai vertino beveik taip pat kaip ir vasarį: 36% gyventojų teigė, kad ji pagerėjo, 22% – kad pablogėjo (vasarį – atitinkamai 35 ir 23%).

Kovą vertindami esamą savo šeimos finansinę padėtį 48% gyventojų atsakė, kad jie daugiau ar mažiau sutaupo, 6% – teigė, kad gyvena iš santaupų ar skolintų lėšų, o 46% – išleidžia viską, ką gauna (vasarį – atitinkamai 46, 7 ir 45%).

Nors kiek sutaupyti per artimiausius 12 mėnesių tikėjosi 47% gyventojų, 16% – teigė, kad visiškai nesitiki nors kiek sutaupyti (vasarį – atitinkamai 44 ir 18%).

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis nuo 2019 m. sausio Europos Komisijos sprendimu skaičiuojamas pagal atnaujintą metodiką, t. y. buvo pakeistos dvi sudedamosios dalys. Skaičiuojant rodiklį atsisakyta klausimų apie bedarbių skaičiaus kitimą ir tikimybę nors kiek sutaupyti, vietoje jų įtraukti klausimai apie namų ūkio finansinės padėties pokyčius ir ketinimus išleisti pinigų didesniems pirkiniams (baldams, buitinei technikai ir pan.). Pagal naująją formulę perskaičiuota rodiklio laiko eilutė nuo 2013 m.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 1

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 1

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 1

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau