Geoblokavimo draudimo nesilaikančioms e. parduotuvėms skirs baudas

Publikuota: 2019-03-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Įsigaliojus reglamentui dėl nepagrįsto geografinio blokavimo, kuriuo siekiama užtikrinti laisvą prekių ir paslaugų judėjimą ES ir įpareigoti verslininkus laikytis vienodo požiūrio į pirkėjus iš kitų valstybių narių, elektroninės prekybos bendrovių veikla stebima atidžiau.

Atsisakyti parduoti prekes ar paslaugas dėl pirkėjo pilietybės arba gyvenamosios vietos ES netoleruotina ir draudžiama praktika, o reglamento nuostatų nesilaikantiems prekybininkams numatytos baudos nuo 144 iki 1.448 Eur, praneša Vartotojų teisių apsaugos tarnyba.  

Pagrininės reglamento nuostatos:

Prieigos prie interneto svetainės užtikrinimas

ES šalyse internetinę prekybą vykdantis verslininkas negali blokuoti prieigos prie savo internetinės prekybos svetainių, mobiliųjų programėlių ar kitų internetinių sąsajų, atsižvelgdamas į pirkėjo IP adresą ar kitus su pirkėjo pilietybe ar geografine padėtimi susijusius veiksnius (pavyzdžiui, pirkėjo adresą, pašto kodą, GPS koordinates). Riboti prieigą prie internetinių svetainių pirkėjams galima, jei tokia prieiga yra draudžiama konkrečių nacionalinių teisės aktų. Tokiais atvejais pirkėjui turi būti pateikiama išsami informacija ir paaiškinimai.

Pirkėjo nukreipimas į kitą svetainę

Draudžiama automatiškai nukreipti pirkėją iš vienos internetinės parduotuvės versijos į kitą be pirkėjo sutikimo. Pavyzdžiui, pirkėjui jungiantis prie Lenkijos internetinės parduotuvės versijos, draudžiama jį automatiškai nukreipti į pirkėjo gyvenamosios vietos internetinės parduotuvės versiją. Toks peradresavimas galimas tik esant aiškiam pirkėjo sutikimui, tuo pačiu užtikrinant pirkėjui galimybę lengvai grįžti į pirminę svetainę. Pirkėjo sutikimas peradresuoti gali būti ir išsaugomas, pavyzdžiui, asmeninėje pirkėjo paskyroje. Taip neteks pakartotinai klausti pirkėjo sutikimo, tačiau būtina užtikrinti galimybę pirkėjui bet kada šį sutikimą atšaukti.

Užsakymo formos pildymas

Internetinės parduotuvės svetainė ar mobilioji programėlė turi būti sutvarkyta taip, kad visi ES pirkėjai galėtų lengvai atlikti užsakymus. Pavyzdžiui, pirkėjui turi būti užtikrinta galimybė užsakymo formoje bet kokiu formatu nurodyti savo kontaktinį telefoną arba adresą, neapribojant šio pasirinkimo pagal pardavėjo automatiškai įvestą šalį ar telefono kodą. Tačiau tai nereiškia, kad pardavėjas privalo pristatyti prekes pirkėjui jo nurodytoje šalyje – prekių pristatymo adresui verslininkas gali naudoti tuos adreso ar telefono formatus, kurie atitinka šalis, kuriose verslininkas vykdo prekių pristatymą.

Vienodos pirkimo sąlygos

Pirkėjui turi būti užtikrintos vienodos sąlygos apsipirkti verslininko internetinėse parduotuvėse, todėl pardavėjas negali automatiškai keisti pardavimo sąlygų, kainų ar produktų pasiūlymų priklausomai nuo pirkėjo IP adreso, gyvenamosios vietos, naudojamos mokėjimo priemonės ar kt.

Mokėjimų priėmimas

Jei savo internetinėje svetainėje prekybininkas siūlo tam tikras mokėjimo priemones (pavyzdžiui, konkretaus prekės ženklo kredito korteles), techniškai jis turi užtikrinti šią mokėjimo priemonę visiems ES pirkėjams. Pavyzdžiui, negalima automatiškai atmesti kredito ar debeto kortelės, kuria prekybininkas leidžia naudotis savo svetainėje, mokėjimą vykdant kitoje ES šalyje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau